SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Prost dominuje na ľade

Štvornásobný šampión F1 Alain Prost sa aj po treťom podujatí seriálu pretekov na ľade Trophée Andros drží priebežne v čele celkového poradia.

Staršiu Corollu vystriedal nový Auris, teda spoň silueta auta je nová.Staršiu Corollu vystriedal nový Auris, teda spoň silueta auta je nová. (Zdroj: archív)

Malý kučeravý Francúz, ktorý vystriedal v tejto sezóne vozidlo Toyota Corolla za novú Toyotu Auris, skončil síce v poslednej jazde uplynulého roka až štvrtý, predošlá séria dobrých výsledkov vrátane dvoch víťazstiev mu ale stačila na udržanie jeho pozície. Najväčším Prostovým rivalom sa ukazuje byť Bertrand Balas jazdiaci rovnako v Toyote Auris s motorom V6 a prvú trojku v tesnom závese za oboma vedúcimi jazdcami uzatvára Jean-Philippe Dayraut s Kiou Rio. Ten na Prosta stráca 5 a na Balasa iba 2 body.

Svoju rýchlosť na ľade už ukázali aj ďalší dvaja ex-piloti F1 - Olivier Panis (Toyota Auris) na priebežne zemiakovej priečke a niekdajšie eso stajne Ligier F1 Franck Lagorce vo Fiate Stilo (celkovo šiesty). Môžeme teda očakávať, že tohtoročný súboj o ľadový primát bude aj ich zásluhou ešte napínavý. Do konca seriálu ostáva 5 podujatí. Veľké super finále je naplánované na 11. februára 2007.

Priebežné poradie po prvých troch podujatiach:
1. Alain Prost (Toyota Auris) 379 b,
2. Bertrand Balas (Toyota Auris) 376 b,
3.Jean-Philippe Dayraut (Kia Rio) 374 b,
4. Olivier Panis (Toyota Auris) 354 b,
5. Laurent Fouquet (Renault Clio 3) 342 b

Čo je Trophée Andros?
Myšlienka pretekania na ľade vznikla v roku 1985, keď sa stretli dvaja fanúšikovia rugby – profesionálny jazdec Max Memers spolu so zakladateľom Androsovej trofeje Frédéric Gervoson a celú zimu s priateľmi strávili pretekaním na zľadovatelých okruhoch. Dňa 27.1.1990 v Serre Chevalier dostala táto myšlienka reálne kontúry v podobe prvého podujatia 4-dielneho seriálu. Ľadový šampionát sa rýchlo rozrastal. Už v roku 1991 mal 5 podnikov, o rok neskôr 7 a v súčasnosti pozostáva z ôsmich podujatí. V roku 2003 dostala trofej dokonca medzinárodný rozmer, keď jedno z podujatí sa išlo Sherbrooke v Kanade.
    Tento pretek sa ale v kalendári udržal tri sezóny, no potom šampionát opäť vrátili na územie Francúzska, kde pokračuje na čisto národnej úrovni. Jazdci sú rozdelení do viacerých rôznych kategórií od motocyklov, cez buggy prototypy až po kapotované vozidlá, vzhľadovo pripomínajúce sériovo vyrábané modely. So svojimi predlohami, ktoré si môžete bežne kúpiť v autosalónoch však nemajú okrem vonkajšieho obalu a mena nič spoločné. Ide o špeciály s pohonom všetkých štyroch kolies, poháňané V6 motormi a schopné natáčať aj zadné kolesá.
    Čerešničkou na torte celého šampionátu je super finále, ktoré sa každý druhý rok jazdí na známom štadióne Stade de France v Paríži, kde sa jazdci bijú o posledné body do celkového hodnotenia seriálu pred 60.000 divákmi. Každý okruh je dlhý v priemere 800 až 900 m a pozostáva z niekoľkých ostrých zákrut. Všetky vozidlá obuvajú jednotné pneumatiky s hrotmi značky Continental, ktorá je partnerom šampionátu.




Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  5. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  6. Pomáhajte čítaním
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  9. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  10. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  3. Pomáhajte čítaním
  4. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  5. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  6. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  7. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  8. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  9. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  10. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 28 991
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 446
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 363
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 959
  5. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 857
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 730
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 998
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 810
  9. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 10 409
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 9 663
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vláda si tlieska. Testy však mnohých neodhalili, varujú experti

Falošne zdravých považuje za problém aj minister Krajčí.

Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.

Koronavírus: V štyroch nemocniciach Žilinského kraja sú covidové oddelenia plné (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 45 155. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 165 obetí.

Ilustračná fotografia.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Čo vám zabudli povedať o testovaní

Zatlieskali sme si a teraz k faktom.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.