Prost dominuje na ľade

Štvornásobný šampión F1 Alain Prost sa aj po treťom podujatí seriálu pretekov na ľade Trophée Andros drží priebežne v čele celkového poradia.

Staršiu Corollu vystriedal nový Auris, teda spoň silueta auta je nová.(Zdroj: archív)

Malý kučeravý Francúz, ktorý vystriedal v tejto sezóne vozidlo Toyota Corolla za novú Toyotu Auris, skončil síce v poslednej jazde uplynulého roka až štvrtý, predošlá séria dobrých výsledkov vrátane dvoch víťazstiev mu ale stačila na udržanie jeho pozície. Najväčším Prostovým rivalom sa ukazuje byť Bertrand Balas jazdiaci rovnako v Toyote Auris s motorom V6 a prvú trojku v tesnom závese za oboma vedúcimi jazdcami uzatvára Jean-Philippe Dayraut s Kiou Rio. Ten na Prosta stráca 5 a na Balasa iba 2 body.

Svoju rýchlosť na ľade už ukázali aj ďalší dvaja ex-piloti F1 - Olivier Panis (Toyota Auris) na priebežne zemiakovej priečke a niekdajšie eso stajne Ligier F1 Franck Lagorce vo Fiate Stilo (celkovo šiesty). Môžeme teda očakávať, že tohtoročný súboj o ľadový primát bude aj ich zásluhou ešte napínavý. Do konca seriálu ostáva 5 podujatí. Veľké super finále je naplánované na 11. februára 2007.

Priebežné poradie po prvých troch podujatiach:
1. Alain Prost (Toyota Auris) 379 b,
2. Bertrand Balas (Toyota Auris) 376 b,
3.Jean-Philippe Dayraut (Kia Rio) 374 b,
4. Olivier Panis (Toyota Auris) 354 b,
5. Laurent Fouquet (Renault Clio 3) 342 b

Čo je Trophée Andros?
Myšlienka pretekania na ľade vznikla v roku 1985, keď sa stretli dvaja fanúšikovia rugby – profesionálny jazdec Max Memers spolu so zakladateľom Androsovej trofeje Frédéric Gervoson a celú zimu s priateľmi strávili pretekaním na zľadovatelých okruhoch. Dňa 27.1.1990 v Serre Chevalier dostala táto myšlienka reálne kontúry v podobe prvého podujatia 4-dielneho seriálu. Ľadový šampionát sa rýchlo rozrastal. Už v roku 1991 mal 5 podnikov, o rok neskôr 7 a v súčasnosti pozostáva z ôsmich podujatí. V roku 2003 dostala trofej dokonca medzinárodný rozmer, keď jedno z podujatí sa išlo Sherbrooke v Kanade.
    Tento pretek sa ale v kalendári udržal tri sezóny, no potom šampionát opäť vrátili na územie Francúzska, kde pokračuje na čisto národnej úrovni. Jazdci sú rozdelení do viacerých rôznych kategórií od motocyklov, cez buggy prototypy až po kapotované vozidlá, vzhľadovo pripomínajúce sériovo vyrábané modely. So svojimi predlohami, ktoré si môžete bežne kúpiť v autosalónoch však nemajú okrem vonkajšieho obalu a mena nič spoločné. Ide o špeciály s pohonom všetkých štyroch kolies, poháňané V6 motormi a schopné natáčať aj zadné kolesá.
    Čerešničkou na torte celého šampionátu je super finále, ktoré sa každý druhý rok jazdí na známom štadióne Stade de France v Paríži, kde sa jazdci bijú o posledné body do celkového hodnotenia seriálu pred 60.000 divákmi. Každý okruh je dlhý v priemere 800 až 900 m a pozostáva z niekoľkých ostrých zákrut. Všetky vozidlá obuvajú jednotné pneumatiky s hrotmi značky Continental, ktorá je partnerom šampionátu.




Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 6 402
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 590
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 5 283
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 527
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 466
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 371
  7. Kam do tepla v januári? 2 397
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 143
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 016
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 201

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Rybáriková: Keby mi to niekto povedal, pošlem ho na liečenie

Slovenská tenistka postúpila už do osemfinále Australian Open. Tak ďaleko nikdy nebola.

SVET

Ďalšia šanca na referendum o brexite? Podporil ho Blair aj Farage

Aj Briti si myslia, že by rozhodli inak.

SVET

Babiša a Faltýnka vydajú na trestné stíhanie

Babiš v prejave zopakoval, že kauza je podľa neho zmanipulovaná.

EKONOMIKA

Najväčší tender tretej Ficovej vlády sa blíži do finále

ŽSR chcú modernizovať úsek za Bratislavou.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.

Ako James Bond. Pozrite sa, aké rôzne funkcie auta môžete ovládať cez mobil

Všetky autá musia byť pripojené do mobilnej siete, automobilky to využívajú.