Prost dominuje na ľade

Štvornásobný šampión F1 Alain Prost sa aj po treťom podujatí seriálu pretekov na ľade Trophée Andros drží priebežne v čele celkového poradia.

Staršiu Corollu vystriedal nový Auris, teda spoň silueta auta je nová.(Zdroj: archív)

Malý kučeravý Francúz, ktorý vystriedal v tejto sezóne vozidlo Toyota Corolla za novú Toyotu Auris, skončil síce v poslednej jazde uplynulého roka až štvrtý, predošlá séria dobrých výsledkov vrátane dvoch víťazstiev mu ale stačila na udržanie jeho pozície. Najväčším Prostovým rivalom sa ukazuje byť Bertrand Balas jazdiaci rovnako v Toyote Auris s motorom V6 a prvú trojku v tesnom závese za oboma vedúcimi jazdcami uzatvára Jean-Philippe Dayraut s Kiou Rio. Ten na Prosta stráca 5 a na Balasa iba 2 body.

Svoju rýchlosť na ľade už ukázali aj ďalší dvaja ex-piloti F1 - Olivier Panis (Toyota Auris) na priebežne zemiakovej priečke a niekdajšie eso stajne Ligier F1 Franck Lagorce vo Fiate Stilo (celkovo šiesty). Môžeme teda očakávať, že tohtoročný súboj o ľadový primát bude aj ich zásluhou ešte napínavý. Do konca seriálu ostáva 5 podujatí. Veľké super finále je naplánované na 11. februára 2007.

Priebežné poradie po prvých troch podujatiach:
1. Alain Prost (Toyota Auris) 379 b,
2. Bertrand Balas (Toyota Auris) 376 b,
3.Jean-Philippe Dayraut (Kia Rio) 374 b,
4. Olivier Panis (Toyota Auris) 354 b,
5. Laurent Fouquet (Renault Clio 3) 342 b

Čo je Trophée Andros?
Myšlienka pretekania na ľade vznikla v roku 1985, keď sa stretli dvaja fanúšikovia rugby – profesionálny jazdec Max Memers spolu so zakladateľom Androsovej trofeje Frédéric Gervoson a celú zimu s priateľmi strávili pretekaním na zľadovatelých okruhoch. Dňa 27.1.1990 v Serre Chevalier dostala táto myšlienka reálne kontúry v podobe prvého podujatia 4-dielneho seriálu. Ľadový šampionát sa rýchlo rozrastal. Už v roku 1991 mal 5 podnikov, o rok neskôr 7 a v súčasnosti pozostáva z ôsmich podujatí. V roku 2003 dostala trofej dokonca medzinárodný rozmer, keď jedno z podujatí sa išlo Sherbrooke v Kanade.
    Tento pretek sa ale v kalendári udržal tri sezóny, no potom šampionát opäť vrátili na územie Francúzska, kde pokračuje na čisto národnej úrovni. Jazdci sú rozdelení do viacerých rôznych kategórií od motocyklov, cez buggy prototypy až po kapotované vozidlá, vzhľadovo pripomínajúce sériovo vyrábané modely. So svojimi predlohami, ktoré si môžete bežne kúpiť v autosalónoch však nemajú okrem vonkajšieho obalu a mena nič spoločné. Ide o špeciály s pohonom všetkých štyroch kolies, poháňané V6 motormi a schopné natáčať aj zadné kolesá.
    Čerešničkou na torte celého šampionátu je super finále, ktoré sa každý druhý rok jazdí na známom štadióne Stade de France v Paríži, kde sa jazdci bijú o posledné body do celkového hodnotenia seriálu pred 60.000 divákmi. Každý okruh je dlhý v priemere 800 až 900 m a pozostáva z niekoľkých ostrých zákrut. Všetky vozidlá obuvajú jednotné pneumatiky s hrotmi značky Continental, ktorá je partnerom šampionátu.




Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 29 320
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 356
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 364
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 831
  5. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 779
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 640
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 507
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 401
  9. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 244
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 056

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Petra Schutza

Obama nechal Trumpovi veľký problém a Plavčan odišiel

Nevypočítateľný a cholerický premiér, ktorý mení pozície cez noc, nie je lepši než bláznivý predseda parlamentu.

PLUS

Oklamať eurokomisiu nebude také jednoduché

Peniaze na vedu sa na Slovensku rozdeľujú pod úroveň civilizovaného sveta.

DOMOV

Michal Gučík o návšteve Danka: Možno mám len dobrý kávostroj

O vypovedaní koaličnej zmluvy som sa dozvedel z médií, tvrdí Gučík.

Neprehliadnite tiež

Diaľnica za Bratislavou skolabovala, motocyklistka padla na vozovku

Zapchatá je časť bratislavského obchvatu.

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.