Protipólom autosalónov, kde automobilky pompézne odhaľujú nové modely ovenčené vzletnými výrazmi, bývajú situácie, keď sa stane niečo nečakané a krízový marketing musí fungovať na sto percent.
Okrem takzvaných "zvolávačiek" do servisov a preventívnej výmeny chybných súčiastok sa stávajú aj horšie veci. Pred rokmi sa pri losom teste prevrátil Mercedes triedy A, s čím mala prestížna automobilka predstavujúca prevratnú koncepciu auta veľké starosti.
Predvlani testovací piloti nemeckého autoklubu ADAC prevrátili za nejasných okolností Daciu Logan. Hoci sa napokon ukázalo, že podmienky testu neboli regulárne, automobilka už nezmazala povesť prevracajúceho sa auta.
V roku 2006 prišiel negatívny signál zo skúšobne EuroNCAP, ktorá otestovala ľudový sedan Chevrolet Aveo s mizerným výsledkom pri čelnom náraze. Aveo tak v celkovom hodnotení získalo iba jeden a pol hviezdičky. Po okamžitej mediálnej afére už nikoho nezaujímalo, že Chevrolet mal slušné výsledky pri bočnom náraze. Vďaka prelomenej streche a poddajnej karosérii bola ochrana pri čelnom náraze ohodnotená iba na tri body a 19 percent.
Kia Ceed vyrábaná na Slovensku má byť prelomovým modelom značky v celosvetovom meradle, najmä pokiaľ ide o sedemročnú záruku proti prehrdzaveniu (oprava 3.1.2007 - na automobil ). Deň uvedenia na náš trh bol zároveň čiernym dňom, pretože jedno z vozidiel sa na diaľnici vznietilo a úplne zhorelo. Automobilka Kia uviedla, že vodič nerešpektoval prehriatie motora a pravdepodobne došlo aj k technickej poruche. Zrejme technická porucha bola príčinou požiaru, pretože automobil by sa nemal vznietiť od prehriateho motora.
Podľa doterajšej analýzy nejde o systémovú chybu, ktorá by sa mohla objaviť v ostatných vozidlách vyrobených v žilinskom závode. Napriek požiaru, ktorý rozhodne nepridal novému autu na popularite, ide o jednu z najpozoruhodnejších noviniek v nižšej strednej triede.