V tohtoročnom európskom rebríčku predajnosti dlhý čas viedol Ford Focus, ktorý začiatkom jesene predstihli s veľmi tesným rozdielom Opel Astra a Renault Clio. Približne do konca januára potrvá, kým bude jasné, ktoré auto získa titul najpredávanejšieho v Európe. Ani Volkswagen Golf zrejme neohrozí trojicu Astra, Clio a Focus, pretože niekdajší bestseller Golf zaostáva voči minuloročnému predaju priemerne o päťdesiattisíc kusov. Ešte väčší prepad utrpel Renault Megane stagnujúci okolo deviatej až jedenástej priečky. Z luxusnejších áut si výrazne polepšili VW Passat a BMW 300, v priemere o päťdesiattisíc kusov.
Slovenský trh konečne významnejšie rastie, keď za január až november 2006 stúpli predaje osobných a malých úžitkových automobilov o 6237 kusov na 70 080 automobilov. Najvychytenejším modelom, je opäť Škoda Fabia pred väčším modelom Octavia. Dobré výsledky vykazujú tiež ďalšie malé autá ako tretí Renault Clio (spolu s modelom Thalia), Peugeot 206, Seat Ibiza a Citroen C3. Do prvej desiatky sa z luxusnejších áut dostal populárny Passat, z ktorého sa za prvých jedenásť mesiacov predalo 1215 kusov. Tohtoročné novinky ako Škoda Roomster, Peugeot 207, Opel Corsa sa pre neskorší nástup na trh do prvej desiatky nedostali. Stále dobre predávané Suzuki momentálne stagnuje s miernym poklesom. Medzi značkami zaznamenal najväčší rast Lexus s medziročným (1 – 11) zlepšením z 18 na 80 kusov.
V úžitkových automobiloch vedie Škoda Octavia Combi v úprave N1 pred Škodou Fabia Combi N1. Tretí Citroen Berlingo je už vo svojej podstate navrhnuté úžitkové auto, podobne ako štvrtý Peugeot Partner a piaty Volkswagen Caddy. Podľa Združenia automobilového priemyslu SR, ktoré štatistiky spracováva, pole väčších dodávkových automobilov jednoznačne vedie Citroen Jumper.
Autor: rch