SME

Opel Corsa OPC s výkonom 192 k!

V segmente malých ostrých hatchbackov začína byť husto. Po modeloch Ford Fiesta ST, Renault Clio RS a MiniCooper S vypustí svojho malého divocha v marci na cesty aj Opel.

(Zdroj: Opel)

Novú Corsu OPC bude poháňať prepĺňovaný zážihový štvorvalec rovnakého objemu (1,6 l) ako S-kové Mini, z ktorého Opel na rozdiel od malého Brita vydoloval 192 k a 230 Nm (pod plným plynom vďaka krátkodobému nárastu plniaceho tlaku až 260 Nm). To je o 12 k viac a 5 k menej než dosahuje Clio Sport (197 k) s atmosferickým dvojlitrom.

Nás ale bude viac zaujímať ako si technici oddelenia OPC (Opel performance center) poradili s vyladením podvozka a prenosom výkonu na cestu, pretože Astra má so svojimi 240 k celkom problém. Pri výjazde z každej zákruty necháva kvôli nadmernému preklzovaniu predných kolies za sebou čierne pásy a viac citu by jej prospelo aj pri dávkovaní výkonu prostredníctvom akcelerátora.

Dizajn aj tento krát návrhári zvládli na výbornú. Dynamikou nabitý exteriér je prepracovaný do najmenšieho detailu a vyzerá v skutku výborne. Vo vnútri dominujú nekompromisné športové "korýtka" značky Recaro s integrovanými opierkami hlavy a bočnými airbagmi, ktoré sú v sedadlách tohto druhu použité prvýkrát. K nim dobre pasuje trojramenný športový volant s označením neutrálnej polohy a hrubým, naspodku mierne spľasnutým vencom, ale poteší aj niekoľko drobných detailov ako napríklad červené ručičky meracích prístrojov orámovaných chrómom alebo modré rámiky výduchov ventilácie.

Výrobca udáva, že Corsa OPC dosiahne najvyššiu rýchlosť 225 km/h, zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,2 sekundy a v priemere spotrebuje 7,9 l/100 km. Podvozok konštruktéri znížili o 10 mm, vybavili ho väčšími stabilizátormi a samozrejme tuhšími pružinami aj tlmičmi pruženia. Špeciálnu pozornosť venovali zadnej náprave, ktorá dostala robustnejšie profily prvkov závesov kolies a pozmenená bola tiež geometria, resp. kinematika ich torznej priečky. Športovému charakteru auta bol tiež prispôsobený stabilizačný systém ESP, ktorý sa dá v prípade potreby úplne deaktivovať. Vozidlo je štandardne obuté na 17-palcových kolesách s pneumatikami rozmeru 215/45 (na želanie môžu byť aj 18-palcové), spod ktorých vykúkajú kotúčové brzdy priemeru 308 mm vpredu a 264 mm vzadu). Svetovú premiéru bude mať Corsa OPC na marcovom autosalóne v Ženeve.


SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  4. Probiotiká nie sú len na trávenie
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  8. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 205
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 4 779
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 672
  4. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 4 595
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 4 067
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 907
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 716
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 453
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Milan Srnka: Minister zimného spánku Huliak nám ukázal, ako nemiešať politiku s hokejom
  2. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel
  3. Jolana Čuláková: Jeho veličenstvo Marcel Forgáč, prvý slovenský kráľ
  4. Alexander Šikúr: Podvod
  5. Jozef Černek: Žijeme chorú, chorú, chorú dobu a byrokratické peklo…
  6. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil.
  7. Jozef Pivarník: Môžeš byť birmovaný, môžeš byť svätým, ale komunistom zostaneš až do smrti
  8. Viktor Pamula: Os zla sa spája II.
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 225
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 24 740
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 15 376
  4. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 10 323
  5. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 8 127
  6. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 7 635
  7. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 430
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 760
  1. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil.
  2. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  4. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  5. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  6. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  7. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
  8. Jiří Ščobák: Diverzifikovať môžeme podnety, aktivity, informácie, zručnosti, zážitky, prácu, identitu, investície, riziká, vedomosti a aj prácu na fyzičke
SkryťZatvoriť reklamu