Chevrolet rýchlo rozširuje ponuku naftových motorov a snaží sa dobehnúť dlh z minulosti, kedy boli v ponuke iba benzínové motory. Európa však preferuje diesel a nízku spotrebu paliva. Platí to aj o kompaktnej triede, kde sa nachádza model Lacetti.
Po debute dieselového motora v modeloch Captiva a Epica prichádza rad na Lacetti, ktorého konkurenti majú v ponuke hneď viac naftových motorov. Popularitu naftových motorov medzi zákazníkmi automobilov Chevrolet dokumentuje práve Captiva so 70 percentným podielom dieselových motorov.
Od marca 2007 bude pre Lacetti, Lacetti sedan a Lacetti kombi k dispozícii naftový motor 2,0 s výkonom 89 kW / 121 k. Šestnásťventilový motor využíva najnovšiu generáciu vstrekovania common-rail značky Bosch. Jeho vstrekovače vstrekujú naftu pri tlaku až 1 600 bar.
Popularita moderných dieselových motorov medzi zákazníkmi automobilov Chevrolet je dobre viditeľná aj pri modeli Captiva: s až 70- percentným podielom je práve dieselová verzia najpopulárnejšia.
Autor: rch