12 cm) dlhší originál.
Zmenená bola predná časť s veľkými otvormi na prúdenie vzduchu k chladiču. Nové sú tiež zadné svetlá a zalomená spodná línia bočných okien. Niekomu sa tento štylistický vtip páči, na iných pôsobí akoby dizajnérovi uhla ruka. Pozoruhodný je aj ďalší detail. Veľmi dobre vyzerá napríklad kombinácia maskovaných B a C stĺpikov zahalených do nevýraznej čiernej s vrchnou líniou strechy lakovanou vo farbe karosérie a zakončenou strešným spojlerom. Spolu vytvárajú dojem, akoby celá strecha držala na tenkých A stĺpikoch.
Oblý tvar auta a všetkých jeho línií je taký svojský ako Citroen DS vo svojom období. V porovnaní so sedemmiestnou verziou dodáva kratšia zadná časť so šikmým zadným oknom na spôsob hatchbacku tomuto autu viac účelovosti a kompaktnejší vzhľad. Batožinový priestor ponúkne objem od 500 do 1734 l.
Päťsedadlový Picasso bude spočiatku ponúkaný s dvoma benzínovými a dvoma naftovými motormi. Benzínový 1,8-litrový agregát (127 k) môže byť spojený len s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, kým silnejší dvojliter (143 k) aj so šesťstupňovou manuálnou robotizovanou prevodovkou. Naftový motor 1.6 HDi FAP 110 k (80 kW) bude spriahnutý s päťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo šesťstupňovou manuálnou robotizovanou prevodovkou a motor 2.0 HDi FAP 138 k (100 kW) je spojený so šesťstupňovou manuálnou robotizovanou prevodovkou alebo šesťstupňovou automatickou prevodovkou