Po kompletnej generačnej výmene všetkých modelov nastal ten pravý čas, aby Lexus rozšíril svoje portfólio o niekoľko bonbónikov. Vzhľadom na to, že jeho hlavným cieľom je čoraz viac fušovať do kšeftu nemeckej veľkej trojke (Audi, BMW a Mercedes), v záujme zvýšenia imidžu nemohol nechať bez povšimnutia ani kategóriu prémiových športových sedanov strednej triedy, kde doposiaľ kraľoval BMW M3.
Podľa vyjadrenia predstaviteľov japonskej automobilky však nepôjde o jediný športový model z ich dielne. Pripravujú sa aj ďalšie, ešte štipľavejšie s veľkým písmenom F vo svojom názve, ktoré je novým označením pre vysokovýkonné športové verzie značky Lexus. Lexus IS-F svojim výkonom cez 400 k a krútiacim momentom 437 Nm sa chce stať vážnym konkurentom Audi RS4 a hlavne pripravovanému BMW M3 E60, s ktorým zdieľa aj rovnakú koncepciu s vidlicovým V8 motorom, pohonom zadných kolies a zavesením McPherson vpredu a viacprvkovou nápravou vzadu. Použitý agregát obdivuhodne veľkého objemu 5,0 l je pravdepodobne modifikáciou motora z vlajkovej lode LS 460. Nasvedčuje tomu napríklad aj použitá 8-stupňová automatická prevodovka, na rozdiel od LS 460 ale s možnosťou podstatne rýchlejšieho sekvenčného radenia veľkými lopatkami za volantom. Takto vybavený Lexus IS-F zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,9 s!
Znížený podvozok o 15 mm a väčšie, vnútorne chladené brzdy Brembo, boli na tlačovej konferencii označené za tzv. okruhové úpravy. Asi aj preto, že podvozok konštruktéri dolaďovali na okruhu Fuji Speedway. Stabilizačný systém VDIM ponúka tri režimy: klasický, sport (benevolentnejší voči športovej jazde) a úplnú deaktiváciu. "Nadupaná" karoséria sa od bežného modelu IS odlišuje upravenými náraznikmi, rozšírenými prahmi ústiacimi do "žiabrov" za prednými kolesami, štvoricou výfukov vzadu a 19 palcovými diskami kolies značny BBS.
Na trh v Európe by sa mal dostať začiatkom roka 2008.
Autor: Milan Karpat