Osemstupňová prevodovka pre Lexus

Časy, kedy boli v móde štvorstupňové automatické prevodovky sú už dávno preč a k slušnému štandardu dobrej automatickej prevodovky dnes patrí aspoň šesť rýchlostí. Na súčasnú špičku stelesnenú sedemstupňovou automatickou prevodovkou 7G-tronic od Mercede

Konštruktéri vtesnali všetku techniku do rovnako veľkého, akurát ľahšieho hliníkového obalu než mala predchádzajúca šesťstupňová automatika. Celková hmotnosť tak vzrástla iba o desatinu

Časy, kedy boli v móde štvorstupňové automatické prevodovky sú už dávno preč a k slušnému štandardu dobrej automatickej prevodovky dnes patrí aspoň šesť rýchlostí. Na súčasnú špičku stelesnenú sedemstupňovou automatickou prevodovkou 7G-tronic od Mercedesu zaútočil japonský Lexus.

Hoci by to tak mohlo vyzerať, nejde o preteky v počte prevodových stupňov, pretože problém má celkom iné pozadie. Prísne predpisy požadujú viac bezpečnostných prvkov, motoristi chcú vyššie pohodlie a všetci volajú po vyššej hospodárnosti, prípadne ekológii veľkých limuzín. Bezpečnosť a komfort sa ale odráža vo vyššej hmotnosti, a to znamená vyššiu spotrebu paliva. Výsledkom je nutnosť použitia stále dômyselnejších technológií vrátane prevodoviek.

Cestou k nižšej spotrebe paliva a optimálnemu využitiu motora v limuzíne Lexus LS 460 má byť práve osemstupňová prevodovka. Jej prednosťou je rýchla reakcia na pokyny a jazdný štýl vodiča, pričom zmena prevodového stupňa trvá iba 350 milisekúnd. Vďaka použitej konštrukcii dokáže radiť aj nesekvenčne, to znamená, že pri prudkom spomaľovaní nemusí preraďovať všetky rýchlosti zaradom, ale môže skočiť z osmičky na dvojku. Zamedzí sa tak pocitu nepresnosti či krátkeho úbytku výkonu, ktoré bolo možné postrehnúť u starších prevodoviek s pomalším radením. Kvôli úspore priestoru a hmotnosti boli ozubené kolesá a ďalšie súčasti vyrobené z vysoko pevného materiálu a špeciálnym laserovým opracovaním povrchu.

Základom nižšej spotreby paliva osemvalcového motora je vhodná kombinácia otáčok a prevodových stupňov. Rezervy v úspore paliva sa však našli aj pri krátkodobom státí, kedy elektronika samočinne aj v polohe „D“ automaticky zaradí neutrál a zníži tak zaťaženie motora. Po uvoľnení brzdového pedálu prevodovka automaticky prejde do pôvodného režimu.

Samostatnou kapitolou vývoja novej prevodovky bolo zníženie hluku a vibrácií špeciálnou povrchovou úpravou a vyvážením všetkých rotačných častí.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  2. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  3. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  4. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín
  5. S novou optikou máte v Poprade rýchlosť a kvalitu zaručenú
  6. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi
  7. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“!
  8. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý
  9. Získajte špičkovú klimatizáciu a toto leto ušetrite na elektrine
  10. ZOC MAX Prešov má za sebou úspešnú desaťročnicu
  1. Poľovníkom sa nestaneš, musíš sa ním narodiť!
  2. Bratislava začína s výstavbou bulváru Mlynské nivy
  3. Tréningové moduly HACCP online
  4. Kuba má záujem o spoluprácu s SPU v Nitre
  5. Návštevníkov Gardenie zaujali expozície SPU v Nitre
  6. Slováci si nevedia predstaviť svoj deň bez chleba a pečiva
  7. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  8. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  9. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  10. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  1. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 20 415
  2. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 14 264
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 13 996
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 9 302
  5. Jordánsko: Najkrajšie miesta kráľovstva v púšti 7 917
  6. Miesta v Rakúsku, ktoré by ste mali vidieť. Kúsok za Bratislavou 6 198
  7. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 5 772
  8. Vajíčka, chlebíky či niečo sladké? Kam v Bratislave na raňajky? 5 547
  9. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 4 755
  10. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 3 583

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Rozdeľuje nás chudoba, nie nevedomosť

Dlhodobý nedostatok peňazí je nesmierne poučná skúsenosť

ŠPORT

Kužmová po veľkej dráme zdolala bieloruskú jednotku

Napínavý duel musel rozhodnúť až tajbrejk tretieho setu.

TECH

Kde sú všetci? Prečo sme ešte nenarazili na mimozemský život

Podľa hypotézy môže byť ľudstvo jednou z prvých civilizácií vo vesmíre.

EKONOMIKA

Alkohol u cyklistov tolerujú, ale nie všade

Vlani nafúkali stovky cyklistov, väčšinou viac ako jedno promile.

Neprehliadnite tiež

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí

Ako prepraviť psa v aute jednoduchšie a bezpečnejšie?

Prinášame prehľad príslušenstva, ktoré vám pomôže s prepravou vášho štvornohého pasažiera.

Ako vyzerá dizajn auta v roku 2018? Veľké logá, veľké zadky a račie klepetá

Dizajnéri chcú autá odlíšiť, ale všetci používajú rovnaké prvky.

Lego vyrobilo Porsche 911 z obrovských kociek v životnej veľkosti

Zmenšenú verziu si môžu fanúšikovia kúpiť v múzeu za 25 eur.