Osemstupňová prevodovka pre Lexus

Časy, kedy boli v móde štvorstupňové automatické prevodovky sú už dávno preč a k slušnému štandardu dobrej automatickej prevodovky dnes patrí aspoň šesť rýchlostí. Na súčasnú špičku stelesnenú sedemstupňovou automatickou prevodovkou 7G-tronic od Mercede

Konštruktéri  vtesnali  všetku techniku do rovnako veľkého, akurát ľahšieho hliníkového obalu než mala predchádzajúca šesťstupňová automatika. Celková hmotnosť tak vzrástla iba o desatinuKonštruktéri vtesnali všetku techniku do rovnako veľkého, akurát ľahšieho hliníkového obalu než mala predchádzajúca šesťstupňová automatika. Celková hmotnosť tak vzrástla iba o desatinu

Časy, kedy boli v móde štvorstupňové automatické prevodovky sú už dávno preč a k slušnému štandardu dobrej automatickej prevodovky dnes patrí aspoň šesť rýchlostí. Na súčasnú špičku stelesnenú sedemstupňovou automatickou prevodovkou 7G-tronic od Mercedesu zaútočil japonský Lexus.

Hoci by to tak mohlo vyzerať, nejde o preteky v počte prevodových stupňov, pretože problém má celkom iné pozadie. Prísne predpisy požadujú viac bezpečnostných prvkov, motoristi chcú vyššie pohodlie a všetci volajú po vyššej hospodárnosti, prípadne ekológii veľkých limuzín. Bezpečnosť a komfort sa ale odráža vo vyššej hmotnosti, a to znamená vyššiu spotrebu paliva. Výsledkom je nutnosť použitia stále dômyselnejších technológií vrátane prevodoviek.

Cestou k nižšej spotrebe paliva a optimálnemu využitiu motora v limuzíne Lexus LS 460 má byť práve osemstupňová prevodovka. Jej prednosťou je rýchla reakcia na pokyny a jazdný štýl vodiča, pričom zmena prevodového stupňa trvá iba 350 milisekúnd. Vďaka použitej konštrukcii dokáže radiť aj nesekvenčne, to znamená, že pri prudkom spomaľovaní nemusí preraďovať všetky rýchlosti zaradom, ale môže skočiť z osmičky na dvojku. Zamedzí sa tak pocitu nepresnosti či krátkeho úbytku výkonu, ktoré bolo možné postrehnúť u starších prevodoviek s pomalším radením. Kvôli úspore priestoru a hmotnosti boli ozubené kolesá a ďalšie súčasti vyrobené z vysoko pevného materiálu a špeciálnym laserovým opracovaním povrchu.

Základom nižšej spotreby paliva osemvalcového motora je vhodná kombinácia otáčok a prevodových stupňov. Rezervy v úspore paliva sa však našli aj pri krátkodobom státí, kedy elektronika samočinne aj v polohe „D“ automaticky zaradí neutrál a zníži tak zaťaženie motora. Po uvoľnení brzdového pedálu prevodovka automaticky prejde do pôvodného režimu.

Samostatnou kapitolou vývoja novej prevodovky bolo zníženie hluku a vibrácií špeciálnou povrchovou úpravou a vyvážením všetkých rotačných častí.

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  2. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  3. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  5. Investment Advisory Guide for Slovakia
  6. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  7. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  8. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  9. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  1. Vaše umenie bude hýbať Tatrami. Zapojte sa do súťaže ZSSK
  2. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  3. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  4. Recenze youtubera JeezyJ: jak dopadla autokamera Mio MiVue 785 ?
  5. Burza pracovných príležitostí opäť na Stavebnej fakulte STU
  6. Počet ochorení na rakovinu stále stúpa. Nepodceňujte prevenciu
  7. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  8. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  9. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou
  10. Slávnostná inaugurácia rektora a dekanov fakúlt EU v Bratislave
  1. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 29 604
  2. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 22 947
  3. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 19 630
  4. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 16 079
  5. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky 15 158
  6. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci 11 148
  7. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 9 373
  8. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 8 542
  9. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou 6 770
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 6 236

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Mistrík odstúpil z prezidentského súboja, podporil Čaputovú

Mistríkovo rozhodnutie ocenil aj prezident Kiska a tiež podporil Čaputovú.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Toto by Čaputová nemala zahodiť

Po dvadsiatich rokoch môže prvé kolo vyhrať blok mimo Smeru a HZDS.

AUTO

Prichádza malé SUV Škoda Kamiq. Aké sú naše prvé dojmy?

Zaboduje priestorom aj bohatou výbavou.

Neprehliadnite tiež

Porsche predstavilo konkurenta pre X6, Cayenne Coupé

Nemecká automobilka si nechce nechať ujsť zisk z rastúceho segmentu.

Citroën oslavuje 100 rokov špeciálnou edíciou Origins

Limitovaná edícia odkazuje na bohatú históriu značky.

Citroën - Limitovaná séria Origins
Podcast Za volantom

Za volantom: Revolúcia elektromobilov začala, s čím prichádza Audi e-tron?

Záujemca si musí pripraviť aspoň 81 400 eur.

Diaľnicu D1 v úseku Bratislava - Vajnory čiastočne uzatvoria

Počas uzávery vyfrézujú vozovku a opravia časti mostov.

Ilustračné foto.

Ford bude mať v Európe nového šéfa, povedie ho Stuart Rowley

Druhá najväčšia americká automobilka robí zmeny vo vedení.

Ilustračná fotografia.