ho rivala s naftovým motorom Audi R10 TDI.
Peugeot svoj zámer preraziť vo svete motoristického športu s naftovým motorom oznámil v júni minulého roka, keď predstavil maketu nového motora V12 HDi FAP. Na domácom autosalóne v Paríži potom pribudol aj prototyp pretekárskeho monopostu 908 HDi FAP. V januári tohto roka sa však po prvý krát pred novinárskou verejnosťou z celého sveta predstavil Peugeot 908 Hdi FAP V12 s výkonom 700 koní a krútiacim momentom 1200 Nm.
Značka Peugeot tak prvý krát oficiálne vstúpila do vytrvalostných pretekov s naftovým motorom. Továrenský tím Peugeot, ktorý disponuje bohatými skúsenosťami s vytrvalostnými pretekami získal pre svoj nový projekt pilotov zvučných mien ako Nicolas Minassian, Stéphane Sarrazin, Pedro Lamy, Marc Gené, Sebastien Bourdais Jacques Villeneuve a Eric HELARY.
Autor: rch