SME
Piatok, 1. júl, 2022 | Meniny má Diana

Daciu Logan sledujeme aj po skončení dlhodobého testu

Približne pred rokom sme po najazdení päťdesiattisíc kilometrov vrátili testovaciu Daciu Logan späť importérovi, čím sa test formálne skončil. Počas celého testu sme nemuseli vykonať záručné opravy a na naše prekvapenie auto odchádzalo z redakcie v dobre

Dacia  je v stále dobrej kondícii bez výraznej korózie a iných nerestí.Dacia je v stále dobrej kondícii bez výraznej korózie a iných nerestí. (Zdroj: rch)

Približne pred rokom sme po najazdení päťdesiattisíc kilometrov vrátili testovaciu Daciu Logan späť importérovi, čím sa test formálne skončil. Počas celého testu sme nemuseli vykonať záručné opravy a na naše prekvapenie auto odchádzalo z redakcie v dobrej kondícii. Podarilo sa nám však skontaktovať so zákazníkom, ktorému testovacie vozidlo predali a po dohode s ním monitorujeme stav auta aj naďalej.

Kým v prvom roku Logan najazdil päťdesiattisíc, za ostatný rok v službách päťčlennej rodiny už iba desaťtisíc. Na pláne tak bola druhá predpísaná záručná prehliadka, ktorú sme spolu s Daciou Logan a jej novým majiteľom absolvovali v regionálnom malom servise s licenciou na opravy vozidiel Dacia a Renault. Mechanici nám potvrdili, že ide snáď o prvú Daciu Logan s tak vysokým počtom kilometrov. Minimálne v danom regióne Slovenska. „Naši zákazníci majú ledva pätnásťtisíc kilometrov za jeden rok“, tvrdil prijímací technik.

Súčasťou predpísanej prehliadky pri 60 000 km je výmena oleja, olejového filtra, vzduchového filtra, sviečok a kontrola celého vozidla. Na naše prekvapenie majiteľ Dacie Logan 1,4 MPi musí rátať aj s výmenou rozvodového remeňa, a tiež ďalšieho poháňacieho remeňa (posilňovač riadenia) spolu s kladkami. K záručnej prehliadke, ktorej cena sa pohybuje okolo 5000 Sk si musí prirátať aspoň 10 000 Sk. Majiteľ bývalého testovacieho vozidla s tým nepočítal, a tak predpísaná výmena (60 000 / 4 roky) remeňov a príslušenstva ho čaká o týždeň.

Okrem bežnej prehliadky sme mechanikov upozornili na vyššiu hlučnosť v oblasti predného kolesa najmä pri zatočení do jednej strany, čo sa nám javí ako ložisko. To bude treba podľa mechanikov potrebné vymeniť v najbližšom čase, minimálne v dobe platnosti dvojročnej záruky na automobil. Svoju životnosť majú za sebou aj druhé gumičky stieračov a ešte pôvodné brzdové platničky na predných kotúčových brzdách. Tie mechanik navrhol vymeniť, čo vyšlo spolu aj s prácou na vyše dvetisíc korún. Inak je Dacia v stále dobrej kondícii bezvýraznej korózie a iných nerestí. Ložisko na prednej náprave mohlo vydržať dlhšie. Opotrebované brzdové platničky sú ešte sú viac menej dedičstvom dlhodobého testu. O rok sa k Dacii Logan vrátime a pozrieme sa jej opäť na zuby.


Dacii slúži ku cti, že v priebehu dvoch rokov navštívila servis iba trikrát, a to pri dvoch záručných prehliadkach a kontrole na konci testu. Už onedlho ju však čaká výmena hučiaceho ložiska.


Podvozok aj tlmiče sú stále v poriadku. Dokonca aj zadný tlmič výfuku výborne odoláva korózii. Viac povrchovej hrdze sme našli na strednej časti výfukového systému.




Manžety predných poloosí a všetky tesnenia sú v poriadku, pretože ani po podrobnej vizuálnej obhliadke motora a prevodovky sme nenašli netesnosť.


Brzdové platničky vydržali šesťdesiat tisíc kilometrov. Kotúče sú ešte v relatívne dobrom stave, pretože platničky v servise vymenili skôr, než by stihli narobiť škody. Okrem platničiek bolo potrebné vymeniť žiarovku parkovacích svetiel.


Výmena oleja je pre tento motor a automobil stanovená na 30 000 km alebo 2 roky. Výrobca však odporúča preventívnu prehliadku vozidla každý rok. Aspoň kvôli kontrole.


Nechránenú kulisu radiaceho mechanizmu zasiahla korózia. O pár rokov to môže byť kritické miesto.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  2. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  3. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny. Adepti sú jasní
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  7. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  7. Výlety na mieru pre celú rodinu
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 650
  2. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 327
  3. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 7 453
  4. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 6 656
  5. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 6 225
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 789
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 3 651
  8. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 3 119
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek
  2. Tomáš Jacko: Ako dostať Róma z osady na Harvard
  3. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (1. - 7.7.1922)
  4. Martin Greguš: Práca za 216 eur s DPH/hod? Pozrite si závery z kontrol v mestských podnikoch. Metropolitný inštitút - za dva roky na bežné výdavky o milión EUR viac
  5. Miroslav Lukáč: Tajné služby zistili, že Putin mal iné vzory ako Petra Veľkého.
  6. Dávid Kyzek: Aké sú šance Dávida Hrenáka na NHL???
  7. Jano Richter: o dojení televízie: 'Zmysluplná cena' a 'Cena za zmysluplné'
  8. Rastislav Puchala: Marx v nás
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 057
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 9 090
  3. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 5 409
  4. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 4 206
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 156
  6. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodného. 4 155
  7. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 787
  8. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 330
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťZatvoriť reklamu