SME
Streda, 27. september, 2023 | Meniny má Cyprián
reklama

Daciu Logan sledujeme aj po skončení dlhodobého testu

Približne pred rokom sme po najazdení päťdesiattisíc kilometrov vrátili testovaciu Daciu Logan späť importérovi, čím sa test formálne skončil. Počas celého testu sme nemuseli vykonať záručné opravy a na naše prekvapenie auto odchádzalo z redakcie v dobre

Dacia  je v stále dobrej kondícii bez výraznej korózie a iných nerestí.Dacia je v stále dobrej kondícii bez výraznej korózie a iných nerestí. (Zdroj: rch)

Približne pred rokom sme po najazdení päťdesiattisíc kilometrov vrátili testovaciu Daciu Logan späť importérovi, čím sa test formálne skončil. Počas celého testu sme nemuseli vykonať záručné opravy a na naše prekvapenie auto odchádzalo z redakcie v dobrej kondícii. Podarilo sa nám však skontaktovať so zákazníkom, ktorému testovacie vozidlo predali a po dohode s ním monitorujeme stav auta aj naďalej.

Kým v prvom roku Logan najazdil päťdesiattisíc, za ostatný rok v službách päťčlennej rodiny už iba desaťtisíc. Na pláne tak bola druhá predpísaná záručná prehliadka, ktorú sme spolu s Daciou Logan a jej novým majiteľom absolvovali v regionálnom malom servise s licenciou na opravy vozidiel Dacia a Renault. Mechanici nám potvrdili, že ide snáď o prvú Daciu Logan s tak vysokým počtom kilometrov. Minimálne v danom regióne Slovenska. „Naši zákazníci majú ledva pätnásťtisíc kilometrov za jeden rok“, tvrdil prijímací technik.

Súčasťou predpísanej prehliadky pri 60 000 km je výmena oleja, olejového filtra, vzduchového filtra, sviečok a kontrola celého vozidla. Na naše prekvapenie majiteľ Dacie Logan 1,4 MPi musí rátať aj s výmenou rozvodového remeňa, a tiež ďalšieho poháňacieho remeňa (posilňovač riadenia) spolu s kladkami. K záručnej prehliadke, ktorej cena sa pohybuje okolo 5000 Sk si musí prirátať aspoň 10 000 Sk. Majiteľ bývalého testovacieho vozidla s tým nepočítal, a tak predpísaná výmena (60 000 / 4 roky) remeňov a príslušenstva ho čaká o týždeň.

Okrem bežnej prehliadky sme mechanikov upozornili na vyššiu hlučnosť v oblasti predného kolesa najmä pri zatočení do jednej strany, čo sa nám javí ako ložisko. To bude treba podľa mechanikov potrebné vymeniť v najbližšom čase, minimálne v dobe platnosti dvojročnej záruky na automobil. Svoju životnosť majú za sebou aj druhé gumičky stieračov a ešte pôvodné brzdové platničky na predných kotúčových brzdách. Tie mechanik navrhol vymeniť, čo vyšlo spolu aj s prácou na vyše dvetisíc korún. Inak je Dacia v stále dobrej kondícii bezvýraznej korózie a iných nerestí. Ložisko na prednej náprave mohlo vydržať dlhšie. Opotrebované brzdové platničky sú ešte sú viac menej dedičstvom dlhodobého testu. O rok sa k Dacii Logan vrátime a pozrieme sa jej opäť na zuby.


Dacii slúži ku cti, že v priebehu dvoch rokov navštívila servis iba trikrát, a to pri dvoch záručných prehliadkach a kontrole na konci testu. Už onedlho ju však čaká výmena hučiaceho ložiska.


Podvozok aj tlmiče sú stále v poriadku. Dokonca aj zadný tlmič výfuku výborne odoláva korózii. Viac povrchovej hrdze sme našli na strednej časti výfukového systému.




Manžety predných poloosí a všetky tesnenia sú v poriadku, pretože ani po podrobnej vizuálnej obhliadke motora a prevodovky sme nenašli netesnosť.


Brzdové platničky vydržali šesťdesiat tisíc kilometrov. Kotúče sú ešte v relatívne dobrom stave, pretože platničky v servise vymenili skôr, než by stihli narobiť škody. Okrem platničiek bolo potrebné vymeniť žiarovku parkovacích svetiel.


Výmena oleja je pre tento motor a automobil stanovená na 30 000 km alebo 2 roky. Výrobca však odporúča preventívnu prehliadku vozidla každý rok. Aspoň kvôli kontrole.


Nechránenú kulisu radiaceho mechanizmu zasiahla korózia. O pár rokov to môže byť kritické miesto.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Potrebujeme sa zbaviť nálepky montážnej dielne
  2. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy?
  3. Volia podľa TikToku, Youtube a Instagramu. Ovplyvnia mladí voľby?
  4. Prišli na to, že odpad je cenný
  5. Na nechránenom školskom dvore namerali v lete až 60 stupňov
  6. Všetkým lepí pred voľbami
  7. Najlepšie poviedky domácich autorov
  8. Tenisová zábava pre celú rodinu na Peugeot Tennis Day
  1. Všetkým lepí pred voľbami
  2. Kandidát OĽANO Martin Seman: Nikto nemôže ostať na okraji
  3. Hennessy oslavuje 50 rokov Hip Hopu
  4. Staršie IQOS zariadenia môžu spotrebitelia vrátiť do predajne
  5. Problémy s trávením a histamínová intolerancia, aká je liečba?
  6. Gröhling: Aj v školstve potrebujeme inovácie
  7. Bratislavská Kuchajda ožije športom
  8. Služby na pohotovosti nikto nechcel. Postavili na nich biznis
  1. Prešov si dlho pýtal obchvat, stáva sa slovenským skokanom 16 062
  2. Hladinka smeruje do Košíc! 7 554
  3. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom 5 117
  4. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy? 4 818
  5. Voľba srdcom je nespoľahlivá. Toto je najlepšia pomôcka 3 800
  6. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty 3 164
  7. Kaufland postavený z dreva? Áno, Bratislava má európsky unikát 2 827
  8. Najlepšie poviedky domácich autorov 2 526
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Peter Kubica: Kniha od krčmových rečí po beh
  2. Ján Buocik: Kto pomôže Bratislave po parlamentných voľbách 2023?
  3. Martin Greguš: Voličom Progresívneho Slovenska a SAS v Bratislave. Keď 1.10. už nebude mať kde zaparkovať spomeňte si, kto si opäť neurobil domácu úlohu...
  4. Norbert Kaník: Aký je rozdiel medzi Matovičom a Ficom? A je vôbec nejaký?
  5. Jano Richter: Noviny vytrvalo mlčia o miliónovej korupcii
  6. Juraj Kumičák: Politikum II - Pellegrini
  7. Irena Šimuneková: Studený hrad a hrad Gýmeč časť 2.
  8. Leonard Malacký: Čo je to za stranu ten HLAS, kde sa vzal?
  1. Miroslav Lukáč: V predvolebných debatách sme počuli Génia. Bohužiaľ Zla. Netreba ho predstavovať. Všetci ho poznáte. V hazarde platí kontra, re, vabank. 51 561
  2. Ján Šeďo: Králi "F + K + G" sa postavili pred vypredanú sálu s plnými gaťami, ako lazníci. 47 075
  3. Peter Kollega: Pán GP M. Žilinka, oklamali ste 5,447 miliónov občanov, okamžite odstúpte 37 257
  4. Jana Plichtová: "Dobrák" Boris Kollár a jeho pomáhanie (si k majetku) 36 559
  5. Ján Šeďo: Generálmajor Ivan Pach dokonale a inteligentne zotrel Fica. 32 976
  6. František Ptáček: „Sedembolestná panna Mária, oroduj za pána Fica!“ a iné prízraky Slovenské 31 591
  7. Miroslav Lukáč: Mladí Vlci zo Smeru, ako sa sami nazvali, už vycerili tesáky a dokonca ich zaťali. 30 665
  8. Pavel Macko: Fico je naničhodník, ktorý sa môže hanbiť! 15 276
  1. Monika Nagyova: Zo života vo firme snov: Po dvadsiatich dvoch rokoch som dostala výpoveď
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  5. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  6. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
  8. Jiří Ščobák: Čekání na Volodymyra Zelenského před prezidentským palácem v BA (foto)
SkryťZatvoriť reklamu