Približne pred rokom sme po najazdení päťdesiattisíc kilometrov vrátili testovaciu Daciu Logan späť importérovi, čím sa test formálne skončil. Počas celého testu sme nemuseli vykonať záručné opravy a na naše prekvapenie auto odchádzalo z redakcie v dobrej kondícii. Podarilo sa nám však skontaktovať so zákazníkom, ktorému testovacie vozidlo predali a po dohode s ním monitorujeme stav auta aj naďalej.
Kým v prvom roku Logan najazdil päťdesiattisíc, za ostatný rok v službách päťčlennej rodiny už iba desaťtisíc. Na pláne tak bola druhá predpísaná záručná prehliadka, ktorú sme spolu s Daciou Logan a jej novým majiteľom absolvovali v regionálnom malom servise s licenciou na opravy vozidiel Dacia a Renault. Mechanici nám potvrdili, že ide snáď o prvú Daciu Logan s tak vysokým počtom kilometrov. Minimálne v danom regióne Slovenska. „Naši zákazníci majú ledva pätnásťtisíc kilometrov za jeden rok“, tvrdil prijímací technik.
Súčasťou predpísanej prehliadky pri 60 000 km je výmena oleja, olejového filtra, vzduchového filtra, sviečok a kontrola celého vozidla. Na naše prekvapenie majiteľ Dacie Logan 1,4 MPi musí rátať aj s výmenou rozvodového remeňa, a tiež ďalšieho poháňacieho remeňa (posilňovač riadenia) spolu s kladkami. K záručnej prehliadke, ktorej cena sa pohybuje okolo 5000 Sk si musí prirátať aspoň 10 000 Sk. Majiteľ bývalého testovacieho vozidla s tým nepočítal, a tak predpísaná výmena (60 000 / 4 roky) remeňov a príslušenstva ho čaká o týždeň.
Okrem bežnej prehliadky sme mechanikov upozornili na vyššiu hlučnosť v oblasti predného kolesa najmä pri zatočení do jednej strany, čo sa nám javí ako ložisko. To bude treba podľa mechanikov potrebné vymeniť v najbližšom čase, minimálne v dobe platnosti dvojročnej záruky na automobil. Svoju životnosť majú za sebou aj druhé gumičky stieračov a ešte pôvodné brzdové platničky na predných kotúčových brzdách. Tie mechanik navrhol vymeniť, čo vyšlo spolu aj s prácou na vyše dvetisíc korún. Inak je Dacia v stále dobrej kondícii bezvýraznej korózie a iných nerestí. Ložisko na prednej náprave mohlo vydržať dlhšie. Opotrebované brzdové platničky sú ešte sú viac menej dedičstvom dlhodobého testu. O rok sa k Dacii Logan vrátime a pozrieme sa jej opäť na zuby.
Dacii slúži ku cti, že v priebehu dvoch rokov navštívila servis iba trikrát, a to pri dvoch záručných prehliadkach a kontrole na konci testu. Už onedlho ju však čaká výmena hučiaceho ložiska.
Podvozok aj tlmiče sú stále v poriadku. Dokonca aj zadný tlmič výfuku výborne odoláva korózii. Viac povrchovej hrdze sme našli na strednej časti výfukového systému.
Manžety predných poloosí a všetky tesnenia sú v poriadku, pretože ani po podrobnej vizuálnej obhliadke motora a prevodovky sme nenašli netesnosť.
Brzdové platničky vydržali šesťdesiat tisíc kilometrov. Kotúče sú ešte v relatívne dobrom stave, pretože platničky v servise vymenili skôr, než by stihli narobiť škody. Okrem platničiek bolo potrebné vymeniť žiarovku parkovacích svetiel.
Výmena oleja je pre tento motor a automobil stanovená na 30 000 km alebo 2 roky. Výrobca však odporúča preventívnu prehliadku vozidla každý rok. Aspoň kvôli kontrole.
Nechránenú kulisu radiaceho mechanizmu zasiahla korózia. O pár rokov to môže byť kritické miesto.