SME
Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky

Daciu Logan sledujeme aj po skončení dlhodobého testu

Približne pred rokom sme po najazdení päťdesiattisíc kilometrov vrátili testovaciu Daciu Logan späť importérovi, čím sa test formálne skončil. Počas celého testu sme nemuseli vykonať záručné opravy a na naše prekvapenie auto odchádzalo z redakcie v dobre

Dacia  je v stále dobrej kondícii bez výraznej korózie a iných nerestí.Dacia je v stále dobrej kondícii bez výraznej korózie a iných nerestí. (Zdroj: rch)

Približne pred rokom sme po najazdení päťdesiattisíc kilometrov vrátili testovaciu Daciu Logan späť importérovi, čím sa test formálne skončil. Počas celého testu sme nemuseli vykonať záručné opravy a na naše prekvapenie auto odchádzalo z redakcie v dobrej kondícii. Podarilo sa nám však skontaktovať so zákazníkom, ktorému testovacie vozidlo predali a po dohode s ním monitorujeme stav auta aj naďalej.

Kým v prvom roku Logan najazdil päťdesiattisíc, za ostatný rok v službách päťčlennej rodiny už iba desaťtisíc. Na pláne tak bola druhá predpísaná záručná prehliadka, ktorú sme spolu s Daciou Logan a jej novým majiteľom absolvovali v regionálnom malom servise s licenciou na opravy vozidiel Dacia a Renault. Mechanici nám potvrdili, že ide snáď o prvú Daciu Logan s tak vysokým počtom kilometrov. Minimálne v danom regióne Slovenska. „Naši zákazníci majú ledva pätnásťtisíc kilometrov za jeden rok“, tvrdil prijímací technik.

Súčasťou predpísanej prehliadky pri 60 000 km je výmena oleja, olejového filtra, vzduchového filtra, sviečok a kontrola celého vozidla. Na naše prekvapenie majiteľ Dacie Logan 1,4 MPi musí rátať aj s výmenou rozvodového remeňa, a tiež ďalšieho poháňacieho remeňa (posilňovač riadenia) spolu s kladkami. K záručnej prehliadke, ktorej cena sa pohybuje okolo 5000 Sk si musí prirátať aspoň 10 000 Sk. Majiteľ bývalého testovacieho vozidla s tým nepočítal, a tak predpísaná výmena (60 000 / 4 roky) remeňov a príslušenstva ho čaká o týždeň.

Okrem bežnej prehliadky sme mechanikov upozornili na vyššiu hlučnosť v oblasti predného kolesa najmä pri zatočení do jednej strany, čo sa nám javí ako ložisko. To bude treba podľa mechanikov potrebné vymeniť v najbližšom čase, minimálne v dobe platnosti dvojročnej záruky na automobil. Svoju životnosť majú za sebou aj druhé gumičky stieračov a ešte pôvodné brzdové platničky na predných kotúčových brzdách. Tie mechanik navrhol vymeniť, čo vyšlo spolu aj s prácou na vyše dvetisíc korún. Inak je Dacia v stále dobrej kondícii bezvýraznej korózie a iných nerestí. Ložisko na prednej náprave mohlo vydržať dlhšie. Opotrebované brzdové platničky sú ešte sú viac menej dedičstvom dlhodobého testu. O rok sa k Dacii Logan vrátime a pozrieme sa jej opäť na zuby.


Dacii slúži ku cti, že v priebehu dvoch rokov navštívila servis iba trikrát, a to pri dvoch záručných prehliadkach a kontrole na konci testu. Už onedlho ju však čaká výmena hučiaceho ložiska.


Podvozok aj tlmiče sú stále v poriadku. Dokonca aj zadný tlmič výfuku výborne odoláva korózii. Viac povrchovej hrdze sme našli na strednej časti výfukového systému.




Manžety predných poloosí a všetky tesnenia sú v poriadku, pretože ani po podrobnej vizuálnej obhliadke motora a prevodovky sme nenašli netesnosť.


Brzdové platničky vydržali šesťdesiat tisíc kilometrov. Kotúče sú ešte v relatívne dobrom stave, pretože platničky v servise vymenili skôr, než by stihli narobiť škody. Okrem platničiek bolo potrebné vymeniť žiarovku parkovacích svetiel.


Výmena oleja je pre tento motor a automobil stanovená na 30 000 km alebo 2 roky. Výrobca však odporúča preventívnu prehliadku vozidla každý rok. Aspoň kvôli kontrole.


Nechránenú kulisu radiaceho mechanizmu zasiahla korózia. O pár rokov to môže byť kritické miesto.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  4. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  5. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  7. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  9. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  10. Tipni si na Petru Vlhovú a získaj 10 eur
  1. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  2. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  3. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 20 607
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 14 705
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 8 775
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 802
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 672
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 6 708
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 510
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 401
  9. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 266
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 068
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Dacia

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Lipšic: Zatýkanie ľudí nie je divadlo, nemožno čakať, že polícia zasiahne každý týždeň

Spochybňovanie spolupracujúcich obvinených považuje za cielené.

Daniel Lipšic.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Koalícia nám povie, či chce spravodlivosť, alebo pomstu

Lipšic ako prokurátor stále nie je dobrý nápad.

Peter Tkačenko
Minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Marek Majeský.