SME
reklama

Honda CR-V: nová technika

Honda CR-V minulej generácie postupne padala do tieňa oveľa mladších a modernejšie vyzerajúcich konkurentov. Na príchod tretej kompletne novej a modernejšej generácie je už najvyšší čas, najmä ak model Honda CR-V považujeme za jedného zo zakladateľov mode

Samotná automobilka priznáva, že CR-V tretej generácie sa nepasuje za auto odhodlané zdolať veľké terénySamotná automobilka priznáva, že CR-V tretej generácie sa nepasuje za auto odhodlané zdolať veľké terény

rných SUV.

V porovnaní s predchodcom ide o výrazne krajšie auto, ktoré už nevyzerá tak disproporčne, a má tendenciu osloviť ľudí so zmyslom pre automobilovú extravaganciu. Z funkčného hľadiska je azda najväčšou zmenou na karosérii otváranie piatych dverí dohora a nie do strany ako v minulosti. Toto riešenie si vynútili motoristi, ktorým sa zle otvárali piate krídlové dvere na preplnených parkoviskách.

Pár centimetrov ubudlo aj z výšky, čím kleslo ťažisko a karoséria opeknela. Jediný prírastok v šírke (+3,5 cm) prispel k zväčšeniu interiéru. Batožinový priestor sa teraz môže pochváliť objemom až 524 litrov. Vo variabilite interiéru čerpá nové CR-V z predchodcu a okrem iného ponúka delené zadné operadlá v pomere 40:20:40. Interiér ako taký rešpektuje nové trendy značky Honda vrátane použitých materiálov a osvetlenia prístrojového panelu.

V snahe o dosiahnutie čo najväčšej bezpečnosti a prvenstva v triede ponúka nová Honda CR-V ako prvé SUV adaptívny tempomat (ACC) a tiež radar na zmiernenie následkov kolízie (CMBS). Systém v prípade skrátenia vzdialenosti od vpredu idúceho vozidla pod bezpečnú úroveň najprv upozorní vodiča, zľahka vozidlo pribrzdí a potom, pokiaľ sa situácia stane kritickou a zrážka neodvratnou, začne silné brzdenie a pritiahne bezpečnostné pásy na predných sedadlách. Stabilizačný systém VSA teraz dopĺňa program určený na pomoc pri stabilizovaní rozhojdaného prívesu. Premiérovo sa v pozícii doplnkovej výbavy objavujú natáčacie xenónové svetlomety.

Rodičov, ktorí si môžu dovoliť kúpiť detské sedačky so systémom Isofix, určite poteší päť úchytiek na zadných sedadlách a možnosť umiestniť autosedačku aj do stredu.

K osvedčenému naftovému motoru 2,2 i-CTDi s výkonom 103 kW pribudol nový benzínový dvojliter s výkonom 110 kW / 150 k, odvodený od verzie 1,8 i-VTEC. Podľa prvých kilometrov za volantom novej HondyCR-V sa zdá, že verzia s benzínovým motorom je ladená vyslovene športovo a s citlivým riadením. Popri novom motore zažívajú premiéru nové prevodovky, šesťstupňová manuálna a päťstupňová automatická.

Pohon všetkých kolies Real Time 4WD má autu pomôcť na lepších či horších cestách s nedostatočnou adhéziou a v komplikovaných stúpaniach. Preto je väčšinu času v zábere iba predná náprava. Na základe súhry dvoch olejových čerpadiel a vačkového urýchľovača sa v priebehu pár milisekúnd pripája zadná náprava.

Nové technológie
Honda CR-V tretej generácie prináša niektoré technické prvky ako vôbec prvé vozidlo svojej kategórie

ASL Natáčacie xenónové svetlomety
VSA TC stabilizačný systém pre jazdu s prívesným vozíkom
ACC aktívny tempomat na udržanie konštantnej vzdialenosti
CMBS automatické brzdenie v prípade hroziacej havárie

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  2. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím
  3. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike
  4. V púpave je všetko, čo potrebujete
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou
  6. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny
  7. Barbora Andrešičová: Som majsterka protikladov
  8. Slovenskí maloobchodníci hľadajú cesty k zdravému rastu
  1. Každým dňom krajší! Nový Kynek je miestom, kde chcete bývať
  2. Predajte starý byt bez provízie realitke a bývajte v novostavbe
  3. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  4. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím
  5. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike
  6. V púpave je všetko, čo potrebujete
  7. Virtuálne sídlo má svoju volebnú miestnosť. Ako je to možné?
  8. dm podporila sumou 6 317 eur realizáciu projektu
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 329
  2. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 10 608
  3. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 6 917
  4. Výborná pre diabetikov aj pre lepšie trávenie. Poznáte Aróniu? 5 779
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 5 265
  6. Posledné byty v jedinečnej novostavbe v historickom jadre Košíc 4 572
  7. V púpave je všetko, čo potrebujete 3 549
  8. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 2 703
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Škopec Antal: Najlepší prostriedok ako ovládať ľudí
  2. Milan Buno: Je tréning mozgu len somarina? Sú rôzne tipy a triky iba marketingový ťah? | 7 knižných tipov
  3. Michael Achberger: Nový začiatok pre vašu postavu: Jarný jedálniček, ktorý vás dostane do formy!
  4. Peter Bolebruch: Pellegrini vyhral podvodom a stane sa prezidentom? Slovensku už načisto drbe???
  5. Tomáš Csicsó: Nechcel by som byť v koži Petra Pellegriniho
  6. Helena Michlíková: Eurovea - Nábrežie Dunaja
  7. Tomáš Mikloško: Keď je ľahké zmiznúť: O ghostingu trochu inak
  8. Jozef Varga: Slúžil som v armádach štyroch štátov / 78. /
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 107 249
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 39 419
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 34 630
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 34 500
  5. Ján Šeďo: Ktorý slovenský senior oželie z dôchodku 400 EUR mesačne ? 30 793
  6. Pavol Burda: Podržtaška naveky 27 788
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 435
  8. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 19 242
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  3. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  5. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  7. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
  8. Yevhen Hessen: Rusko žiada, aby Ukrajina zatkla šéfa SBU
SkryťZatvoriť reklamu