SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Honda CR-V: nová technika

Honda CR-V minulej generácie postupne padala do tieňa oveľa mladších a modernejšie vyzerajúcich konkurentov. Na príchod tretej kompletne novej a modernejšej generácie je už najvyšší čas, najmä ak model Honda CR-V považujeme za jedného zo zakladateľov mode

Samotná automobilka priznáva, že CR-V tretej generácie sa nepasuje za auto odhodlané zdolať veľké terénySamotná automobilka priznáva, že CR-V tretej generácie sa nepasuje za auto odhodlané zdolať veľké terény

rných SUV.

V porovnaní s predchodcom ide o výrazne krajšie auto, ktoré už nevyzerá tak disproporčne, a má tendenciu osloviť ľudí so zmyslom pre automobilovú extravaganciu. Z funkčného hľadiska je azda najväčšou zmenou na karosérii otváranie piatych dverí dohora a nie do strany ako v minulosti. Toto riešenie si vynútili motoristi, ktorým sa zle otvárali piate krídlové dvere na preplnených parkoviskách.

Pár centimetrov ubudlo aj z výšky, čím kleslo ťažisko a karoséria opeknela. Jediný prírastok v šírke (+3,5 cm) prispel k zväčšeniu interiéru. Batožinový priestor sa teraz môže pochváliť objemom až 524 litrov. Vo variabilite interiéru čerpá nové CR-V z predchodcu a okrem iného ponúka delené zadné operadlá v pomere 40:20:40. Interiér ako taký rešpektuje nové trendy značky Honda vrátane použitých materiálov a osvetlenia prístrojového panelu.

V snahe o dosiahnutie čo najväčšej bezpečnosti a prvenstva v triede ponúka nová Honda CR-V ako prvé SUV adaptívny tempomat (ACC) a tiež radar na zmiernenie následkov kolízie (CMBS). Systém v prípade skrátenia vzdialenosti od vpredu idúceho vozidla pod bezpečnú úroveň najprv upozorní vodiča, zľahka vozidlo pribrzdí a potom, pokiaľ sa situácia stane kritickou a zrážka neodvratnou, začne silné brzdenie a pritiahne bezpečnostné pásy na predných sedadlách. Stabilizačný systém VSA teraz dopĺňa program určený na pomoc pri stabilizovaní rozhojdaného prívesu. Premiérovo sa v pozícii doplnkovej výbavy objavujú natáčacie xenónové svetlomety.

Rodičov, ktorí si môžu dovoliť kúpiť detské sedačky so systémom Isofix, určite poteší päť úchytiek na zadných sedadlách a možnosť umiestniť autosedačku aj do stredu.

K osvedčenému naftovému motoru 2,2 i-CTDi s výkonom 103 kW pribudol nový benzínový dvojliter s výkonom 110 kW / 150 k, odvodený od verzie 1,8 i-VTEC. Podľa prvých kilometrov za volantom novej HondyCR-V sa zdá, že verzia s benzínovým motorom je ladená vyslovene športovo a s citlivým riadením. Popri novom motore zažívajú premiéru nové prevodovky, šesťstupňová manuálna a päťstupňová automatická.

Pohon všetkých kolies Real Time 4WD má autu pomôcť na lepších či horších cestách s nedostatočnou adhéziou a v komplikovaných stúpaniach. Preto je väčšinu času v zábere iba predná náprava. Na základe súhry dvoch olejových čerpadiel a vačkového urýchľovača sa v priebehu pár milisekúnd pripája zadná náprava.

Nové technológie
Honda CR-V tretej generácie prináša niektoré technické prvky ako vôbec prvé vozidlo svojej kategórie

ASL Natáčacie xenónové svetlomety
VSA TC stabilizačný systém pre jazdu s prívesným vozíkom
ACC aktívny tempomat na udržanie konštantnej vzdialenosti
CMBS automatické brzdenie v prípade hroziacej havárie

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  5. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  6. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  9. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  10. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  1. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  4. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  5. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 285
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 598
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 701
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 695
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 15 804
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 048
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 250
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 424
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 362
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 536
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Honda
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Fico žije v atmosfére strachu, jeho ľudia končia v putách

Šéf Smeru sa zastal viacerých zadržaných.

Predseda Smeru Robert Fico.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Z tohto už Fico neutečie

Fico je svojim ľuďom verný za každých okolností.

Peter Tkačenko
Plošne testovanie na Covid-19.

Koronavírus na Slovensku: Matovič ponúka zdravotníkom mimoriadne odmeny (minúta po minúte)

Celkovo sa koronavírusom na Slovensku nakazilo 51 728. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 200 obetí.

Premiér Igor Matovič.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.