SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Honda CR-V: nová technika

Honda CR-V minulej generácie postupne padala do tieňa oveľa mladších a modernejšie vyzerajúcich konkurentov. Na príchod tretej kompletne novej a modernejšej generácie je už najvyšší čas, najmä ak model Honda CR-V považujeme za jedného zo zakladateľov mode

Samotná automobilka priznáva, že CR-V tretej generácie sa nepasuje za auto odhodlané zdolať veľké terénySamotná automobilka priznáva, že CR-V tretej generácie sa nepasuje za auto odhodlané zdolať veľké terény

rných SUV.

V porovnaní s predchodcom ide o výrazne krajšie auto, ktoré už nevyzerá tak disproporčne, a má tendenciu osloviť ľudí so zmyslom pre automobilovú extravaganciu. Z funkčného hľadiska je azda najväčšou zmenou na karosérii otváranie piatych dverí dohora a nie do strany ako v minulosti. Toto riešenie si vynútili motoristi, ktorým sa zle otvárali piate krídlové dvere na preplnených parkoviskách.

Pár centimetrov ubudlo aj z výšky, čím kleslo ťažisko a karoséria opeknela. Jediný prírastok v šírke (+3,5 cm) prispel k zväčšeniu interiéru. Batožinový priestor sa teraz môže pochváliť objemom až 524 litrov. Vo variabilite interiéru čerpá nové CR-V z predchodcu a okrem iného ponúka delené zadné operadlá v pomere 40:20:40. Interiér ako taký rešpektuje nové trendy značky Honda vrátane použitých materiálov a osvetlenia prístrojového panelu.

V snahe o dosiahnutie čo najväčšej bezpečnosti a prvenstva v triede ponúka nová Honda CR-V ako prvé SUV adaptívny tempomat (ACC) a tiež radar na zmiernenie následkov kolízie (CMBS). Systém v prípade skrátenia vzdialenosti od vpredu idúceho vozidla pod bezpečnú úroveň najprv upozorní vodiča, zľahka vozidlo pribrzdí a potom, pokiaľ sa situácia stane kritickou a zrážka neodvratnou, začne silné brzdenie a pritiahne bezpečnostné pásy na predných sedadlách. Stabilizačný systém VSA teraz dopĺňa program určený na pomoc pri stabilizovaní rozhojdaného prívesu. Premiérovo sa v pozícii doplnkovej výbavy objavujú natáčacie xenónové svetlomety.

Rodičov, ktorí si môžu dovoliť kúpiť detské sedačky so systémom Isofix, určite poteší päť úchytiek na zadných sedadlách a možnosť umiestniť autosedačku aj do stredu.

K osvedčenému naftovému motoru 2,2 i-CTDi s výkonom 103 kW pribudol nový benzínový dvojliter s výkonom 110 kW / 150 k, odvodený od verzie 1,8 i-VTEC. Podľa prvých kilometrov za volantom novej HondyCR-V sa zdá, že verzia s benzínovým motorom je ladená vyslovene športovo a s citlivým riadením. Popri novom motore zažívajú premiéru nové prevodovky, šesťstupňová manuálna a päťstupňová automatická.

Pohon všetkých kolies Real Time 4WD má autu pomôcť na lepších či horších cestách s nedostatočnou adhéziou a v komplikovaných stúpaniach. Preto je väčšinu času v zábere iba predná náprava. Na základe súhry dvoch olejových čerpadiel a vačkového urýchľovača sa v priebehu pár milisekúnd pripája zadná náprava.

Nové technológie
Honda CR-V tretej generácie prináša niektoré technické prvky ako vôbec prvé vozidlo svojej kategórie

ASL Natáčacie xenónové svetlomety
VSA TC stabilizačný systém pre jazdu s prívesným vozíkom
ACC aktívny tempomat na udržanie konštantnej vzdialenosti
CMBS automatické brzdenie v prípade hroziacej havárie

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 41 011
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 36 770
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 444
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 292
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 853
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 797
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 287
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 204
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 074
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 944
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Honda
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

21 h

Prvá vlna ich minula, druhá udrela horšie.

10 h

Nemocnica nikdy nezažila toľko úmrtí.

22. jan

OĽaNO stratilo viac ako polovicu preferencií a Sme rodina by asi ani neprešli do parlamentu. Chá-chá!

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan