SME

Cadillac CTS

Po tom, ako americké značky začali v posledných rokoch doma strácať zo svojho podielu na úkor európskych a japonských, cítiť hlavne v luxusnom segmente stále väčšiu snahu Američanov prispôsobiť sa štýlu európskych výrobcov.

(Zdroj: Cadillac)

Posledným dôkazom tohto trendu je najnovšie želiezko v ohni koncernu GM - Cadillac CTS, ktorý sa chce stať vážnym konkurentom Audi, BMW a Lexusu, ako na európskom trhu tak aj v USA.

V porovnaní s predchodcom dostal výraznejšiu prednú masku, ktorá ho ešte viac oddelí od európskych a japonských rivalov. Nechýbajú početné chrómové lemy, chrómové koncovky výfuku a rovnako nablýskané kolesá.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Interiér, ktorý doznal podstatne viac zmien ako exteriér, má nový nádych kvality. Cadillac si dôkladne preštudoval materiály použité v autách značky Audi, BMW aj Lexus a pri výbere poťahov a obkladových materiálov pre CTS sa inšpiroval aj topánkami značky Prada a dámskymi kabelkami Coach. Výsledok posúďte podľa snímok sami, ale aspoň na pohľad vyzerá interiér lákavo. Nájdete tu osvetlenie bielymi LED diódami a optitrónové podsvietenie meracích prístrojov ako v Lexusoch. K štandardu bude patriť špičková audiosústava Bose s konektorom pre pripojenie MP3 prehrávača.

SkryťVypnúť reklamu

V ponuke motorov ostávajú oba známe benzínové šesťvalce objemu 2,8 l (215 k) a 3,6 l (257 k). Kým sa neobjaví športová verzia V poháňaná V8 motorom (koniec roka 2007), vrcholom modelového radu bude zatiaľ nový zážihový 3,6-litrový V6 motor s priamym vstrekovaním paliva a premenlivým časovaním ventilov. Vďaka novým technológiam tento agregát dosahuje výkon 300 k a krútiaci moment 362 Nm, ktorý prostredníctvom 6-stupňovej manuálnej alebo automatickej prevodovky prenáša na zadnú nápravu. Prvý krát budú k dispozícii aj verzie s náhonom na všetky 4 kolesá. Podvozok s rozšíreným rozchodom kolies o 50 mm konštruktéri Cadillacu dolaďovali na tradičnom testovacom okruhu európskych automobiliek – Nürburgring.



SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 78 551
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 394
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 106
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 990
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 220
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 204
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 283
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rudolfa Vallová: Prečo nám dnešok pripomína čas II. svetovej vojny?
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je “Desatoro” morálne neakceptovateľné v modernej spoločnosti
  3. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  4. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  5. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  6. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  7. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  8. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 629
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 561
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 51 466
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 203
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 350
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 956
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 666
  8. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 9 925
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Tupou Ceruzou: Businessman
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťZatvoriť reklamu