Posledným dôkazom tohto trendu je najnovšie želiezko v ohni koncernu GM - Cadillac CTS, ktorý sa chce stať vážnym konkurentom Audi, BMW a Lexusu, ako na európskom trhu tak aj v USA.
V porovnaní s predchodcom dostal výraznejšiu prednú masku, ktorá ho ešte viac oddelí od európskych a japonských rivalov. Nechýbajú početné chrómové lemy, chrómové koncovky výfuku a rovnako nablýskané kolesá.
Interiér, ktorý doznal podstatne viac zmien ako exteriér, má nový nádych kvality. Cadillac si dôkladne preštudoval materiály použité v autách značky Audi, BMW aj Lexus a pri výbere poťahov a obkladových materiálov pre CTS sa inšpiroval aj topánkami značky Prada a dámskymi kabelkami Coach. Výsledok posúďte podľa snímok sami, ale aspoň na pohľad vyzerá interiér lákavo. Nájdete tu osvetlenie bielymi LED diódami a optitrónové podsvietenie meracích prístrojov ako v Lexusoch. K štandardu bude patriť špičková audiosústava Bose s konektorom pre pripojenie MP3 prehrávača.
V ponuke motorov ostávajú oba známe benzínové šesťvalce objemu 2,8 l (215 k) a 3,6 l (257 k). Kým sa neobjaví športová verzia V poháňaná V8 motorom (koniec roka 2007), vrcholom modelového radu bude zatiaľ nový zážihový 3,6-litrový V6 motor s priamym vstrekovaním paliva a premenlivým časovaním ventilov. Vďaka novým technológiam tento agregát dosahuje výkon 300 k a krútiaci moment 362 Nm, ktorý prostredníctvom 6-stupňovej manuálnej alebo automatickej prevodovky prenáša na zadnú nápravu. Prvý krát budú k dispozícii aj verzie s náhonom na všetky 4 kolesá. Podvozok s rozšíreným rozchodom kolies o 50 mm konštruktéri Cadillacu dolaďovali na tradičnom testovacom okruhu európskych automobiliek – Nürburgring.