SME
Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Hyundai Grandeur – vstupenka do vyššej spoločnosti

Pri pohľade na Hyundai Grandeur musí byť každému jasné, že kórejská automobilka sa zo všetkých síl a pritom celkom nenápadne snaží etablovať v európskej spoločnosti vyššej strednej triedy. Útočí Grandeur iba povestnou cenou a výbavou alebo skrýva ďalšie t

Vlajkovú loď značky Hyundai ľahko rozoznať už z diaľky aj vďaka novému riešeniu zadných svetielVlajkovú loď značky Hyundai ľahko rozoznať už z diaľky aj vďaka novému riešeniu zadných svetiel (Zdroj: autor)

romfy ?

Jednoduchý
Inšpirácie pri tvorbe interiéru v luxusných limuzínach európskych výrobcov sú neklamným znakom toho, že Hyundai hľadá spôsob ako preniknúť medzi náročných zákazníkov starého kontinentu. Multimediálna konzola Kenwood s navigáciou, rádiom, DVD prehrávačom a dotykovým displejom svojimi funkciami patrí do tejto triedy. V porovnaní s jednoznačnosťou ostatných ovládacích prvkov auta jej musíme vytknúť neprehľadné ovládanie a zlú čitateľnosť displeja pri dennom svetle. Inak sa na prístrojovom paneli vlajkovej lode orientuje ľahko.

Obývačka
Samostatnou kapitolou je veľkorysý vnútorný priestor a pohodlné kožené sedadlá. Extrémnym bočným vedením síce neoplývajú, ale toto auto nie je športiak a pohodlné nasadanie bolo zrejme prioritou. K dobrým mravom v triede patrí štandardná dvojzónová klimatizácia, elektrické ovládanie sedadiel s pamäťou, koža a drevený volant. Vzhľadom na ambície modelu Gerandeur by nezaškodila príjemnejšia farba i povrch plastov na prístrojovej doske. Vnútorný priestor môžu závidieť aj dlhoroční lídri segmentu.

Motor prekvapil
Od motora sme podľa objemu a kombinácie s automatickou prevodovkou už vopred a predpojato očakávali vysokú spotrebu. Šesťvalec nám rýchlo ukázal ako ďaleko sme boli od skutočnosti hneď pri prvom svižnom presune po Slovensku. Priemerná spotreba v teste 10,8 l/100 km vskutku príjemne prekvapila. Čiastkovo sme dosiahli maximum 13,8 a minimum mimo mesta 7,8 l/100 km.
V praxi netreba motor príliš vytáčať, posádku neobťažuje hlukom a čo najdôležitejšie, spotreba fakt poteší, pretože spolupráca s päťstupňovou prevodovkou bola dobre synchronizovaná.
Pri pomyselnom porovnaní s vyššou strednou triedou renomovaných značiek nám pri objeme 3,3 l chýbalo pár koní naviac.

Francúzsky mäkký
Podvozok korešponduje s celkovým naladením auta a bolo by nefér očakávať športové charakteristiky pre ostré vykrajovanie zákrut. Grandeur má svoj grandiózny štýl, jemne sa pohojdáva, pričom vysoké rýchlosti na diaľnici zvláda v pohode. V teste sa nám celkom páčili brzdy, naopak o niečo istejšia pri prejazde priečnych nerovností by mohla byť predná náprava. Na odstránení hluku od cesty si dali konštruktéri záležať. Keby mal niekto chuť dostať Grandeur na hranu priľnavosti, zasiahne inteligentný stabilizačný systém ESP. Pre ten najhorší prípad je v aute osem airbagov a aktívne opierky hlavy. Hyundai Gradeur vytvoril zaujímavú alternatívu k vozidlám ako Peugeot 607, Citroen C6, Opel Signum a Škoda SuperB. Vznikla tak ďalšia plnohodnotná možnosť ako vstúpiť do kategórie veľkých. Ide tiež o auto vhodné pre štátnu správu, kde je daná veľkorysá výbava, bezpečnosť a pohodlie za rozumnú cenu.


Naše hodnotenie

vzhľad ***
interiér **** 
motor ***** 
jazdné vlastnosti ***
technika ***
výbava ***
úžitok ****
celkový dojem ***

Cena testovanej verzie 1 289 900 Sk
Motor 3,3 V6 CVVT
Výkon motora 173/235 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,8 s
Objem kufra 523 l
Spotreba podľa výrobcu 10,2 l/100 km
Spotreba v teste 10,8 l/100 km
Bezpečnosť 8 x airbag, ABS, ESP



Grandeur, najviac zaujal vnútorným priestorom, pohodlím, tichom a spotrebou benzínového šesťvalca. Jazdné vlastnosti a mäkší podvozok budú vyhovovať pokojnejším povahám. Pohodlie a priestor na zadných sedadlách pripomína luxusnú triedu automobilov a prekonáva bežnú konkurenciu. Vďaka tomu sa hodí na firemné služobné cesty pre štyroch.








Predné svetlomety atraktívneho vzhľadu poskytnú dobrý svetelný výkon xenónovej lampy v režime stretávacích svetiel. Naopak diaľkové svetlo trochu zaostáva za očakávaním. Použitie imitácie dreveného obkladu interiéru vrátane dreveného volantu (v štýle Mercedes triedy S) sa celkom osvedčilo. Viac kreativity a hlavne odkladacích priestorov sme čakali na stredovom tuneli.


Samostatnou kapitolou je veľkorysý vnútorný priestor a pohodlné kožené sedadlá. Extrémnym bočným vedením síce neoplývajú, ale toto auto nie je športiak a pohodlné nasadanie bolo zrejme prioritou.













Druhou cnosťou vidlicového šesťvalca s variabilným časovaním ventilov CVVT je nízka úroveň hluku a vibrácií. Premenlivá dĺžka nasávacieho potrubia zrejme prispela k dosiahnutiu pomerne vysokého krútiaceho momentu 304 Nm už pri 3500 otáčkach. Grandeur má svoj grandiózny štýl, jemne sa pohojdáva, pričom vysoké rýchlosti na diaľnici zvláda v pohode.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  7. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  8. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  10. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  2. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  3. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  4. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  10. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 21 284
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 15 868
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 146
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 463
  5. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 7 310
  6. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 083
  7. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 367
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 265
  9. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 118
  10. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 5 892
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie začne už v pondelok. Dokedy sa treba otestovať a čo sa zmení?

Testovanie si vo februári zopakujú najhoršie okresy.

Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Dotácie na rodovú rovnosť rozdali čudne

Ministerstvo rozdávalo viac ako 21-tisíc eur.

Komentár Zuzany Kepplovej

Hluchá linka, nefunkčná appka

Keď štát rieši násilie v rodinách.

Zuzana Kepplová.
Dave Grohl z kapely Foo Fighters, ktorá 5. februára vydáva nový album.