SME
Sobota, 8. máj, 2021 | Meniny má IngridaKrížovkyKrížovky

Hyundai Grandeur – vstupenka do vyššej spoločnosti

Pri pohľade na Hyundai Grandeur musí byť každému jasné, že kórejská automobilka sa zo všetkých síl a pritom celkom nenápadne snaží etablovať v európskej spoločnosti vyššej strednej triedy. Útočí Grandeur iba povestnou cenou a výbavou alebo skrýva ďalšie t

Vlajkovú loď značky Hyundai ľahko rozoznať už z diaľky aj vďaka novému riešeniu zadných svetielVlajkovú loď značky Hyundai ľahko rozoznať už z diaľky aj vďaka novému riešeniu zadných svetiel (Zdroj: autor)

romfy ?

Jednoduchý
Inšpirácie pri tvorbe interiéru v luxusných limuzínach európskych výrobcov sú neklamným znakom toho, že Hyundai hľadá spôsob ako preniknúť medzi náročných zákazníkov starého kontinentu. Multimediálna konzola Kenwood s navigáciou, rádiom, DVD prehrávačom a dotykovým displejom svojimi funkciami patrí do tejto triedy. V porovnaní s jednoznačnosťou ostatných ovládacích prvkov auta jej musíme vytknúť neprehľadné ovládanie a zlú čitateľnosť displeja pri dennom svetle. Inak sa na prístrojovom paneli vlajkovej lode orientuje ľahko.

Obývačka
Samostatnou kapitolou je veľkorysý vnútorný priestor a pohodlné kožené sedadlá. Extrémnym bočným vedením síce neoplývajú, ale toto auto nie je športiak a pohodlné nasadanie bolo zrejme prioritou. K dobrým mravom v triede patrí štandardná dvojzónová klimatizácia, elektrické ovládanie sedadiel s pamäťou, koža a drevený volant. Vzhľadom na ambície modelu Gerandeur by nezaškodila príjemnejšia farba i povrch plastov na prístrojovej doske. Vnútorný priestor môžu závidieť aj dlhoroční lídri segmentu.

Motor prekvapil
Od motora sme podľa objemu a kombinácie s automatickou prevodovkou už vopred a predpojato očakávali vysokú spotrebu. Šesťvalec nám rýchlo ukázal ako ďaleko sme boli od skutočnosti hneď pri prvom svižnom presune po Slovensku. Priemerná spotreba v teste 10,8 l/100 km vskutku príjemne prekvapila. Čiastkovo sme dosiahli maximum 13,8 a minimum mimo mesta 7,8 l/100 km.
V praxi netreba motor príliš vytáčať, posádku neobťažuje hlukom a čo najdôležitejšie, spotreba fakt poteší, pretože spolupráca s päťstupňovou prevodovkou bola dobre synchronizovaná.
Pri pomyselnom porovnaní s vyššou strednou triedou renomovaných značiek nám pri objeme 3,3 l chýbalo pár koní naviac.

Francúzsky mäkký
Podvozok korešponduje s celkovým naladením auta a bolo by nefér očakávať športové charakteristiky pre ostré vykrajovanie zákrut. Grandeur má svoj grandiózny štýl, jemne sa pohojdáva, pričom vysoké rýchlosti na diaľnici zvláda v pohode. V teste sa nám celkom páčili brzdy, naopak o niečo istejšia pri prejazde priečnych nerovností by mohla byť predná náprava. Na odstránení hluku od cesty si dali konštruktéri záležať. Keby mal niekto chuť dostať Grandeur na hranu priľnavosti, zasiahne inteligentný stabilizačný systém ESP. Pre ten najhorší prípad je v aute osem airbagov a aktívne opierky hlavy. Hyundai Gradeur vytvoril zaujímavú alternatívu k vozidlám ako Peugeot 607, Citroen C6, Opel Signum a Škoda SuperB. Vznikla tak ďalšia plnohodnotná možnosť ako vstúpiť do kategórie veľkých. Ide tiež o auto vhodné pre štátnu správu, kde je daná veľkorysá výbava, bezpečnosť a pohodlie za rozumnú cenu.


Naše hodnotenie

vzhľad ***
interiér **** 
motor ***** 
jazdné vlastnosti ***
technika ***
výbava ***
úžitok ****
celkový dojem ***

Cena testovanej verzie 1 289 900 Sk
Motor 3,3 V6 CVVT
Výkon motora 173/235 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,8 s
Objem kufra 523 l
Spotreba podľa výrobcu 10,2 l/100 km
Spotreba v teste 10,8 l/100 km
Bezpečnosť 8 x airbag, ABS, ESP



Grandeur, najviac zaujal vnútorným priestorom, pohodlím, tichom a spotrebou benzínového šesťvalca. Jazdné vlastnosti a mäkší podvozok budú vyhovovať pokojnejším povahám. Pohodlie a priestor na zadných sedadlách pripomína luxusnú triedu automobilov a prekonáva bežnú konkurenciu. Vďaka tomu sa hodí na firemné služobné cesty pre štyroch.








Predné svetlomety atraktívneho vzhľadu poskytnú dobrý svetelný výkon xenónovej lampy v režime stretávacích svetiel. Naopak diaľkové svetlo trochu zaostáva za očakávaním. Použitie imitácie dreveného obkladu interiéru vrátane dreveného volantu (v štýle Mercedes triedy S) sa celkom osvedčilo. Viac kreativity a hlavne odkladacích priestorov sme čakali na stredovom tuneli.


Samostatnou kapitolou je veľkorysý vnútorný priestor a pohodlné kožené sedadlá. Extrémnym bočným vedením síce neoplývajú, ale toto auto nie je športiak a pohodlné nasadanie bolo zrejme prioritou.













Druhou cnosťou vidlicového šesťvalca s variabilným časovaním ventilov CVVT je nízka úroveň hluku a vibrácií. Premenlivá dĺžka nasávacieho potrubia zrejme prispela k dosiahnutiu pomerne vysokého krútiaceho momentu 304 Nm už pri 3500 otáčkach. Grandeur má svoj grandiózny štýl, jemne sa pohojdáva, pričom vysoké rýchlosti na diaľnici zvláda v pohode.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  2. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  3. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  4. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  5. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  6. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  7. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  8. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  9. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál
  10. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd?
  1. Blíži sa Deň matiek. Pripravme im raňajky ako pre kráľovnú
  2. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  3. Jarná očista organizmu – ako sa do nej pustiť naplno?
  4. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  5. Kancelársky trh ožíva, potvrdzuje to aj najväčší developer
  6. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  7. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  8. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  9. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  10. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  1. Zaočkovaní dostávajú pivo zdarma alebo 350 eur 41 538
  2. Ste finančný guru? Otestujte sa a investujte s mobilom 19 262
  3. Deti sa počas pandémie vrátili dozadu, hovorí pedagogička 15 670
  4. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú? 14 459
  5. Máte 30 a začínate investovať? Týchto 6 vecí potrebujete vedieť 8 887
  6. Čo ľuďom chýba počas práce z domu najviac? Káva to nie je 8 018
  7. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd? 7 549
  8. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 7 241
  9. Investuje od dvanástich. Najväčší rast dosiahol o 1 600 percent 6 992
  10. Minerálky pod lupou. Kedy nám škodia a kedy prospievajú? 6 413
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Nezažili SME, ale nezabudli sme.

Dnes si pripomíname, prečo je dôležité, aby sa z našej pamäti nestratili príbehy z čias vojny.

15 h
Reklama na detské kokaínové kvapky proti bolesti zubov z roku 1885.

Kokaín sa považoval za všeliek.

7. máj
Peter Sagan dnes na Giro d'Italia 2021 - 1. etapa LIVE cez online prenos.

Peter Sagan dnes ide 1. etapu na Giro d'Italia 2021. Sledujte ju live cez online prenos.

5 h
Na trhové pozície Tesly útočí konkurencia.

Automobilky investujú miliardy.

22 h

Neprehliadnite tiež

Audi Q5 40 TDI

Použitá koncepcia z neho robí tú správnu prémiu.

4 h
Na trhové pozície Tesly útočí konkurencia.

Automobilky investujú miliardy.

22 h
Generálny riaditeľ trnavskej automobilky Stellantis Martin Dzama odovzdáva kľúče od milióntej C3 slovenskej majiteľke.

Výrobu modelu prvýkrát spustili v novembri 2016.

7. máj
Renault Arkana

Má dlhší rázvor kolies než Octavia a veľký 513-litrový kufor.

6. máj