Hyundai Grandeur – vstupenka do vyššej spoločnosti

Pri pohľade na Hyundai Grandeur musí byť každému jasné, že kórejská automobilka sa zo všetkých síl a pritom celkom nenápadne snaží etablovať v európskej spoločnosti vyššej strednej triedy. Útočí Grandeur iba povestnou cenou a výbavou alebo skrýva ďalšie t

Vlajkovú loď značky Hyundai ľahko rozoznať už z diaľky aj vďaka novému riešeniu zadných svetielVlajkovú loď značky Hyundai ľahko rozoznať už z diaľky aj vďaka novému riešeniu zadných svetiel(Zdroj: autor)

romfy ?

Jednoduchý
Inšpirácie pri tvorbe interiéru v luxusných limuzínach európskych výrobcov sú neklamným znakom toho, že Hyundai hľadá spôsob ako preniknúť medzi náročných zákazníkov starého kontinentu. Multimediálna konzola Kenwood s navigáciou, rádiom, DVD prehrávačom a dotykovým displejom svojimi funkciami patrí do tejto triedy. V porovnaní s jednoznačnosťou ostatných ovládacích prvkov auta jej musíme vytknúť neprehľadné ovládanie a zlú čitateľnosť displeja pri dennom svetle. Inak sa na prístrojovom paneli vlajkovej lode orientuje ľahko.

Obývačka
Samostatnou kapitolou je veľkorysý vnútorný priestor a pohodlné kožené sedadlá. Extrémnym bočným vedením síce neoplývajú, ale toto auto nie je športiak a pohodlné nasadanie bolo zrejme prioritou. K dobrým mravom v triede patrí štandardná dvojzónová klimatizácia, elektrické ovládanie sedadiel s pamäťou, koža a drevený volant. Vzhľadom na ambície modelu Gerandeur by nezaškodila príjemnejšia farba i povrch plastov na prístrojovej doske. Vnútorný priestor môžu závidieť aj dlhoroční lídri segmentu.

Motor prekvapil
Od motora sme podľa objemu a kombinácie s automatickou prevodovkou už vopred a predpojato očakávali vysokú spotrebu. Šesťvalec nám rýchlo ukázal ako ďaleko sme boli od skutočnosti hneď pri prvom svižnom presune po Slovensku. Priemerná spotreba v teste 10,8 l/100 km vskutku príjemne prekvapila. Čiastkovo sme dosiahli maximum 13,8 a minimum mimo mesta 7,8 l/100 km.
V praxi netreba motor príliš vytáčať, posádku neobťažuje hlukom a čo najdôležitejšie, spotreba fakt poteší, pretože spolupráca s päťstupňovou prevodovkou bola dobre synchronizovaná.
Pri pomyselnom porovnaní s vyššou strednou triedou renomovaných značiek nám pri objeme 3,3 l chýbalo pár koní naviac.

Francúzsky mäkký
Podvozok korešponduje s celkovým naladením auta a bolo by nefér očakávať športové charakteristiky pre ostré vykrajovanie zákrut. Grandeur má svoj grandiózny štýl, jemne sa pohojdáva, pričom vysoké rýchlosti na diaľnici zvláda v pohode. V teste sa nám celkom páčili brzdy, naopak o niečo istejšia pri prejazde priečnych nerovností by mohla byť predná náprava. Na odstránení hluku od cesty si dali konštruktéri záležať. Keby mal niekto chuť dostať Grandeur na hranu priľnavosti, zasiahne inteligentný stabilizačný systém ESP. Pre ten najhorší prípad je v aute osem airbagov a aktívne opierky hlavy. Hyundai Gradeur vytvoril zaujímavú alternatívu k vozidlám ako Peugeot 607, Citroen C6, Opel Signum a Škoda SuperB. Vznikla tak ďalšia plnohodnotná možnosť ako vstúpiť do kategórie veľkých. Ide tiež o auto vhodné pre štátnu správu, kde je daná veľkorysá výbava, bezpečnosť a pohodlie za rozumnú cenu.


Naše hodnotenie

vzhľad ***
interiér **** 
motor ***** 
jazdné vlastnosti ***
technika ***
výbava ***
úžitok ****
celkový dojem ***

Cena testovanej verzie 1 289 900 Sk
Motor 3,3 V6 CVVT
Výkon motora 173/235 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,8 s
Objem kufra 523 l
Spotreba podľa výrobcu 10,2 l/100 km
Spotreba v teste 10,8 l/100 km
Bezpečnosť 8 x airbag, ABS, ESP



Grandeur, najviac zaujal vnútorným priestorom, pohodlím, tichom a spotrebou benzínového šesťvalca. Jazdné vlastnosti a mäkší podvozok budú vyhovovať pokojnejším povahám. Pohodlie a priestor na zadných sedadlách pripomína luxusnú triedu automobilov a prekonáva bežnú konkurenciu. Vďaka tomu sa hodí na firemné služobné cesty pre štyroch.








Predné svetlomety atraktívneho vzhľadu poskytnú dobrý svetelný výkon xenónovej lampy v režime stretávacích svetiel. Naopak diaľkové svetlo trochu zaostáva za očakávaním. Použitie imitácie dreveného obkladu interiéru vrátane dreveného volantu (v štýle Mercedes triedy S) sa celkom osvedčilo. Viac kreativity a hlavne odkladacích priestorov sme čakali na stredovom tuneli.


Samostatnou kapitolou je veľkorysý vnútorný priestor a pohodlné kožené sedadlá. Extrémnym bočným vedením síce neoplývajú, ale toto auto nie je športiak a pohodlné nasadanie bolo zrejme prioritou.













Druhou cnosťou vidlicového šesťvalca s variabilným časovaním ventilov CVVT je nízka úroveň hluku a vibrácií. Premenlivá dĺžka nasávacieho potrubia zrejme prispela k dosiahnutiu pomerne vysokého krútiaceho momentu 304 Nm už pri 3500 otáčkach. Grandeur má svoj grandiózny štýl, jemne sa pohojdáva, pričom vysoké rýchlosti na diaľnici zvláda v pohode.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Počuli ste už o integrovane pestovanej zelenine?
  3. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  4. Štefánka by Pulitzer
  5. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  6. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  7. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  8. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  9. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  10. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  1. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  2. Štefánka by Pulitzer
  3. Počuli ste už o integrovane pestovanej zelenine?
  4. Konferencia - EU support for research
  5. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  6. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  7. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  8. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  9. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  10. Ako založiť spoločnosť v Rakúsku
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 17 798
  2. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 14 188
  3. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 13 102
  4. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 10 006
  5. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 339
  6. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 4 874
  7. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri? 4 114
  8. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 4 081
  9. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 3 868
  10. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 3 425

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rok po vražde: Toto je obraz, akou sme krajinou

Ako sa zmenilo Slovensko. A zmenilo sa vôbec nejako?

Dobré ráno

Dobré ráno: Pred rokom zavraždili Jána a Martinu

Špeciálne vydanie podcastu k roku po vražde.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

V starých koľajach toho zostáva a beží priveľa

Obísť Smer sa stále zdá nemožné.

TRENČÍN

Zlatica Kušnírová: Každý deň vyjde najavo nová špina

Uplynul rok od vraždy Jána Kuciaka a jeho partnerky Martiny Kušnírovej.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson

Koncept Citroen Ami One ukazuje, že autá budúcnosti nemusia byť drahé

Pokročilé technológie ustúpili priaznivej cene vozidla.

Honda v Európe do troch rokov skončí s výrobou áut

Britské médiá za tým vidia frustráciu z brexitu, automobilka to odmieta.

Honda

Aj Porsche čelí možnej pokute v súvislosti s emisným škandálom

Vyšetrovatelia majú podozrenie, že spoločnosť spáchala administratívny priestupok.

Ilustračné foto.