SME
reklama

Hyundai Grandeur – vstupenka do vyššej spoločnosti

Pri pohľade na Hyundai Grandeur musí byť každému jasné, že kórejská automobilka sa zo všetkých síl a pritom celkom nenápadne snaží etablovať v európskej spoločnosti vyššej strednej triedy. Útočí Grandeur iba povestnou cenou a výbavou alebo skrýva ďalšie t

Vlajkovú loď značky Hyundai ľahko rozoznať už z diaľky aj vďaka novému riešeniu zadných svetielVlajkovú loď značky Hyundai ľahko rozoznať už z diaľky aj vďaka novému riešeniu zadných svetiel (Zdroj: autor)

romfy ?

Jednoduchý
Inšpirácie pri tvorbe interiéru v luxusných limuzínach európskych výrobcov sú neklamným znakom toho, že Hyundai hľadá spôsob ako preniknúť medzi náročných zákazníkov starého kontinentu. Multimediálna konzola Kenwood s navigáciou, rádiom, DVD prehrávačom a dotykovým displejom svojimi funkciami patrí do tejto triedy. V porovnaní s jednoznačnosťou ostatných ovládacích prvkov auta jej musíme vytknúť neprehľadné ovládanie a zlú čitateľnosť displeja pri dennom svetle. Inak sa na prístrojovom paneli vlajkovej lode orientuje ľahko.

Obývačka
Samostatnou kapitolou je veľkorysý vnútorný priestor a pohodlné kožené sedadlá. Extrémnym bočným vedením síce neoplývajú, ale toto auto nie je športiak a pohodlné nasadanie bolo zrejme prioritou. K dobrým mravom v triede patrí štandardná dvojzónová klimatizácia, elektrické ovládanie sedadiel s pamäťou, koža a drevený volant. Vzhľadom na ambície modelu Gerandeur by nezaškodila príjemnejšia farba i povrch plastov na prístrojovej doske. Vnútorný priestor môžu závidieť aj dlhoroční lídri segmentu.

Motor prekvapil
Od motora sme podľa objemu a kombinácie s automatickou prevodovkou už vopred a predpojato očakávali vysokú spotrebu. Šesťvalec nám rýchlo ukázal ako ďaleko sme boli od skutočnosti hneď pri prvom svižnom presune po Slovensku. Priemerná spotreba v teste 10,8 l/100 km vskutku príjemne prekvapila. Čiastkovo sme dosiahli maximum 13,8 a minimum mimo mesta 7,8 l/100 km.
V praxi netreba motor príliš vytáčať, posádku neobťažuje hlukom a čo najdôležitejšie, spotreba fakt poteší, pretože spolupráca s päťstupňovou prevodovkou bola dobre synchronizovaná.
Pri pomyselnom porovnaní s vyššou strednou triedou renomovaných značiek nám pri objeme 3,3 l chýbalo pár koní naviac.

Francúzsky mäkký
Podvozok korešponduje s celkovým naladením auta a bolo by nefér očakávať športové charakteristiky pre ostré vykrajovanie zákrut. Grandeur má svoj grandiózny štýl, jemne sa pohojdáva, pričom vysoké rýchlosti na diaľnici zvláda v pohode. V teste sa nám celkom páčili brzdy, naopak o niečo istejšia pri prejazde priečnych nerovností by mohla byť predná náprava. Na odstránení hluku od cesty si dali konštruktéri záležať. Keby mal niekto chuť dostať Grandeur na hranu priľnavosti, zasiahne inteligentný stabilizačný systém ESP. Pre ten najhorší prípad je v aute osem airbagov a aktívne opierky hlavy. Hyundai Gradeur vytvoril zaujímavú alternatívu k vozidlám ako Peugeot 607, Citroen C6, Opel Signum a Škoda SuperB. Vznikla tak ďalšia plnohodnotná možnosť ako vstúpiť do kategórie veľkých. Ide tiež o auto vhodné pre štátnu správu, kde je daná veľkorysá výbava, bezpečnosť a pohodlie za rozumnú cenu.


Naše hodnotenie

vzhľad ***
interiér **** 
motor ***** 
jazdné vlastnosti ***
technika ***
výbava ***
úžitok ****
celkový dojem ***

Cena testovanej verzie 1 289 900 Sk
Motor 3,3 V6 CVVT
Výkon motora 173/235 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,8 s
Objem kufra 523 l
Spotreba podľa výrobcu 10,2 l/100 km
Spotreba v teste 10,8 l/100 km
Bezpečnosť 8 x airbag, ABS, ESP



Grandeur, najviac zaujal vnútorným priestorom, pohodlím, tichom a spotrebou benzínového šesťvalca. Jazdné vlastnosti a mäkší podvozok budú vyhovovať pokojnejším povahám. Pohodlie a priestor na zadných sedadlách pripomína luxusnú triedu automobilov a prekonáva bežnú konkurenciu. Vďaka tomu sa hodí na firemné služobné cesty pre štyroch.








Predné svetlomety atraktívneho vzhľadu poskytnú dobrý svetelný výkon xenónovej lampy v režime stretávacích svetiel. Naopak diaľkové svetlo trochu zaostáva za očakávaním. Použitie imitácie dreveného obkladu interiéru vrátane dreveného volantu (v štýle Mercedes triedy S) sa celkom osvedčilo. Viac kreativity a hlavne odkladacích priestorov sme čakali na stredovom tuneli.


Samostatnou kapitolou je veľkorysý vnútorný priestor a pohodlné kožené sedadlá. Extrémnym bočným vedením síce neoplývajú, ale toto auto nie je športiak a pohodlné nasadanie bolo zrejme prioritou.













Druhou cnosťou vidlicového šesťvalca s variabilným časovaním ventilov CVVT je nízka úroveň hluku a vibrácií. Premenlivá dĺžka nasávacieho potrubia zrejme prispela k dosiahnutiu pomerne vysokého krútiaceho momentu 304 Nm už pri 3500 otáčkach. Grandeur má svoj grandiózny štýl, jemne sa pohojdáva, pričom vysoké rýchlosti na diaľnici zvláda v pohode.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 710
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 180
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 541
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 862
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 154
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 024
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 756
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 951
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  2. Martin Borecky: Rakovina
  3. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  4. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  5. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  6. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  7. Ján Šeďo: Z pohľadu mysliaceho človeka vládnu šmejdi a vzťahoví analfabeti.
  8. Miroslav Ferkl: Kampaň či agresia
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 931
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 604
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 413
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 246
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 422
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 358
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 204
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 431
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu