SME
Sobota, 25. jún, 2022 | Meniny má Tadeáš

Ďalšie informácie o novom Fiate Bravo

Motorovú paletu nového Brava rozšíri od mája nový prepĺňaný zážihový štvorvalec 1,4 T-Jet, ktorý bude v ponuke v dvoch výkonových verziách. Špeciálnu pozornosť konštruktéri venovali podvozku a riadeniu. Chýbať nebude systém osvetľovania zákrut.

Šéf inžinier automobilky Fiat - Gianfranco RomeoŠéf inžinier automobilky Fiat - Gianfranco Romeo

Vývoj nového Fiatu Bravo trval len 18 mesiacov, čo je nový rekord v histórii talianskeho výrobcu. Vďačí za to použitiu viacerých novodobých technológii - ako napríklad programu na virtuálne simulovanie výroby, vypracovanému v spolupráci s rakúskym koncernom Magna-Steyr. Minulý týždeň o ňom na stránke venovanej novému modelu Bravo (quellichebravo.it) rozprával šéf inžinier automobilky Fiat Gianfranco Romeo, ktorý zároveň prezradil aj niekoľko ďalších informácií z pozadia výroby a vývoja tohto auta. Bravo vstúpi na taliansky trh už budúci mesiac a na začiatok bude k dispozícii s tromi motormi. Základ by mal tvoriť zážihový štvorvalec objemu 1,4 l s výkonom 90 k. Naftovou alternatívou bude dôverne známy 1,9-litrový turbodiesel Multijet s výkonom 120 alebo 150 k. Tri mesiace po začiatku predaja pribudne úplne nový 1,4 litrový prepĺňaný zážihový štvorvalec nazvaný T-Jet, ktorý bude výrobca ponúkať najprv v silnejšej z dvoch výkonových verzií (150 k). Neskôr na jeseň ho doplní aj slabšia verzia s výkonom 120 k.

Romeo tiež povedal, že automatickú prevodovku si zákazníci budú môcť objednať v priebehu budúceho roka. Špeciálnu pozornosť podľa neho konštruktéri venovali naladeniu podvozka, ktorý by mal novému modelu zabezpečiť suverénne až športové jazdné vlastnosti. V tomto duchu doplní podvozok aj riadenie, s citlivejšími a presnejšími reakciami na pohyby volantom. Z nových prvkov bude mať Bravo v ponuke systém osvetľovania zákrut. Zatiaľ ale nie je jasné, či na tento účel využije len hmlové svetlá a zákrutu si prisvieti podľa natočenia volantu, alebo súčasne s rozsvietením hmlovky bude schopný natočiť aj hlavný reflektor tak ako to vie napríklad Škoda Roomster.

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  2. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  4. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
  6. Inovatívna diagnostika - moderná budúcnosť zdravotníctva
  7. Slovákov láka zakladanie fondov, no väčšina preferuje zahraničie
  8. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete
  1. Na čo slúžia bubnové kosačky a ako vybrať tú správnu?
  2. V Košiciach vznikla inkluzívna škola s finančnou podporou grantu
  3. Lekár U19: „Majstrovstvá Európy sú pre nás vyvrcholením"
  4. Tatra banka získala 2 prestížne ocenenia
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  7. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  8. BILLA vstupuje do sveta e-commerce
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 27 377
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 9 472
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 5 908
  4. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 4 841
  5. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 4 797
  6. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 771
  7. Jedinečný rodinný All Inclusive hotel vás privíta aj toto leto! 3 012
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 2 604
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Šéf rodinnej firmy Unipas Maroš Kara

Rodinná firma Unipas z Hornej Nitry má tridsaťročnú tradíciu a klientov od protinožcov.


23. jún
Michal Kaščák

Festival Pohoda oslavuje 25 rokov od svojho vzniku.


23. jún
Igor Matovič na tlačovej konferencii.

Ani Heger si nemyslí, že sa Matovič zmení, vraví politológ Baboš.


7 h
Ilustračná fotografia.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 22 h

Neprehliadnite tiež

Ford Focus Kombi Active

Posledný kus zíde z linky v roku 2025.


23. jún
Podcast Klik.

Kľúčová výhoda je ľahká škálovateľnosť.


a 2 ďalší 23. jún
BMW M1 Group 4 Andy Warhol

Na dielo minul šesť kíl farby.


22. jún
Peugeot 408

Naftový motor sa v ponuke neobjaví.


22. jún

Blogy SME

  1. Robert Puk: Keď sa poskok Šípoš pletie do Bratislavy
  2. Lubomir Zahora: Reforma zdravotníctva po rakúsky
  3. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu
  4. Jozef Černek: Deň prvý, hotel
  5. Věra Tepličková: Já jsem duhová víla,
  6. Věra Tepličková: My pracujeme i v sobotě, soudružko
  7. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam
  8. Elena Antalová: Medvede a diviaky sa dohodnú
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 9 236
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 158
  3. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 6 758
  4. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 847
  5. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 793
  6. Felipe Sánchez López: Opatrovatelia alebo novodobí slovenskí otrokári 5 708
  7. Teodor Pasternák: Posadili ma do "správneho" lietadla. To druhé havarovalo. 5 346
  8. Monika Vojčíkova: Nie je Pavlínka ako Pawlinka 5 311
  1. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  3. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  4. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
  8. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
SkryťZatvoriť reklamu