SME

Ďalšie informácie o novom Fiate Bravo

Motorovú paletu nového Brava rozšíri od mája nový prepĺňaný zážihový štvorvalec 1,4 T-Jet, ktorý bude v ponuke v dvoch výkonových verziách. Špeciálnu pozornosť konštruktéri venovali podvozku a riadeniu. Chýbať nebude systém osvetľovania zákrut.

Šéf inžinier automobilky Fiat - Gianfranco RomeoŠéf inžinier automobilky Fiat - Gianfranco Romeo

Vývoj nového Fiatu Bravo trval len 18 mesiacov, čo je nový rekord v histórii talianskeho výrobcu. Vďačí za to použitiu viacerých novodobých technológii - ako napríklad programu na virtuálne simulovanie výroby, vypracovanému v spolupráci s rakúskym koncernom Magna-Steyr. Minulý týždeň o ňom na stránke venovanej novému modelu Bravo (quellichebravo.it) rozprával šéf inžinier automobilky Fiat Gianfranco Romeo, ktorý zároveň prezradil aj niekoľko ďalších informácií z pozadia výroby a vývoja tohto auta. Bravo vstúpi na taliansky trh už budúci mesiac a na začiatok bude k dispozícii s tromi motormi. Základ by mal tvoriť zážihový štvorvalec objemu 1,4 l s výkonom 90 k. Naftovou alternatívou bude dôverne známy 1,9-litrový turbodiesel Multijet s výkonom 120 alebo 150 k. Tri mesiace po začiatku predaja pribudne úplne nový 1,4 litrový prepĺňaný zážihový štvorvalec nazvaný T-Jet, ktorý bude výrobca ponúkať najprv v silnejšej z dvoch výkonových verzií (150 k). Neskôr na jeseň ho doplní aj slabšia verzia s výkonom 120 k.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Romeo tiež povedal, že automatickú prevodovku si zákazníci budú môcť objednať v priebehu budúceho roka. Špeciálnu pozornosť podľa neho konštruktéri venovali naladeniu podvozka, ktorý by mal novému modelu zabezpečiť suverénne až športové jazdné vlastnosti. V tomto duchu doplní podvozok aj riadenie, s citlivejšími a presnejšími reakciami na pohyby volantom. Z nových prvkov bude mať Bravo v ponuke systém osvetľovania zákrut. Zatiaľ ale nie je jasné, či na tento účel využije len hmlové svetlá a zákrutu si prisvieti podľa natočenia volantu, alebo súčasne s rozsvietením hmlovky bude schopný natočiť aj hlavný reflektor tak ako to vie napríklad Škoda Roomster.

 

Autor: Milan Karpat

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Za 30 rokov videl v autoškole všeličo. Vodiči už nie sú tak zruční
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 13 221
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 8 421
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 873
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 704
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 268
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 159
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 980
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 580
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rastislav Puchala: V tem Prešporku za vojačka Peťka vzali
  2. Viera Gáliková: Hlášky od pubertiakov pripomínajú, že starneme?
  3. Jozef Huljak: Hra o nebo nad Taiwanom: Čo sa skrýva za novou leteckou trasou
  4. Adrian Hadvig: Cigareta
  5. Dávid Polák: OSN ako kladivo proti Izraelu
  6. Viktor Pamula: Jaro Filip, 25 rokov chýbaš
  7. Štefan Šturdzík: Šimečka a realita no neviem. Som z neho rozčarovaný. Mal by dospieť a nerobiť chyby stále dokola.
  8. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 17
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 23 753
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 584
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 12 162
  4. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 603
  5. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 6 949
  6. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 843
  7. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 535
  8. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 5 080
  1. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  2. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  3. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  4. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  5. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  6. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  7. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  8. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
SkryťZatvoriť reklamu