SME
Nedeľa, 14. august, 2022 | Meniny má Mojmír

BMW 1 s tromi dverami + facelift

Viete ako spraviť z BMW radu 1 ešte menej praktické auto než doposiaľ? Jednoducho. Stačí mu ubrať jeden pár dverí. A presne to urobila nemecká automobilka, ktorá v marci uvedie na trh novú 3-dverovú variantu svojho najmenšieho modelu.

Športový švih vozidlu dodávajú bočné dvere s bezrámovými oknami, ktoré budú z pochopiteľných dôvodov o niečo dlhšie než u 5-dverového modelu.Športový švih vozidlu dodávajú bočné dvere s bezrámovými oknami, ktoré budú z pochopiteľných dôvodov o niečo dlhšie než u 5-dverového modelu. (Zdroj: BMW)

Príchod ďalšej verzie jej zároveň dal príležitosť na ľahký facelift celého modelového radu, posilnenie motorov a zefektívnenie energetických tokov použitím nových technológií.

Inovované BMW 1 spoznáte podľa väčších „ladviniek" v maske chladiča, väčšieho otvoru v spodnej časti predného nárazníka na prívod vzduchu k motoru (s integrovanými podlhovastými hmlovkami) a nového zadného nárazníka, ktorý auto opticky viac rozširuje. Športový švih vozidlu dodávajú bočné dvere s bezrámovými oknami, ktoré budú z pochopiteľných dôvodov o niečo dlhšie než u 5-dverového modelu.

Keďže najmenší BMW neoplýva bohatou ponukou miesta na zadných sedadlách, čisto z praktických dôvodov si zákazníci budú môcť vzadu vybrať medzi univerzálnou lavicou alebo dvojicou pohodlnejších, samostatne tvarovaných sedadiel.

V interiéri nahradil výrobca niektoré materiály hodnotnejšími. V minulosti mu bolo totiž vyčítané, že pôsobí priveľmi lacným dojmom, hlavne povrchová úprava niektorých plastov nezodpovedala imidžu značky a cene auta.

Znižovanie spotreby podľa vzoru hybridov
Z technických perličiek novej Jednotky nás zaujali dve novinky, u vozidiel so spaľovacími motormi použité prvý krát. Prvou je technológia rekuperačného brzdenia, s ktorou sme sa doposiaľ stretli len u hybridných automobilov. Ide o efektívne využívanie energie vznikajúcej pri brzdení na dobíjanie alternátora, ktorý sa vie odpojiť v prípadoch, keď nie je práve potrebný. Tým sa šetrí výkon i spotreba motora. Ďalšou, k peňaženkám priateľskou novinkou je vypínateľná funkcia samočinného zhasínania motora pri zastavení. Budú ňou vybavené všetky verzie modelového radu 1 s manuálnymi prevodovkami, okrem 130i.

V súvislosti so snahou o maximálne zníženie spotreby, zmení sa tiež posilňovač riadenia. Pôvodný, energeticky náročný hydraulický systém nahradí elektro-mechanický, známy z modelu Z4. Možnosť voľby aktívneho riadenia ostáva.

Viac sily za menej peňazí
Inováciám sa nevyhla ani paleta motorov. Oba zážihové agregáty ohraničujúce ponuku (základný štvorvalec 116i a najvýkonnejší šesťvalec 130i) ostali bez zmeny. Všetky štyri dvojlitre boli ale dôkladne prepracované. Oba benzínové štvorvalce dostali priame vstrekovanie benzínu High Precision a premenlivé časovanie ventilov Bi-VANOS. Z naftových motorov si najviac polepšil agregát 118d.
Tu vidieť v číslach ako sa všetky vylepšenia prejavili na parametroch dvojlitrových motorov:

118i výkon 143  k        (+14 k) krútiaci moment 190 Nm
(+10 Nm)
zrýchlenie 0-100 km/h za 8,8 s      
(- 0,6 s)
spotreba 5,9 l/100 km
(- 24%)
120i výkon 170 k
(+20 k)
krútiaci moment 210 Nm
(+10 Nm)
zrýchlenie 0-100 km/h za 7,7 s  
(- 0,9 s)
spotreba 6,4 l/100  km     
(- 17%)
118d výkon 143 k
(+21 k)
krútiaci moment 300 Nm           
(+20 Nm)
zrýchlenie 0-100 km/h za 9,0 s
(- 1,0 s)
spotreba 4,7 l/100 km
(- 19%)
120d výkon 177 k
(+14 k)
krútiaci moment 350 Nm
(+10 Nm)
zrýchlenie 0-100 km/h za 7,6 s
(- 0,3 s)
spotreba 4,9 l/100 km
(- 17%)






SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 19 528
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 15 437
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 13 186
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 728
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 3 959
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 2 715
  7. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 2 524
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné 2 315
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Dráčik je lídrom v slovenskom biznise v hračkami.

E-shop Dušana Víglaského sa zviditeľňuje príspevkami na úrovni konšpirácií.


9. aug

Na stránke sa detský návštevník dostane aj k článkom ako "Elektronický koncentrák".


8. aug
Proroctvo je veda o tom, ako sa mýliť v predpovediach o budúcnosti. Budúcnosť je vždy prekvapením, takže uvidíme. Každopádne, ja to mám s proroctvami veľmi zlé, hovorí Salman Rushdie.

Kritike čelia bezpečnostné opatrenia podujatia, kde na spisovateľa zaútočili.


3 h
Ruskí vojaci počas invázie na Ukrajinu.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 12 h

Blogy SME

  1. Peter Remeň: Vodná nádrž Čierny Váh (horná)
  2. Jaroslav Polaček: Zo schátranej telocvične sme vytvorili moderné centrum úpolových športov
  3. Štefan Vidlár: Volebňí SaS
  4. Peter Lacina: Pozemský raj na Podšípe
  5. Martin Urmanič: Sulík ako zlý muž koalície
  6. Štefan Vidlár: TA3: V POLITIKE
  7. Martin Morháč: Prečo ideme v digitalizácii opačným smerom ako ostatní?
  8. Věra Tepličková: Lacný Jožko a iné rozprávky (stručný výcuc z tlačovky)
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 79 979
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 14 744
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 881
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 6 527
  5. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 792
  6. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 5 275
  7. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 4 510
  8. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 3 283
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu