BMW 1 s tromi dverami + facelift

Viete ako spraviť z BMW radu 1 ešte menej praktické auto než doposiaľ? Jednoducho. Stačí mu ubrať jeden pár dverí. A presne to urobila nemecká automobilka, ktorá v marci uvedie na trh novú 3-dverovú variantu svojho najmenšieho modelu.

Športový švih vozidlu dodávajú bočné dvere s bezrámovými oknami, ktoré budú z pochopiteľných dôvodov o niečo dlhšie než u 5-dverového modelu.(Zdroj: BMW)

Príchod ďalšej verzie jej zároveň dal príležitosť na ľahký facelift celého modelového radu, posilnenie motorov a zefektívnenie energetických tokov použitím nových technológií.

Inovované BMW 1 spoznáte podľa väčších „ladviniek" v maske chladiča, väčšieho otvoru v spodnej časti predného nárazníka na prívod vzduchu k motoru (s integrovanými podlhovastými hmlovkami) a nového zadného nárazníka, ktorý auto opticky viac rozširuje. Športový švih vozidlu dodávajú bočné dvere s bezrámovými oknami, ktoré budú z pochopiteľných dôvodov o niečo dlhšie než u 5-dverového modelu.

Keďže najmenší BMW neoplýva bohatou ponukou miesta na zadných sedadlách, čisto z praktických dôvodov si zákazníci budú môcť vzadu vybrať medzi univerzálnou lavicou alebo dvojicou pohodlnejších, samostatne tvarovaných sedadiel.

V interiéri nahradil výrobca niektoré materiály hodnotnejšími. V minulosti mu bolo totiž vyčítané, že pôsobí priveľmi lacným dojmom, hlavne povrchová úprava niektorých plastov nezodpovedala imidžu značky a cene auta.

Znižovanie spotreby podľa vzoru hybridov
Z technických perličiek novej Jednotky nás zaujali dve novinky, u vozidiel so spaľovacími motormi použité prvý krát. Prvou je technológia rekuperačného brzdenia, s ktorou sme sa doposiaľ stretli len u hybridných automobilov. Ide o efektívne využívanie energie vznikajúcej pri brzdení na dobíjanie alternátora, ktorý sa vie odpojiť v prípadoch, keď nie je práve potrebný. Tým sa šetrí výkon i spotreba motora. Ďalšou, k peňaženkám priateľskou novinkou je vypínateľná funkcia samočinného zhasínania motora pri zastavení. Budú ňou vybavené všetky verzie modelového radu 1 s manuálnymi prevodovkami, okrem 130i.

V súvislosti so snahou o maximálne zníženie spotreby, zmení sa tiež posilňovač riadenia. Pôvodný, energeticky náročný hydraulický systém nahradí elektro-mechanický, známy z modelu Z4. Možnosť voľby aktívneho riadenia ostáva.

Viac sily za menej peňazí
Inováciám sa nevyhla ani paleta motorov. Oba zážihové agregáty ohraničujúce ponuku (základný štvorvalec 116i a najvýkonnejší šesťvalec 130i) ostali bez zmeny. Všetky štyri dvojlitre boli ale dôkladne prepracované. Oba benzínové štvorvalce dostali priame vstrekovanie benzínu High Precision a premenlivé časovanie ventilov Bi-VANOS. Z naftových motorov si najviac polepšil agregát 118d.
Tu vidieť v číslach ako sa všetky vylepšenia prejavili na parametroch dvojlitrových motorov:

118i výkon 143  k        (+14 k) krútiaci moment 190 Nm
(+10 Nm)
zrýchlenie 0-100 km/h za 8,8 s      
(- 0,6 s)
spotreba 5,9 l/100 km
(- 24%)
120i výkon 170 k
(+20 k)
krútiaci moment 210 Nm
(+10 Nm)
zrýchlenie 0-100 km/h za 7,7 s  
(- 0,9 s)
spotreba 6,4 l/100  km     
(- 17%)
118d výkon 143 k
(+21 k)
krútiaci moment 300 Nm           
(+20 Nm)
zrýchlenie 0-100 km/h za 9,0 s
(- 1,0 s)
spotreba 4,7 l/100 km
(- 19%)
120d výkon 177 k
(+14 k)
krútiaci moment 350 Nm
(+10 Nm)
zrýchlenie 0-100 km/h za 7,6 s
(- 0,3 s)
spotreba 4,9 l/100 km
(- 17%)






Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  3. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  4. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  5. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  6. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  7. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli
  9. Naša freestyle kajakárka: na majstrovstvá ideme tri baby
  10. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70%
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  4. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  5. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  6. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  7. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  8. Atos predstavil najúplnejšie 4G a LTE komunikačné riešenie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 598
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 9 050
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 7 709
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 156
  5. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 007
  6. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 5 184
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 332
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 4 222
  9. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 3 491
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 3 131