SME
Utorok, 27. júl, 2021 | Meniny má BoženaKrížovkyKrížovky

BMW 1 s tromi dverami + facelift

Viete ako spraviť z BMW radu 1 ešte menej praktické auto než doposiaľ? Jednoducho. Stačí mu ubrať jeden pár dverí. A presne to urobila nemecká automobilka, ktorá v marci uvedie na trh novú 3-dverovú variantu svojho najmenšieho modelu.

Športový švih vozidlu dodávajú bočné dvere s bezrámovými oknami, ktoré budú z pochopiteľných dôvodov o niečo dlhšie než u 5-dverového modelu.Športový švih vozidlu dodávajú bočné dvere s bezrámovými oknami, ktoré budú z pochopiteľných dôvodov o niečo dlhšie než u 5-dverového modelu. (Zdroj: BMW)

Príchod ďalšej verzie jej zároveň dal príležitosť na ľahký facelift celého modelového radu, posilnenie motorov a zefektívnenie energetických tokov použitím nových technológií.

Inovované BMW 1 spoznáte podľa väčších „ladviniek" v maske chladiča, väčšieho otvoru v spodnej časti predného nárazníka na prívod vzduchu k motoru (s integrovanými podlhovastými hmlovkami) a nového zadného nárazníka, ktorý auto opticky viac rozširuje. Športový švih vozidlu dodávajú bočné dvere s bezrámovými oknami, ktoré budú z pochopiteľných dôvodov o niečo dlhšie než u 5-dverového modelu.

Keďže najmenší BMW neoplýva bohatou ponukou miesta na zadných sedadlách, čisto z praktických dôvodov si zákazníci budú môcť vzadu vybrať medzi univerzálnou lavicou alebo dvojicou pohodlnejších, samostatne tvarovaných sedadiel.

V interiéri nahradil výrobca niektoré materiály hodnotnejšími. V minulosti mu bolo totiž vyčítané, že pôsobí priveľmi lacným dojmom, hlavne povrchová úprava niektorých plastov nezodpovedala imidžu značky a cene auta.

Znižovanie spotreby podľa vzoru hybridov
Z technických perličiek novej Jednotky nás zaujali dve novinky, u vozidiel so spaľovacími motormi použité prvý krát. Prvou je technológia rekuperačného brzdenia, s ktorou sme sa doposiaľ stretli len u hybridných automobilov. Ide o efektívne využívanie energie vznikajúcej pri brzdení na dobíjanie alternátora, ktorý sa vie odpojiť v prípadoch, keď nie je práve potrebný. Tým sa šetrí výkon i spotreba motora. Ďalšou, k peňaženkám priateľskou novinkou je vypínateľná funkcia samočinného zhasínania motora pri zastavení. Budú ňou vybavené všetky verzie modelového radu 1 s manuálnymi prevodovkami, okrem 130i.

V súvislosti so snahou o maximálne zníženie spotreby, zmení sa tiež posilňovač riadenia. Pôvodný, energeticky náročný hydraulický systém nahradí elektro-mechanický, známy z modelu Z4. Možnosť voľby aktívneho riadenia ostáva.

Viac sily za menej peňazí
Inováciám sa nevyhla ani paleta motorov. Oba zážihové agregáty ohraničujúce ponuku (základný štvorvalec 116i a najvýkonnejší šesťvalec 130i) ostali bez zmeny. Všetky štyri dvojlitre boli ale dôkladne prepracované. Oba benzínové štvorvalce dostali priame vstrekovanie benzínu High Precision a premenlivé časovanie ventilov Bi-VANOS. Z naftových motorov si najviac polepšil agregát 118d.
Tu vidieť v číslach ako sa všetky vylepšenia prejavili na parametroch dvojlitrových motorov:

118i výkon 143  k        (+14 k) krútiaci moment 190 Nm
(+10 Nm)
zrýchlenie 0-100 km/h za 8,8 s      
(- 0,6 s)
spotreba 5,9 l/100 km
(- 24%)
120i výkon 170 k
(+20 k)
krútiaci moment 210 Nm
(+10 Nm)
zrýchlenie 0-100 km/h za 7,7 s  
(- 0,9 s)
spotreba 6,4 l/100  km     
(- 17%)
118d výkon 143 k
(+21 k)
krútiaci moment 300 Nm           
(+20 Nm)
zrýchlenie 0-100 km/h za 9,0 s
(- 1,0 s)
spotreba 4,7 l/100 km
(- 19%)
120d výkon 177 k
(+14 k)
krútiaci moment 350 Nm
(+10 Nm)
zrýchlenie 0-100 km/h za 7,6 s
(- 0,3 s)
spotreba 4,9 l/100 km
(- 17%)






Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu
  2. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  3. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom
  4. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  5. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  6. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  7. Lenivý brunch s Muchom
  8. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  9. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  10. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny
  1. Keď ekológia spája
  2. Wüstenrot predstavuje novú stratégiu pre slovenský trh
  3. Na zmenu zdravotnej poisťovne vám po novom stačia 3 minúty
  4. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  5. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  6. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  7. Slovník investora 07: Bitcoin a jeho úloha v portfóliu investora
  8. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  9. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  10. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 10 774
  2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 760
  3. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 5 117
  4. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 4 346
  5. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 4 286
  6. Od Česka až po Jadran 3 959
  7. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 3 149
  8. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 3 118
  9. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 2 751
  10. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny 2 192
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Policajná kontrola na hraničnom priechode.

Zrušili výhodu očkovaným jednou dávkou.


4 h
Peter Tkačenko

Vláda sa musí pozrieť pravde do očí.


8 h
Odporcovia očkovania sa viac boja smrti po vakcíne, ako po nákaze covidom.

Odporcovia očkovania sú najmä medzi nevzdelanými a chudobnými.


4 h

Neprehliadnite tiež

Renault Arkana E-Tech

Výrobcovi sa podaril zaujímavý hybrid s nízkou spotrebou.


9 h
Koncept elektrického Mercedesu Vision EQXX spoznáme budúci rok.

Po roku 2025 budú nové platformy už len pre elektromobily.


26. júl

Za slabé predaje mohla väčšinou vysoká cena.


26. dec
Suzuki S-Cross vs. Ssangyong Korando

Novšie auto nemusí byť vždy presvedčivejšie.


23. júl