BMW 1 s tromi dverami + facelift

Viete ako spraviť z BMW radu 1 ešte menej praktické auto než doposiaľ? Jednoducho. Stačí mu ubrať jeden pár dverí. A presne to urobila nemecká automobilka, ktorá v marci uvedie na trh novú 3-dverovú variantu svojho najmenšieho modelu.

Športový švih vozidlu dodávajú bočné dvere s bezrámovými oknami, ktoré budú z pochopiteľných dôvodov o niečo dlhšie než u 5-dverového modelu.(Zdroj: BMW)

Príchod ďalšej verzie jej zároveň dal príležitosť na ľahký facelift celého modelového radu, posilnenie motorov a zefektívnenie energetických tokov použitím nových technológií.

Inovované BMW 1 spoznáte podľa väčších „ladviniek" v maske chladiča, väčšieho otvoru v spodnej časti predného nárazníka na prívod vzduchu k motoru (s integrovanými podlhovastými hmlovkami) a nového zadného nárazníka, ktorý auto opticky viac rozširuje. Športový švih vozidlu dodávajú bočné dvere s bezrámovými oknami, ktoré budú z pochopiteľných dôvodov o niečo dlhšie než u 5-dverového modelu.

Keďže najmenší BMW neoplýva bohatou ponukou miesta na zadných sedadlách, čisto z praktických dôvodov si zákazníci budú môcť vzadu vybrať medzi univerzálnou lavicou alebo dvojicou pohodlnejších, samostatne tvarovaných sedadiel.

V interiéri nahradil výrobca niektoré materiály hodnotnejšími. V minulosti mu bolo totiž vyčítané, že pôsobí priveľmi lacným dojmom, hlavne povrchová úprava niektorých plastov nezodpovedala imidžu značky a cene auta.

Znižovanie spotreby podľa vzoru hybridov
Z technických perličiek novej Jednotky nás zaujali dve novinky, u vozidiel so spaľovacími motormi použité prvý krát. Prvou je technológia rekuperačného brzdenia, s ktorou sme sa doposiaľ stretli len u hybridných automobilov. Ide o efektívne využívanie energie vznikajúcej pri brzdení na dobíjanie alternátora, ktorý sa vie odpojiť v prípadoch, keď nie je práve potrebný. Tým sa šetrí výkon i spotreba motora. Ďalšou, k peňaženkám priateľskou novinkou je vypínateľná funkcia samočinného zhasínania motora pri zastavení. Budú ňou vybavené všetky verzie modelového radu 1 s manuálnymi prevodovkami, okrem 130i.

V súvislosti so snahou o maximálne zníženie spotreby, zmení sa tiež posilňovač riadenia. Pôvodný, energeticky náročný hydraulický systém nahradí elektro-mechanický, známy z modelu Z4. Možnosť voľby aktívneho riadenia ostáva.

Viac sily za menej peňazí
Inováciám sa nevyhla ani paleta motorov. Oba zážihové agregáty ohraničujúce ponuku (základný štvorvalec 116i a najvýkonnejší šesťvalec 130i) ostali bez zmeny. Všetky štyri dvojlitre boli ale dôkladne prepracované. Oba benzínové štvorvalce dostali priame vstrekovanie benzínu High Precision a premenlivé časovanie ventilov Bi-VANOS. Z naftových motorov si najviac polepšil agregát 118d.
Tu vidieť v číslach ako sa všetky vylepšenia prejavili na parametroch dvojlitrových motorov:

118i výkon 143  k        (+14 k) krútiaci moment 190 Nm
(+10 Nm)
zrýchlenie 0-100 km/h za 8,8 s      
(- 0,6 s)
spotreba 5,9 l/100 km
(- 24%)
120i výkon 170 k
(+20 k)
krútiaci moment 210 Nm
(+10 Nm)
zrýchlenie 0-100 km/h za 7,7 s  
(- 0,9 s)
spotreba 6,4 l/100  km     
(- 17%)
118d výkon 143 k
(+21 k)
krútiaci moment 300 Nm           
(+20 Nm)
zrýchlenie 0-100 km/h za 9,0 s
(- 1,0 s)
spotreba 4,7 l/100 km
(- 19%)
120d výkon 177 k
(+14 k)
krútiaci moment 350 Nm
(+10 Nm)
zrýchlenie 0-100 km/h za 7,6 s
(- 0,3 s)
spotreba 4,9 l/100 km
(- 17%)






Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hovoriaci prekladač reči do vrecka Langie - až 52 jazykov!
  2. Nezabudnite na sporenie na dôchodok! Ušetríte na daniach
  3. Nestíhate nakupovať darčeky?
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  6. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  7. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  8. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  9. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  10. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  1. Nezabudnite na sporenie na dôchodok! Ušetríte na daniach
  2. Nestíhate nakupovať darčeky?
  3. Riešenie kolízií áut - exkluzivní autokamera MiVue 766 WiFi
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Problém s darčekom? 10 perfektných tipov na Vianočné darčeky!
  6. Slovensko bude vo svete reprezentovať projekt Zachráň včely
  7. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  8. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  9. Moderný hotel, kde sa cítite ako doma
  10. Vedecká rada k 80. výročiu SvF STU v Bratislave
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 69 017
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 17 732
  3. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska 10 791
  4. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 10 381
  5. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 9 764
  6. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 820
  7. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád 4 061
  8. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch 3 919
  9. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 3 644
  10. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti 2 619

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Sulík: Ja som skutočný poctivý autentický bojovník za záujmy Slovenska

O Kočnerovej nahrávke Gorily nehovoril hneď aj preto, aby SaS nepriťažil.

Dobré ráno

Dobré ráno: Hľadali sme Jána Slotu, našli chobotnicu majetkov

Pôvodne sme chceli len počuť jeho vyjadrenie.

Stĺpček Petra Schutza

Prepisovanie štatistík robí z pomáhať a chrániť paródiu

Manipulované štatistiky sú zničujúcou byrokratizáciou systému.

Neprehliadnite tiež

Škoda Karoq nespraví hanbu ani v nižšej výbave so slabším motorom (test)

Slabší motor vynahradí nízka spotreba i komfortná jazda.

Motor pre Aston Martin Valkyrie zvládne 1000 koní aj bez turba

Výkonný dvanásťvalec s objemom 6,5 litra váži iba 204 kilogramov.