SME
Nedeľa, 4. december, 2022 | Meniny má Barbora, Barbara

Citroen C4 Picasso – prichádza doba pre svetlo, priestor a ruky

Po úspechu kompaktného minivanu Xsara Picasso prišiel na trh ďalší a nemenej uletený model, ktorý sa predáva spolu so starším modelom. Citroen C4 Picasso v redakčnom teste potvrdil, že kreatívne nápady francúzskych dizajnérov majú aj praktický význam.

Citroen C4 Picasso patrí medzi autá, ktoré znamenajú míľnik v histórii kompaktných minivanov. Ide hlavne o priestrannú, dobre presvetlenú karosériu a pneumatické pruženie zadnej nápravy.Citroen C4 Picasso patrí medzi autá, ktoré znamenajú míľnik v histórii kompaktných minivanov. Ide hlavne o priestrannú, dobre presvetlenú karosériu a pneumatické pruženie zadnej nápravy. (Zdroj: kch)

Po úspechu kompaktného minivanu Xsara Picasso prišiel na trh ďalší a nemenej uletený model, ktorý sa predáva spolu so starším modelom. Citroen C4 Picasso v redakčnom teste potvrdil, že kreatívne nápady francúzskych dizajnérov majú aj praktický význam.

Dizajn karosérie sa nemusí s nikým o nič deliť, pretože nikoho nekopíruje a má vlastný štýl. Iba 459 cm dlhá karoséria budí dojem päťmetrového minivanu a fakt veľkého auta, ktorým C4 Piscasso na pomery kompaktnej triedy rozhodne je. Koncept dokonalého presvetlenia interiériu Visiospace už navonok auto odľahčuje a robí väčším. Nádych športovosti umocňujú celkom dobre zvládnuté detaily na nárazníku, blatníkoch a zadných svetlách. Veľké predné svetlomety odvádzajú výkon adekvátny k svojej veľkosti a fakt dobre svietia. Počas dňa si veľa svetla užijú aj cestujúci. Doslova v nich vyvoláva fotosyntézu dobrej nálady

„Dizajn karosérie sa nemusí s nikým o nič deliť, pretože nikoho nekopíruje a má vlastný štýl.“

V nevydarenom sychravom zimnom počasí nás najväčšia presklenná plocha medzi minivanmi doslova nadchla. Cez čelné sklo vysoko nad hlavou vidieť dobre na vrch semafora, hoci stojíte rovno pod ním a tma v interiéri typická pre zachmúrené dni tu neexistuje. V priebehu testu však nevyšlo slnko a my si môžeme iba domýšľať, ako by nám asi bolo v skleníku. Na druhej strane Citroen má špeciálne determálne sklá, rolety na vrchu čelného skla a v prípade testovaného auta aj inteligentnú dvojzónovú klimatizáciu. Svetlo ako také prinieslo do auta príjemný život a bezpečný výhľad vo dne aj v noci. Osvetlenie interiéru v tme sa totiž neobmedzilo iba na osvetlenie prístrojového panelu ale tlmene svietia niektoré hrany prístrojovej dosky a dverí. Takže aj v tme je tu predsa vidno.

„C4 Picasso vie ako si podmaniť otcov viacpočetných rodín“

Na karosérii nás zaujalo ľahké nastupovanie na predné i do druhého radu sedadiel. Na nastupovanie do tretieho radu treba byť trochu ohybnejší. Na pomery kompaktných minivanov, ktoré sa za každú cenu snažia ponúknuť sedem sedadiel, to nie je zlé. Potešila tiež nízka nakladacia hrana a dobre prístupný batožinový priestor. Vďaka pneumatickému pruženiu zadnej nápravy ojedinelému v triede možno zadok pri nakladaní spustiť dole. Pre jazdné vlastnosti je podstatné to, že výška zadnej a správanie na ceste zostane rovnaké, či je auto prázdne alebo zaťažené na maximum. V súvislosti s podvozkom by sme prijali presnejšie alebo komunikatívnejšie riadenie a prednú nápravu menej citlivú na nerovnosti. Po kvalitných cestách však Citroen C4 Picasso jazdí mimoriadne suverénne a bezpečne. Tento francúzsky podvozok je fakt dobrý.

Menej nás nadchli niektoré plasty a vypracovanie detailov. Na centrálny displej s množstvom údajov si tiež treba zvykať. Ovládanie auta sa bude dať ľahko zmeniť pre potreby invalidov, pretože všetky funkcie vrátane radenia a radiacej páky je pri volante. Šoférovanie preto občas pripomína ovládanie počítačovej hry. Koncept ovládania sústredený okolo volantu buď prijmete alebo nie. Robotizovaná manuálna šesťstupňová prevodovka pracuje podľa očakávania, trochu viac chuti do života sme čakali od naftového dvojlitra s výkonom 138 k. Keď sme ho naháňali pod diaľnici chcel aj 7,5 l/100 km. Celkovo mu však stačilo 6,6 l/100 km.
Hoci model C4 Picasso začína na cene 759 900, importér nám možno s cieľom ohúriť novinárov ponúkol najvyššiu výbavu s množstvom príplatkov a cenou 1 425 700 Sk. Podarilo sa, hoci výbava vrátane koženého interiéru a všetkého, na čo si spomeniete, stála za to. Slovenské rodiny však ohúria cifry na opačnej strane cenníka.



toto sú asi prvé šikmé stĺpiky čelného skla v minivane, cez ktoré je dobrý výhľad šikmo dopredu. V pozícii vodiča si treba zvyknúť na volant s pevným stredom a iné rozmiestnenie ovládacích prvkov.


Sedenie v treťom rade sedadiel kompaktnej triedy minivanov obyčajne vyhovuje malým deťom. Do C4 Picasso sa vmestia ešte aj tínedžeri.





vzhľad *****
interiér ****
motor ***
jazdné vlastnosti ****
technika ****
výbava *****
úžitok ****
celkový dojem ****



Cena základnej verzie

 759 900 Sk

Cena testovanej verzie

1 425 700 Sk

Motor

2,0 HDi

Výkon motora

100/136 kW/k

Zrýchlenie 0-100 km/h

12,5 s

Objem kufra

208 / 1951 l

Spotreba podľa výrobcu

6,1 l/100 km

Spotreba v teste

6,6 l/100 km

Bezpečnosť

7 x airbag, ABS, ESP, brzdový asistent

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého
  2. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás
  3. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to
  4. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  5. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  6. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  7. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás
  2. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého
  3. V dôsledku nadmerného užívania alkoholu umiera čoraz viac ľudí
  4. Ikonický projekt Metropolis vyhral CIJ Awards
  5. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to
  6. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  7. dm a jej zákazníci podporili inštaláciu fotovoltických panelov
  8. Zimná ríša divov Maďarska
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 11 674
  2. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 9 819
  3. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 6 093
  4. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 2 747
  5. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 2 590
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 1 976
  7. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého 1 909
  8. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 1 718
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Psychologička na klinike Psyon a neurovedkyňa Eva Kozáková.

Psychedeliká môžu pomôcť liečiť závislosť od alkoholu.


1. dec
Ana Montesová.

Montesová dodávala informácie Kube takmer sedemnásť rokov.


a 2 ďalší 1. dec
Holandská radosť po góle Denzela Dumfriesa.

Do štvrťfinále postúpili Holandsko a Argentína.


6 h
Ilustračné foto.

Prečo sme uviazli v pasci stredného príjmu?


23. nov

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


2. dec
Honda Civic Type R

Hot hatche sú čoraz drahšie pre vysoké emisie.


1. dec

Blogy SME

  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  2. Stano Kočiš: Prediktívne
  3. Štefan Vidlár: Valící sa podpory
  4. Ján Škerko: Ako by Viktor Orbán obliekol snehuliaka
  5. Štefan Vidlár: SAS THE BEST
  6. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom
  7. Ľuboš Vodička: Slovenské hrady: Biely Kameň
  8. Ľubomír Maretta: Melódia
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 246 233
  2. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 6 199
  3. Jana Melišová: V závoji hmly 4 230
  4. Mária Križanová: Matematika a matikári. 3 650
  5. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 3 161
  6. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 3 154
  7. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 2 515
  8. Post Bellum SK: Bez nohavíc, s krvavými stehnami i nosom musel šliapať po ulici k mame 2 249
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  5. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  6. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  8. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
SkryťZatvoriť reklamu