SME
Pondelok, 26. október, 2020 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky
KAŽDÝ NOVÝ CITROEN JA AKOBY AUTO Z INEJ PLANÉTY NIE KAŽDÝM POCHOPENÉ. ČO INÉ BY VŠAK AUTOMOBILOVÝ PRIEMYSEL HNALO VPRED.

Citroen C4 Picasso – prichádza doba pre svetlo, priestor a ruky

Po úspechu kompaktného minivanu Xsara Picasso prišiel na trh ďalší a nemenej uletený model, ktorý sa predáva spolu so starším modelom. Citroen C4 Picasso v redakčnom teste potvrdil, že kreatívne nápady francúzskych dizajnérov majú aj praktický význam.

Citroen C4 Picasso patrí medzi autá, ktoré znamenajú míľnik v histórii kompaktných minivanov. Ide hlavne o priestrannú, dobre presvetlenú karosériu a pneumatické pruženie zadnej nápravy.Citroen C4 Picasso patrí medzi autá, ktoré znamenajú míľnik v histórii kompaktných minivanov. Ide hlavne o priestrannú, dobre presvetlenú karosériu a pneumatické pruženie zadnej nápravy. (Zdroj: kch)

Po úspechu kompaktného minivanu Xsara Picasso prišiel na trh ďalší a nemenej uletený model, ktorý sa predáva spolu so starším modelom. Citroen C4 Picasso v redakčnom teste potvrdil, že kreatívne nápady francúzskych dizajnérov majú aj praktický význam.

Dizajn karosérie sa nemusí s nikým o nič deliť, pretože nikoho nekopíruje a má vlastný štýl. Iba 459 cm dlhá karoséria budí dojem päťmetrového minivanu a fakt veľkého auta, ktorým C4 Piscasso na pomery kompaktnej triedy rozhodne je. Koncept dokonalého presvetlenia interiériu Visiospace už navonok auto odľahčuje a robí väčším. Nádych športovosti umocňujú celkom dobre zvládnuté detaily na nárazníku, blatníkoch a zadných svetlách. Veľké predné svetlomety odvádzajú výkon adekvátny k svojej veľkosti a fakt dobre svietia. Počas dňa si veľa svetla užijú aj cestujúci. Doslova v nich vyvoláva fotosyntézu dobrej nálady

„Dizajn karosérie sa nemusí s nikým o nič deliť, pretože nikoho nekopíruje a má vlastný štýl.“

V nevydarenom sychravom zimnom počasí nás najväčšia presklenná plocha medzi minivanmi doslova nadchla. Cez čelné sklo vysoko nad hlavou vidieť dobre na vrch semafora, hoci stojíte rovno pod ním a tma v interiéri typická pre zachmúrené dni tu neexistuje. V priebehu testu však nevyšlo slnko a my si môžeme iba domýšľať, ako by nám asi bolo v skleníku. Na druhej strane Citroen má špeciálne determálne sklá, rolety na vrchu čelného skla a v prípade testovaného auta aj inteligentnú dvojzónovú klimatizáciu. Svetlo ako také prinieslo do auta príjemný život a bezpečný výhľad vo dne aj v noci. Osvetlenie interiéru v tme sa totiž neobmedzilo iba na osvetlenie prístrojového panelu ale tlmene svietia niektoré hrany prístrojovej dosky a dverí. Takže aj v tme je tu predsa vidno.

„C4 Picasso vie ako si podmaniť otcov viacpočetných rodín“

Na karosérii nás zaujalo ľahké nastupovanie na predné i do druhého radu sedadiel. Na nastupovanie do tretieho radu treba byť trochu ohybnejší. Na pomery kompaktných minivanov, ktoré sa za každú cenu snažia ponúknuť sedem sedadiel, to nie je zlé. Potešila tiež nízka nakladacia hrana a dobre prístupný batožinový priestor. Vďaka pneumatickému pruženiu zadnej nápravy ojedinelému v triede možno zadok pri nakladaní spustiť dole. Pre jazdné vlastnosti je podstatné to, že výška zadnej a správanie na ceste zostane rovnaké, či je auto prázdne alebo zaťažené na maximum. V súvislosti s podvozkom by sme prijali presnejšie alebo komunikatívnejšie riadenie a prednú nápravu menej citlivú na nerovnosti. Po kvalitných cestách však Citroen C4 Picasso jazdí mimoriadne suverénne a bezpečne. Tento francúzsky podvozok je fakt dobrý.

Menej nás nadchli niektoré plasty a vypracovanie detailov. Na centrálny displej s množstvom údajov si tiež treba zvykať. Ovládanie auta sa bude dať ľahko zmeniť pre potreby invalidov, pretože všetky funkcie vrátane radenia a radiacej páky je pri volante. Šoférovanie preto občas pripomína ovládanie počítačovej hry. Koncept ovládania sústredený okolo volantu buď prijmete alebo nie. Robotizovaná manuálna šesťstupňová prevodovka pracuje podľa očakávania, trochu viac chuti do života sme čakali od naftového dvojlitra s výkonom 138 k. Keď sme ho naháňali pod diaľnici chcel aj 7,5 l/100 km. Celkovo mu však stačilo 6,6 l/100 km.
Hoci model C4 Picasso začína na cene 759 900, importér nám možno s cieľom ohúriť novinárov ponúkol najvyššiu výbavu s množstvom príplatkov a cenou 1 425 700 Sk. Podarilo sa, hoci výbava vrátane koženého interiéru a všetkého, na čo si spomeniete, stála za to. Slovenské rodiny však ohúria cifry na opačnej strane cenníka.



toto sú asi prvé šikmé stĺpiky čelného skla v minivane, cez ktoré je dobrý výhľad šikmo dopredu. V pozícii vodiča si treba zvyknúť na volant s pevným stredom a iné rozmiestnenie ovládacích prvkov.


Sedenie v treťom rade sedadiel kompaktnej triedy minivanov obyčajne vyhovuje malým deťom. Do C4 Picasso sa vmestia ešte aj tínedžeri.





vzhľad *****
interiér ****
motor ***
jazdné vlastnosti ****
technika ****
výbava *****
úžitok ****
celkový dojem ****



Cena základnej verzie

 759 900 Sk

Cena testovanej verzie

1 425 700 Sk

Motor

2,0 HDi

Výkon motora

100/136 kW/k

Zrýchlenie 0-100 km/h

12,5 s

Objem kufra

208 / 1951 l

Spotreba podľa výrobcu

6,1 l/100 km

Spotreba v teste

6,6 l/100 km

Bezpečnosť

7 x airbag, ABS, ESP, brzdový asistent

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Fresh Market má novú predajňu Sanagro. Takto to tam vyzerá
  5. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  7. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  10. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  1. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  6. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  7. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  8. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  9. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  10. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  1. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 19 442
  2. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 17 245
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 14 388
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 12 739
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 661
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 402
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 124
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 610
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 331
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 10 326
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Citroen C4, C3, Xsara, Picasso, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na Covid zomrú desiatky ľudí denne. Pokles príde najskôr o dva týždne

Zomierajú ľudia s inými ochoreniami, ktorí by inak žili.

V piatok sa na Slovensku urobilo v súvislosti s ochorením Covid - 19 šestnásť pitiev.

Špeciálny prokurátor Kováčik ide do väzby, rozhodol súd

Súd zobral do väzby aj druhého obvineného Norberta Pakšiho.

Policajná eskorta a príslušníci Národnej kriminálnej agentúry privádzajú vysokého postaveného policajného funkcionára Norberta Pakšiho a špeciálneho prokurátora Dušana Kováčika na pojednávanie na Špecializovaný trestný súd v Pezinku.
Podcast Dobré Ráno.
Komentár Zuzany Kepplovej

Tak prrr! Neleteli sme na Mars

Ľudia ukázali ochotu a dôveru. Pokaziť to vždy môže nedostatok pokory lídrov.

Zuzana Kepplová.

Neprehliadnite tiež

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR