SME
Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky
KAŽDÝ NOVÝ CITROEN JA AKOBY AUTO Z INEJ PLANÉTY NIE KAŽDÝM POCHOPENÉ. ČO INÉ BY VŠAK AUTOMOBILOVÝ PRIEMYSEL HNALO VPRED.

Citroen C4 Picasso – prichádza doba pre svetlo, priestor a ruky

Po úspechu kompaktného minivanu Xsara Picasso prišiel na trh ďalší a nemenej uletený model, ktorý sa predáva spolu so starším modelom. Citroen C4 Picasso v redakčnom teste potvrdil, že kreatívne nápady francúzskych dizajnérov majú aj praktický význam.

Citroen C4 Picasso patrí medzi autá, ktoré znamenajú míľnik v histórii kompaktných minivanov. Ide hlavne o priestrannú, dobre presvetlenú karosériu a pneumatické pruženie zadnej nápravy.Citroen C4 Picasso patrí medzi autá, ktoré znamenajú míľnik v histórii kompaktných minivanov. Ide hlavne o priestrannú, dobre presvetlenú karosériu a pneumatické pruženie zadnej nápravy. (Zdroj: kch)

Po úspechu kompaktného minivanu Xsara Picasso prišiel na trh ďalší a nemenej uletený model, ktorý sa predáva spolu so starším modelom. Citroen C4 Picasso v redakčnom teste potvrdil, že kreatívne nápady francúzskych dizajnérov majú aj praktický význam.

Dizajn karosérie sa nemusí s nikým o nič deliť, pretože nikoho nekopíruje a má vlastný štýl. Iba 459 cm dlhá karoséria budí dojem päťmetrového minivanu a fakt veľkého auta, ktorým C4 Piscasso na pomery kompaktnej triedy rozhodne je. Koncept dokonalého presvetlenia interiériu Visiospace už navonok auto odľahčuje a robí väčším. Nádych športovosti umocňujú celkom dobre zvládnuté detaily na nárazníku, blatníkoch a zadných svetlách. Veľké predné svetlomety odvádzajú výkon adekvátny k svojej veľkosti a fakt dobre svietia. Počas dňa si veľa svetla užijú aj cestujúci. Doslova v nich vyvoláva fotosyntézu dobrej nálady

„Dizajn karosérie sa nemusí s nikým o nič deliť, pretože nikoho nekopíruje a má vlastný štýl.“

V nevydarenom sychravom zimnom počasí nás najväčšia presklenná plocha medzi minivanmi doslova nadchla. Cez čelné sklo vysoko nad hlavou vidieť dobre na vrch semafora, hoci stojíte rovno pod ním a tma v interiéri typická pre zachmúrené dni tu neexistuje. V priebehu testu však nevyšlo slnko a my si môžeme iba domýšľať, ako by nám asi bolo v skleníku. Na druhej strane Citroen má špeciálne determálne sklá, rolety na vrchu čelného skla a v prípade testovaného auta aj inteligentnú dvojzónovú klimatizáciu. Svetlo ako také prinieslo do auta príjemný život a bezpečný výhľad vo dne aj v noci. Osvetlenie interiéru v tme sa totiž neobmedzilo iba na osvetlenie prístrojového panelu ale tlmene svietia niektoré hrany prístrojovej dosky a dverí. Takže aj v tme je tu predsa vidno.

„C4 Picasso vie ako si podmaniť otcov viacpočetných rodín“

Na karosérii nás zaujalo ľahké nastupovanie na predné i do druhého radu sedadiel. Na nastupovanie do tretieho radu treba byť trochu ohybnejší. Na pomery kompaktných minivanov, ktoré sa za každú cenu snažia ponúknuť sedem sedadiel, to nie je zlé. Potešila tiež nízka nakladacia hrana a dobre prístupný batožinový priestor. Vďaka pneumatickému pruženiu zadnej nápravy ojedinelému v triede možno zadok pri nakladaní spustiť dole. Pre jazdné vlastnosti je podstatné to, že výška zadnej a správanie na ceste zostane rovnaké, či je auto prázdne alebo zaťažené na maximum. V súvislosti s podvozkom by sme prijali presnejšie alebo komunikatívnejšie riadenie a prednú nápravu menej citlivú na nerovnosti. Po kvalitných cestách však Citroen C4 Picasso jazdí mimoriadne suverénne a bezpečne. Tento francúzsky podvozok je fakt dobrý.

Menej nás nadchli niektoré plasty a vypracovanie detailov. Na centrálny displej s množstvom údajov si tiež treba zvykať. Ovládanie auta sa bude dať ľahko zmeniť pre potreby invalidov, pretože všetky funkcie vrátane radenia a radiacej páky je pri volante. Šoférovanie preto občas pripomína ovládanie počítačovej hry. Koncept ovládania sústredený okolo volantu buď prijmete alebo nie. Robotizovaná manuálna šesťstupňová prevodovka pracuje podľa očakávania, trochu viac chuti do života sme čakali od naftového dvojlitra s výkonom 138 k. Keď sme ho naháňali pod diaľnici chcel aj 7,5 l/100 km. Celkovo mu však stačilo 6,6 l/100 km.
Hoci model C4 Picasso začína na cene 759 900, importér nám možno s cieľom ohúriť novinárov ponúkol najvyššiu výbavu s množstvom príplatkov a cenou 1 425 700 Sk. Podarilo sa, hoci výbava vrátane koženého interiéru a všetkého, na čo si spomeniete, stála za to. Slovenské rodiny však ohúria cifry na opačnej strane cenníka.



toto sú asi prvé šikmé stĺpiky čelného skla v minivane, cez ktoré je dobrý výhľad šikmo dopredu. V pozícii vodiča si treba zvyknúť na volant s pevným stredom a iné rozmiestnenie ovládacích prvkov.


Sedenie v treťom rade sedadiel kompaktnej triedy minivanov obyčajne vyhovuje malým deťom. Do C4 Picasso sa vmestia ešte aj tínedžeri.





vzhľad *****
interiér ****
motor ***
jazdné vlastnosti ****
technika ****
výbava *****
úžitok ****
celkový dojem ****



Cena základnej verzie

 759 900 Sk

Cena testovanej verzie

1 425 700 Sk

Motor

2,0 HDi

Výkon motora

100/136 kW/k

Zrýchlenie 0-100 km/h

12,5 s

Objem kufra

208 / 1951 l

Spotreba podľa výrobcu

6,1 l/100 km

Spotreba v teste

6,6 l/100 km

Bezpečnosť

7 x airbag, ABS, ESP, brzdový asistent

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  7. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  8. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  10. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  2. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  3. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  4. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  10. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 21 296
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 15 852
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 133
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 469
  5. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 7 310
  6. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 087
  7. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 362
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 269
  9. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 123
  10. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 5 894
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Citroen C4, C3, Xsara, Picasso, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie začne už v pondelok. Dokedy sa treba otestovať a čo sa zmení?

Testovanie si vo februári zopakujú najhoršie okresy.

Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Dotácie na rodovú rovnosť rozdali čudne

Ministerstvo rozdávalo viac ako 21-tisíc eur.

Komentár Zuzany Kepplovej

Hluchá linka, nefunkčná appka

Keď štát rieši násilie v rodinách.

Zuzana Kepplová.
Dave Grohl z kapely Foo Fighters, ktorá 5. februára vydáva nový album.