SME
Piatok, 18. október, 2019 | Meniny má Lukáš
KAŽDÝ NOVÝ CITROEN JA AKOBY AUTO Z INEJ PLANÉTY NIE KAŽDÝM POCHOPENÉ. ČO INÉ BY VŠAK AUTOMOBILOVÝ PRIEMYSEL HNALO VPRED.

Citroen C4 Picasso – prichádza doba pre svetlo, priestor a ruky

Po úspechu kompaktného minivanu Xsara Picasso prišiel na trh ďalší a nemenej uletený model, ktorý sa predáva spolu so starším modelom. Citroen C4 Picasso v redakčnom teste potvrdil, že kreatívne nápady francúzskych dizajnérov majú aj praktický význam.

Citroen C4 Picasso patrí medzi autá, ktoré znamenajú míľnik v histórii kompaktných minivanov. Ide hlavne o priestrannú, dobre presvetlenú karosériu a pneumatické pruženie zadnej nápravy.Citroen C4 Picasso patrí medzi autá, ktoré znamenajú míľnik v histórii kompaktných minivanov. Ide hlavne o priestrannú, dobre presvetlenú karosériu a pneumatické pruženie zadnej nápravy.(Zdroj: kch)

Po úspechu kompaktného minivanu Xsara Picasso prišiel na trh ďalší a nemenej uletený model, ktorý sa predáva spolu so starším modelom. Citroen C4 Picasso v redakčnom teste potvrdil, že kreatívne nápady francúzskych dizajnérov majú aj praktický význam.

Dizajn karosérie sa nemusí s nikým o nič deliť, pretože nikoho nekopíruje a má vlastný štýl. Iba 459 cm dlhá karoséria budí dojem päťmetrového minivanu a fakt veľkého auta, ktorým C4 Piscasso na pomery kompaktnej triedy rozhodne je. Koncept dokonalého presvetlenia interiériu Visiospace už navonok auto odľahčuje a robí väčším. Nádych športovosti umocňujú celkom dobre zvládnuté detaily na nárazníku, blatníkoch a zadných svetlách. Veľké predné svetlomety odvádzajú výkon adekvátny k svojej veľkosti a fakt dobre svietia. Počas dňa si veľa svetla užijú aj cestujúci. Doslova v nich vyvoláva fotosyntézu dobrej nálady

„Dizajn karosérie sa nemusí s nikým o nič deliť, pretože nikoho nekopíruje a má vlastný štýl.“

V nevydarenom sychravom zimnom počasí nás najväčšia presklenná plocha medzi minivanmi doslova nadchla. Cez čelné sklo vysoko nad hlavou vidieť dobre na vrch semafora, hoci stojíte rovno pod ním a tma v interiéri typická pre zachmúrené dni tu neexistuje. V priebehu testu však nevyšlo slnko a my si môžeme iba domýšľať, ako by nám asi bolo v skleníku. Na druhej strane Citroen má špeciálne determálne sklá, rolety na vrchu čelného skla a v prípade testovaného auta aj inteligentnú dvojzónovú klimatizáciu. Svetlo ako také prinieslo do auta príjemný život a bezpečný výhľad vo dne aj v noci. Osvetlenie interiéru v tme sa totiž neobmedzilo iba na osvetlenie prístrojového panelu ale tlmene svietia niektoré hrany prístrojovej dosky a dverí. Takže aj v tme je tu predsa vidno.

„C4 Picasso vie ako si podmaniť otcov viacpočetných rodín“

Na karosérii nás zaujalo ľahké nastupovanie na predné i do druhého radu sedadiel. Na nastupovanie do tretieho radu treba byť trochu ohybnejší. Na pomery kompaktných minivanov, ktoré sa za každú cenu snažia ponúknuť sedem sedadiel, to nie je zlé. Potešila tiež nízka nakladacia hrana a dobre prístupný batožinový priestor. Vďaka pneumatickému pruženiu zadnej nápravy ojedinelému v triede možno zadok pri nakladaní spustiť dole. Pre jazdné vlastnosti je podstatné to, že výška zadnej a správanie na ceste zostane rovnaké, či je auto prázdne alebo zaťažené na maximum. V súvislosti s podvozkom by sme prijali presnejšie alebo komunikatívnejšie riadenie a prednú nápravu menej citlivú na nerovnosti. Po kvalitných cestách však Citroen C4 Picasso jazdí mimoriadne suverénne a bezpečne. Tento francúzsky podvozok je fakt dobrý.

Menej nás nadchli niektoré plasty a vypracovanie detailov. Na centrálny displej s množstvom údajov si tiež treba zvykať. Ovládanie auta sa bude dať ľahko zmeniť pre potreby invalidov, pretože všetky funkcie vrátane radenia a radiacej páky je pri volante. Šoférovanie preto občas pripomína ovládanie počítačovej hry. Koncept ovládania sústredený okolo volantu buď prijmete alebo nie. Robotizovaná manuálna šesťstupňová prevodovka pracuje podľa očakávania, trochu viac chuti do života sme čakali od naftového dvojlitra s výkonom 138 k. Keď sme ho naháňali pod diaľnici chcel aj 7,5 l/100 km. Celkovo mu však stačilo 6,6 l/100 km.
Hoci model C4 Picasso začína na cene 759 900, importér nám možno s cieľom ohúriť novinárov ponúkol najvyššiu výbavu s množstvom príplatkov a cenou 1 425 700 Sk. Podarilo sa, hoci výbava vrátane koženého interiéru a všetkého, na čo si spomeniete, stála za to. Slovenské rodiny však ohúria cifry na opačnej strane cenníka.



toto sú asi prvé šikmé stĺpiky čelného skla v minivane, cez ktoré je dobrý výhľad šikmo dopredu. V pozícii vodiča si treba zvyknúť na volant s pevným stredom a iné rozmiestnenie ovládacích prvkov.


Sedenie v treťom rade sedadiel kompaktnej triedy minivanov obyčajne vyhovuje malým deťom. Do C4 Picasso sa vmestia ešte aj tínedžeri.





vzhľad *****
interiér ****
motor ***
jazdné vlastnosti ****
technika ****
výbava *****
úžitok ****
celkový dojem ****



Cena základnej verzie

 759 900 Sk

Cena testovanej verzie

1 425 700 Sk

Motor

2,0 HDi

Výkon motora

100/136 kW/k

Zrýchlenie 0-100 km/h

12,5 s

Objem kufra

208 / 1951 l

Spotreba podľa výrobcu

6,1 l/100 km

Spotreba v teste

6,6 l/100 km

Bezpečnosť

7 x airbag, ABS, ESP, brzdový asistent

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  5. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Nestarnú, ale dozrievajú
  8. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  9. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  10. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  1. Firma BONATO oddlžila svojich klientov v sume 100 000 000 Eur
  2. Ako manažovať 16 miliónov dielov denne?
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  5. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  6. Slávnostné otvorenie VIVO! Bratislava už o tri týždne
  7. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  8. Udržateľné úspešné podnikanie na Slovensku a v Bulharsku
  9. Slováci sú chlebovým národom
  10. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  1. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 12 744
  2. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 12 286
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 10 837
  4. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 9 729
  5. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 9 093
  6. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 8 736
  7. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 8 448
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 7 631
  9. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 7 149
  10. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 7 030

Téma: Citroen C4, C3, Xsara, Picasso, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Kočner pochopil, čo je štát (píše Michal Havran)

A potom sa pokúsil ním stať.

Marian Kočner na súde.

Čo dnes robí Bubeníková z Gorily? Stala sa developerkou

Šéfka FNM rozbehla kariéru v realitnom biznise.

Anna Bubeníková, bývalá šéfka Fondu národného majetku.

Ako o Gorile klamal Jirko Malchárek

Pred rokmi rozhovory s Haščákom odmietal, dnes to nekomentuje.

Jirko Malchárek

Andruskó uzavrel dohodu o vine a treste, jeho výšku neprezradili

Dohoda je uzavretá len v trestnej veci Kuciakovej vraždy.

Polícia odváža Zoltána Andruskóa z Úradu špeciálnej prokuratúry v Pezinku.

Neprehliadnite tiež

Šoféri v Bratislave musia počas nedele rátať s obmedzeniami

Obmedzenia sa budú týkať zjazdovej vetvy z diaľnice D1 v smere od Petržalky na Bajkalskú ulicu.

Ilustračné foto.

Renault varoval pred slabšímu výsledkami, jeho akcie prudko klesli

V piatok sa jeho akcie prepadli o pätnásť percent.

Dočasná generálna riaditeľka Renaultu Clotilde Delbosová.
Škoda Octavia
Honda HR-V a Toyota C-HR