SME
Utorok, 1. december, 2020 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Ssangyong Actyon - prvý pohľad klame

Terénne automobily značky Ssangyong z nášho trhu na istý čas zmizli a vracajú sa až teraz, keď automobilka pod krídlami koncernu Daimler Chrysler citeľne rozšírila modelovú paletu o vozidlá nevídaných tvarov i definícií. V redakčnom teste sme vyskúšali S

Rebrinový rám, tuhá zadná náprava a redukčná prevodovka sú znaky auta určeného pre ťažší terénRebrinový rám, tuhá zadná náprava a redukčná prevodovka sú znaky auta určeného pre ťažší terén

Terénne automobily značky Ssangyong z nášho trhu na istý čas zmizli a vracajú sa až teraz, keď automobilka pod krídlami koncernu Daimler Chrysler citeľne rozšírila modelovú paletu o vozidlá nevídaných tvarov i definícií. V redakčnom teste sme vyskúšali Ssangyong Actyon, vraj prvé športovo úžitkové kupé na svete.

Snaha zaujať
Dizajnérom automobilky Ssangyong nemožno uprieť snahu zaujať tvarmi, ktoré automobilový priemysel ignoruje. Ak sa nám predok modelu Actyon nepáči, to ešte neznamená, že sa nemusí páčiť niekomu inému. Výhradu máme skôr k definícii prvého športovo úžitkového kupé (SUC) na svete. Ozajstné kupé musí mať iba dvojo dverí a veko batožinového priestoru bez možnosti otvárania spolu so zadným sklom. Pri troške fantázie však bočný profil karosérie môže pripomínať kupé, rovnako aj malý batožinový priestor a vysoká nakladacia hrana. Terénne kupé by podľa nás malo mať iba jemne zdvihnutý podvozok a ľahký pohon všetkých štyroch kolies. Actyon sa však ukázal ako športový offroad.

Rebrinový rám, tuhá zadná náprava s viacprvkovým uložením a redukčná prevodovka sú znaky automobilu vhodného aj do ťažšieho terénu. Na rozmočenej lúke a v blate je Actyon fakt suverén a poradil by si s konkurenčnými SUV svojej kategórie. Celkom slušne sa správal pri krížení náprav, teda šikmom prejazde priekopy a iných nerovnosti. Dokonca pre zjazd dole z kopca disponuje systémom HDC na udržanie konštantnej nízkej rýchlosti bez zásahu vodiča. Pohon všetkých kolies a podvozok sú v teréne fakt doma. Sviatočný poľovník by si rozhodne prišiel na svoje, akurát nemá v čom odviesť trofej. Aspoň po sklopení zadných sedadiel vznikne rovná plocha z dnom kufra. Osvetlenie batožinového priestoru sa zapína aj vypína manuálne, tak pozor na vybitie batérie.

Civilizované správanie na ceste, navyše za asistencie stabilizačného systému ESP, pripomína tiež skôr offroad, než kupé zrodené pre vykrajovanie rohov ostrých zákrut. Pri kontakte s asfaltom a diaľnicami nás milo prekvapil nízky hluk a dobre odhlučnený motor. Navzdory veľkej karosérii, hmotnosti i širokým pneumatikám spotreba iba jemne prekračovala osem litrov. Pohon zadnej nápravy, dobrý polomer otáčania a prijateľný výhľad z miesta vodiča favorizuje Actyon do ulíc miest, pretože tie naše bývajú rozbité. V rukách zámožnejšej dámy môže Acyton vyzerať ako bodyguard s nepríjemne zvrašteným čelom.

Experimentovanie s dizajnom pokračuje aj v interiéri, ktorý akoby bol kombináciou viacerých značiek. Výhrady máme k hladkému a tvrdému povrchu plastov. Na druhej strane Ssangyong prekvapí vysokou kvalitou dielenského spracovania a dobrou ergonómiou. Ak sa vám aj prístrojový panel nepáči, za volantom sa budete cítiť fajn vďaka praktickým doplnkom a nízkej hlučnosti. Ak oželieme malý batožinový priestor s vysokou nakladacou hranou, Ssangyong Actyon bude vážnym konkurentom medzi najdostupnejšími SUV na trhu. Trochu neohrabané správanie na ceste doženie tam, kde by sa šmýkajúce SUV iba nemo prizerali.


Naše hodnotenie

vzhľad *
interiér ***
motor ****
jazdné vlastnosti ***
technika ***
výbava ***
úžitok **
celkový dojem ***


Cena modelu od 849 900 Sk
Cena testovanej verzie 949 900 Sk
Motor XDi200 XVT
Výkon motora 104/141 kW/k
Maximálna rýchlosť 163 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 15 s
Objem batožinového priestoru 321 l
Spotreba podľa výrobcu 7,8 l/100 km
Spotreba v teste 8,2 l/100 km
Bezpečnosť ABS, ESP, HDC, 6 x airbag


Konkurencia
Hyundai Tucson 2,0 CRDi
Kia Sportage 2,0 CRDi
Nissan X-Trail 2,2 dCi


S definíciou športovo úžitkového Coupé sa v tomto prípade nestotožňujeme. Actyon však za danú cenu ponúka úsporný motor, výborné jazdné vlastnosti v stredne ťažkom teréne, príjemné zvezenie ale tiež malý kufor.



Ssangyong Actyon si vďaka svojráznemu nosu s ničím nepomýlite.







Auto bizardných tvarov netreba podceňovať, pretože napríklad interiér ponúka pohodlné a relatívne tiché zvezenie. Vodičovi padnú ovládacie prvky do ruky, akurát vzadu by mohlo byť viac miesta nad hlavou.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  2. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  3. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  4. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  5. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom
  6. Máte problémy s trávením? Známy gastroenterológ radí ako na ne
  7. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  8. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií
  10. Zdravé varenie: zábava pre celú rodinu
  1. FMMR svojím výskumom reaguje na aktuálne živé témy
  2. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  3. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  4. Novinka medzi prefabrikátmi
  5. Virtuálne prechádzky ako pomoc turistom pri orientácií
  6. 3D virtuálne prechádzky pozdĺž maďarsko-slovenských hraníc
  7. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  8. The future of M&A in Europe
  9. Prvé zamestnanie: 3 veci, na ktoré by ste nemali zabudnúť
  10. ADLO sa presťahovalo bližšie k zákazníkom
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 33 661
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 323
  3. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 14 377
  4. Aká je chémia vôní 10 156
  5. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 9 476
  6. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 340
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 708
  8. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 675
  9. Bývanie v meste predlžuje život 8 163
  10. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 7 654
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kollár ležal na špeciálnom oddelení. Nemal prijímať návštevy ani nahrávať videá

O tom, že počas hospitalizácie vystúpil v televízii, nemocnica nevedela.

Dobré ráno

Dobré ráno: Raz si pamätá, raz nie. Čo priznala Jankovská?

Vo výpovedi spomína aj Roberta Fica.

Katarína Knechtová vydala nový album Svety.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Aj volič ĽSNS je občan

Vláda nenechala priestor na zákonné protesty.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Skokanom v predajoch za október je Fiat Panda, ktorá prišla v roku 2011.

Škoda po dlhom čakaní prezradila, aký osud čaká Fabiu Combi

Novinka dostane podvozkovú platformu MQB A0.

Skica Škody Fabia Combi tretej generácie po facelifte z roku 2018.

Prečo nové autá prichádzajú o hviezdičky v testoch NCAP?

Hybrid nie je zárukou dobrého hodnotenia.

Hybridná Toyota C-HR získala najlepšie hodnotenie z áut so spaľovacím motorom.

Ako vyzerá Škoda Enyaq v úvodnej edícii pre slovenský trh?

Najlacnejšia verzia u nás nie je v ponuke.

Škoda Enyaq iV 80