Organizátori posunuli aj štart súťaže z Nového roku na 6. januára a niektoré úseky trate z bezpečnostných dôvodov zrušili alebo zmenili - najmä na území Mali, kde údajne hrozili únosy. Púštne dobrodružstvo tento rok prilákalo rekordný počet 525 súťažiacich vo všetkých troch kategóriách (motocykle, automobily a kamióny). Z organizačného hľadiska ide vraj o najvyšší možný počet.
Na účastníkov čakala opäť náročná až 7915 kilometrov dlhá súťaž zložená zo spojovacích úsekov a rýchlostných skúšok (4309 km), ktoré sa idú na čas. Dĺžka etáp nemusí byť meradlom náročnosti, pretože aj na tej najkratšej skúške bývajú ťažko priechodné úseky s problematickou orientáciou.
Z pohľadu výdrže techniky i jazdcov bola najhoršia deviata etapa s meraným úsekom v dĺžke 494 kilometrov a nocľahom bez servisného zázemia. Po príjazde do cieľa nemali pretekári tradičné technické zázemie s mechanikmi a sprievodnými vozidlami. Opravy na motocykloch mohli vykonať iba pretekári s tým, čo si viezli so sebou. Najdlhšou spomedzi pätnástich etáp bola šiesta (817 km).
Napriek trom neúspechom, vždy v siedmej etape, sa do Dakaru opäť vybral náš motocyklový reprezentant a majster sveta v endure Jaroslav Katriňák spolu s tímovým kolegom Ivanom Jakešom, ktorý zaplatil nováčikovskú daň a skončil v najdlhšej šiestej etape.
Jaroslav Katriňák, 40-ročný Martinčan, sa zapísal do dejín slovenského motoristického športu ako vôbec prvý Slovák, ktorý úspešne prešiel cieľom. Zisk fantastického deviateho miesta nebol pre Katriňáka jednoduchý, pretože okrem vyčerpania a porúch na motocykli bol svedkom tragédie, keď sa ako prvý pristavil pri mŕtvom motocyklistovi, Juhoafričanovi Elmerovi Symonsovi, ktorý zahynul po nehode vo štvrtej etape. Príčinou smrti druhého motocyklistu Erica Aubijouxa v 14. etape nemuselo byť zlyhanie srdca. Organizátori rely pripustili aj možnosť, že Aubijoux sa stal obeťou nehody. Na najťažšej rely sveta od premiéry v roku 1979 zahynulo už 53 pretekárov, divákov či členov sprievodných posádok.
Rely Lisabon - Dakar 2007 v číslach
V cieli
Ľudia 2500 ľudí sa podieľa na príprave, zabezpečení a realizácii celej súťaže, vrátane posádok a sprievodných vozidiel 13 000 pretekárov prešlo cieľom od roku 1979 Na štarte (2007) 245 motocyklistov 185 automobilov 85 kamiónov 27 žien 39 percent nováčikov v kategórii motocyklov
(2007) 132 motocyklistov 109 automobilov 69 kamiónov Bezpečnosť 45 000 letákov zásad bezpečnosti vo forme komiksu rozdaných v Afrike 6 bezpečnostných vozidiel sledovalo trať 30 a 50 povolená rýchlosť v obci 150 maximálna povolená rýchlosť pre kamióny a osobné automobily Médiá 550 novinárov na štarte súťaže v Lisabone 160 novinárov na trati 300 novinárov v cieli 580 hodín televízneho vysielania v 178 krajinách sveta 150 miliónov divákov v Európe 2,3 milióna návštevníkov internetovej stránky Logistika 28 automobilov organizačného štábu 9 kamiónov organizačného tímu 10 vrtuľníkov 54 lekárov Jedlo 11 kamiónov s jedlom 77 členov personálu, 55 servírovanie, 22 v kuchyni 6000 l pitnej vody na každý deň 1,5 tony jedla na každý deň Tragédie 2 motocyklisti zahynuli po páde na trati (2007) 53 obetí súťaže v celej histórii 80, 89, 93 roky bez tragédie