SME
Sobota, 13. august, 2022 | Meniny má Ľubomír

Audi Allroad Quattro. Ktorý diesel je lepší?

Audi ešte pred prudkým rozvojom SUV prinieslo svojské a veľmi trefné riešenie spojenia rodinného kombi a ľahkého terénu. Tak vzniklo Audi A6 Allroad Quattro. My sme sa snažili hľadať odpoveď na čitateľskú otázku, ktorý z dvoch naftových šesťvalcov si vybr

V triede luxusných automobilov tiež rozhodujú peniaze. Slabší motor 2,7 TDI je úspornejší, lacnejší a hendikep výkonu zanedbateľný.V triede luxusných automobilov tiež rozhodujú peniaze. Slabší motor 2,7 TDI je úspornejší, lacnejší a hendikep výkonu zanedbateľný. (Zdroj: AUTOR)

Audi ešte pred prudkým rozvojom SUV prinieslo svojské a veľmi trefné riešenie spojenia rodinného kombi a ľahkého terénu. Tak vzniklo Audi A6 Allroad Quattro, ktoré sa už v druhom vydaní teší veľkej obľube. S nastaviteľnou výškou podvozka, plynovým pružením a pár doplnkami dizajnu vyzerá oveľa ľahšie ako A6 kombi, z ktorého je odvodené, o širšom využití nehovoriac. Jedine cena by mohla byť aj k zámožnejším klientom prívetivejšia. Pri výbere vhodnej naftovej alternatívy môže nastať problém, ktorý z dvoch objemovo blízkych šesťvalcov si vybrať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Problém
Pri prvom teste sa nám páčil motor 2,7 TDI, ktorý existuje ako lacnejšia alternatíva k výkonnejšiemu šesťvalcu 3,0 TDI. Aby sme mohli odpovedať na čitateľskú otázku, ktorý z dvoch motorov bude lepší, požičali sme si aj silnejší variant 3,0 TDI s výkonom až 233 k.

Riešenie
Objemovo veľmi blízke motory majú mierne odlišnú konštrukciu a pomerne veľký rozdiel vo výkone i krútiacom momente. Avšak iba na papieri, pretože v praxi zaostáva slabší motor iba pri vysokých rýchlostiach. Rozdiel v zrýchlení z 0 na 100 km/h prekáža rozhodne menej ako veľký rozdiel v spotrebe paliva v prospech menšieho motora. Kým údaje výrobcu sa líšia iba o desatinu litra, v praxi bol rozdiel v spotrebe takmer dva litre. Aj keď opomenieme šesťdesiattisícový rozdiel v nákupnej cene, naším favoritom zostane verzia 2,7 TDI. Tá si navyše lepšie rozumie s automatickou prevodovkou.

SkryťVypnúť reklamu

Porovnanie motorov

Verzia 2,7 TDI 3,0 TDI
Objem 2698 cm3 2967 cm3
Výkon/otáčky 132 kW/3300 - 4500 ot. 171 kW/4000 ot.
Krút. moment/otáčky 380 Nm/1400 - 3300 ot. 450 Nm/1400 - 3250 ot.
Zrýchlenie 0 - 100km/h 9,3 s 7,8 s
Spotreba (výrobca) 8,7 l/100km 8,8 l/100 km
Spotreba (v teste) 8,9 l/100km 10,6 l/100 km
Základná cena 1 887 800 Sk 1 950 100 Sk

Náš TIP  -  2,7 TDI

 

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 14 767
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 14 378
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 11 699
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 654
  5. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 4 724
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 4 488
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 161
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 587
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Urologička Patrícia Häuserová.

Ochorením trpia častejšie ženy než muži.


8. aug
Otvorenie novej prevádzky rýchleho občerstvenia namiesto McDonald´s v Moskve.

Namiesto Instagramu Rosgram, namiesto Coca-Coly Ivan - čaj… Sankcie nás nezlomia.


9. aug
Bývalý americký prezident Barack Obama.

Obamove pamäte hovoria o lídroch s víziami a uvoľňujú miesto ďalším.


11. aug
Húfnica Zuzana 2.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 10 h

Blogy SME

  1. Marek Kytka: Oba góly Slovanu Bratislava proti Olympiakosu takmer zbúrali štadión!
  2. Za živé rieky: Ipeľ. Rozdelená krajina, rozdelená rieka
  3. Věra Tepličková: Koniec strachu alebo Už len svetlé zajtrajšky (optimistická úvaha na víkend)
  4. Daniel Bíro: Mestské legendy - čo sú zač? A s ktorými príbehmi sa môžeme stretnúť?
  5. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3
  6. Katarína Chudá: Amrita Sher-gil: škandalózny život indickej maliarky
  7. Štefan Vidlár: My dúchotci
  8. Miroslav Galovič: Cykloleto 2022. Časť 3 - Budatínsky hrad. Exteriér a park.
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 978
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 12 714
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 185
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 9 399
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 830
  6. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 6 014
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 695
  8. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 3 550
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu