SME
Streda, 21. október, 2020 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Audi Allroad Quattro. Ktorý diesel je lepší?

Audi ešte pred prudkým rozvojom SUV prinieslo svojské a veľmi trefné riešenie spojenia rodinného kombi a ľahkého terénu. Tak vzniklo Audi A6 Allroad Quattro. My sme sa snažili hľadať odpoveď na čitateľskú otázku, ktorý z dvoch naftových šesťvalcov si vybr

V triede luxusných automobilov tiež rozhodujú peniaze. Slabší motor 2,7 TDI je úspornejší, lacnejší a hendikep výkonu zanedbateľný.V triede luxusných automobilov tiež rozhodujú peniaze. Slabší motor 2,7 TDI je úspornejší, lacnejší a hendikep výkonu zanedbateľný. (Zdroj: AUTOR)

Audi ešte pred prudkým rozvojom SUV prinieslo svojské a veľmi trefné riešenie spojenia rodinného kombi a ľahkého terénu. Tak vzniklo Audi A6 Allroad Quattro, ktoré sa už v druhom vydaní teší veľkej obľube. S nastaviteľnou výškou podvozka, plynovým pružením a pár doplnkami dizajnu vyzerá oveľa ľahšie ako A6 kombi, z ktorého je odvodené, o širšom využití nehovoriac. Jedine cena by mohla byť aj k zámožnejším klientom prívetivejšia. Pri výbere vhodnej naftovej alternatívy môže nastať problém, ktorý z dvoch objemovo blízkych šesťvalcov si vybrať.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Problém
Pri prvom teste sa nám páčil motor 2,7 TDI, ktorý existuje ako lacnejšia alternatíva k výkonnejšiemu šesťvalcu 3,0 TDI. Aby sme mohli odpovedať na čitateľskú otázku, ktorý z dvoch motorov bude lepší, požičali sme si aj silnejší variant 3,0 TDI s výkonom až 233 k.

Riešenie
Objemovo veľmi blízke motory majú mierne odlišnú konštrukciu a pomerne veľký rozdiel vo výkone i krútiacom momente. Avšak iba na papieri, pretože v praxi zaostáva slabší motor iba pri vysokých rýchlostiach. Rozdiel v zrýchlení z 0 na 100 km/h prekáža rozhodne menej ako veľký rozdiel v spotrebe paliva v prospech menšieho motora. Kým údaje výrobcu sa líšia iba o desatinu litra, v praxi bol rozdiel v spotrebe takmer dva litre. Aj keď opomenieme šesťdesiattisícový rozdiel v nákupnej cene, naším favoritom zostane verzia 2,7 TDI. Tá si navyše lepšie rozumie s automatickou prevodovkou.

Skryť Vypnúť reklamu

Porovnanie motorov

Verzia 2,7 TDI 3,0 TDI
Objem 2698 cm3 2967 cm3
Výkon/otáčky 132 kW/3300 - 4500 ot. 171 kW/4000 ot.
Krút. moment/otáčky 380 Nm/1400 - 3300 ot. 450 Nm/1400 - 3250 ot.
Zrýchlenie 0 - 100km/h 9,3 s 7,8 s
Spotreba (výrobca) 8,7 l/100km 8,8 l/100 km
Spotreba (v teste) 8,9 l/100km 10,6 l/100 km
Základná cena 1 887 800 Sk 1 950 100 Sk

Náš TIP  -  2,7 TDI

 

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  5. Vitajte v postapokalyptickom svete
  6. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  7. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  8. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  9. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  10. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  1. Úprava osobného motorového vozidla
  2. Important information for Brazilians living in Slovakia
  3. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  4. Vitajte v postapokalyptickom svete
  5. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  6. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  7. Päť chýb pri zateplení strechy
  8. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  9. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  10. Prebudili ste sa už v sude, sene alebo teepee? Je to zážitok!
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 30 546
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 16 500
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 276
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 568
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 806
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 700
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 641
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 370
  9. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 197
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 174
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pacientov s covidom budú musieť zrejme zakrátko voziť do ich nemocníc, lebo bojnická bola v utorok už plná.

Na Slovensku pribudlo 17 potvrdených úmrtí na pľúcnu formu COVID-19

Podporu umelej pľúcnej ventilácie potrebuje 58 ľudí.

Ilustračné foto
Podcast Dobré Ráno.
Stĺpček Jakuba Fila

Najväčšie riziko dnešných dní - vystresovaný národ stratí dôveru v inštitúcie

Všetci rozumieme, že situácia je vážna.

Jakub Filo.

Neprehliadnite tiež

Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson

Z Renaultu Mégane sa stane elektrický crossover

Spaľovacie motory budú už minulosťou.

Renault Mégane eVision Concept