SME

Audi Allroad Quattro. Ktorý diesel je lepší?

Audi ešte pred prudkým rozvojom SUV prinieslo svojské a veľmi trefné riešenie spojenia rodinného kombi a ľahkého terénu. Tak vzniklo Audi A6 Allroad Quattro. My sme sa snažili hľadať odpoveď na čitateľskú otázku, ktorý z dvoch naftových šesťvalcov si vybr

V triede luxusných automobilov tiež rozhodujú peniaze. Slabší motor 2,7 TDI je úspornejší, lacnejší a hendikep výkonu zanedbateľný.V triede luxusných automobilov tiež rozhodujú peniaze. Slabší motor 2,7 TDI je úspornejší, lacnejší a hendikep výkonu zanedbateľný. (Zdroj: AUTOR)

Audi ešte pred prudkým rozvojom SUV prinieslo svojské a veľmi trefné riešenie spojenia rodinného kombi a ľahkého terénu. Tak vzniklo Audi A6 Allroad Quattro, ktoré sa už v druhom vydaní teší veľkej obľube. S nastaviteľnou výškou podvozka, plynovým pružením a pár doplnkami dizajnu vyzerá oveľa ľahšie ako A6 kombi, z ktorého je odvodené, o širšom využití nehovoriac. Jedine cena by mohla byť aj k zámožnejším klientom prívetivejšia. Pri výbere vhodnej naftovej alternatívy môže nastať problém, ktorý z dvoch objemovo blízkych šesťvalcov si vybrať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Problém
Pri prvom teste sa nám páčil motor 2,7 TDI, ktorý existuje ako lacnejšia alternatíva k výkonnejšiemu šesťvalcu 3,0 TDI. Aby sme mohli odpovedať na čitateľskú otázku, ktorý z dvoch motorov bude lepší, požičali sme si aj silnejší variant 3,0 TDI s výkonom až 233 k.

Riešenie
Objemovo veľmi blízke motory majú mierne odlišnú konštrukciu a pomerne veľký rozdiel vo výkone i krútiacom momente. Avšak iba na papieri, pretože v praxi zaostáva slabší motor iba pri vysokých rýchlostiach. Rozdiel v zrýchlení z 0 na 100 km/h prekáža rozhodne menej ako veľký rozdiel v spotrebe paliva v prospech menšieho motora. Kým údaje výrobcu sa líšia iba o desatinu litra, v praxi bol rozdiel v spotrebe takmer dva litre. Aj keď opomenieme šesťdesiattisícový rozdiel v nákupnej cene, naším favoritom zostane verzia 2,7 TDI. Tá si navyše lepšie rozumie s automatickou prevodovkou.

SkryťVypnúť reklamu

Porovnanie motorov

Verzia 2,7 TDI 3,0 TDI
Objem 2698 cm3 2967 cm3
Výkon/otáčky 132 kW/3300 - 4500 ot. 171 kW/4000 ot.
Krút. moment/otáčky 380 Nm/1400 - 3300 ot. 450 Nm/1400 - 3250 ot.
Zrýchlenie 0 - 100km/h 9,3 s 7,8 s
Spotreba (výrobca) 8,7 l/100km 8,8 l/100 km
Spotreba (v teste) 8,9 l/100km 10,6 l/100 km
Základná cena 1 887 800 Sk 1 950 100 Sk

Náš TIP  -  2,7 TDI

 

 

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  5. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  6. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  7. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  8. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  1. Prečo les potrebuje aj výrub, nie len ochranu
  2. Letná háčkovaná móda a kúsok mora u vás doma
  3. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  4. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  5. Ako znížiť vysoký tlak a cholesterol
  6. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  7. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  8. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  1. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory 12 413
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 7 728
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 4 575
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 3 260
  5. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 2 603
  6. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie 2 484
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 667
  8. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 1 652
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ľudmila Križanovská: Milí ukrajinskí spoluobčania, nie je to Vaša vina, že jeden z Vás zlyhal a niekoho napadol nožom.
  2. Mária Romaňáková: Dvor kráľovnej Ester
  3. Viktor Pamula: Agent Kremľa zablokoval sankcie proti Rusku
  4. Roman Kebísek: Po vyše sto rokoch preložili z francúzštiny životopis Štúra od Turcerovej
  5. Dušan Piršel: Ako socializovať ego? – to je otázka…
  6. Jaroslav Liptak: Prečo AI a udržateľnosť patria k sebe (a prečo bez toho dnes biznis neprežije)
  7. Jozef Varga: Fico: " Ja som predseda vlády a ja presne hovorím čo budeme robiť, ako sa budeme správať. "
  8. Dušan Koniar: Ako sa maskuje zrada
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 22 247
  2. Věra Tepličková: Vážený pán premiér 8 273
  3. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 6 319
  4. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii 6 003
  5. Daniel Guľaš: Hlina preberá štafetu opozičného lídra. PS stagnuje a stráca momentum 5 790
  6. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny! 4 891
  7. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene 4 540
  8. Dávid Polák: Pohoda je v pohode, nebláznite. 4 481
  1. Roman Kebísek: Po vyše sto rokoch preložili z francúzštiny životopis Štúra od Turcerovej
  2. Marcel Rebro: "Nas mnogo": Od Stalingradu po Bachmut — 80 rokov tej istej ruskej taktiky
  3. Monika Nagyova: Ako ma rozplakala umelá inteligencia
  4. Marcel Rebro: Fico pomáha Putinovi. Slováci pomáhajú Ukrajine.
  5. Věra Tepličková: Trenčín alebo Stará Bystrica? Kde by ste radšej strávili sobotný večer... ?
  6. Věra Tepličková: Vážený pán premiér
  7. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny!
  8. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
reklama
SkryťZatvoriť reklamu