Motoristický šport je už od svojho počiatku hnacím motorom vývoja automobilového priemyslu a tiež nástrojom na propagáciu automobilky. Nemalé úspechy značky Citroen v motoristickom športe ale najmä obrovský talent trojnásobného Majstra sveta Sebastiena Loeba má automobilovým fanúšikom pripomenúť nová edícia modelov C2 a C4 nazvaných „by Loeb“.
Vozidlá predstavené pri príležitosti návratu značky Citroen do seriálu WRC majú špeciálny červený lak Citroen Sport, komfortne vybavený interiér a niekoľko ďalších luxusných doplnkov vrátane Alcantarou potiahnutých športových sedadiel.
Vozidlá zberateľského charakteru sú výnimočné skôr výbavou, než samotným výkonom motora alebo športovými vlastnosťami. Teda aspoň na Slovensku, pretože k nám sa z cenových dôvodov a následnej dostupnosti pre širšie vrstvy dováža iba slabšia verzia C4 1,6 16V. Edícia zahŕňa aj sedemnásťpalcové kolesá a špeciálny štítok „by Loeb“ na dverách.
O niečo menší Citroen C2 by Loeb s vyšším výkonom a nižšou hmotnosťou už možno zaradiť do kategórie športových automobilov. Navyše dynamických jazdcov okrem výkonu 125 k poteší aj plne vypínateľný stabilizačný systém ESP.
Premiéru komerčných modelov „by Loeb“ ozdobil športový úspech pretože v tom čase Loeb vyhral po štvrtý krát Rallye Monte Carlo na novom súťažnom vozidle Citroen C4 WRC. Auto zvíťazilo hneď pri svojej súťažnej premiére a Loeb sa štvrtým víťazstvom v Monte zaradil medzi velikánov automobilového športu ako Sandro Munari, Walter Röhrl a Tommi Mäkkinen. Kým Citroen C4 „by Loeb“ bude mať širšie praktické využitie, menší model Citroen C2 „by Loeb“ zase poskytne adrenalínové zvezenie.
Autor: rch