Deje sa tak ešte pred začiatkom autosalónu v Ženeve, kde bude mať Bravo svoju výstavnú premiéru, ako jedna z najhorúcejších noviniek vôbec.
Nový Fiat Bravo zdedil meno a čiastočne aj oblé línie od známeho a úspešného predchodcu Stila. V každom prípade auto vyzerá výnimočne, bez snahy podobať sa na niektorý model v nižšej strednej triede. Napokon, kto iný ak nie Taliani by mali udávať krok v dizajne. V elegantnom balení zostalo miesto na batožinový priestor objemu 400 l. Je to o niečo viac ako majú konkurenčné päťdverové autá ale menej ako Škoda Octavia.
Fiat chce oprášiť niekdajšiu slávu svojich benzínových motorov, preto sa rozhodol umiestniť pod kapotu to najlepšie, čo má resp. bude mať. Konečne by sa patrilo nájsť adekvátnu náhradu za motor 1,2 16 V, ktorý bol mimoriadne spoľahlivý a v modeloch Bravo oslnil aj výkonom 80 k. Na úvod bude k dispozícii štvorvalec 1,4 16V so sľubnou spotrebou 6,7 l/100 km, ktorý neskôr doplnia dve verzie atraktívneho motora 1,4 T-Jet s priamym vstrekom benzínu a turbom. S dosahovaným výkonom 88 a 110 kW priamo zaútočia na podobný motor 1,4 TSI vyrábaný koncernom VW.
Fiat sa zatiaľ nezmienil o prítomnosti malého naftového motora 1,3 MJET, avšak potvrdil dodávku objemnejšieho motora 1,9 MJET s výkonom 88 kW a 100 kW, ktorý si s 1350 kg vážiacim autom zrejme hravo poradí. Silnejšia naftová verzia zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 9 s a na rozdiel od slabšieho naftového motora má šesťstupňovú prevodovku. Zatiaľ nevedno aké lákadlo ponúkne výbava, nebudeme však prekvapení, ak Bravo dostane natáčacie xenónové svetlomety, aktívne brzdové svetlá alebo niečo nové z komunikačných technológií. V každom prípade o úspechu rozhodne cenová dostupnosť, kvalita a dobrá výbava. Stilo prišlo na trh ako niečo veľkolepé so širokou výbavou ale nezaujímavou cenou. Už to nemal byť ľudový fiat a tak aj dopadol.
Autor: rch