SME
Utorok, 6. jún, 2023 | Meniny má Norbert
reklama

Chrysler Voyager opäť prepadol pri nárazových testoch

V poslednej sérii nárazových testov uskutočnených nezávislou skúšobňou EuroNCAP došlo opäť k prekvapujúcemu výsledku. Rodinný van Crysler Voyager dostal za ochranu dospelých cestujúcich necelé dve hviezdičky a pri čelnom náraze úplne prepadol. Prínos v

Pri čelnom  náraze zlyhala štruktúra karosérie a deformácie ohrozili vodiča rovnako ako pred siedmimi rokmi.Pri čelnom náraze zlyhala štruktúra karosérie a deformácie ohrozili vodiča rovnako ako pred siedmimi rokmi. (Zdroj: foto - EURONCAP)

V poslednej sérii nárazových testov uskutočnených nezávislou skúšobňou EuroNCAP došlo opäť k prekvapujúcemu výsledku. Rodinný van Crysler Voyager dostal za ochranu dospelých cestujúcich necelé dve hviezdičky a pri čelnom náraze úplne prepadol. Prínos v oblasti chodcov je tiež nulový.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Sedem rokov po predchádzajúcom nárazovom teste sa v podstate nič nezmenilo“

Skúšobňa Euro NCAP je po sérii posledných testov automobilov zhrozená, pretože významní výrobcovia stále ignorujú volanie Euro NCAP po vyššej bezpečnosti rodinných automobilov. Doslova kultový van, Chrysler Voyager opäť predviedol nedostatočnú bezpečnosť na úrovni necelých dvoch hviezdičiek. Sedem rokov po predchádzajúcom nárazovom teste sa v podstate nič nezmenilo.
Euro NCAP začalo testovať veľkopriestorové rodinné automobily v roku 1999 vrátane modelu Chrysler Voyager. Iba dve autá z ôsmich dosiahli úroveň štyroch hviezdičiek, čo bolo v tom čase maximum. Testy ukázali, že slabinou bola zväčša bezpečnosť pri čelnom náraze. Niektoré automobilky urobili následné opatrenia a dnes dosahujú pomerne slušné výsledky, v auguste minulého roka Ford S-MAX získal maximálne ohodnotenie na úrovni 36 bodov a 5 hviezdičiek.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako prebehol nárazový test
Pomocou vodiaceho zariadenia sa vozidlo obsadené dvomi detskými a dvomi dospelými figurínami rozbieha oproti prekážke. Krátko po začiatku nárazu sa vo vhodnom čase nafukujú čelné airbagy a hlava jazdca aj spolujazdca sa do nich ponára podľa očakávania. V tom istom čase však nekončí deformácia prednej časti auta. Volant sa posúva o 10,7 cm smerom k vodičovej hrudi, o 7,9 cm smerom hore a o 0,2 cm doprava, teda dochádza ku kontaktu s vodičom a jeho citlivým hrudníkom. Nečudo, pretože stĺpik čelného okna sa posunul smerom do kabíny o 9 cm a klietka na prežitie zostala nestabilná.

Počas čelného nárazu podliehajú prísnemu sledovaniu nohy vodiča, ktoré dostali poriadne zabrať. Stredová konzola, spodná časť prístrojovej dosky a obal stĺpika riadenia narážajú do kolien vodiča, čím zaťažujú samotný kolenný kĺb a stehenné kosti.
Spodná časť nôh dopadla ešte horšie, pretože plynový pedál sa počas nárazu posunul o 28,8 cm k vodičovi a 8,4 cm smerom hore. Zostala tak ohrozená oblasť členka. Nečakané deformácie prednej časti našťastie neovplyvnili bezpečností detí v autosedačkách, ktoré sú ochránené na úrovni štyroch hviezdičiek.

Celkové hodnotenie zachránil bočný náraz schopný poskytnúť ochranu na úrovni 94 %. V celkovom hodnotení Voyager nedostal body ani za pripomínač bezpečnostných pásov reagujúci iba na nepripútaného vodiča a to nedostatočne otravným tónom. Masívna predná časť, vysoká čelná maska, tvrdé plechy a hrany sú pre chodcov nebezpečné až do takej miery, že Voyager zostal v ochrane chodcov bez hviezdičky.


Posledné nárazové testy

Vozidlo Ochrana dospelých Ochrana detí Ochrana chodcov
Chrysler Voyager -
Chevrolet Captiva
Volkswagen Eos
Volvo C30

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vodičove nohy sú vystavené veľkému riziku zranenia. Prístrojový panel zatlačil na kolená a deformácie podlahy spôsobili poranenia v oblasti členka. Otlačená farba na prístrojovom paneli zachytáva veľkosť a oblasť dotyku s nohami.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku?
  2. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu
  3. Myslite na zdravie močových ciest!
  4. Trápi vás únava alebo bolesti hlavy? Máme pre vás riešenie!
  5. Najskôr boli nitrianskymi kniežatami, potom uhorskými kráľmi
  6. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  7. Hlavná cena 25.000 eur. Kráľovská súťaž s pivom Krušovice
  8. Ak si teraz predplatíte mesačník INDEX, získate knihu zadarmo
  1. Čo priznali rodičia?
  2. Najskôr boli nitrianskymi kniežatami, potom uhorskými kráľmi
  3. Špecialisti na úspory vám bezplatne poradia
  4. Ostré videnie vďaka špeciálnym biometrickým šošovkám
  5. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  6. Hlavná cena 25.000 eur. Kráľovská súťaž s pivom Krušovice
  7. Tesco naplno spúšťa svoj Online Club
  8. Po košickom úspechu pobočka aj v Bratislave
  1. Čierne zlato zeme premenili v Lipanoch na aquaparkové potešenie 13 185
  2. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku 11 741
  3. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu 11 466
  4. Aká má byť hrúbka izolácie pri rekonštrukcii domu? 9 814
  5. Kúpa investičného bytu je aktuálne výhodnejšia aj vďaka bonusom 8 566
  6. Prečo sa oplatí nakupovať na online trhovisku? Poznáme dôvody 6 627
  7. Zuzana Vačková: Verím, že lásku ešte stretnem 5 939
  8. Dovolenkový raj kúsok za hranicami 5 836
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Toto Rusi ešte nezažili, hovorí generál John Allen.


9 h
Voda z Kachovskej priehrady zaplavila ulice.

Zhrnutie udalostí týždňa.


5 h

Bude Fero Joke robiť aj pred voľbami satirické videá o politike?


a 1 ďalší 3 h
Menštruačná chudoba je problém aj na Slovensku.

Ženy žijúce v chudobe zvažujú, či kúpiť vložky, alebo jedlo.


5. jún
reklama

Blogy SME

  1. Ján Šeďo: Ako Briti ničili nemecké priehrady, skákajúce bomby Barnesa Wallisa.
  2. Martina Paulenová: O písaní
  3. Michal Porubän: Adamovi Blahovi a Lile Blahovej po roku 2030.Aký bol Váš otec Ľuboš Blaha v skutočnosti, keď ste boli ešte deti.
  4. Peter Krivda Soliwarski: Túlačky CCIX - Lentini, alebo Tam za múrom je Etna.
  5. Ján Valchár: O Kachovke a následkoch
  6. Martin Sukupčák: Barbari na Slovensku
  7. Bratislavské dobrovoľnícke centrum: Ako začať s dobrovoľníctvom vo firme. Týždeň dobrovoľníctva 2023
  8. Věra Tepličková: Malá spomienka na Prahu...
  1. Ľudmila Križanovská: Známy spevák šlágrov zneuctil pamiatku Daniela Heribana 60 931
  2. Elena Antalová: Dano...Počul tajomný akord ako Cohen, a jeho srdce už nevládalo zaspievať Aleluja 14 265
  3. Vladimír Bilohuščin: Zápasník Vémola by bol podľa starých pravidiel mŕtvy 10 959
  4. Miroslav Kocúr: Príklad Handzuš 8 587
  5. Ján Šeďo: "Vstupom do EÚ Slovenská republika zanikla", občaňák môžeme zahodiť. 7 745
  6. Miroslav Kocúr: Fico mení hru. Karty má opäť falošné. 7 703
  7. Lukáš Fedor: Medická nie je pre medikov alebo ako sa štát správa k budúcim lekárom 6 610
  8. Ján Šeďo: Čo tak raz valorizáciu dôchodkov urobiť obrátenou lineárnou závislosťou ? 6 327
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 62. - Arktída - Špicbergy alebo Svalbard?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 61. - Arktída - Jan Mayen, nenápadný ostrov s pútavou minulosťou
  3. Monika Nagyova: Každá rodina má svojho gamblera
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 60. - Kapitán Henry Hudson a jeho štyri expedície v rokoch 1607 - 1611
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 59. - Po kom bol pomenovaný Drakeov prieliv?
  6. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  8. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu