SME
Piatok, 1. júl, 2022 | Meniny má Diana

Chrysler Voyager opäť prepadol pri nárazových testoch

V poslednej sérii nárazových testov uskutočnených nezávislou skúšobňou EuroNCAP došlo opäť k prekvapujúcemu výsledku. Rodinný van Crysler Voyager dostal za ochranu dospelých cestujúcich necelé dve hviezdičky a pri čelnom náraze úplne prepadol. Prínos v

Pri čelnom  náraze zlyhala štruktúra karosérie a deformácie ohrozili vodiča rovnako ako pred siedmimi rokmi.Pri čelnom náraze zlyhala štruktúra karosérie a deformácie ohrozili vodiča rovnako ako pred siedmimi rokmi. (Zdroj: foto - EURONCAP)

V poslednej sérii nárazových testov uskutočnených nezávislou skúšobňou EuroNCAP došlo opäť k prekvapujúcemu výsledku. Rodinný van Crysler Voyager dostal za ochranu dospelých cestujúcich necelé dve hviezdičky a pri čelnom náraze úplne prepadol. Prínos v oblasti chodcov je tiež nulový.

„Sedem rokov po predchádzajúcom nárazovom teste sa v podstate nič nezmenilo“

Skúšobňa Euro NCAP je po sérii posledných testov automobilov zhrozená, pretože významní výrobcovia stále ignorujú volanie Euro NCAP po vyššej bezpečnosti rodinných automobilov. Doslova kultový van, Chrysler Voyager opäť predviedol nedostatočnú bezpečnosť na úrovni necelých dvoch hviezdičiek. Sedem rokov po predchádzajúcom nárazovom teste sa v podstate nič nezmenilo.
Euro NCAP začalo testovať veľkopriestorové rodinné automobily v roku 1999 vrátane modelu Chrysler Voyager. Iba dve autá z ôsmich dosiahli úroveň štyroch hviezdičiek, čo bolo v tom čase maximum. Testy ukázali, že slabinou bola zväčša bezpečnosť pri čelnom náraze. Niektoré automobilky urobili následné opatrenia a dnes dosahujú pomerne slušné výsledky, v auguste minulého roka Ford S-MAX získal maximálne ohodnotenie na úrovni 36 bodov a 5 hviezdičiek.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Ako prebehol nárazový test
Pomocou vodiaceho zariadenia sa vozidlo obsadené dvomi detskými a dvomi dospelými figurínami rozbieha oproti prekážke. Krátko po začiatku nárazu sa vo vhodnom čase nafukujú čelné airbagy a hlava jazdca aj spolujazdca sa do nich ponára podľa očakávania. V tom istom čase však nekončí deformácia prednej časti auta. Volant sa posúva o 10,7 cm smerom k vodičovej hrudi, o 7,9 cm smerom hore a o 0,2 cm doprava, teda dochádza ku kontaktu s vodičom a jeho citlivým hrudníkom. Nečudo, pretože stĺpik čelného okna sa posunul smerom do kabíny o 9 cm a klietka na prežitie zostala nestabilná.

Počas čelného nárazu podliehajú prísnemu sledovaniu nohy vodiča, ktoré dostali poriadne zabrať. Stredová konzola, spodná časť prístrojovej dosky a obal stĺpika riadenia narážajú do kolien vodiča, čím zaťažujú samotný kolenný kĺb a stehenné kosti.
Spodná časť nôh dopadla ešte horšie, pretože plynový pedál sa počas nárazu posunul o 28,8 cm k vodičovi a 8,4 cm smerom hore. Zostala tak ohrozená oblasť členka. Nečakané deformácie prednej časti našťastie neovplyvnili bezpečností detí v autosedačkách, ktoré sú ochránené na úrovni štyroch hviezdičiek.

Celkové hodnotenie zachránil bočný náraz schopný poskytnúť ochranu na úrovni 94 %. V celkovom hodnotení Voyager nedostal body ani za pripomínač bezpečnostných pásov reagujúci iba na nepripútaného vodiča a to nedostatočne otravným tónom. Masívna predná časť, vysoká čelná maska, tvrdé plechy a hrany sú pre chodcov nebezpečné až do takej miery, že Voyager zostal v ochrane chodcov bez hviezdičky.


Posledné nárazové testy

Vozidlo Ochrana dospelých Ochrana detí Ochrana chodcov
Chrysler Voyager -
Chevrolet Captiva
Volkswagen Eos
Volvo C30

SkryťVypnúť reklamu

Vodičove nohy sú vystavené veľkému riziku zranenia. Prístrojový panel zatlačil na kolená a deformácie podlahy spôsobili poranenia v oblasti členka. Otlačená farba na prístrojovom paneli zachytáva veľkosť a oblasť dotyku s nohami.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny. Adepti sú jasní
  2. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  3. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  7. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  7. Výlety na mieru pre celú rodinu
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 638
  2. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 323
  3. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 7 436
  4. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 6 959
  5. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 5 083
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 787
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 3 639
  8. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 3 209
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek
  2. Tomáš Jacko: Ako dostať Róma z osady na Harvard
  3. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (1. - 7.7.1922)
  4. Martin Greguš: Práca za 216 eur s DPH/hod? Pozrite si závery z kontrol v mestských podnikoch. Metropolitný inštitút - za dva roky na bežné výdavky o milión EUR viac
  5. Miroslav Lukáč: Tajné služby zistili, že Putin mal iné vzory ako Petra Veľkého.
  6. Dávid Kyzek: Aké sú šance Dávida Hrenáka na NHL???
  7. Jano Richter: o dojení televízie: 'Zmysluplná cena' a 'Cena za zmysluplné'
  8. Rastislav Puchala: Marx v nás
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 9 950
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 8 975
  3. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 4 915
  4. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 4 445
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 150
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 775
  7. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodného. 3 404
  8. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 304
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťZatvoriť reklamu