SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky
PODĽA SKÚŠOBNE EURO NCAP SÚ VÝROBCOVIA MINIVANOV STÁLE ĽAHOSTAJNÍ K BEZPEČNOSTI

Chrysler Voyager opäť prepadol pri nárazových testoch

V poslednej sérii nárazových testov uskutočnených nezávislou skúšobňou EuroNCAP došlo opäť k prekvapujúcemu výsledku. Rodinný van Crysler Voyager dostal za ochranu dospelých cestujúcich necelé dve hviezdičky a pri čelnom náraze úplne prepadol. Prínos v

Pri čelnom  náraze zlyhala štruktúra karosérie a deformácie ohrozili vodiča rovnako ako pred siedmimi rokmi.Pri čelnom náraze zlyhala štruktúra karosérie a deformácie ohrozili vodiča rovnako ako pred siedmimi rokmi. (Zdroj: foto - EURONCAP)

V poslednej sérii nárazových testov uskutočnených nezávislou skúšobňou EuroNCAP došlo opäť k prekvapujúcemu výsledku. Rodinný van Crysler Voyager dostal za ochranu dospelých cestujúcich necelé dve hviezdičky a pri čelnom náraze úplne prepadol. Prínos v oblasti chodcov je tiež nulový.

„Sedem rokov po predchádzajúcom nárazovom teste sa v podstate nič nezmenilo“

Skúšobňa Euro NCAP je po sérii posledných testov automobilov zhrozená, pretože významní výrobcovia stále ignorujú volanie Euro NCAP po vyššej bezpečnosti rodinných automobilov. Doslova kultový van, Chrysler Voyager opäť predviedol nedostatočnú bezpečnosť na úrovni necelých dvoch hviezdičiek. Sedem rokov po predchádzajúcom nárazovom teste sa v podstate nič nezmenilo.
Euro NCAP začalo testovať veľkopriestorové rodinné automobily v roku 1999 vrátane modelu Chrysler Voyager. Iba dve autá z ôsmich dosiahli úroveň štyroch hviezdičiek, čo bolo v tom čase maximum. Testy ukázali, že slabinou bola zväčša bezpečnosť pri čelnom náraze. Niektoré automobilky urobili následné opatrenia a dnes dosahujú pomerne slušné výsledky, v auguste minulého roka Ford S-MAX získal maximálne ohodnotenie na úrovni 36 bodov a 5 hviezdičiek.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Ako prebehol nárazový test
Pomocou vodiaceho zariadenia sa vozidlo obsadené dvomi detskými a dvomi dospelými figurínami rozbieha oproti prekážke. Krátko po začiatku nárazu sa vo vhodnom čase nafukujú čelné airbagy a hlava jazdca aj spolujazdca sa do nich ponára podľa očakávania. V tom istom čase však nekončí deformácia prednej časti auta. Volant sa posúva o 10,7 cm smerom k vodičovej hrudi, o 7,9 cm smerom hore a o 0,2 cm doprava, teda dochádza ku kontaktu s vodičom a jeho citlivým hrudníkom. Nečudo, pretože stĺpik čelného okna sa posunul smerom do kabíny o 9 cm a klietka na prežitie zostala nestabilná.

Počas čelného nárazu podliehajú prísnemu sledovaniu nohy vodiča, ktoré dostali poriadne zabrať. Stredová konzola, spodná časť prístrojovej dosky a obal stĺpika riadenia narážajú do kolien vodiča, čím zaťažujú samotný kolenný kĺb a stehenné kosti.
Spodná časť nôh dopadla ešte horšie, pretože plynový pedál sa počas nárazu posunul o 28,8 cm k vodičovi a 8,4 cm smerom hore. Zostala tak ohrozená oblasť členka. Nečakané deformácie prednej časti našťastie neovplyvnili bezpečností detí v autosedačkách, ktoré sú ochránené na úrovni štyroch hviezdičiek.

Celkové hodnotenie zachránil bočný náraz schopný poskytnúť ochranu na úrovni 94 %. V celkovom hodnotení Voyager nedostal body ani za pripomínač bezpečnostných pásov reagujúci iba na nepripútaného vodiča a to nedostatočne otravným tónom. Masívna predná časť, vysoká čelná maska, tvrdé plechy a hrany sú pre chodcov nebezpečné až do takej miery, že Voyager zostal v ochrane chodcov bez hviezdičky.


Posledné nárazové testy

Vozidlo Ochrana dospelých Ochrana detí Ochrana chodcov
Chrysler Voyager -
Chevrolet Captiva
Volkswagen Eos
Volvo C30

Skryť Vypnúť reklamu

Vodičove nohy sú vystavené veľkému riziku zranenia. Prístrojový panel zatlačil na kolená a deformácie podlahy spôsobili poranenia v oblasti členka. Otlačená farba na prístrojovom paneli zachytáva veľkosť a oblasť dotyku s nohami.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  2. Magazín SME Ženy už v predaji
  3. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  4. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  5. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  6. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  7. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 892
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 24 153
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 180
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 250
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 726
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 714
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 315
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 335
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 301
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 10 883
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Žilinská nemocnica varuje pred režimom vojnovej medicíny

Bojnická nemocnica už nevie vyčleniť ďalšie lôžka pre pacientov s Covidom

Väčšina nemocníc má dostatok lôžok. Avšak hlavne tým na severe Slovenska začínajú akútne chýbať zdravotníci.
Dobré ráno

Dobré ráno: V Poľsku sú ľudia už týždeň v uliciach, zúri tam kultúrna vojna

Do protestov sa zapájajú desaťtisíce ľudí.

Podcast Dobré Ráno.

Fico žije v atmosfére strachu, jeho ľudia končia v putách

Šéf Smeru sa zastal viacerých zadržaných.

Predseda Smeru Robert Fico.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Trump patrí do múzea

Trump bol nesmiernou inšpiráciou pre všetkých populistov, ale aj autokratov.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Lupo 3L je zabudnutým rekordérom

Auto vážilo len 826 kilogramov.

Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.