Rozšírené blatníky s kanálmi na odvod vzduchu, sedemnásťpalcové kolesá, difúzor v zadnom nárazníku, dva výfuky, červený lak, športové sedadlá, hliníkové pedále a športový volant prevtelili bežné Clio na dobre vyzerajúce športové náradie. Na prvých metroch jazdy však vychádzajú na povrch ďalšie, pred pohľadom ukryté a pre nadšencov oveľa podstatnejšie vlastnosti. Na mysli máme krátke odstupňovanie prevodovky, strmšie riadenie, dvojlitrový motor s výkonom takmer dvesto koní a brzdy značky Brembo.
Kým zadná náprava pôsobí na horšom asfalte trochu nervózne, predná s veľkou dávkou istoty prenáša výkon na cestu. V ostrej zákrute tak môžete pridať plyn už v jej polovici, pretože výkon sa bez prešmykovania vnútorného kolesa prenesie na cestu. Podvozok, vrátane účinných bŕzd schopných opakovaného brzdenia z vysokej rýchlosti v krátkom slede za sebou, predčil očakávania. Aj motor, v stredných otáčkach trochu nevýrazný, naplnil predpoklady, hoci vysoká hmotnosť auta, až o tristo kilo vyššia v porovnaní s predchodcom, mu hádže polená pod nohy. Sedadlá s dobrým tvarom majú až francúzsky mäkké bočnice.
Posilňovač a riadenie je podstatne lepšie ako v lacnejších modeloch Clio, ale spätná väzba posilňovača nemá stále požadovaných charakter. Zato podvozok ťažko nájde konkurenta. Vozidlo ľahko zrovnáte aj vo výraznejšom šmyku, v zákrutách je mierne pretáčavé a šmyk ručnou brzdou sa dá odhadnúť na centimetre presne.
Do áut tohto typu treba byť zbláznený, potom už neprekáža, že výrobcom udávaná spotreba 8,4 l/100 km je iba čisto teoretická, že v praxi Clio spotrebuje o štyri litre viac a pri stoštyridsiatke na diaľnici poriadne hučí, lebo aj na šiestom stupni je motor v otáčkach. Dva dni s Cliom Sport bola vlastne veľká skúška sebaovládania s negatívnym výsledkom, pretože lákavému potenciálu motora i podvozka sa nedá odolať. Ak sa vydáte na dobre známe a overené „chodníčky“, v ušiach budete počuť hlas navigátora a provokujúci spev motora. Po preradení padnú otáčky v závislosti od prevodu iba o 600 resp 300, takže rýchlosti tam padajú jedna za druhou ako uliate. Jediný väčší rozdiel je medzi prvým a druhým stupňom.
Renault Clio Sport stojí o niečo viac ako polovicu z ceny vychýrených športových vozidiel, pritom dokáže pobaviť takmer rovnako, ak nie viac. Ľudia bažiaci len po peknom, drahom a výnimočnom aute tejto kategórie zostanú sklamaní, pretože Clio Sport je pre vodičov, ktorí ocenia tvrdý podvozok, priame riadenie a krátku prevodovku. Clio Sport je dôstojným nástupcom predchádzajúceho modelu a hoci má pár kíl navyše, za tie peniaze rozhodne stojí. Teda ako pre koho.
Naše hodnotenie
vzhľad | ***** |
interiér | **** |
motor | **** |
jazdné vlastnosti | ***** |
technika | **** |
výbava | *** |
úžitok | * |
celkový dojem | **** |
Cena modelu Clio Sport od | 866 900 Sk |
Cena testovanej verzie | 969 700 Sk |
Motor | 2,0 16V |
Výkon motora | 145 kW |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 6,9 s |
Objem batožinového priestoru | 290 l |
Spotreba podľa výrobcu | 8,4 l/100 km |
Spotreba v teste | 12,3 l/100 km |
Bezpečnosť | ABS, ESP, 6 x airbag, ISOFIX |
Ako závodný špeciál. Plastové predné blatníky ukrývajú pneumatiky rozmeru 215/45 R17 a s výduchmi pre odvod teplého vzduchu pôsobia fakt dobre.
Rozšírená zadná náprava z vylepšeným zavesením sa správa úplne inak než v bežných modeloch. V zákrutách provokuje k miernej nedotáčavosti, ktorej sa dá bez problémov kontrovať. Pokiaľ ide o dokonale naladený podvozok, toto auto je stvorené pre rýchlostné skúšky