SME

Renault Clio Sport – rely na všedný deň

Clio upravené športovým oddelením značky Renault je na míle vzdialené spotrebným modelom s rovnakým názvom. V priebehu krátkeho testu nás zaujímalo, či je v skutočnosti také športové ako sa o ňom hovorí.

(Zdroj: rch)

Rozšírené blatníky s kanálmi na odvod vzduchu, sedemnásťpalcové kolesá, difúzor v zadnom nárazníku, dva výfuky, červený lak, športové sedadlá, hliníkové pedále a športový volant prevtelili bežné Clio na dobre vyzerajúce športové náradie. Na prvých metroch jazdy však vychádzajú na povrch ďalšie, pred pohľadom ukryté a pre nadšencov oveľa podstatnejšie vlastnosti. Na mysli máme krátke odstupňovanie prevodovky, strmšie riadenie, dvojlitrový motor s výkonom takmer dvesto koní a brzdy značky Brembo.

Kým zadná náprava pôsobí na horšom asfalte trochu nervózne, predná s veľkou dávkou istoty prenáša výkon na cestu. V ostrej zákrute tak môžete pridať plyn už v jej polovici, pretože výkon sa bez prešmykovania vnútorného kolesa prenesie na cestu. Podvozok, vrátane účinných bŕzd schopných opakovaného brzdenia z vysokej rýchlosti v krátkom slede za sebou, predčil očakávania. Aj motor, v stredných otáčkach trochu nevýrazný, naplnil predpoklady, hoci vysoká hmotnosť auta, až o tristo kilo vyššia v porovnaní s predchodcom, mu hádže polená pod nohy. Sedadlá s dobrým tvarom majú až francúzsky mäkké bočnice.

Posilňovač a riadenie je podstatne lepšie ako v lacnejších modeloch Clio, ale spätná väzba posilňovača nemá stále požadovaných charakter. Zato podvozok ťažko nájde konkurenta. Vozidlo ľahko zrovnáte aj vo výraznejšom šmyku, v zákrutách je mierne pretáčavé a šmyk ručnou brzdou sa dá odhadnúť na centimetre presne.

Do áut tohto typu treba byť zbláznený, potom už neprekáža, že výrobcom udávaná spotreba 8,4 l/100 km je iba čisto teoretická, že v praxi Clio spotrebuje o štyri litre viac a pri stoštyridsiatke na diaľnici poriadne hučí, lebo aj na šiestom stupni je motor v otáčkach. Dva dni s Cliom Sport bola vlastne veľká skúška sebaovládania s negatívnym výsledkom, pretože lákavému potenciálu motora i podvozka sa nedá odolať. Ak sa vydáte na dobre známe a overené „chodníčky“, v ušiach budete počuť hlas navigátora a provokujúci spev motora. Po preradení padnú otáčky v závislosti od prevodu iba o 600 resp 300, takže rýchlosti tam padajú jedna za druhou ako uliate. Jediný väčší rozdiel je medzi prvým a druhým stupňom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Renault Clio Sport stojí o niečo viac ako polovicu z ceny vychýrených športových vozidiel, pritom dokáže pobaviť takmer rovnako, ak nie viac. Ľudia bažiaci len po peknom, drahom a výnimočnom aute tejto kategórie zostanú sklamaní, pretože Clio Sport je pre vodičov, ktorí ocenia tvrdý podvozok, priame riadenie a krátku prevodovku. Clio Sport je dôstojným nástupcom predchádzajúceho modelu a hoci má pár kíl navyše, za tie peniaze rozhodne stojí.  Teda ako pre koho.


Naše hodnotenie

vzhľad *****
interiér ****
motor ****
jazdné vlastnosti *****
technika ****
výbava ***
úžitok *
celkový dojem ****


Cena modelu Clio Sport od 866 900 Sk
Cena testovanej verzie 969 700 Sk
Motor 2,0 16V
Výkon motora 145 kW
Zrýchlenie 0-100 km/h 6,9 s
Objem batožinového priestoru 290 l
Spotreba podľa výrobcu 8,4 l/100 km
Spotreba v teste 12,3 l/100 km
Bezpečnosť ABS, ESP, 6 x airbag, ISOFIX


Vidiecke cesty s množstvom zákrut sú pre Clio Sport ako stvorené. Asi najviac poteší podvozok a účinné brzdy. Motor potrebuje vyššie otáčky.



Zadný difúzor , v ktorom sú ukryté dve koncovky výfuku tu zrejme nie je na parádu, pretože bolo nutné zabezpečiť stabilitu zadnej nápravy aj pri rýchlosti 215 km/h. Počas maximálky je Clio vzhľadom na svoje pomery až prekvapujúco pokojné.

SkryťVypnúť reklamu


Ako závodný špeciál. Plastové predné blatníky ukrývajú pneumatiky rozmeru 215/45 R17 a s výduchmi pre odvod teplého vzduchu pôsobia fakt dobre.


Rozšírená zadná náprava z vylepšeným zavesením sa správa úplne inak než v bežných modeloch. V zákrutách provokuje k miernej nedotáčavosti, ktorej sa dá bez problémov kontrovať. Pokiaľ ide o dokonale naladený podvozok, toto auto je stvorené pre rýchlostné skúšky

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 419
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 325
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 893
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 804
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 558
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 421
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 144
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 859
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 522
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 289
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 238
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 036
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 445
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu