SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Renault Clio Sport – rely na všedný deň

Clio upravené športovým oddelením značky Renault je na míle vzdialené spotrebným modelom s rovnakým názvom. V priebehu krátkeho testu nás zaujímalo, či je v skutočnosti také športové ako sa o ňom hovorí.

(Zdroj: rch)

Rozšírené blatníky s kanálmi na odvod vzduchu, sedemnásťpalcové kolesá, difúzor v zadnom nárazníku, dva výfuky, červený lak, športové sedadlá, hliníkové pedále a športový volant prevtelili bežné Clio na dobre vyzerajúce športové náradie. Na prvých metroch jazdy však vychádzajú na povrch ďalšie, pred pohľadom ukryté a pre nadšencov oveľa podstatnejšie vlastnosti. Na mysli máme krátke odstupňovanie prevodovky, strmšie riadenie, dvojlitrový motor s výkonom takmer dvesto koní a brzdy značky Brembo.

Kým zadná náprava pôsobí na horšom asfalte trochu nervózne, predná s veľkou dávkou istoty prenáša výkon na cestu. V ostrej zákrute tak môžete pridať plyn už v jej polovici, pretože výkon sa bez prešmykovania vnútorného kolesa prenesie na cestu. Podvozok, vrátane účinných bŕzd schopných opakovaného brzdenia z vysokej rýchlosti v krátkom slede za sebou, predčil očakávania. Aj motor, v stredných otáčkach trochu nevýrazný, naplnil predpoklady, hoci vysoká hmotnosť auta, až o tristo kilo vyššia v porovnaní s predchodcom, mu hádže polená pod nohy. Sedadlá s dobrým tvarom majú až francúzsky mäkké bočnice.

Posilňovač a riadenie je podstatne lepšie ako v lacnejších modeloch Clio, ale spätná väzba posilňovača nemá stále požadovaných charakter. Zato podvozok ťažko nájde konkurenta. Vozidlo ľahko zrovnáte aj vo výraznejšom šmyku, v zákrutách je mierne pretáčavé a šmyk ručnou brzdou sa dá odhadnúť na centimetre presne.

Do áut tohto typu treba byť zbláznený, potom už neprekáža, že výrobcom udávaná spotreba 8,4 l/100 km je iba čisto teoretická, že v praxi Clio spotrebuje o štyri litre viac a pri stoštyridsiatke na diaľnici poriadne hučí, lebo aj na šiestom stupni je motor v otáčkach. Dva dni s Cliom Sport bola vlastne veľká skúška sebaovládania s negatívnym výsledkom, pretože lákavému potenciálu motora i podvozka sa nedá odolať. Ak sa vydáte na dobre známe a overené „chodníčky“, v ušiach budete počuť hlas navigátora a provokujúci spev motora. Po preradení padnú otáčky v závislosti od prevodu iba o 600 resp 300, takže rýchlosti tam padajú jedna za druhou ako uliate. Jediný väčší rozdiel je medzi prvým a druhým stupňom.

Renault Clio Sport stojí o niečo viac ako polovicu z ceny vychýrených športových vozidiel, pritom dokáže pobaviť takmer rovnako, ak nie viac. Ľudia bažiaci len po peknom, drahom a výnimočnom aute tejto kategórie zostanú sklamaní, pretože Clio Sport je pre vodičov, ktorí ocenia tvrdý podvozok, priame riadenie a krátku prevodovku. Clio Sport je dôstojným nástupcom predchádzajúceho modelu a hoci má pár kíl navyše, za tie peniaze rozhodne stojí.  Teda ako pre koho.


Naše hodnotenie

vzhľad *****
interiér ****
motor ****
jazdné vlastnosti *****
technika ****
výbava ***
úžitok *
celkový dojem ****


Cena modelu Clio Sport od 866 900 Sk
Cena testovanej verzie 969 700 Sk
Motor 2,0 16V
Výkon motora 145 kW
Zrýchlenie 0-100 km/h 6,9 s
Objem batožinového priestoru 290 l
Spotreba podľa výrobcu 8,4 l/100 km
Spotreba v teste 12,3 l/100 km
Bezpečnosť ABS, ESP, 6 x airbag, ISOFIX


Vidiecke cesty s množstvom zákrut sú pre Clio Sport ako stvorené. Asi najviac poteší podvozok a účinné brzdy. Motor potrebuje vyššie otáčky.



Zadný difúzor , v ktorom sú ukryté dve koncovky výfuku tu zrejme nie je na parádu, pretože bolo nutné zabezpečiť stabilitu zadnej nápravy aj pri rýchlosti 215 km/h. Počas maximálky je Clio vzhľadom na svoje pomery až prekvapujúco pokojné.


Ako závodný špeciál. Plastové predné blatníky ukrývajú pneumatiky rozmeru 215/45 R17 a s výduchmi pre odvod teplého vzduchu pôsobia fakt dobre.


Rozšírená zadná náprava z vylepšeným zavesením sa správa úplne inak než v bežných modeloch. V zákrutách provokuje k miernej nedotáčavosti, ktorej sa dá bez problémov kontrovať. Pokiaľ ide o dokonale naladený podvozok, toto auto je stvorené pre rýchlostné skúšky

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  2. Vitajte v postapokalyptickom svete
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  5. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  6. Päť chýb pri zateplení strechy
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. Úprava osobného motorového vozidla
  5. Important information for Brazilians living in Slovakia
  6. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  7. Vitajte v postapokalyptickom svete
  8. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. Päť chýb pri zateplení strechy
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 29 192
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 16 838
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 628
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 537
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 824
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 725
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 561
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 372
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 170
  10. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 156
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson

Z Renaultu Mégane sa stane elektrický crossover

Spaľovacie motory budú už minulosťou.

Renault Mégane eVision Concept