SME
Streda, 23. október, 2019 | Meniny má Alojzia

Renault Clio Sport – rely na všedný deň

Clio upravené športovým oddelením značky Renault je na míle vzdialené spotrebným modelom s rovnakým názvom. V priebehu krátkeho testu nás zaujímalo, či je v skutočnosti také športové ako sa o ňom hovorí.

(Zdroj: rch)

Rozšírené blatníky s kanálmi na odvod vzduchu, sedemnásťpalcové kolesá, difúzor v zadnom nárazníku, dva výfuky, červený lak, športové sedadlá, hliníkové pedále a športový volant prevtelili bežné Clio na dobre vyzerajúce športové náradie. Na prvých metroch jazdy však vychádzajú na povrch ďalšie, pred pohľadom ukryté a pre nadšencov oveľa podstatnejšie vlastnosti. Na mysli máme krátke odstupňovanie prevodovky, strmšie riadenie, dvojlitrový motor s výkonom takmer dvesto koní a brzdy značky Brembo.

Kým zadná náprava pôsobí na horšom asfalte trochu nervózne, predná s veľkou dávkou istoty prenáša výkon na cestu. V ostrej zákrute tak môžete pridať plyn už v jej polovici, pretože výkon sa bez prešmykovania vnútorného kolesa prenesie na cestu. Podvozok, vrátane účinných bŕzd schopných opakovaného brzdenia z vysokej rýchlosti v krátkom slede za sebou, predčil očakávania. Aj motor, v stredných otáčkach trochu nevýrazný, naplnil predpoklady, hoci vysoká hmotnosť auta, až o tristo kilo vyššia v porovnaní s predchodcom, mu hádže polená pod nohy. Sedadlá s dobrým tvarom majú až francúzsky mäkké bočnice.

Posilňovač a riadenie je podstatne lepšie ako v lacnejších modeloch Clio, ale spätná väzba posilňovača nemá stále požadovaných charakter. Zato podvozok ťažko nájde konkurenta. Vozidlo ľahko zrovnáte aj vo výraznejšom šmyku, v zákrutách je mierne pretáčavé a šmyk ručnou brzdou sa dá odhadnúť na centimetre presne.

Do áut tohto typu treba byť zbláznený, potom už neprekáža, že výrobcom udávaná spotreba 8,4 l/100 km je iba čisto teoretická, že v praxi Clio spotrebuje o štyri litre viac a pri stoštyridsiatke na diaľnici poriadne hučí, lebo aj na šiestom stupni je motor v otáčkach. Dva dni s Cliom Sport bola vlastne veľká skúška sebaovládania s negatívnym výsledkom, pretože lákavému potenciálu motora i podvozka sa nedá odolať. Ak sa vydáte na dobre známe a overené „chodníčky“, v ušiach budete počuť hlas navigátora a provokujúci spev motora. Po preradení padnú otáčky v závislosti od prevodu iba o 600 resp 300, takže rýchlosti tam padajú jedna za druhou ako uliate. Jediný väčší rozdiel je medzi prvým a druhým stupňom.

Renault Clio Sport stojí o niečo viac ako polovicu z ceny vychýrených športových vozidiel, pritom dokáže pobaviť takmer rovnako, ak nie viac. Ľudia bažiaci len po peknom, drahom a výnimočnom aute tejto kategórie zostanú sklamaní, pretože Clio Sport je pre vodičov, ktorí ocenia tvrdý podvozok, priame riadenie a krátku prevodovku. Clio Sport je dôstojným nástupcom predchádzajúceho modelu a hoci má pár kíl navyše, za tie peniaze rozhodne stojí.  Teda ako pre koho.


Naše hodnotenie

vzhľad *****
interiér ****
motor ****
jazdné vlastnosti *****
technika ****
výbava ***
úžitok *
celkový dojem ****


Cena modelu Clio Sport od 866 900 Sk
Cena testovanej verzie 969 700 Sk
Motor 2,0 16V
Výkon motora 145 kW
Zrýchlenie 0-100 km/h 6,9 s
Objem batožinového priestoru 290 l
Spotreba podľa výrobcu 8,4 l/100 km
Spotreba v teste 12,3 l/100 km
Bezpečnosť ABS, ESP, 6 x airbag, ISOFIX


Vidiecke cesty s množstvom zákrut sú pre Clio Sport ako stvorené. Asi najviac poteší podvozok a účinné brzdy. Motor potrebuje vyššie otáčky.



Zadný difúzor , v ktorom sú ukryté dve koncovky výfuku tu zrejme nie je na parádu, pretože bolo nutné zabezpečiť stabilitu zadnej nápravy aj pri rýchlosti 215 km/h. Počas maximálky je Clio vzhľadom na svoje pomery až prekvapujúco pokojné.


Ako závodný špeciál. Plastové predné blatníky ukrývajú pneumatiky rozmeru 215/45 R17 a s výduchmi pre odvod teplého vzduchu pôsobia fakt dobre.


Rozšírená zadná náprava z vylepšeným zavesením sa správa úplne inak než v bežných modeloch. V zákrutách provokuje k miernej nedotáčavosti, ktorej sa dá bez problémov kontrovať. Pokiaľ ide o dokonale naladený podvozok, toto auto je stvorené pre rýchlostné skúšky

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Katarína pomáha ľuďom svojimi mydlami
  2. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  3. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  4. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  5. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  6. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  7. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  8. Deti jedia málo ovocia a zeleniny. Multivitamíny ich nenahradia
  9. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  10. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  1. Grafickí dizajnéri ukázali, ako možno zmeniť charakter miesta
  2. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  3. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  4. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  5. Zdravotné stoličky Adaptic sú v predaji tiež na Slovensku
  6. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity. Tretia časť
  7. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  8. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  9. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  10. Deti jedia málo ovocia a zeleniny. Multivitamíny ich nenahradia
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 18 044
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti) 12 720
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch 9 831
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 8 698
  5. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 8 670
  6. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 6 516
  7. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu 5 824
  8. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 5 297
  9. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 5 289
  10. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 5 048

Neprehliadnite tiež

Ste vodič? Prečo si za PZP opäť priplatíte

Od nového roka čaká motoristov rast cien poistiek.

Ilustračné foto.

Lancia s jediným modelom predáva viac áut ako celé Alfa Romeo

Model Ypsilon sa pritom predáva iba v Taliansku.

Lancia Ypsilon
Peugeot 208 v nižšej výbave Active.