SME
Štvrtok, 21. november, 2019 | Meniny má Elvíra

Renault Clio Sport – rely na všedný deň

Clio upravené športovým oddelením značky Renault je na míle vzdialené spotrebným modelom s rovnakým názvom. V priebehu krátkeho testu nás zaujímalo, či je v skutočnosti také športové ako sa o ňom hovorí.

(Zdroj: rch)

Rozšírené blatníky s kanálmi na odvod vzduchu, sedemnásťpalcové kolesá, difúzor v zadnom nárazníku, dva výfuky, červený lak, športové sedadlá, hliníkové pedále a športový volant prevtelili bežné Clio na dobre vyzerajúce športové náradie. Na prvých metroch jazdy však vychádzajú na povrch ďalšie, pred pohľadom ukryté a pre nadšencov oveľa podstatnejšie vlastnosti. Na mysli máme krátke odstupňovanie prevodovky, strmšie riadenie, dvojlitrový motor s výkonom takmer dvesto koní a brzdy značky Brembo.

Kým zadná náprava pôsobí na horšom asfalte trochu nervózne, predná s veľkou dávkou istoty prenáša výkon na cestu. V ostrej zákrute tak môžete pridať plyn už v jej polovici, pretože výkon sa bez prešmykovania vnútorného kolesa prenesie na cestu. Podvozok, vrátane účinných bŕzd schopných opakovaného brzdenia z vysokej rýchlosti v krátkom slede za sebou, predčil očakávania. Aj motor, v stredných otáčkach trochu nevýrazný, naplnil predpoklady, hoci vysoká hmotnosť auta, až o tristo kilo vyššia v porovnaní s predchodcom, mu hádže polená pod nohy. Sedadlá s dobrým tvarom majú až francúzsky mäkké bočnice.

Posilňovač a riadenie je podstatne lepšie ako v lacnejších modeloch Clio, ale spätná väzba posilňovača nemá stále požadovaných charakter. Zato podvozok ťažko nájde konkurenta. Vozidlo ľahko zrovnáte aj vo výraznejšom šmyku, v zákrutách je mierne pretáčavé a šmyk ručnou brzdou sa dá odhadnúť na centimetre presne.

Do áut tohto typu treba byť zbláznený, potom už neprekáža, že výrobcom udávaná spotreba 8,4 l/100 km je iba čisto teoretická, že v praxi Clio spotrebuje o štyri litre viac a pri stoštyridsiatke na diaľnici poriadne hučí, lebo aj na šiestom stupni je motor v otáčkach. Dva dni s Cliom Sport bola vlastne veľká skúška sebaovládania s negatívnym výsledkom, pretože lákavému potenciálu motora i podvozka sa nedá odolať. Ak sa vydáte na dobre známe a overené „chodníčky“, v ušiach budete počuť hlas navigátora a provokujúci spev motora. Po preradení padnú otáčky v závislosti od prevodu iba o 600 resp 300, takže rýchlosti tam padajú jedna za druhou ako uliate. Jediný väčší rozdiel je medzi prvým a druhým stupňom.

Renault Clio Sport stojí o niečo viac ako polovicu z ceny vychýrených športových vozidiel, pritom dokáže pobaviť takmer rovnako, ak nie viac. Ľudia bažiaci len po peknom, drahom a výnimočnom aute tejto kategórie zostanú sklamaní, pretože Clio Sport je pre vodičov, ktorí ocenia tvrdý podvozok, priame riadenie a krátku prevodovku. Clio Sport je dôstojným nástupcom predchádzajúceho modelu a hoci má pár kíl navyše, za tie peniaze rozhodne stojí.  Teda ako pre koho.


Naše hodnotenie

vzhľad *****
interiér ****
motor ****
jazdné vlastnosti *****
technika ****
výbava ***
úžitok *
celkový dojem ****


Cena modelu Clio Sport od 866 900 Sk
Cena testovanej verzie 969 700 Sk
Motor 2,0 16V
Výkon motora 145 kW
Zrýchlenie 0-100 km/h 6,9 s
Objem batožinového priestoru 290 l
Spotreba podľa výrobcu 8,4 l/100 km
Spotreba v teste 12,3 l/100 km
Bezpečnosť ABS, ESP, 6 x airbag, ISOFIX


Vidiecke cesty s množstvom zákrut sú pre Clio Sport ako stvorené. Asi najviac poteší podvozok a účinné brzdy. Motor potrebuje vyššie otáčky.



Zadný difúzor , v ktorom sú ukryté dve koncovky výfuku tu zrejme nie je na parádu, pretože bolo nutné zabezpečiť stabilitu zadnej nápravy aj pri rýchlosti 215 km/h. Počas maximálky je Clio vzhľadom na svoje pomery až prekvapujúco pokojné.


Ako závodný špeciál. Plastové predné blatníky ukrývajú pneumatiky rozmeru 215/45 R17 a s výduchmi pre odvod teplého vzduchu pôsobia fakt dobre.


Rozšírená zadná náprava z vylepšeným zavesením sa správa úplne inak než v bežných modeloch. V zákrutách provokuje k miernej nedotáčavosti, ktorej sa dá bez problémov kontrovať. Pokiaľ ide o dokonale naladený podvozok, toto auto je stvorené pre rýchlostné skúšky

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo študovať techniku na Slovensku?
  2. Tri základné kroky: Ako sa starať o pacienta s inkontinenciou
  3. Zoznámte sa: Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
  4. EkF TUKE – výzva pre tvoju budúcnosť
  5. Zažite svoj vlastný úspech
  6. Vyberte si z ponuky Black Friday, ktorý trvá až dva týždne
  7. Rýchly úver sa dá získať aj bez zložitých zmlúv
  8. Tipy na lyžovačku v Rakúsku
  9. Pozrite sa, ako fungujú asistenčné systémy Volkswagenu
  10. Známe osobnosti prezradili, do ktorej krajiny sa nechcú vrátiť
  1. CUPRA si podmanila parížske nebo
  2. Radšej škola ako metla
  3. Prečo študovať techniku na Slovensku?
  4. Zažite svoj vlastný úspech
  5. EkF TUKE – výzva pre tvoju budúcnosť
  6. Zoznámte sa: Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
  7. Vyberte si z ponuky Black Friday, ktorý trvá až dva týždne
  8. Slováci sa najčastejšie stretávajú pri spoločnom stole na večeru
  9. Rýchly úver sa dá získať aj bez zložitých zmlúv
  10. Tipy na lyžovačku v Rakúsku
  1. Už iba dnes: Predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 12 921
  2. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Thajsku? 12 725
  3. Tipy na lyžovačku v Rakúsku 7 607
  4. Tri základné kroky: Ako sa starať o pacienta s inkontinenciou 7 445
  5. Známe osobnosti prezradili, do ktorej krajiny sa nechcú vrátiť 6 862
  6. Dokážu dávať škôlkári pozor na ceste? Otestovali sme ich 6 740
  7. 5 prekvapivých vecí, ktoré menia náš svet a ani o tom nevieme 6 328
  8. Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať 5 550
  9. Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku? 5 240
  10. Dajme ojazdeným pneumatikám druhú šancu. Nič nás to nestojí... 4 310

Hlavné správy zo Sme.sk

Za ľudí pôjdu do volieb samostatne, rokovania o spájaní stroskotali

Líder Za ľudí Andrej Kiska odmietol koalíciu štyroch aj piatich opozičných strán.

Andrej Kiska, Miroslav Beblavý a Michal Truban.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kiska si z nás robí dobrý deň

Ísť do koalície nemusí, ale nech si nevymýšľa hlúposti.

Peter Tkačenko
Jaroslav Naď
Vizualizácia projektu Šírava Park.

Neprehliadnite tiež

Škoda Superb Scout

Audi e-tron Sportback dostalo atraktívnejšie tvary a jedinečné svetlá

Maximálny dojazd elektromobilu už prekračuje hranicu 400 km.

Audi e-tron Sportback

Aston Martin prichádza medzi poslednými s SUV

Nechýba výkonný osemvalec aj veľký kufor.

Aston Martin DBX