SME
Pondelok, 27. jún, 2022 | Meniny má Ladislav, Ladislava

Toyota Auris - keď dizajn nestačí ( prvá jazda)

Okolie španielskeho mesta Barcelona sa stalo domovom európskej prezentácie nového rodinného modelu Auris. Láska z rýchlika sa nekonala, ale základy vážneho vzťahu boli položené.

Dôraz na európsku kvalitu  obsiahli v nálepke „Made by Toyota“. Uvidíme, či Európa naplní predajné očakávania Toyoty, ktoré sú na úrovni 150 tisíc kusov v roku 2007 a 200 tisíc kusov ročne.Dôraz na európsku kvalitu obsiahli v nálepke „Made by Toyota“. Uvidíme, či Európa naplní predajné očakávania Toyoty, ktoré sú na úrovni 150 tisíc kusov v roku 2007 a 200 tisíc kusov ročne. (Zdroj: TOYOTA)

Okolie španielskeho mesta Barcelona sa stalo domovom európskej prezentácie nového rodinného modelu Auris. Zoznámili sme sa s ním na malebných pobrežných cestičkách a serpentínach pohoria Monserat. Láska z rýchlika sa nekonala, ale základy vážneho vzťahu boli položené.


Počas prvej dlhšej testovacej jazdy v úzkych serpentínach sme ocenili ovládateľnosť a presné riadenie. Významný podiel na podstatne lepších jazdných vlastnostiach a menšom nakláňaní karosérie v porovnaní s Corollou má prepracovaný podvozok s inovovanými nápravami. Pocit stability na ceste umocňuje širší rozchod kolies. Dokonca zadná náprava najvýkonnejšieho modelu D-4D 180 Clean Power obsahuje viacprvkové zavesenie kolies, aby podvozok držal krok s výkonným motorom pri športovej jazde.



Ticho

Výrobca nás zaplavil informáciami o použitých technológiách na zníženie hluku a vibrácii, pre nás bol podstatný fakt, že aj so zapnutým rádiom a pri vyšších rýchlostiach nič nerušilo rozhovor medzi prednými a zadnými pasažiermi.



“Auris vytvorili v dizajnovom centre na juhu Francúzska a výroba prebieha voVeľkej Británii a Turecku.“

Zvnútra- von

Projektovanie Aurisu prebiehalo zvnútra smerom von, čo cítiť to hlavne v interiéri, kde sa zmeny prejavili najviac. Miesto za volantom je skutočným pracoviskom prispôsobeným pre potreby vodiča. Nová konzola zdvihla radiacu páku bližšie k ruke šoféra, ale zároveň neobmedzuje prístup k ovládacím prvkom. Nový tvar a sklon dostala ručná brzda, no na jej zaťahovanie smerom dopredu a dozadu (namiesto dohora a dodola) si treba zvyknúť. Trojramenný volant sa dobre drží, kvalita materiálov a spracovania dýcha z každého detailu. Povrch prístrojovej dosky a plastov je zrnitý ( nevidno prach) a tvrdý.

Vďaka vysokému posedu, dlhému a širšiemu rázvoru náprav si všetci užívajú priestorový komfort, aj v trojdverovej verzii pasažierovi na zadnom sedadle ostáva medzera medzi kolenami a predným sedadlom. Posuvné zadné sedadlá s nastavením sklonu sú sklápateľné systémom Easy Flat v pomere 60:40. Výhrady máme voči detailom ako tlačidlá na otváranie okien, hoci sú rokmi overené a rovnaké ako u väčšiny modelov Toyota, potrebovali by vymeniť.


Dizajn Aurisu nepodlieha najnovším trendom, ale zachováva kompaktné plavné línie konzervatívneho dizajnu. Hoci masívny predok a bočný profil s nízkym ťažiskom pôsobia dôveryhodne, náznaky futurizmu sme v dizajne karosérie nenašli a pritom by nás veľmi potešili. Možno to vylepší ponuka deviatich farieb karosérii doplnená o úplne novú cédrovú (zeleno-modrú) metalízu, zlatá sa však v ponuke neobjavila. Zmienka nepadla ani o panoramatickej streche, ktorú si výrobca možno nechá na facelift.

Koncom minulého roka EuroNCAP zverejnilo ďalšie testy, z ktorých Auris vyšiel vynikajúco s kontom piatich hviezdičiek a 35 bodov. Skvelou správou pre záujemcov zo západnej Európy je fakt, že všetky prvky pasívnej bezpečnosti sú štandardnou výbavou všetkých verzií. Majitelia základnej verzie zo Slovenska dostanú v štandardnej výbave 4 airbagy.



Štandardná výbava modelu Auris


elektrický posilňovač riadenia
výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant
indikátor radenia prevodov
rádio, CD, MP3
imobilizér
diaľkové zamykanie
ABS s EBD a BA
4 airbagy
ISO FIX


Motory pre Auris


Verzia 1,4 VVT-i 1,6 Dual VVT-i 1,4 D-4D 90 2,0 D-4D 125 2,2 D-4D 180
Objem(cm3) 1398 1598 1364 1998 2231
Palivo benzín benzín nafta nafta nafta
Výkon (kW/k) 71/97 91/124 66/90 93/126 130/177
Spotreba ( l/ 100 km) 6,9 7,1 5,0 5,7 6,2
Zrýchlenie ( s) 13,0 10,4 12,0 10,3 8,6


Toyota Auris – rozmery


Dĺžka 4220 mm
Výška 1515 ( D-4D 180 - 1505) mm
Šírka 1760 mm
Rázvor 2600 mm
Objem kufra 354 l
Objem paliv. nádrže 55 l
Pohot. hmotnosť 1295 – 1515 kg
Polomer otočenia 5,5 m
Odpor vzduchu Cd 0,29



Škoda, že koncovky výfukov zabudované v zadnom nárazníku štúdie Auris z 2006 nenašli uplatnenie v sériovej výrobe. Prípadná oprava po náraze zozadu by vraj bola finančne náročná.


 


Štandardná výbava modelov s manuálnou prevodovkou zahŕňa pomôcku pri šetrení paliva - indikátor radenia prevodov, ktorý na prístrojovom paneli vysvecuje šípku dohora alebo dodola, podľa potreby preradiť alebo podradiť.


 

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Trápia Vás bolesti a únava? Máme skvelé riešenie k vám domov
  2. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny. Adepti sú jasní
  3. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  4. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  7. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  8. BILLA vstupuje do sveta e-commerce
  1. Cenami prenájmov hýbe vysoký dopyt, ponuka klesla o viac ako 40%
  2. Futbal v meste: Poznáme 16 najlepších tímov!
  3. Trápia Vás bolesti a únava? Máme skvelé riešenie k vám domov
  4. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  6. Prešovský Fragaria Cup oslavuje 20 rokov
  7. Na čo slúžia bubnové kosačky a ako vybrať tú správnu?
  8. V Košiciach vznikla inkluzívna škola s finančnou podporou grantu
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 29 189
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 10 201
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 128
  4. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 4 998
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 918
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 236
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 2 974
  8. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 1 428
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Lenka Filinová: Spomienka
  2. Štefan Vidlár: Kantúrkové
  3. Martin Šuraba: Moje Košice
  4. Ústav verejnej politiky FSEV UK: Štátnice, konferencie, workshopy a nové publikácie | Týmto žil ÚVP záverom akademického roka.
  5. Soňa Fröhlichová: Švajčiarske mesto Schaffhausen, neodolateľný Tom Cruise a hodinky IWC
  6. Irena Šimuneková: Tatranská klasika
  7. Viera Polakovičová: Charitatívne operné gala v Redute
  8. Metropolitný inštitút Bratislavy: Z ľudí, ktorí využili digitálnu platbu dane z nehnuteľnosti, ju 9 z 10 odporúča aj ostatným
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 276
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 352
  3. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 923
  4. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 861
  5. Felipe Sánchez López: Opatrovatelia alebo novodobí slovenskí otrokári 3 999
  6. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 658
  7. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 3 617
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 070
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťZatvoriť reklamu