SME
Štvrtok, 26. november, 2020 | Meniny má KornelKrížovkyKrížovky

Toyota Auris - keď dizajn nestačí ( prvá jazda)

Okolie španielskeho mesta Barcelona sa stalo domovom európskej prezentácie nového rodinného modelu Auris. Láska z rýchlika sa nekonala, ale základy vážneho vzťahu boli položené.

Dôraz na európsku kvalitu  obsiahli v nálepke „Made by Toyota“. Uvidíme, či Európa naplní predajné očakávania Toyoty, ktoré sú na úrovni 150 tisíc kusov v roku 2007 a 200 tisíc kusov ročne.Dôraz na európsku kvalitu obsiahli v nálepke „Made by Toyota“. Uvidíme, či Európa naplní predajné očakávania Toyoty, ktoré sú na úrovni 150 tisíc kusov v roku 2007 a 200 tisíc kusov ročne. (Zdroj: TOYOTA)

Okolie španielskeho mesta Barcelona sa stalo domovom európskej prezentácie nového rodinného modelu Auris. Zoznámili sme sa s ním na malebných pobrežných cestičkách a serpentínach pohoria Monserat. Láska z rýchlika sa nekonala, ale základy vážneho vzťahu boli položené.


Počas prvej dlhšej testovacej jazdy v úzkych serpentínach sme ocenili ovládateľnosť a presné riadenie. Významný podiel na podstatne lepších jazdných vlastnostiach a menšom nakláňaní karosérie v porovnaní s Corollou má prepracovaný podvozok s inovovanými nápravami. Pocit stability na ceste umocňuje širší rozchod kolies. Dokonca zadná náprava najvýkonnejšieho modelu D-4D 180 Clean Power obsahuje viacprvkové zavesenie kolies, aby podvozok držal krok s výkonným motorom pri športovej jazde.



Ticho

Výrobca nás zaplavil informáciami o použitých technológiách na zníženie hluku a vibrácii, pre nás bol podstatný fakt, že aj so zapnutým rádiom a pri vyšších rýchlostiach nič nerušilo rozhovor medzi prednými a zadnými pasažiermi.



“Auris vytvorili v dizajnovom centre na juhu Francúzska a výroba prebieha voVeľkej Británii a Turecku.“

Zvnútra- von

Projektovanie Aurisu prebiehalo zvnútra smerom von, čo cítiť to hlavne v interiéri, kde sa zmeny prejavili najviac. Miesto za volantom je skutočným pracoviskom prispôsobeným pre potreby vodiča. Nová konzola zdvihla radiacu páku bližšie k ruke šoféra, ale zároveň neobmedzuje prístup k ovládacím prvkom. Nový tvar a sklon dostala ručná brzda, no na jej zaťahovanie smerom dopredu a dozadu (namiesto dohora a dodola) si treba zvyknúť. Trojramenný volant sa dobre drží, kvalita materiálov a spracovania dýcha z každého detailu. Povrch prístrojovej dosky a plastov je zrnitý ( nevidno prach) a tvrdý.

Vďaka vysokému posedu, dlhému a širšiemu rázvoru náprav si všetci užívajú priestorový komfort, aj v trojdverovej verzii pasažierovi na zadnom sedadle ostáva medzera medzi kolenami a predným sedadlom. Posuvné zadné sedadlá s nastavením sklonu sú sklápateľné systémom Easy Flat v pomere 60:40. Výhrady máme voči detailom ako tlačidlá na otváranie okien, hoci sú rokmi overené a rovnaké ako u väčšiny modelov Toyota, potrebovali by vymeniť.


Dizajn Aurisu nepodlieha najnovším trendom, ale zachováva kompaktné plavné línie konzervatívneho dizajnu. Hoci masívny predok a bočný profil s nízkym ťažiskom pôsobia dôveryhodne, náznaky futurizmu sme v dizajne karosérie nenašli a pritom by nás veľmi potešili. Možno to vylepší ponuka deviatich farieb karosérii doplnená o úplne novú cédrovú (zeleno-modrú) metalízu, zlatá sa však v ponuke neobjavila. Zmienka nepadla ani o panoramatickej streche, ktorú si výrobca možno nechá na facelift.

Koncom minulého roka EuroNCAP zverejnilo ďalšie testy, z ktorých Auris vyšiel vynikajúco s kontom piatich hviezdičiek a 35 bodov. Skvelou správou pre záujemcov zo západnej Európy je fakt, že všetky prvky pasívnej bezpečnosti sú štandardnou výbavou všetkých verzií. Majitelia základnej verzie zo Slovenska dostanú v štandardnej výbave 4 airbagy.



Štandardná výbava modelu Auris


elektrický posilňovač riadenia
výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant
indikátor radenia prevodov
rádio, CD, MP3
imobilizér
diaľkové zamykanie
ABS s EBD a BA
4 airbagy
ISO FIX


Motory pre Auris


Verzia 1,4 VVT-i 1,6 Dual VVT-i 1,4 D-4D 90 2,0 D-4D 125 2,2 D-4D 180
Objem(cm3) 1398 1598 1364 1998 2231
Palivo benzín benzín nafta nafta nafta
Výkon (kW/k) 71/97 91/124 66/90 93/126 130/177
Spotreba ( l/ 100 km) 6,9 7,1 5,0 5,7 6,2
Zrýchlenie ( s) 13,0 10,4 12,0 10,3 8,6


Toyota Auris – rozmery


Dĺžka 4220 mm
Výška 1515 ( D-4D 180 - 1505) mm
Šírka 1760 mm
Rázvor 2600 mm
Objem kufra 354 l
Objem paliv. nádrže 55 l
Pohot. hmotnosť 1295 – 1515 kg
Polomer otočenia 5,5 m
Odpor vzduchu Cd 0,29



Škoda, že koncovky výfukov zabudované v zadnom nárazníku štúdie Auris z 2006 nenašli uplatnenie v sériovej výrobe. Prípadná oprava po náraze zozadu by vraj bola finančne náročná.


 


Štandardná výbava modelov s manuálnou prevodovkou zahŕňa pomôcku pri šetrení paliva - indikátor radenia prevodov, ktorý na prístrojovom paneli vysvecuje šípku dohora alebo dodola, podľa potreby preradiť alebo podradiť.


 

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  2. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  3. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  4. Aj matematika sa dá skrotiť
  5. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  6. Studujte v Praze ekonomii a business v angličtině
  7. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  10. OFFICE ROKA 2020 poukáže na transformáciu pracovného prostredia
  1. Tipy na cenovo výhodné vianočné darčeky, ktoré aj potešia
  2. Bývanie v meste predlžuje život
  3. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  4. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  5. Fakty o batériách, ktoré ste nevedeli
  6. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  7. Už tretí rok mení dm "Black Friday" na "Giving Friday"
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  10. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 27 742
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 21 506
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 13 643
  4. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 12 293
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 301
  6. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 8 118
  7. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 079
  8. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 7 897
  9. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 622
  10. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 7 510
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Toyota Yaris, RAV4, Auris, Corolla, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Moniku Jankovskú privádzajú na NAKA v Nitre.

Norbert Bödör chodil do centrály Smeru, priznal Fico

Fico zastáva Jankovskú aj po priznaní sa k machináciám na súdoch.

Predseda Smeru Robert Fico.
Petra Vlhová po triumfe v Lechu.
Komentár Zuzany Kepplovej

Fico už znie ako Harabin

Medzi hoaxy pridaj právničinu, zatrep a hoď do okna najbližšieho paláca.

Zuzana Kepplová.

Neprehliadnite tiež

Toyota Camry dostala vylepšený dizajn aj technológie

Zmenami prešli najmä jazdní asistenti.

Toyota Camry Hybrid 2021

Hyundai chystá nový mestský crossover. Bude lacnejší než Kona?

Auto dostalo meno po meste na juhu Francúzska.

Hyundai Bayon odhaľuje prvý detail.

Kedy sa oplatí Dacia Duster, ktorej chutí benzín aj LPG? (test)

Technické riešenia motora mu veštia dlhý život.

Dacia Duster LPG