SME
Nedeľa, 20. september, 2020 | Meniny má Ľuboslav(a)KrížovkyKrížovky

Toyota Auris - keď dizajn nestačí ( prvá jazda)

Okolie španielskeho mesta Barcelona sa stalo domovom európskej prezentácie nového rodinného modelu Auris. Láska z rýchlika sa nekonala, ale základy vážneho vzťahu boli položené.

Dôraz na európsku kvalitu  obsiahli v nálepke „Made by Toyota“. Uvidíme, či Európa naplní predajné očakávania Toyoty, ktoré sú na úrovni 150 tisíc kusov v roku 2007 a 200 tisíc kusov ročne.Dôraz na európsku kvalitu obsiahli v nálepke „Made by Toyota“. Uvidíme, či Európa naplní predajné očakávania Toyoty, ktoré sú na úrovni 150 tisíc kusov v roku 2007 a 200 tisíc kusov ročne. (Zdroj: TOYOTA)

Okolie španielskeho mesta Barcelona sa stalo domovom európskej prezentácie nového rodinného modelu Auris. Zoznámili sme sa s ním na malebných pobrežných cestičkách a serpentínach pohoria Monserat. Láska z rýchlika sa nekonala, ale základy vážneho vzťahu boli položené.


Počas prvej dlhšej testovacej jazdy v úzkych serpentínach sme ocenili ovládateľnosť a presné riadenie. Významný podiel na podstatne lepších jazdných vlastnostiach a menšom nakláňaní karosérie v porovnaní s Corollou má prepracovaný podvozok s inovovanými nápravami. Pocit stability na ceste umocňuje širší rozchod kolies. Dokonca zadná náprava najvýkonnejšieho modelu D-4D 180 Clean Power obsahuje viacprvkové zavesenie kolies, aby podvozok držal krok s výkonným motorom pri športovej jazde.



Ticho

Výrobca nás zaplavil informáciami o použitých technológiách na zníženie hluku a vibrácii, pre nás bol podstatný fakt, že aj so zapnutým rádiom a pri vyšších rýchlostiach nič nerušilo rozhovor medzi prednými a zadnými pasažiermi.



“Auris vytvorili v dizajnovom centre na juhu Francúzska a výroba prebieha voVeľkej Británii a Turecku.“

Zvnútra- von

Projektovanie Aurisu prebiehalo zvnútra smerom von, čo cítiť to hlavne v interiéri, kde sa zmeny prejavili najviac. Miesto za volantom je skutočným pracoviskom prispôsobeným pre potreby vodiča. Nová konzola zdvihla radiacu páku bližšie k ruke šoféra, ale zároveň neobmedzuje prístup k ovládacím prvkom. Nový tvar a sklon dostala ručná brzda, no na jej zaťahovanie smerom dopredu a dozadu (namiesto dohora a dodola) si treba zvyknúť. Trojramenný volant sa dobre drží, kvalita materiálov a spracovania dýcha z každého detailu. Povrch prístrojovej dosky a plastov je zrnitý ( nevidno prach) a tvrdý.

Vďaka vysokému posedu, dlhému a širšiemu rázvoru náprav si všetci užívajú priestorový komfort, aj v trojdverovej verzii pasažierovi na zadnom sedadle ostáva medzera medzi kolenami a predným sedadlom. Posuvné zadné sedadlá s nastavením sklonu sú sklápateľné systémom Easy Flat v pomere 60:40. Výhrady máme voči detailom ako tlačidlá na otváranie okien, hoci sú rokmi overené a rovnaké ako u väčšiny modelov Toyota, potrebovali by vymeniť.


Dizajn Aurisu nepodlieha najnovším trendom, ale zachováva kompaktné plavné línie konzervatívneho dizajnu. Hoci masívny predok a bočný profil s nízkym ťažiskom pôsobia dôveryhodne, náznaky futurizmu sme v dizajne karosérie nenašli a pritom by nás veľmi potešili. Možno to vylepší ponuka deviatich farieb karosérii doplnená o úplne novú cédrovú (zeleno-modrú) metalízu, zlatá sa však v ponuke neobjavila. Zmienka nepadla ani o panoramatickej streche, ktorú si výrobca možno nechá na facelift.

Koncom minulého roka EuroNCAP zverejnilo ďalšie testy, z ktorých Auris vyšiel vynikajúco s kontom piatich hviezdičiek a 35 bodov. Skvelou správou pre záujemcov zo západnej Európy je fakt, že všetky prvky pasívnej bezpečnosti sú štandardnou výbavou všetkých verzií. Majitelia základnej verzie zo Slovenska dostanú v štandardnej výbave 4 airbagy.



Štandardná výbava modelu Auris


elektrický posilňovač riadenia
výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant
indikátor radenia prevodov
rádio, CD, MP3
imobilizér
diaľkové zamykanie
ABS s EBD a BA
4 airbagy
ISO FIX


Motory pre Auris


Verzia 1,4 VVT-i 1,6 Dual VVT-i 1,4 D-4D 90 2,0 D-4D 125 2,2 D-4D 180
Objem(cm3) 1398 1598 1364 1998 2231
Palivo benzín benzín nafta nafta nafta
Výkon (kW/k) 71/97 91/124 66/90 93/126 130/177
Spotreba ( l/ 100 km) 6,9 7,1 5,0 5,7 6,2
Zrýchlenie ( s) 13,0 10,4 12,0 10,3 8,6


Toyota Auris – rozmery


Dĺžka 4220 mm
Výška 1515 ( D-4D 180 - 1505) mm
Šírka 1760 mm
Rázvor 2600 mm
Objem kufra 354 l
Objem paliv. nádrže 55 l
Pohot. hmotnosť 1295 – 1515 kg
Polomer otočenia 5,5 m
Odpor vzduchu Cd 0,29



Škoda, že koncovky výfukov zabudované v zadnom nárazníku štúdie Auris z 2006 nenašli uplatnenie v sériovej výrobe. Prípadná oprava po náraze zozadu by vraj bola finančne náročná.


 


Štandardná výbava modelov s manuálnou prevodovkou zahŕňa pomôcku pri šetrení paliva - indikátor radenia prevodov, ktorý na prístrojovom paneli vysvecuje šípku dohora alebo dodola, podľa potreby preradiť alebo podradiť.


 

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  2. Nadšenci behu darovali košickej ZOO viac ako 2000 EUR
  3. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % až do 8,25 %
  4. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií
  5. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte
  6. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu?
  7. Home (ale aj) Office
  8. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie
  9. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu
  10. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov
  1. Foreigners will be centre stage in Bratislava for the whole week
  2. Poznanie
  3. Lákajú vás benefity poisťovní? Pri zmene si všímajte podmienky
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  5. Osud našich riek máme vo svojich rukách, nenechajme to plávať
  6. Nadšenci behu darovali košickej ZOO viac ako 2000 EUR
  7. Pomohli sme tým, ktorí pomáhali
  8. Cenovo dostupná autokamera Mio a pritom sa skvelými funkciami
  9. Nová služba v Prešove – celoročný bezplatný zber elektroodpadu
  10. Prečo sa kanalizácia v našich mestách upcháva, keď prší?
  1. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií 32 591
  2. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 28 585
  3. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie 21 549
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 12 311
  5. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 12 218
  6. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 11 889
  7. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 10 283
  8. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME 9 517
  9. Fantastická pomôcka pre deti – zábavný a náučný pracovný zošit 9 400
  10. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu? 9 377
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Toyota Yaris, RAV4, Auris, Corolla, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Monika Jankovská v rukách polície.
Sam Bennett vyhral záverečnú etapu.
AUTORSKÁ STRANA PETRY PROCHÁZKOVEJ

Moskva nasadzuje proti Covidu šalajky

Na svete je 50 týchto psov, všetky patria Aeroflotu na letisku Šeremetevo.

Kontrola pasažierov po pristání lietadla na moskovskom letisku Šeremetevo.
CYNICKÁ OBLUDA

Zrodenie Borisa Kollára

V septembri 2015 sme sa všetci najviac báli utečeneckej krízy. Dnes vieme, že sme sa báli oprávnene, ale z nesprávnych príčin.

Neprehliadnite tiež

Seat Leon Sportstourer je kombi bez zbytočných kompromisov (test)

Ani so 620-litrovým kufrom sa netreba vzdať zážitku za volantom.

Seat Leon Sportstourer FR

Máte auto s AdBlue? Úlohu navyše sa neoplatí zanedbať (odpovede)

Doplnenie roztoku s močovinou často nevydrží až do servisného intervalu.

Desať áut, na ktoré sa predčasne zabudlo

Za slabé predaje mohla väčšinou vysoká cena.

Hyundai zverejnil ceny novej generácie i20. Čo ponúkne konkurent Fabie?

Základná výbava sa pod 10-tisíc eur nezmestí.

Hyundai i20