SME

Toyota Auris - keď dizajn nestačí ( prvá jazda)

Okolie španielskeho mesta Barcelona sa stalo domovom európskej prezentácie nového rodinného modelu Auris. Láska z rýchlika sa nekonala, ale základy vážneho vzťahu boli položené.

Dôraz na európsku kvalitu  obsiahli v nálepke „Made by Toyota“. Uvidíme, či Európa naplní predajné očakávania Toyoty, ktoré sú na úrovni 150 tisíc kusov v roku 2007 a 200 tisíc kusov ročne.Dôraz na európsku kvalitu obsiahli v nálepke „Made by Toyota“. Uvidíme, či Európa naplní predajné očakávania Toyoty, ktoré sú na úrovni 150 tisíc kusov v roku 2007 a 200 tisíc kusov ročne. (Zdroj: TOYOTA)

Okolie španielskeho mesta Barcelona sa stalo domovom európskej prezentácie nového rodinného modelu Auris. Zoznámili sme sa s ním na malebných pobrežných cestičkách a serpentínach pohoria Monserat. Láska z rýchlika sa nekonala, ale základy vážneho vzťahu boli položené.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Počas prvej dlhšej testovacej jazdy v úzkych serpentínach sme ocenili ovládateľnosť a presné riadenie. Významný podiel na podstatne lepších jazdných vlastnostiach a menšom nakláňaní karosérie v porovnaní s Corollou má prepracovaný podvozok s inovovanými nápravami. Pocit stability na ceste umocňuje širší rozchod kolies. Dokonca zadná náprava najvýkonnejšieho modelu D-4D 180 Clean Power obsahuje viacprvkové zavesenie kolies, aby podvozok držal krok s výkonným motorom pri športovej jazde.

SkryťVypnúť reklamu


Ticho

Výrobca nás zaplavil informáciami o použitých technológiách na zníženie hluku a vibrácii, pre nás bol podstatný fakt, že aj so zapnutým rádiom a pri vyšších rýchlostiach nič nerušilo rozhovor medzi prednými a zadnými pasažiermi.



“Auris vytvorili v dizajnovom centre na juhu Francúzska a výroba prebieha voVeľkej Británii a Turecku.“

Zvnútra- von

Projektovanie Aurisu prebiehalo zvnútra smerom von, čo cítiť to hlavne v interiéri, kde sa zmeny prejavili najviac. Miesto za volantom je skutočným pracoviskom prispôsobeným pre potreby vodiča. Nová konzola zdvihla radiacu páku bližšie k ruke šoféra, ale zároveň neobmedzuje prístup k ovládacím prvkom. Nový tvar a sklon dostala ručná brzda, no na jej zaťahovanie smerom dopredu a dozadu (namiesto dohora a dodola) si treba zvyknúť. Trojramenný volant sa dobre drží, kvalita materiálov a spracovania dýcha z každého detailu. Povrch prístrojovej dosky a plastov je zrnitý ( nevidno prach) a tvrdý.

Vďaka vysokému posedu, dlhému a širšiemu rázvoru náprav si všetci užívajú priestorový komfort, aj v trojdverovej verzii pasažierovi na zadnom sedadle ostáva medzera medzi kolenami a predným sedadlom. Posuvné zadné sedadlá s nastavením sklonu sú sklápateľné systémom Easy Flat v pomere 60:40. Výhrady máme voči detailom ako tlačidlá na otváranie okien, hoci sú rokmi overené a rovnaké ako u väčšiny modelov Toyota, potrebovali by vymeniť.

SkryťVypnúť reklamu

Dizajn Aurisu nepodlieha najnovším trendom, ale zachováva kompaktné plavné línie konzervatívneho dizajnu. Hoci masívny predok a bočný profil s nízkym ťažiskom pôsobia dôveryhodne, náznaky futurizmu sme v dizajne karosérie nenašli a pritom by nás veľmi potešili. Možno to vylepší ponuka deviatich farieb karosérii doplnená o úplne novú cédrovú (zeleno-modrú) metalízu, zlatá sa však v ponuke neobjavila. Zmienka nepadla ani o panoramatickej streche, ktorú si výrobca možno nechá na facelift.

Koncom minulého roka EuroNCAP zverejnilo ďalšie testy, z ktorých Auris vyšiel vynikajúco s kontom piatich hviezdičiek a 35 bodov. Skvelou správou pre záujemcov zo západnej Európy je fakt, že všetky prvky pasívnej bezpečnosti sú štandardnou výbavou všetkých verzií. Majitelia základnej verzie zo Slovenska dostanú v štandardnej výbave 4 airbagy.

SkryťVypnúť reklamu


Štandardná výbava modelu Auris


elektrický posilňovač riadenia
výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant
indikátor radenia prevodov
rádio, CD, MP3
imobilizér
diaľkové zamykanie
ABS s EBD a BA
4 airbagy
ISO FIX


Motory pre Auris


Verzia 1,4 VVT-i 1,6 Dual VVT-i 1,4 D-4D 90 2,0 D-4D 125 2,2 D-4D 180
Objem(cm3) 1398 1598 1364 1998 2231
Palivo benzín benzín nafta nafta nafta
Výkon (kW/k) 71/97 91/124 66/90 93/126 130/177
Spotreba ( l/ 100 km) 6,9 7,1 5,0 5,7 6,2
Zrýchlenie ( s) 13,0 10,4 12,0 10,3 8,6


Toyota Auris – rozmery


Dĺžka 4220 mm
Výška 1515 ( D-4D 180 - 1505) mm
Šírka 1760 mm
Rázvor 2600 mm
Objem kufra 354 l
Objem paliv. nádrže 55 l
Pohot. hmotnosť 1295 – 1515 kg
Polomer otočenia 5,5 m
Odpor vzduchu Cd 0,29



Škoda, že koncovky výfukov zabudované v zadnom nárazníku štúdie Auris z 2006 nenašli uplatnenie v sériovej výrobe. Prípadná oprava po náraze zozadu by vraj bola finančne náročná.


 


Štandardná výbava modelov s manuálnou prevodovkou zahŕňa pomôcku pri šetrení paliva - indikátor radenia prevodov, ktorý na prístrojovom paneli vysvecuje šípku dohora alebo dodola, podľa potreby preradiť alebo podradiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

 

Autor: Katarína Chválová

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 172
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 10 778
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 407
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 153
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 975
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 2 559
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 371
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 343
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Bojničan: Bez dôslednej sekularity niet slobodnej demokracie
  2. Anton Kovalčík: Druhá svetová a James Bond z Vatikánu. Prvá časť.
  3. Tomáš Susko: Slnko v sieti pre Vlny? Prečo ocenený scenár nefunguje.
  4. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  5. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  6. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  7. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  8. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 155
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 27 104
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 620
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 706
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 704
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 896
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 384
  8. Ivan Mlynár: Nové útoky Roberta Fica na Jána Čurillu, môžu úzko súvisieť s Mona Lysou, alebo so sochou Michelangelovho Dávida. 8 691
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu