Prvú štúdiu pod názvom Nagare predstavila japonská automobilka vlani na autosalóne v Los Angeles, druhú Ryuga v januári v Detroite a tretia, ktorá má aspoň na pohľad opäť o niečo bližšie k sériovému vozidlu otvorí jarnú automobilovú sezónu Mazdy v Ženeve. Crossover so 4 miestami na sedenie využíva iba dvojicu bočných dverí, takže po technickej stránke ide vlastne o kupé. Zadnú časť presklennej strechy je možné odstrániť a premeniť tak Hakaze na targu. Nápaditý je tiež systém posúvania zadných sedadiel, ktoré v prípade, že budete potrebovať viac miesta pre batožinu, môžete jednoducho zasunúť pod predné sedadlá.
Hakaze má veľmi kompakné rozmery. Dĺžkou 4420 mm sa vyrovná hatchbacku Mazda3, ktorý je len o 15 mm kratší. To mu zaručuje výbornú ovládateľnosť. V porovnaní s Mazdou3 je ale Hakaze o 135 mm širší (celkom 1890 mm) a o 95 mm vyšší (celkom 1560 mm), má vyššie ukotvené sedadlá, väčšie presklené plochy a taktiež podvozok s väčším zdvihom tlmičov, čo sú všetko atribúty charakteristické väčšinou pre SUV modely segmentu C.
Vonkajšie spätné zrkadlá nahradili exteriérové kamery. Kompaktná karoséria sa môže pochváliť vynikajúcou aerodynamikou a pomerne svalnatými proporciami. Mazda Hakaze nemá tradičný B-stĺpik, zaujímavá je aj možnosť vybratia zadných tretín sklenenej strechy . Tieto dva presklené dielce sa dajú uložiť v špeciálnej výsuvnej schránke v zadnom nárazníku. Po stiahnutí všetkých štyroch bezrámových okien sa vozidlo premení na svieže štvorsedadlové kupé, ktoré pasažierom ponúka pocit jazdy v roadsteri.
Koncept poháňa prepĺňaný zážihový štvorvalec objemu 2,3 litra známy z modelu Mazda6 MPS. Jeho výkon ani krútiaci moment ale výrobca neudáva. Vieme len toľko, že svoju silu prenáša cez 6-stupňovú automatickú prevodovku na všetky štyri kolesá.
Každému zainteresovanému je asi jasné, že v tejto podobe sa Hakaze nikdy vyrábať nebude. Pravdepodobne ide o predzvesť nového kompaktného crossoveru na spôsob Volkswagenu Tiguan.