Nový motor má v porovnaní s predchodcom zväčšené vŕtanie, teda väčší objem, vyšší výkon a krútiaci moment. Desaťvalec s obrovským objemom 8,4 litra, variabilným riadením ventilov a platinovými sviečkami, celkom ľahko dosiahol výkon 450 kW (612 k). Mamutí krútiaci moment 760 Nm, prenesený cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku na cestu robí svoje. Dodge Viper zrýchľuje z 0 na 96,5 km/h za menej ako štyri sekundy, pričom brzdná dráha na zastavenie z tejto rýchlosti je 30,48 m. Najnovší Viper sa tak môže smelo porovnávať s európskou konkurenciou.
Na rozdiel od iných športových automobilov z Ameriky, ktoré majú iba jednoduché zadné nápravy a nestabilné podvozky, Dodge Viper využíva podvozok s nezávislým zavesením kolies. Dokonca sa v niektorých častiach podvozka objavil aj hliník. Zadný aktívny diferenciál prispôsobuje svornosť rýchlosti a jazdným podmienkam, čo je dobrá správa pre vyznavačov riadeného šmyku. Teda aspoň pre tú časť, ktorá nechce páliť pneumatiky prehrabávaním na jednom mieste.
Dodge Viper vyrábajú ručne v detroitskej automobilke Conner Avenue a na domáci americký trh príde počas leta v dvoch vyhotoveniach ako Roadster a Coupé. Ako sa na auto tejto kategórie patrí, kované hliníkové kolesá dosahujú priemer 18 palcov (vpredu ) a 19 palcov (vzadu). Špeciálne pneumatiky Michelin majú zaručiť maximálnu priľnavosť a tichší chod. Ťažko povedať, kde športové auto tohto typu nabralo batožinový priestor objemu 415 litrov, v každom prípade je to o 117 litrov viac než ponúka Roadster so sklápateľnou strechou.
Polohu vodiča za volantom obzvlášť dôležitú v tejto kategórii auta vylepšuje elektrické nastavovanie polohy pedálov. Ostatná bezpečnostná výbava ako viacstupňové predné airbagy, senzory zaťaženia sedadla a antiblokovací systém je v podstate rovnaká s bežnými automobilmi.
Autor: rch