SME
Sobota, 2. júl, 2022 | Meniny má Berta

Nový Dodge Viper – stovka pod štyri sekundy

Dodge Viper SRT10, novodobá športová legenda z Ameriky pokračuje v gradácii výkonu a zrýchlenia, pretože do nasledujúceho modelového roku príde v novom prestrojení s ešte výkonnejším motorom.



Nový motor má v porovnaní s predchodcom zväčšené vŕtanie, teda väčší objem, vyšší výkon a krútiaci moment. Desaťvalec s obrovským objemom 8,4 litra, variabilným riadením ventilov a platinovými sviečkami, celkom ľahko dosiahol výkon 450 kW (612 k). Mamutí krútiaci moment 760 Nm, prenesený cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku na cestu robí svoje. Dodge Viper zrýchľuje z 0 na 96,5 km/h za menej ako štyri sekundy, pričom brzdná dráha na zastavenie z tejto rýchlosti je 30,48 m. Najnovší Viper sa tak môže smelo porovnávať s európskou konkurenciou.

Na rozdiel od iných športových automobilov z Ameriky, ktoré majú iba jednoduché zadné nápravy a nestabilné podvozky, Dodge Viper využíva podvozok s nezávislým zavesením kolies. Dokonca sa v niektorých častiach podvozka objavil aj hliník. Zadný aktívny diferenciál prispôsobuje svornosť rýchlosti a jazdným podmienkam, čo je dobrá správa pre vyznavačov riadeného šmyku. Teda aspoň pre tú časť, ktorá nechce páliť pneumatiky prehrabávaním na jednom mieste.

Dodge Viper vyrábajú ručne v detroitskej automobilke Conner Avenue a na domáci americký trh príde počas leta v dvoch vyhotoveniach ako Roadster a Coupé. Ako sa na auto tejto kategórie patrí, kované hliníkové kolesá dosahujú priemer 18 palcov (vpredu ) a 19 palcov (vzadu). Špeciálne pneumatiky Michelin majú zaručiť maximálnu priľnavosť a tichší chod. Ťažko povedať, kde športové auto tohto typu nabralo batožinový priestor objemu 415 litrov, v každom prípade je to o 117 litrov viac než ponúka Roadster so sklápateľnou strechou.

Polohu vodiča za volantom obzvlášť dôležitú v tejto kategórii auta vylepšuje elektrické nastavovanie polohy pedálov. Ostatná bezpečnostná výbava ako viacstupňové predné airbagy, senzory zaťaženia sedadla a antiblokovací systém je v podstate rovnaká s bežnými automobilmi.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  8. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  1. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  2. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  3. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  4. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  7. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  8. Výlety na mieru pre celú rodinu
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 14 805
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 757
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 371
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 8 021
  5. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 3 928
  6. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 3 923
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 798
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 376
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


21 h

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Michala Guľasová: Martina Jakubová - Líštička
  2. Robert Štepaník: diel 70 - MDAD 2022 - Medzinárodný deň (alternatívnych) detí 2022
  3. Ľubomír Maretta: Zmena
  4. Eva Gallova: 1. júl určili za deň vtipov
  5. Kristína Jakubičková: Hej, frajer! Áno, ty, ktorý toto čítaš!
  6. Ján Škerko: Chcel byť ako Peter, bude ako Lenin
  7. Miriam Studeničová: Je zle! Bude horšie! Nezúfajte! Dôverujte!
  8. Štefan Vidlár: Barbar Vova
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 12 104
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 776
  3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 10 504
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 7 898
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 986
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 835
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 439
  8. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 157
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu