SME

Mercedes C - auto z počítača

Počítač asistuje pri vývoji automobilov pekných pár desiatok rokov a stále v hojnejšej miere. Dokonca v osemdesiatych rokoch vstúpili počítače do tvorby dizajnu až tak nekompromisne, že prispeli k jeho výraznej stagnácii.

Počítač asistuje pri vývoji automobilov pekných pár desiatok rokov a stále v hojnejšej miere. Dokonca v osemdesiatych rokoch vstúpili počítače do tvorby dizajnu až tak nekompromisne, že prispeli k jeho výraznej stagnácii.

Podľa popredných dizajnérov však musí auto, presnejšie prvá myšlienka dobrého dizajnu, vzniknúť na papieri a s ceruzkou v ruke. Potom prichádza na rad počítač, ktorý dokáže simulovať jazdu prototypu. Dôkazom vytvorenia celého auta a dokonca jeho ladenia vo virtuálnom svete je nový Mercedes triedy C. Prvé sériovo vyrábané vozidlo na svete vzniklo na základe digitálneho prototypu. Virtuálne auto tvorili dáta objemu 2,13 Terabytov (3042 ks CD alebo 453 ks DVD).

Cieľom pri použití digitálneho prototypu je zrýchliť vývoj auta, obmedziť testovacie jazdy a postaviť reálny prototyp auta, ktorý nebude potrebovať veľa dolaďovania. Obyčajne medzi prvým prototypom a sériovým autom nezostane kameň na kameni. Prototyp sa totiž vyznačuje nepresnosťami, rezonanciami a množstvom detailov, ktoré treba prepracovať. Napríklad oprava klimatizácie môže mať za následok zmenu vedenia káblov. Ak sa zmení rozmiestnenie káblov, treba prepracovať tlmiace materiály. Nekonečný proces vylepšovania a ladenia prototypu v reálnych podmienkach tak nahradil virtuálny prototyp v počítači. Konštruktéri pomocou počítača ladili rezonanciu jednotlivých dielov, ich vzájomné dopasovanie a prípadnú deformáciu.

V modernej skúšobni Ride-Simulator v sindelfingenskom technologickom centre Mercedes-Benz virtuálny prototyp jazdil na rôznych povrchoch prevzatých z reálnych testovacích okruhov. Počítač dokázal simulovať jazdu v slalome, skúšky bŕzd, vyhýbací manéver a reakcie pruženia. Virtuálny prototyp nahradil vyše dvetisíc testovacích jázd a množstvo nárazových testov. Počítač vylepšoval aerodynamiku, hospodárnosť klimatizácie a ďalšie veci.

Skutočnosť nemožno ničím nahradiť, preto došlo aj na skúšanie reálnych prototypov, ktoré boli o poznanie dokonalejšie než pred tým. Najmä v oblasti jazdných vlastností a odhlučnenia. Napokon skutočnosť ukáže, aký bude Mercedes C v praxi a či sa dokáže vyvarovať detských chorôb nových modelov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 727
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 927
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 302
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 352
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 141
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 935
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 863
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 468
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  2. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  3. Štefan Šturdzík: Rakovina
  4. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  5. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  6. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  7. Marcel Karvay: Bohovia kapitalizmu [Varovanie: nečítajte ak ste náchylní k existenciálnej depresii]
  8. Dalibor Eštočák: Pokora, ktorú sme stratili
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 880
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 531
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 076
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 837
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 474
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 971
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 527
  8. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 272
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
reklama
SkryťZatvoriť reklamu