SME
Pondelok, 15. august, 2022 | Meniny má Marcela

Peugeot 207 CC – opäť dve v jednom

Dnešné kabriolety sú vďaka plechovým sklápacím strechám schopné plnohodnotnej prevádzky aj v zime a ani zďaleka nepredstavujú menšinový segment ako kedysi. Peugeot, najväčší výrobca vozidiel coupé - cabrio práve včera v Španielsku predstavil ďalšie CC, o

Nový Peugeot 207 CC  konštrukčne vychádza z modelu 207, s ktorým má spoločné všetky vonkajšie rozmery, s výnimkou výšky. Vnútorný priestor  však rozdelili podľa vzorca 2+2, teda dve miesta vpredu a dve vzadu, aby Peugeot 207 CC ostal typickým kabrioletomNový Peugeot 207 CC konštrukčne vychádza z modelu 207, s ktorým má spoločné všetky vonkajšie rozmery, s výnimkou výšky. Vnútorný priestor však rozdelili podľa vzorca 2+2, teda dve miesta vpredu a dve vzadu, aby Peugeot 207 CC ostal typickým kabrioletom (Zdroj: Peugeot)

Tohtoročná zima by sa mohla pokojne volať zima kabrioletov, pretože mimoriadne teplé počasie im praje. Navyše dnešné kabriolety sú vďaka plechovým sklápacím strechám schopné plnohodnotnej prevádzky aj v zime a ani zďaleka nepredstavujú menšinový segment ako kedysi. Peugeot, najväčší výrobca vozidiel coupé - cabrio práve včera v Španielsku predstavil ďalšie CC, odvodené od modelu 207.

História modelov s dvojkou vpredu a plátenou strechou siaha až k modelu 201, za ktorým nasledovali kabriolety 202, 203, 204, 205. Najväčším míľnikom medzi otvorenými autami francúzskej značky bolo prvé CC svojho druhu, postavené na báze modelu 206. Peugeot 206 CC s plechovou skladacou strechou zadefinoval pojem Coupé – Cabriolet, podobne ako to pár rokov pred tým predviedol Mercedes SLK.

Vďaka koncepcii plnohodnotného kabrioletu a plnohodnotného kupé vzrástol dovtedy okrajový segment automobilov až deväťnásobne. Napokon Peugeot 206 CC sa stal najpredávanejším kabrioletom (360 000 ks) svojej kategórie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Časy, kedy mal mať kabriolet iba jeden benzínový motor sú dávno preč, preto 207 CC hneď po svojom uvedení ponúkne dva benzínové a jeden naftový agregát. Základná pohonná jednotka 1,6 16V s výkonom 88 kW vychádza zo spolupráce s automobilkou BMW, podobne ako silnejšia verzia 1,6 THP s TwinScroll turbom a výkonom 110 kW. Komu nebude pri jazde s vetrom vo vlasoch prekážať rytmus naftového štvorvalca, ten môže siahnuť po úspornej verzii 1,6 HDi s výkonom 80 kW. K motorom sú zatiaľ dostupné päťstupňové manuálne prevodovky, prípadne štvorstupňová automatika pre základný motor 1,6 16V.

Typickým a asi najdôležitejším konštrukčným prvkom vozidiel typu CC býva skladacia strecha. Peugeot v tomto prípade ohrdol firmy zaoberajúce sa stavbou otvorených karosérií a vyvinul strechu vo vlastnom vývojovom stredisku. Strechu, ktorá po technickej stránke vychádza z modelu 206 CC montujú vo výrobnom závode v Madride.

SkryťVypnúť reklamu

Plne automatizované sklápanie alebo rozkladanie strechy trvá 25 sekúnd a počas celého procesu treba držať stlačený ovládač strechy. K tesnosti v nepriaznivom počasí by mali prispieť predné okná vybavené systémom „short drop“. Otázka bezpečnosti karosérie v prípade kabrioletu stojí aj padá na tuhosti karosérie. Výrobca sľubuje, že nový kabriolet je zase o poznanie pevnejší. V štandardnej bezpečnostnej výbave pribudol prvok ochrany pasažierov pri prevrátení, ktorým, pred tým disponovali iba luxusnejšie kabriolety.

Systém ochrany pri prevrátení pozostáva z aktívnych oblúkov a rúrkových výstuh rámov dverí. Za zadnými sedadlami sú namontované dva malé chrómované oblúky, podporujúce športový vzhľad modelu 207 CC, zároveň však zohrávajúce aj nenápadnú úlohu chráničov tela. Ak elektronická riadiaca jednotka pomocou snímača uhla a rýchlosti rotácie zaznamená kritickú situáciu, v priebehu 25 milisekúnd vyšle pyrotechnickému systému povel uvoľniť pružiny, ktoré držia oblúky. Iba za 175 milisekúnd oblúky vystrelia o 20 cm vyššie aby ochránili hlavy cestujúcich pri prevrátení.
Celoročné využitie auta bude závisieť aj od objemu batožinového priestoru , ktorý priamoúmerne závisí od polohy strechy. Cestou na pláž a s otvorenou strechou musí na plavky postačiť objem 145 l. Oveľa optimistickejší priestor objemu 370 l je k dispozícii pri zatvorenej streche. Osviežovač vzduchu s možnosťou zabudovania voňavej tyčinky, spolu s ostatnými prvkami výbavy, pochádza z modelu 207.

SkryťVypnúť reklamu

Vo Francúzsku bude výbava rozdelená do troch úrovní, Sport, Sportpack a Griffe. Na Slovensku budú iba dve úrovne výbavy nazvané Dynamique a Sport. V ponuke zostane tradičný nosič batožiny pripevnený na zadnom veku kufra. Okrem praktického významu má nosič estetickú funkciu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Na Špitálskej ulici v Bratislave pribudnú nové byty
  2. Po rokoch cichosci richtuju v Raslavicoch slavnosci
  3. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom.
  4. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  5. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  6. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  7. Trenčín potrebuje nový impulz!
  8. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 21 181
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 16 131
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 14 776
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 804
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 3 444
  6. Zdravo a chutne. Vyskúšajte recepty šéfkuchára Jara Žídeka 2 077
  7. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 2 021
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 1 824
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Byť členom vlády je pre Matoviča dôležitejšie ako to, aby tá vláda fungovala.

Ak niekto chce, aby sa to skončilo, nemôžete sa mu čudovať.


14. aug
Peter Tkačenko

Keď bude chcieť, vybaví aj predčasné voľby.


2 h
Vodič Rudolf mal všetko v poriadku. Z policajných kontrol traumu nemá.

Opitých vodičov na cestách nájdeme takmer denne, hovoria prievidzskí policajti.


1 h
Ruskí vojaci v Chersonskej oblasti.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 11 h

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: V Škótsku dnes porazili menštruačnú chudobu
  2. Peter Biščo: Akú odmenu dostal Sulík od Fica za ...
  3. Pavol Kadlec: Rozmeňme si Matoviča na drobné.
  4. Imunoblog: Nástup do kolektívu
  5. Unicef Slovensko: Afganistan - rok po...
  6. Martin Pekár: O novom cestovnom poriadku (grafikone)
  7. Soňa Bulbeck: Perličky z Anglicka...
  8. Erik Kriššák: Terra incognita – dobre prebádané územie genitívnych metafor
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 24 405
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 16 023
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 309
  4. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 874
  5. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 5 743
  6. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 4 525
  7. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 4 403
  8. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 4 308
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu