Tohtoročná zima by sa mohla pokojne volať zima kabrioletov, pretože mimoriadne teplé počasie im praje. Navyše dnešné kabriolety sú vďaka plechovým sklápacím strechám schopné plnohodnotnej prevádzky aj v zime a ani zďaleka nepredstavujú menšinový segment ako kedysi. Peugeot, najväčší výrobca vozidiel coupé - cabrio práve včera v Španielsku predstavil ďalšie CC, odvodené od modelu 207.
História modelov s dvojkou vpredu a plátenou strechou siaha až k modelu 201, za ktorým nasledovali kabriolety 202, 203, 204, 205. Najväčším míľnikom medzi otvorenými autami francúzskej značky bolo prvé CC svojho druhu, postavené na báze modelu 206. Peugeot 206 CC s plechovou skladacou strechou zadefinoval pojem Coupé – Cabriolet, podobne ako to pár rokov pred tým predviedol Mercedes SLK.
Vďaka koncepcii plnohodnotného kabrioletu a plnohodnotného kupé vzrástol dovtedy okrajový segment automobilov až deväťnásobne. Napokon Peugeot 206 CC sa stal najpredávanejším kabrioletom (360 000 ks) svojej kategórie.
Časy, kedy mal mať kabriolet iba jeden benzínový motor sú dávno preč, preto 207 CC hneď po svojom uvedení ponúkne dva benzínové a jeden naftový agregát. Základná pohonná jednotka 1,6 16V s výkonom 88 kW vychádza zo spolupráce s automobilkou BMW, podobne ako silnejšia verzia 1,6 THP s TwinScroll turbom a výkonom 110 kW. Komu nebude pri jazde s vetrom vo vlasoch prekážať rytmus naftového štvorvalca, ten môže siahnuť po úspornej verzii 1,6 HDi s výkonom 80 kW. K motorom sú zatiaľ dostupné päťstupňové manuálne prevodovky, prípadne štvorstupňová automatika pre základný motor 1,6 16V.
Typickým a asi najdôležitejším konštrukčným prvkom vozidiel typu CC býva skladacia strecha. Peugeot v tomto prípade ohrdol firmy zaoberajúce sa stavbou otvorených karosérií a vyvinul strechu vo vlastnom vývojovom stredisku. Strechu, ktorá po technickej stránke vychádza z modelu 206 CC montujú vo výrobnom závode v Madride.
Plne automatizované sklápanie alebo rozkladanie strechy trvá 25 sekúnd a počas celého procesu treba držať stlačený ovládač strechy. K tesnosti v nepriaznivom počasí by mali prispieť predné okná vybavené systémom „short drop“. Otázka bezpečnosti karosérie v prípade kabrioletu stojí aj padá na tuhosti karosérie. Výrobca sľubuje, že nový kabriolet je zase o poznanie pevnejší. V štandardnej bezpečnostnej výbave pribudol prvok ochrany pasažierov pri prevrátení, ktorým, pred tým disponovali iba luxusnejšie kabriolety.
Systém ochrany pri prevrátení pozostáva z aktívnych oblúkov a rúrkových výstuh rámov dverí. Za zadnými sedadlami sú namontované dva malé chrómované oblúky, podporujúce športový vzhľad modelu 207 CC, zároveň však zohrávajúce aj nenápadnú úlohu chráničov tela. Ak elektronická riadiaca jednotka pomocou snímača uhla a rýchlosti rotácie zaznamená kritickú situáciu, v priebehu 25 milisekúnd vyšle pyrotechnickému systému povel uvoľniť pružiny, ktoré držia oblúky. Iba za 175 milisekúnd oblúky vystrelia o 20 cm vyššie aby ochránili hlavy cestujúcich pri prevrátení.
Celoročné využitie auta bude závisieť aj od objemu batožinového priestoru , ktorý priamoúmerne závisí od polohy strechy. Cestou na pláž a s otvorenou strechou musí na plavky postačiť objem 145 l. Oveľa optimistickejší priestor objemu 370 l je k dispozícii pri zatvorenej streche. Osviežovač vzduchu s možnosťou zabudovania voňavej tyčinky, spolu s ostatnými prvkami výbavy, pochádza z modelu 207.
Vo Francúzsku bude výbava rozdelená do troch úrovní, Sport, Sportpack a Griffe. Na Slovensku budú iba dve úrovne výbavy nazvané Dynamique a Sport. V ponuke zostane tradičný nosič batožiny pripevnený na zadnom veku kufra. Okrem praktického významu má nosič estetickú funkciu.