SME

Peugeot 207 CC – opäť dve v jednom

Dnešné kabriolety sú vďaka plechovým sklápacím strechám schopné plnohodnotnej prevádzky aj v zime a ani zďaleka nepredstavujú menšinový segment ako kedysi. Peugeot, najväčší výrobca vozidiel coupé - cabrio práve včera v Španielsku predstavil ďalšie CC, o

Nový Peugeot 207 CC  konštrukčne vychádza z modelu 207, s ktorým má spoločné všetky vonkajšie rozmery, s výnimkou výšky. Vnútorný priestor  však rozdelili podľa vzorca 2+2, teda dve miesta vpredu a dve vzadu, aby Peugeot 207 CC ostal typickým kabrioletomNový Peugeot 207 CC konštrukčne vychádza z modelu 207, s ktorým má spoločné všetky vonkajšie rozmery, s výnimkou výšky. Vnútorný priestor však rozdelili podľa vzorca 2+2, teda dve miesta vpredu a dve vzadu, aby Peugeot 207 CC ostal typickým kabrioletom (Zdroj: Peugeot)

Tohtoročná zima by sa mohla pokojne volať zima kabrioletov, pretože mimoriadne teplé počasie im praje. Navyše dnešné kabriolety sú vďaka plechovým sklápacím strechám schopné plnohodnotnej prevádzky aj v zime a ani zďaleka nepredstavujú menšinový segment ako kedysi. Peugeot, najväčší výrobca vozidiel coupé - cabrio práve včera v Španielsku predstavil ďalšie CC, odvodené od modelu 207.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

História modelov s dvojkou vpredu a plátenou strechou siaha až k modelu 201, za ktorým nasledovali kabriolety 202, 203, 204, 205. Najväčším míľnikom medzi otvorenými autami francúzskej značky bolo prvé CC svojho druhu, postavené na báze modelu 206. Peugeot 206 CC s plechovou skladacou strechou zadefinoval pojem Coupé – Cabriolet, podobne ako to pár rokov pred tým predviedol Mercedes SLK.

Vďaka koncepcii plnohodnotného kabrioletu a plnohodnotného kupé vzrástol dovtedy okrajový segment automobilov až deväťnásobne. Napokon Peugeot 206 CC sa stal najpredávanejším kabrioletom (360 000 ks) svojej kategórie.

SkryťVypnúť reklamu

Časy, kedy mal mať kabriolet iba jeden benzínový motor sú dávno preč, preto 207 CC hneď po svojom uvedení ponúkne dva benzínové a jeden naftový agregát. Základná pohonná jednotka 1,6 16V s výkonom 88 kW vychádza zo spolupráce s automobilkou BMW, podobne ako silnejšia verzia 1,6 THP s TwinScroll turbom a výkonom 110 kW. Komu nebude pri jazde s vetrom vo vlasoch prekážať rytmus naftového štvorvalca, ten môže siahnuť po úspornej verzii 1,6 HDi s výkonom 80 kW. K motorom sú zatiaľ dostupné päťstupňové manuálne prevodovky, prípadne štvorstupňová automatika pre základný motor 1,6 16V.

Typickým a asi najdôležitejším konštrukčným prvkom vozidiel typu CC býva skladacia strecha. Peugeot v tomto prípade ohrdol firmy zaoberajúce sa stavbou otvorených karosérií a vyvinul strechu vo vlastnom vývojovom stredisku. Strechu, ktorá po technickej stránke vychádza z modelu 206 CC montujú vo výrobnom závode v Madride.

SkryťVypnúť reklamu

Plne automatizované sklápanie alebo rozkladanie strechy trvá 25 sekúnd a počas celého procesu treba držať stlačený ovládač strechy. K tesnosti v nepriaznivom počasí by mali prispieť predné okná vybavené systémom „short drop“. Otázka bezpečnosti karosérie v prípade kabrioletu stojí aj padá na tuhosti karosérie. Výrobca sľubuje, že nový kabriolet je zase o poznanie pevnejší. V štandardnej bezpečnostnej výbave pribudol prvok ochrany pasažierov pri prevrátení, ktorým, pred tým disponovali iba luxusnejšie kabriolety.

Systém ochrany pri prevrátení pozostáva z aktívnych oblúkov a rúrkových výstuh rámov dverí. Za zadnými sedadlami sú namontované dva malé chrómované oblúky, podporujúce športový vzhľad modelu 207 CC, zároveň však zohrávajúce aj nenápadnú úlohu chráničov tela. Ak elektronická riadiaca jednotka pomocou snímača uhla a rýchlosti rotácie zaznamená kritickú situáciu, v priebehu 25 milisekúnd vyšle pyrotechnickému systému povel uvoľniť pružiny, ktoré držia oblúky. Iba za 175 milisekúnd oblúky vystrelia o 20 cm vyššie aby ochránili hlavy cestujúcich pri prevrátení.
Celoročné využitie auta bude závisieť aj od objemu batožinového priestoru , ktorý priamoúmerne závisí od polohy strechy. Cestou na pláž a s otvorenou strechou musí na plavky postačiť objem 145 l. Oveľa optimistickejší priestor objemu 370 l je k dispozícii pri zatvorenej streche. Osviežovač vzduchu s možnosťou zabudovania voňavej tyčinky, spolu s ostatnými prvkami výbavy, pochádza z modelu 207.

SkryťVypnúť reklamu

Vo Francúzsku bude výbava rozdelená do troch úrovní, Sport, Sportpack a Griffe. Na Slovensku budú iba dve úrovne výbavy nazvané Dynamique a Sport. V ponuke zostane tradičný nosič batožiny pripevnený na zadnom veku kufra. Okrem praktického významu má nosič estetickú funkciu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Vyskúšali sme Asus ProArt P16, notebook pre kreatívcov
  2. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  3. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  4. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  5. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  6. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  7. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  8. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  1. Vyskúšali sme Asus ProArt P16, notebook pre kreatívcov
  2. Sovy chránia lesy: LESY SR hlásia úspech s vtáčími búdkami
  3. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí
  4. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  5. Šaca v Lige majstrov futbalovej medicíny
  6. Nové PLANEO už aj v Prešove! Zľava 10 % na všetko a mega tombola
  7. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi
  8. Nové Planeo v Košiciach
  1. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 10 032
  2. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 6 769
  3. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 6 133
  4. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd 3 694
  5. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 646
  6. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna 3 391
  7. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke 3 281
  8. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi 2 123
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Štefan Šturdzík: Ficova chiméra.
  2. Jozef Varga: Slúžil som v armádach štyroch štátov / 108. /
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli
  4. Ondřej Havelka: Unikum arabského křesťanství. Hluboké biblické kořeny
  5. Irena Šimuneková: Čriepky z Anglicka - Z každého rožka troška...
  6. František Kukura: Niektorí by už mali odísť. Nielen preto, že sú zlí. Ale preto, že už povedali, čo mali.
  7. Michael Achberger: Zadok do plaviek za 30 dní? Tento plán z vás spraví bohyňu pláže!
  8. Petka Slivková: Poslední z nás: Pedro a zlomená golfová palica
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 43 849
  2. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 13 242
  3. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 8 424
  4. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 6 117
  5. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 565
  6. Otilia Horrocks: Demokrati pod paľbou... trestné oznámenia a fyzická inzultácia 4 735
  7. Tomáš Čajda: Čo sa s tebou stalo Nové Mesto? 4 194
  8. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel 4 129
  1. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  2. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  3. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
  4. Věra Tepličková: Šok v Levoči
  5. Tupou Ceruzou: Kamarát Viktor
  6. Radko Mačuha: Aj Európa má svoju suverénnu politiku.
  7. Marian Nanias: Jadrová energia - Tomu sa hovorí viera a dôvera...
  8. Tupou Ceruzou: Žiačik
reklama
SkryťZatvoriť reklamu