SME
Streda, 21. október, 2020 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Peugeot 207 CC – opäť dve v jednom

Dnešné kabriolety sú vďaka plechovým sklápacím strechám schopné plnohodnotnej prevádzky aj v zime a ani zďaleka nepredstavujú menšinový segment ako kedysi. Peugeot, najväčší výrobca vozidiel coupé - cabrio práve včera v Španielsku predstavil ďalšie CC, o

Nový Peugeot 207 CC  konštrukčne vychádza z modelu 207, s ktorým má spoločné všetky vonkajšie rozmery, s výnimkou výšky. Vnútorný priestor  však rozdelili podľa vzorca 2+2, teda dve miesta vpredu a dve vzadu, aby Peugeot 207 CC ostal typickým kabrioletomNový Peugeot 207 CC konštrukčne vychádza z modelu 207, s ktorým má spoločné všetky vonkajšie rozmery, s výnimkou výšky. Vnútorný priestor však rozdelili podľa vzorca 2+2, teda dve miesta vpredu a dve vzadu, aby Peugeot 207 CC ostal typickým kabrioletom (Zdroj: Peugeot)

Tohtoročná zima by sa mohla pokojne volať zima kabrioletov, pretože mimoriadne teplé počasie im praje. Navyše dnešné kabriolety sú vďaka plechovým sklápacím strechám schopné plnohodnotnej prevádzky aj v zime a ani zďaleka nepredstavujú menšinový segment ako kedysi. Peugeot, najväčší výrobca vozidiel coupé - cabrio práve včera v Španielsku predstavil ďalšie CC, odvodené od modelu 207.

História modelov s dvojkou vpredu a plátenou strechou siaha až k modelu 201, za ktorým nasledovali kabriolety 202, 203, 204, 205. Najväčším míľnikom medzi otvorenými autami francúzskej značky bolo prvé CC svojho druhu, postavené na báze modelu 206. Peugeot 206 CC s plechovou skladacou strechou zadefinoval pojem Coupé – Cabriolet, podobne ako to pár rokov pred tým predviedol Mercedes SLK.

Vďaka koncepcii plnohodnotného kabrioletu a plnohodnotného kupé vzrástol dovtedy okrajový segment automobilov až deväťnásobne. Napokon Peugeot 206 CC sa stal najpredávanejším kabrioletom (360 000 ks) svojej kategórie.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Časy, kedy mal mať kabriolet iba jeden benzínový motor sú dávno preč, preto 207 CC hneď po svojom uvedení ponúkne dva benzínové a jeden naftový agregát. Základná pohonná jednotka 1,6 16V s výkonom 88 kW vychádza zo spolupráce s automobilkou BMW, podobne ako silnejšia verzia 1,6 THP s TwinScroll turbom a výkonom 110 kW. Komu nebude pri jazde s vetrom vo vlasoch prekážať rytmus naftového štvorvalca, ten môže siahnuť po úspornej verzii 1,6 HDi s výkonom 80 kW. K motorom sú zatiaľ dostupné päťstupňové manuálne prevodovky, prípadne štvorstupňová automatika pre základný motor 1,6 16V.

Typickým a asi najdôležitejším konštrukčným prvkom vozidiel typu CC býva skladacia strecha. Peugeot v tomto prípade ohrdol firmy zaoberajúce sa stavbou otvorených karosérií a vyvinul strechu vo vlastnom vývojovom stredisku. Strechu, ktorá po technickej stránke vychádza z modelu 206 CC montujú vo výrobnom závode v Madride.

Skryť Vypnúť reklamu

Plne automatizované sklápanie alebo rozkladanie strechy trvá 25 sekúnd a počas celého procesu treba držať stlačený ovládač strechy. K tesnosti v nepriaznivom počasí by mali prispieť predné okná vybavené systémom „short drop“. Otázka bezpečnosti karosérie v prípade kabrioletu stojí aj padá na tuhosti karosérie. Výrobca sľubuje, že nový kabriolet je zase o poznanie pevnejší. V štandardnej bezpečnostnej výbave pribudol prvok ochrany pasažierov pri prevrátení, ktorým, pred tým disponovali iba luxusnejšie kabriolety.

Systém ochrany pri prevrátení pozostáva z aktívnych oblúkov a rúrkových výstuh rámov dverí. Za zadnými sedadlami sú namontované dva malé chrómované oblúky, podporujúce športový vzhľad modelu 207 CC, zároveň však zohrávajúce aj nenápadnú úlohu chráničov tela. Ak elektronická riadiaca jednotka pomocou snímača uhla a rýchlosti rotácie zaznamená kritickú situáciu, v priebehu 25 milisekúnd vyšle pyrotechnickému systému povel uvoľniť pružiny, ktoré držia oblúky. Iba za 175 milisekúnd oblúky vystrelia o 20 cm vyššie aby ochránili hlavy cestujúcich pri prevrátení.
Celoročné využitie auta bude závisieť aj od objemu batožinového priestoru , ktorý priamoúmerne závisí od polohy strechy. Cestou na pláž a s otvorenou strechou musí na plavky postačiť objem 145 l. Oveľa optimistickejší priestor objemu 370 l je k dispozícii pri zatvorenej streche. Osviežovač vzduchu s možnosťou zabudovania voňavej tyčinky, spolu s ostatnými prvkami výbavy, pochádza z modelu 207.

Skryť Vypnúť reklamu

Vo Francúzsku bude výbava rozdelená do troch úrovní, Sport, Sportpack a Griffe. Na Slovensku budú iba dve úrovne výbavy nazvané Dynamique a Sport. V ponuke zostane tradičný nosič batožiny pripevnený na zadnom veku kufra. Okrem praktického významu má nosič estetickú funkciu.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  5. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  6. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  7. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  9. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  2. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  3. Päť chýb pri zateplení strechy
  4. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  6. Prebudili ste sa už v sude, sene alebo teepee? Je to zážitok!
  7. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  8. Bezbariérové vozidlo
  9. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  10. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 29 724
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 15 704
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 15 258
  4. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 13 421
  5. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 12 109
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 622
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 570
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 482
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 347
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 117
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus: Slovensko má nové denné maximum nakazených (minúta po minúte)

Nakazených koronavírusom na Slovensku je 25 100 osôb. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 98 obetí.

Premiér Igor Matovič.
Ilustračné foto.
CYNICKÁ OBLUDA

V bubline pritakávačov

Začína byť celkom jasné, koho presne Matovič myslí, keď hovorí o múdrosráčoch.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson

Z Renaultu Mégane sa stane elektrický crossover

Spaľovacie motory budú už minulosťou.

Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric