Modelová obroda značky Ford vyvrcholí už onedlho na autosalóne v Ženeve, kde naživo uvidíme pre automobilku mimoriadne dôležitý model. Prekvapenie v podobe prvých oficiálnych fotografií tak prichádza pomerne skoro a už na prvý pohľad vidieť, že nedávno zverejnené črty sa zakladali na skutočnosti. Mimochodom hotové auto sa mihlo aj v ostatnom príbehu slávneho špióna 007.
Pre početných priaznivcov príliš konzervatívne vyzerajúceho súčasného modelu Mondeo máme dobrú správu. Jeho nasledovník bude pôsobiť výrazne živšie, modernejšie s nádychom nadčasového dizajnu. Rozhodne však nespôsobí taký prelom v dizajne ako Focus v roku 1998. Príbuznosť so športovým minivanom S-Max je čitateľná na pohľad vo všetkých troch karosárskych verziách. Premiéra bude trojnásobná, pretože okrem športového sedanu uvidíme rovnako pôvabný a praktickejší liftback a tiež rodinné kombi. Každá verzia karosérie má niečo do seba, ale rozhodne najvyváženejšie pôsobí päťdverový liftback.
Predná náprava typu McPherson a zadné štvorprvkové závesy nového modelu postačia na to, aby si Ford udržal povesť značky vo výrobe špičkových podvozkov. Práve v súvislosti s povestne hlučnejším podvozkom súčasného modelu si vraj konštruktéri dali záležať na odhlučnení a potlačení vibrácií.
V ponuke bude znížený športový podvozok alebo tlmiče s nastaviteľnou charakteristikou. O športovom prevedení Mondeo ST je zatiaľ ticho, avšak v zozname príplatkového vybavenia nebudú po boku športového podvozka chýbať výrazne tvarované anatomické sedadlá. Interiér odráža súčasný trend v používaní kvalitných materiálov a moderných technológií, vrátane pripojenia Bluetooth, vstupov USB, prehrávania MP3, hlasového ovládania alebo inteligentnej navigácie.
Radikálne zmenené Mondeo si na úvod vystačí s dobre známymi naftovými motormi. K základným dvom naftovým agregátom 1,8 TDCi (74 kW, 92kW) a 2,0 TDCi (96 kW, 103 kW) by sa hodil motor 2,2 so sekvenčným preplňovaním a výkonom 128 kW, ktorý majú v ponuke značky Peugeot a Citroen. Nevedno však, či sa spomenutý agregát stane predmetom ich spolupráce, tak ako 1,6 TDCi.
Kráľom benzínových motorov bude prepĺňaný päťvalec 2,5 T5 s výkonom 162 kW. Bežní motoristi siahnu skôr po štvorvalcoch 1,6 i (81 kW a 92 kW) a 2,0 i (107 kW) resp. 2,3 i (118 kW).
Autor: rch