SME
Piatok, 22. október, 2021 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Dlhodobý test - Fiat Grande Punto v polčase

Fiat Grande Punto absolvoval zaťažkávaciu skúšku ešte pred začiatkom dlhodobého testu, kedy koloval po motoristických redakciách ako testovacie auto. Z plánovaných 50 000 km dlhodobého testu má už polovicu za sebou a teda nastal čas bilancovať.

Pribúdajúce kilometre majú pozitívny účinok na spotrebu a chod najkrajšieho auta v triede. Detské choroby by malo mať za sebou.Pribúdajúce kilometre majú pozitívny účinok na spotrebu a chod najkrajšieho auta v triede. Detské choroby by malo mať za sebou.

Fiat Grande Punto absolvoval zaťažkávaciu skúšku ešte pred začiatkom dlhodobého testu, kedy koloval po motoristických redakciách ako testovacie auto. Z plánovaných 50 000 km dlhodobého testu má už polovicu za sebou a teda nastal čas bilancovať.

Odovzdávanie auta z ruky do ruky pred začiatkom dlhodobého testu sa podpísalo hlavne na brzdách a znečistení poťahov. Po drobných opravách a doladení pri príležitosti servisnej prehliadky konečne Grande Punto funguje tak, ako sme to očakávali. Prekvapujúco skoro sa zodrali predné brzdové platničky (vysvetlenie:  Fiat ich nahradil inými, menej tvrdými, takže  nešlo o zodranie)  a starosti nám robilo ovládanie okna vo vodičových dverách.

Grande Punto postupne vyťahuje svoje prednosti v podobe jazdných vlastností a spotreby malého naftového motora. Agregát 1,3 MTJ s výkonom 66 kW (90 k) v poslednom čase ožil, stíchol a spotreba tiež o niečo poklesla. Napokon spotreba sa nám dosť ťažko drží na uzde, pretože GrandePunto zvádza k dynamickej jazde.

Vo svojej kategórii nemá premožiteľa v oblasti jazdných vlastností a ovládateľnosti. Zvlášť na snehu je podvozok vynikajúco ovládateľný. Komfortné pruženie a presné držanie stopy dovoľuje používať Grande Punto aj na dlhé cesty.

Počas hodín strávených za volantom nám chýba viac odkladacích priestorov a ruky by privítali príjemnejší veniec volantu. Sedadlá sú pohodlné ale pri výbere čalúnenia neodporúčame svetlé kombinácie. Vnútorný priestor a sedenie vzadu sú na pomery trojdverového auta prijateľné, hoci nastupovanie dozadu z pravej strany komplikuje sedadlo spolujazdca. Po sklopení operadla sa sedadlo neposunie vpred. V druhej polovici testu zostane viac priestoru na preskúmanie technologicky vyspelého autorádia a palubného systému. Ak sa zlepší cenová politika značky Fiat, Grande Punto má šancu byť jedným z najlepších v kategórii malých áut.

Servisné prehliadky a opravy

Prehliadka po 30 000 km 5695 Sk
Výmena pneumatík 750 Sk
Ovládanie ventilácie záruka
El. ovládanie okna záruka


Spotreba a pohonné hmoty
Stav tachometra 39 627 km
Začiatok testu 12 724 km
Prejdená vzdialenosť 26 943 km
Pohonné hmoty 1591 l
Priemerná spotreba 5,9 l/100 km
Náklady na palivo 61 915 Sk


+

-

športový podvozok plastový veniec volantu
ovládateľnosť na snehu vysoká nakladacia hrana
výborné brzdy malé odkladacie priestory
vnútorný priestor nastupovanie dozadu (pravá strana)
úsporný motor ovládanie ventilácie
pohodlné sedenie
dizajn


Svetlá stačí raz zapnúť a o potom sa samočinne vypínajú a zapínajú s motorom. Vhodné práve v tomto období.
Pásy nie sú výškovo nastaviteľné ale v relatívne dobrej polohe.
Po odklopení operadla sa sedadlo spolujazdca nedá posunúť vpred.
Na trojdverové auto je ponuka miesta vzadu veľkorysá, nastupovanie však obtiažnejšie.
Na výmenu dozrela žiarovka osvetľujúca evidenčné číslo.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  2. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  3. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  4. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  5. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  6. Darujte úsmev dvakrát pre šťastie mnohých rodín
  7. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  8. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  9. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  10. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  1. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  2. Zánovné vozidlá na slovenskom trhu za rok zdraželi až o 15 %
  3. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  4. Darujte úsmev dvakrát pre šťastie mnohých rodín
  5. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  6. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  7. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  8. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  9. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  10. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  1. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 18 854
  2. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 14 322
  3. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 5 930
  4. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov 5 699
  5. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 5 265
  6. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 4 023
  7. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 705
  8. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 375
  9. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 2 810
  10. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok 2 707
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Guvernér Národnej banky Slovenska Peter Kažimír.

Heger i Čaputová by na jeho mieste odišli sami.


20. okt
Ilustračné foto.

Zdôvodnenie opisuje detaily podozrení voči inšpekcii.


a 1 ďalší 6 h

Neprehliadnite tiež

Hyundai Kona

Najväčšou novinkou je kombinácia trojvalca s automatom.


21. okt
Google mapy odhadli časový rozdiel na oboch trás v rannej špičke na 19 minút.

Nie každý si využitím novej diaľnice urýchli cestu.


19. okt
BMW i4 M50

Zrýchlenie vyrazí dych, zážitok z jazdy je však slabší.


18. okt
Rezervné koleso dnes už nie je samozrejmosť a treba si zaň priplatiť.

Vyššia cena sa neskôr zúročí pri predaji auta.


20. máj

Blogy SME

  1. Anna Milanová: Kytice kvetov 2... 2021
  2. Tomáš Vodvářka: Soucit jako universální emoce?
  3. Mária Szegfüová: 20 vyhratých súdov, 20 kg papierov, 11 rokov boja za spravodlivosť
  4. Július Kovács: Prešlo 20 mesiacov od volieb a my voliči Oľano prehrávame
  5. Adriana Boysová: Mladá láska
  6. INEKO: Finančné zdravie žúp sa kvôli koronakríze začalo zhoršovať, významne im narástol dlh
  7. Štefan Vidlár: V schránkách
  8. Rudolf Pado: Podtatranské metastázy. TANAP i Budaj mlčia
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 31 896
  2. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 11 753
  3. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 8 455
  4. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 6 963
  5. Stanislav Martinčko: Chudoba v nedeľu na panské,do R.Soboty !!! 5 729
  6. Roland Vizner: Aký bude Váš dôchodok. Jednoduchý a vcelku presný návod ako ho vypočítať za 3 minúty. 4 646
  7. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať 4 447
  8. Peter Chudý: Norbert Bödör je bezúhonný človek alebo čo mi povedal o svojom príbuznom Tibor Gašpar. 4 340
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
Skryť Zatvoriť reklamu