SME

Dlhodobý test - Fiat Grande Punto v polčase

Fiat Grande Punto absolvoval zaťažkávaciu skúšku ešte pred začiatkom dlhodobého testu, kedy koloval po motoristických redakciách ako testovacie auto. Z plánovaných 50 000 km dlhodobého testu má už polovicu za sebou a teda nastal čas bilancovať.

Pribúdajúce kilometre majú pozitívny účinok na spotrebu a chod najkrajšieho auta v triede. Detské choroby by malo mať za sebou.Pribúdajúce kilometre majú pozitívny účinok na spotrebu a chod najkrajšieho auta v triede. Detské choroby by malo mať za sebou.

Fiat Grande Punto absolvoval zaťažkávaciu skúšku ešte pred začiatkom dlhodobého testu, kedy koloval po motoristických redakciách ako testovacie auto. Z plánovaných 50 000 km dlhodobého testu má už polovicu za sebou a teda nastal čas bilancovať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Odovzdávanie auta z ruky do ruky pred začiatkom dlhodobého testu sa podpísalo hlavne na brzdách a znečistení poťahov. Po drobných opravách a doladení pri príležitosti servisnej prehliadky konečne Grande Punto funguje tak, ako sme to očakávali. Prekvapujúco skoro sa zodrali predné brzdové platničky (vysvetlenie:  Fiat ich nahradil inými, menej tvrdými, takže  nešlo o zodranie)  a starosti nám robilo ovládanie okna vo vodičových dverách.

Grande Punto postupne vyťahuje svoje prednosti v podobe jazdných vlastností a spotreby malého naftového motora. Agregát 1,3 MTJ s výkonom 66 kW (90 k) v poslednom čase ožil, stíchol a spotreba tiež o niečo poklesla. Napokon spotreba sa nám dosť ťažko drží na uzde, pretože GrandePunto zvádza k dynamickej jazde.

Vo svojej kategórii nemá premožiteľa v oblasti jazdných vlastností a ovládateľnosti. Zvlášť na snehu je podvozok vynikajúco ovládateľný. Komfortné pruženie a presné držanie stopy dovoľuje používať Grande Punto aj na dlhé cesty.

Počas hodín strávených za volantom nám chýba viac odkladacích priestorov a ruky by privítali príjemnejší veniec volantu. Sedadlá sú pohodlné ale pri výbere čalúnenia neodporúčame svetlé kombinácie. Vnútorný priestor a sedenie vzadu sú na pomery trojdverového auta prijateľné, hoci nastupovanie dozadu z pravej strany komplikuje sedadlo spolujazdca. Po sklopení operadla sa sedadlo neposunie vpred. V druhej polovici testu zostane viac priestoru na preskúmanie technologicky vyspelého autorádia a palubného systému. Ak sa zlepší cenová politika značky Fiat, Grande Punto má šancu byť jedným z najlepších v kategórii malých áut.

SkryťVypnúť reklamu

Servisné prehliadky a opravy

Prehliadka po 30 000 km 5695 Sk
Výmena pneumatík 750 Sk
Ovládanie ventilácie záruka
El. ovládanie okna záruka


Spotreba a pohonné hmoty
Stav tachometra 39 627 km
Začiatok testu 12 724 km
Prejdená vzdialenosť 26 943 km
Pohonné hmoty 1591 l
Priemerná spotreba 5,9 l/100 km
Náklady na palivo 61 915 Sk


+

-

športový podvozok plastový veniec volantu
ovládateľnosť na snehu vysoká nakladacia hrana
výborné brzdy malé odkladacie priestory
vnútorný priestor nastupovanie dozadu (pravá strana)
úsporný motor ovládanie ventilácie
pohodlné sedenie
dizajn


Svetlá stačí raz zapnúť a o potom sa samočinne vypínajú a zapínajú s motorom. Vhodné práve v tomto období.
Pásy nie sú výškovo nastaviteľné ale v relatívne dobrej polohe.
Po odklopení operadla sa sedadlo spolujazdca nedá posunúť vpred.
Na trojdverové auto je ponuka miesta vzadu veľkorysá, nastupovanie však obtiažnejšie.
Na výmenu dozrela žiarovka osvetľujúca evidenčné číslo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Pracoval na konzervatívnych Filipínach. V rešpekte k inakosti nás predbehli
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  5. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  6. Odborník na reštaurovanie: Lacné úpravy ničia kamenné pamiatky
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy?
  8. Digitálne platby a poistenie pre bezstarostnú dovolenku
  1. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  2. TIPOS spustil novú kampaň
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  5. S týmto smartfónom ti frajer na dovolenke urobí dokonalé fotky
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  7. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  8. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave
  1. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 11 695
  2. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave 6 975
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 6 073
  4. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 4 077
  5. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 3 747
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 3 485
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy? 3 444
  8. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu? 3 421
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Elena Antalová: Socializmus "vyrobil" z ľudí živé mŕtvoly
  2. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Poľsko.
  3. Viktor Pamula: Joe the First
  4. Marian Nanias: Jadrová energia EÚ - konečne zdravý rozum na obzore.
  5. Ján Valchár: Izraelská Salámího metóda (nazdravie Okenou!)
  6. Veronika Mešková: O biznise s intuíciou, adopcii a zdravotných ťažkostiach 2
  7. Martin Pollák: Kreslený humor XIX
  8. Ján Škerko: Za stenami našej jaskyne
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 101 356
  2. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 36 249
  3. Ivan Čáni: Ak rozbijem okno na Súmračnej, budem pre súdruha Blahu tiež „hrdý Slovák a hrdina“? 17 179
  4. Ivan Čáni: Blaha a mladý Kaliňák rýpu do Volkswagenu. 13 215
  5. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman 10 926
  6. Jozef Varga: Dokedy budú dôchodcov kupovať za 13.dôchodok ? ... aj naši mladí sa k tomu vyjadrite, vy ste naša budúcnosť. 10 450
  7. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode? 10 008
  8. Michaela Witters: Učiteľka postrkala škôlkarov rad radom do hlbokého bazéna a zažili traumu z topenia. 7 520
  1. Marian Nanias: Jadrová energia EÚ - konečne zdravý rozum na obzore.
  2. Marian Nanias: Izrael-Irán-Dnes. Kde a Prečo....
  3. Marcel Rebro: Narodil sa v Gruzínsku, položil život za Ukrajinu
  4. Radko Mačuha: Blahova lampáreň.
  5. Věra Tepličková: Utečú, zamrznú alebo zaútočia?
  6. Marcel Rebro: Taxík do zóny smrti
  7. Radko Mačuha: Alojz Hlina má niečo čo Fico nikdy nebude mať.
  8. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman
SkryťZatvoriť reklamu