Žiadni sponzori - prioritu má životné prostredie. Namiesto uverejnenia loga sponzorov bude zdobiť v novej sezóne monoposty stajne Honda v seriáli F1 obraz zemegule. S novinkou sa jazdci Hondy predstavia už na premiérovej Veľkej cene Austrálie (18. marca).
Túto zmenu tím oznámil s cieľom zvýšenia verejného povedomia o enviromentálnych problémoch, ktoré ohrozujú našu planétu. Každý, kto vyjadrí svoj "záväzok" voči Zemi na internetovej stránke www.myearthdream.com, sa môže dostať svojím menom na nové vozidlo RA107s. Mená budú zaznamenané v obraze zemegule v podobe pixelov a odhalí ich mikroskopická snímka, resp. budú zverejnené aj na spomínanej webstránke.
Aj piloti Jenson Button a Rubens Barichello sa stotožňujú s touto kampaňou, prvou svojho druhu. "Ako vždy, našim prvotným cieľom bude byť úspešní, ale robíme správnu vec aj poukázaním na takúto problematiku počas súťaženia,"
Aj FIA si uvedomuje príležitosť ukázať prostredníctvom F1 inovatívne technológie pre dobro spoločnosti v dlhodobom výhľade. Do roku 2009 budú mať automobily napríklad prostriedky na regeneráciu energie.
História enviromentálnych aktivít značky Honda:
• 1976 Honda rozbehla program zalesňovania vysadením viac ako 250 000 stromov okolo svojich tovární
• 1999 Honda uvádza svoj prvý hybridný automobil. Insight bol prvým sériovo vyrábaným automobilom dodávaným do USA i do Európy.
• 2007 Honda Civic GX bola uznaná Agentúrou pre ochranu životného prostredia USA za najčistejší automobil sveta so spaľovacím motorom
Autor: kch