S rozvojom motorizmu na Slovensku úzko súvisí snaha o dosiahnutie nižšieho počtu dopravných nehôd. S novelou cestného zákona preto prídu vyššie pokuty a sprísnené tresty.
Zabúdame však na nebezpečné cesty a úseky s opakujúcimi sa nehodami. Štatistika kritických nehodových lokalít bude dostupná až začiatkom leta. Potom aparát Slovenskej správy ciest miesta zmapuje a po legislatívnom postupe nastanie hľadanie financií na opravu.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
Stavebné úpravy však trvajú niekoľko rokov a nehôd pribúda. Tak je to aj s hlavným ťahom v Banskej Bystrici. Už viac rokov je kritickou lokalitou s najvyšším počtom dopravných nehôd na jeden kilometer, no stále bez viditeľnej technickej zmeny.
A čo s cestami, ktoré „nedosiahli hodnosť“ kritickej nehodovej lokality? Na takomto úseku reklama poisťovní s nabádaním k bezpečnej jazde na tabuli brániacej vodičom vo výhľade vyznieva cynicky. Naši motoristi sú v podstate majstri, keď v tomto prostredí dokážu jazdiť tak, ako jazdia.
Preto hľadáme spôsob, ako prispieť k efektívnej bezpečnosti zverejnením kritických miest.