SME
Sobota, 18. september, 2021 | Meniny má EugéniaKrížovkyKrížovky
DLHODOBÝ TEST

Kia Rio pred finále

Do cieľa dlhodobého testu automobilu Kia Rio 1,5 CRDi nám ostáva iba niečo cez šesťtisíc kilometrov, jedna servisná prehliadka a meranie vlastností podvozka. V priebehu roka dostal nový model poriadne zabrať na všetkých druhoch ciest a v rôznych režimoc

Cestou k Jadranskému moru viezla Kia päť dospelých a plný kufor batožinyCestou k Jadranskému moru viezla Kia päť dospelých a plný kufor batožiny

Do cieľa dlhodobého testu automobilu Kia Rio 1,5 CRDi nám ostáva iba niečo cez šesťtisíc kilometrov, jedna servisná prehliadka a meranie vlastností podvozka. V priebehu roka dostal nový model poriadne zabrať na všetkých druhoch ciest a v rôznych režimoch prevádzky.

V prvej fáze testu nás zaujala samotná konštrukcia auta na míle vzdialená od predchádzajúceho modelu. Kia vstúpila do úplne inej spoločnosti, kde platia vysoké nároky a očakávania za danú sumu v oblasti jazdných vlastností, bezpečnosti a vybavenia. V posledne menovanej disciplíne má Rio 1,5 CRDi navrch, pretože pri vtedajšej cene málo prevyšujúcej pol milióna korún sme dostali výkonný naftový motor, šesť airbagov, ABS, ESP, digitálnu klimatizáciu, predné hmlovky, palubný počítač, diaľkové centrálne zamykanie a kotúčové brzdy na všetkých kolesách.

Práve brzdy sú najsilnejšou súčasťou podvozka, pretože na rozdiel od tlmičov stále vykazujú dobrú účinnosť. Až teraz po prekročení štyridsaťtisícovej hranice začínajú byť trochu hlučnejšie. Motor o niečo stíchol a znížil nároky na palivo, ktoré ešte stále nedosahujú výrobcom deklarovaný priemer. Výkon 110 koní doslova provokuje stále zrýchľovať a jazdiť dynamicky, čo sa logicky odráža na spotrebe občasne klesajúcej k hranici piatich litrov.
Posledná fáza dlhodobého testu je vlastne labutia pieseň pre tlmiče zadnej nápravy. Ich nízku účinnosť už cítiť aj pri jazde po horšom povrchu alebo s naloženým kufrom. V priebehu testu sme sa rozlúčili s jednou sadou letných pneumatík a plynovými vzperami na piatych dverách. Časté nasadanie a zapínanie bezpečnostného pásu vodiča nevydržal jeho navíjací mechanizmus. V záverečnej správe k testu nebude chýbať zmienka o opotrebovaní materiálov v interiéri a batožinovom priestore.

Kia Rio s výkonnom 81 kW /110 k patrí medzi rýchle autá svojho segmentu. Už o pár dní bude pod drobnohľadom počas servisnej prehliadky pri 45 000 km.



Nové Rio preukázalo schopnosť konkurovať populárnejším predstaviteľom triedy malých áut a potvrdilo, že s technicky zastaralým predchodcom nemá nič spoločné. Súčasťou výstupnej správy z dlhodobého testu bude podrobný prehľad prevádzkových nákladov, porovnanie nameraných údajov a odpovede na čitateľské otázky (otázky prijímame na emailovej adrese rastislav.chvala@sme.sk) .

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu




Spotreba a pohonné hmoty

Stav tachometra 43 401 km
Pohonné hmoty 2653 l
Priemerná spotreba 6,1 l/100 km
Náklady na palivo 105 443 Sk


+

-

výkon motora mäkký podvozok
vnútorný priestor prenos výkonu na cestu
výbava zadné tlmiče
bezpečnosť navíjanie bezp. pásu vodiča
výhľad vodiča otváranie piatych dverí
odkladacie priestory
polohovateľné zadné operadlá


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí
  2. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  3. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  4. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu
  5. Slovenský orloj – svetová atrakcia
  6. Predplaťte si SME.sk s garanciou vrátenia peňazí
  7. Kanceláriám ešte neodzvonilo
  8. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér
  9. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých?
  10. Tam, kde sa ľahko verí na zázraky
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  2. Vystúpte z radu, postavte si moderný dom podľa seba
  3. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  4. Poznáme slovenské cesty s najkrajším výhľadom!
  5. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  6. Mototechna tento rok predala už vyše 8 tisíc zánovných áut
  7. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  8. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  9. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  10. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  1. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 6 978
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 5 816
  3. Maldivy, Maurícius či Mexiko sú na dosah jediným letom 4 611
  4. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 4 258
  5. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 3 548
  6. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 2 494
  7. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 2 284
  8. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 052
  9. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi 1 848
  10. Uznávané štúdio oživilo zanedbané štvrte. Prišlo do Bratislavy 1 816
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Nissan Qashqai

Hybrid e-Power príde neskôr.


21 h
Registračný poplatok sa po novom platí pri každej zmene majiteľa. Pri jazdených vozidlách stúpnu aj o niekoľko stoviek eur.

Na predaj auta je dobré myslieť už vopred.


16. sep
Papamobil Mercedes-Benz G 500.

Špeciálne upravený Mercedes G bol na Slovensku už v roku 1990.


14. sep
Škoda Enyaq iV 80 pre pápeža Františka.

Poskytnuté autá majú len drobné úpravy.


13. sep
Skryť Zatvoriť reklamu