SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky
DLHODOBÝ TEST

Kia Rio pred finále

Do cieľa dlhodobého testu automobilu Kia Rio 1,5 CRDi nám ostáva iba niečo cez šesťtisíc kilometrov, jedna servisná prehliadka a meranie vlastností podvozka. V priebehu roka dostal nový model poriadne zabrať na všetkých druhoch ciest a v rôznych režimoc

Cestou k Jadranskému moru viezla Kia päť dospelých a plný kufor batožinyCestou k Jadranskému moru viezla Kia päť dospelých a plný kufor batožiny

Do cieľa dlhodobého testu automobilu Kia Rio 1,5 CRDi nám ostáva iba niečo cez šesťtisíc kilometrov, jedna servisná prehliadka a meranie vlastností podvozka. V priebehu roka dostal nový model poriadne zabrať na všetkých druhoch ciest a v rôznych režimoch prevádzky.

V prvej fáze testu nás zaujala samotná konštrukcia auta na míle vzdialená od predchádzajúceho modelu. Kia vstúpila do úplne inej spoločnosti, kde platia vysoké nároky a očakávania za danú sumu v oblasti jazdných vlastností, bezpečnosti a vybavenia. V posledne menovanej disciplíne má Rio 1,5 CRDi navrch, pretože pri vtedajšej cene málo prevyšujúcej pol milióna korún sme dostali výkonný naftový motor, šesť airbagov, ABS, ESP, digitálnu klimatizáciu, predné hmlovky, palubný počítač, diaľkové centrálne zamykanie a kotúčové brzdy na všetkých kolesách.

Práve brzdy sú najsilnejšou súčasťou podvozka, pretože na rozdiel od tlmičov stále vykazujú dobrú účinnosť. Až teraz po prekročení štyridsaťtisícovej hranice začínajú byť trochu hlučnejšie. Motor o niečo stíchol a znížil nároky na palivo, ktoré ešte stále nedosahujú výrobcom deklarovaný priemer. Výkon 110 koní doslova provokuje stále zrýchľovať a jazdiť dynamicky, čo sa logicky odráža na spotrebe občasne klesajúcej k hranici piatich litrov.
Posledná fáza dlhodobého testu je vlastne labutia pieseň pre tlmiče zadnej nápravy. Ich nízku účinnosť už cítiť aj pri jazde po horšom povrchu alebo s naloženým kufrom. V priebehu testu sme sa rozlúčili s jednou sadou letných pneumatík a plynovými vzperami na piatych dverách. Časté nasadanie a zapínanie bezpečnostného pásu vodiča nevydržal jeho navíjací mechanizmus. V záverečnej správe k testu nebude chýbať zmienka o opotrebovaní materiálov v interiéri a batožinovom priestore.

Kia Rio s výkonnom 81 kW /110 k patrí medzi rýchle autá svojho segmentu. Už o pár dní bude pod drobnohľadom počas servisnej prehliadky pri 45 000 km.



Nové Rio preukázalo schopnosť konkurovať populárnejším predstaviteľom triedy malých áut a potvrdilo, že s technicky zastaralým predchodcom nemá nič spoločné. Súčasťou výstupnej správy z dlhodobého testu bude podrobný prehľad prevádzkových nákladov, porovnanie nameraných údajov a odpovede na čitateľské otázky (otázky prijímame na emailovej adrese rastislav.chvala@sme.sk) .

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu




Spotreba a pohonné hmoty

Stav tachometra 43 401 km
Pohonné hmoty 2653 l
Priemerná spotreba 6,1 l/100 km
Náklady na palivo 105 443 Sk


+

-

výkon motora mäkký podvozok
vnútorný priestor prenos výkonu na cestu
výbava zadné tlmiče
bezpečnosť navíjanie bezp. pásu vodiča
výhľad vodiča otváranie piatych dverí
odkladacie priestory
polohovateľné zadné operadlá


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  2. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  3. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  4. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  5. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  6. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Hygge ako životný štýl
  9. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  10. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 41 403
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 34 254
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 610
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 308
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 882
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 824
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 340
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 276
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 150
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 014
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Odberné miesto na covid.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 237-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala viac ako štyritisíc obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

5 h
Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

22 h
Dočasný prezident Policajného zboru SR Peter Kovařík.

Vo výbere sú už len Kovařík a Hamran.

2 h

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan