SME
Nedeľa, 25. október, 2020 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky
DLHODOBÝ TEST

Kia Rio pred finále

Do cieľa dlhodobého testu automobilu Kia Rio 1,5 CRDi nám ostáva iba niečo cez šesťtisíc kilometrov, jedna servisná prehliadka a meranie vlastností podvozka. V priebehu roka dostal nový model poriadne zabrať na všetkých druhoch ciest a v rôznych režimoc

Cestou k Jadranskému moru viezla Kia päť dospelých a plný kufor batožinyCestou k Jadranskému moru viezla Kia päť dospelých a plný kufor batožiny

Do cieľa dlhodobého testu automobilu Kia Rio 1,5 CRDi nám ostáva iba niečo cez šesťtisíc kilometrov, jedna servisná prehliadka a meranie vlastností podvozka. V priebehu roka dostal nový model poriadne zabrať na všetkých druhoch ciest a v rôznych režimoch prevádzky.

V prvej fáze testu nás zaujala samotná konštrukcia auta na míle vzdialená od predchádzajúceho modelu. Kia vstúpila do úplne inej spoločnosti, kde platia vysoké nároky a očakávania za danú sumu v oblasti jazdných vlastností, bezpečnosti a vybavenia. V posledne menovanej disciplíne má Rio 1,5 CRDi navrch, pretože pri vtedajšej cene málo prevyšujúcej pol milióna korún sme dostali výkonný naftový motor, šesť airbagov, ABS, ESP, digitálnu klimatizáciu, predné hmlovky, palubný počítač, diaľkové centrálne zamykanie a kotúčové brzdy na všetkých kolesách.

Práve brzdy sú najsilnejšou súčasťou podvozka, pretože na rozdiel od tlmičov stále vykazujú dobrú účinnosť. Až teraz po prekročení štyridsaťtisícovej hranice začínajú byť trochu hlučnejšie. Motor o niečo stíchol a znížil nároky na palivo, ktoré ešte stále nedosahujú výrobcom deklarovaný priemer. Výkon 110 koní doslova provokuje stále zrýchľovať a jazdiť dynamicky, čo sa logicky odráža na spotrebe občasne klesajúcej k hranici piatich litrov.
Posledná fáza dlhodobého testu je vlastne labutia pieseň pre tlmiče zadnej nápravy. Ich nízku účinnosť už cítiť aj pri jazde po horšom povrchu alebo s naloženým kufrom. V priebehu testu sme sa rozlúčili s jednou sadou letných pneumatík a plynovými vzperami na piatych dverách. Časté nasadanie a zapínanie bezpečnostného pásu vodiča nevydržal jeho navíjací mechanizmus. V záverečnej správe k testu nebude chýbať zmienka o opotrebovaní materiálov v interiéri a batožinovom priestore.

Kia Rio s výkonnom 81 kW /110 k patrí medzi rýchle autá svojho segmentu. Už o pár dní bude pod drobnohľadom počas servisnej prehliadky pri 45 000 km.



Nové Rio preukázalo schopnosť konkurovať populárnejším predstaviteľom triedy malých áut a potvrdilo, že s technicky zastaralým predchodcom nemá nič spoločné. Súčasťou výstupnej správy z dlhodobého testu bude podrobný prehľad prevádzkových nákladov, porovnanie nameraných údajov a odpovede na čitateľské otázky (otázky prijímame na emailovej adrese rastislav.chvala@sme.sk) .

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu




Spotreba a pohonné hmoty

Stav tachometra 43 401 km
Pohonné hmoty 2653 l
Priemerná spotreba 6,1 l/100 km
Náklady na palivo 105 443 Sk


+

-

výkon motora mäkký podvozok
vnútorný priestor prenos výkonu na cestu
výbava zadné tlmiče
bezpečnosť navíjanie bezp. pásu vodiča
výhľad vodiča otváranie piatych dverí
odkladacie priestory
polohovateľné zadné operadlá


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  5. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Zelená Bratislava
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 19 235
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 15 331
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 219
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 330
  5. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 12 315
  6. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 139
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 992
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 034
  9. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 876
  10. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 811
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Oravčanov hanili za svadby, teraz sú vzorom. A poďakujte vojakom, znelo z každej dediny

Celoštátne testovanie ohrozuje neistá ochota zdravotníkov.

Rad v Donom Kubíne pred mestským kultúrnym strediskom o 8:55 h.

Prvá západná krajina, ktorá sa pokúša plošne testovať, píšu o Slovensku

Netreba odhaliť každého pozitívneho, vysvetľuje odborník.

Odberové miesto v dolnokubínskej nemocnici.
Komentár Bena Cunninghama

Mýli sa pápež?

Akú hodnotu má vyhlásenie cirkvi, ak sa dá jednoducho zmeniť?

Ben Cunningham.
Limuzína, v ktorej sa viezol predseda parlamentu Boris Kollár.

Neprehliadnite tiež

Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.