SME
Piatok, 1. júl, 2022 | Meniny má Diana

Škoda Octavia Scout - prvá jazda

Keď som na jeseň v Paríži prvýkrát uvidel Octaviu Scout povedal som si, koľko málo treba, aby sa z Octavie 4x4 stalo štýlové auto.

Decentné ale efektné plastovanie najlepšie vynikne v kontrastných farbách. Octavia Scout štandardne jazdí na 17-palcových kolesách s pneumatikami 225/50.Decentné ale efektné plastovanie najlepšie vynikne v kontrastných farbách. Octavia Scout štandardne jazdí na 17-palcových kolesách s pneumatikami 225/50. (Zdroj: Škoda)

Stačilo len olemovať blatníky a prahy, dvojfarebnými ochrannými plastmi obaliť nárazníky, obuť 17-palcové kolesá s pneumatikami 225/50 a už mi vôbec nepripadal ako kombík s príliš veľkými medzerami medzi blatníkmi a subtílne pôsobiacimi 15 resp. 16-palcovými kolesami. A to je Scout ešte o 17 mm vyšší než klasická Octavia 4x4 (svetlá výška vzrástla na 180 mm), okrem iného aj vďaka použitiu väčších kolies. Scout je v porovnaní s verziou 4x4 nielen vyšší ale aj o 15 mm širší a 9 mm dlhší.

Samotné plasty nie sú v skutočnosti také masívne ako vyzerajú na snímkach, zvlášť lemy blatníkov sú pomerne tenké. Auto ale pôsobí zo všetkých strán vyvážene. Istú dávku šarmu a siláckeho imidžu mu dodávajú ľahko modifikované nárazníky z modelu RS s kratšími a vkusnejšími zadnými odrazovými svetlami. Efektne vyzerá tiež chrómovaná dvojitá koncovka výfuku.

Optické svaly však nerobia zo Scouta o nič terénnejšie auto ako je Octavia 4x4. Skôr ide o šikovný marketingový ťah, ktorý sa osvedčil mnohým výrobcom. Napríklad Audi tak zušľachtil model Allroad, Subaru svoj Legacy Outback, Suzuki malý crossover SX4 a i. V technike sa teda nič nezmenilo. O pohon všetkých štyroch kolies sa stará systém Haldex, ktorý si s väčšinou situácií dokáže poradiť bez problémov. Presvedčil som sa o tom už veľakrát, naposledy na skúšobnej trati v ex-oplympijskom biatlonovom areáli neďaleko Sestriére. Okruh s premenlivým povrchom (sneh, ľad a rozmočené blato sa striedal za každou zákrutou) dôkladne preveril trakčné schopnosti Scouta, ktoré sa v ničom nelíšia od Octavie 4x4. Bez zaváhania zvládol všetky krkolomné stúpania, klesania aj rozbité úseky s vyjazdenými roletami. V náročných adhéznych podmienkach systém Haldex opäť predviedol, že pohon zadnej nápravy vie pripájať skutočne rýchlo, vďaka čomu si na nespevnenom povrchu užijete aj slušnú porciu zábavy v podobe jazdy riadeným šmykom. Zastavenie a opätovný rozjazd v prudkom svahu je ale často nad jeho sily.

Najväčší rozdiel v teréne medzi Scoutom a Octaviou 4x4 cítiť vo svetlej výške. Hoci 17 mm nie je na prvý pohľad veľa, pri jazde vo vyjazdených koľajách a prekonávaní rôznych výmoľov je dobrý každý milimeter. Keby vám však niekedy nestačilo ani 180 mm, Scout je podobne ako Octavia 4x4 vybavený ochranným plechom pod motorom a prevodovkou. Vyššia svetlá výška nijak negatívne neovplyvňuje jazdné vlastnosti novinky na asfaltovej ceste. Vozidlo nie je náchylné na väčšie nakláňanie karosérie a neobťažuje zvýšenými nárokmi na ovládanie. Rovnako precízne reaguje na všetky pokyny vodiča, poslušne drží stopu a spoľahlivo vás prevedie cez každú sériu zákrut.

Paleta motorov pozostáva z dvoch 2-litrových štvorvalcov. Atmosferický 2.0 FSI s priamym vstrekovaním benzínu dáva výkon 110 kW/150 k a v priemere spotrebuje 8,7 l/100 km. Žiadanejší bude pravdepodobne prepĺňaný naftový agregát 2.0 TDI štandardne dodávaný s bezúdržbovým časticovým filtrom, ktorý má výkon 103 kW/140 k, z 0 na 100 km/h zrýchľuje o 0,2 s pomalšie (10,0 s proti 10,2 s) ale má o 2 l nižšie palivové nároky (6,4 l/100 km). Oba agregáty výrobca montuje so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Predaj Octavie Scout začína v apríli a v kombinácii s naftovým motorom 2.0TDI bude stáť od 1.014.990 Sk.


Interiér Scouta sa od Octavie 4x4 líši len v detailoch: nápismi na prahoch a mohutnou hliníkovou rukoväťou pred spolujazdcom. Priestorové pomery sú rovnako veľkorysé.




Drobné predmety v batožinovom priestore zabezpečíte pružnými sieťami. Užitočná hmotnosť vozidla 660 kg sa nezmenila.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  2. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  3. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny. Adepti sú jasní
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  6. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  7. Výlety na mieru pre celú rodinu
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 653
  2. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 331
  3. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 7 469
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 6 810
  5. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 6 491
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 789
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 3 663
  8. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 3 077
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


20 h
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


24 h
Lightyear 0

Lightyear 0 zvládne tisíc kilometrov bez nabíjačky.


28. jún

Blogy SME

  1. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek
  2. Tomáš Jacko: Ako dostať Róma z osady na Harvard
  3. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (1. - 7.7.1922)
  4. Martin Greguš: Práca za 216 eur s DPH/hod? Pozrite si závery z kontrol v mestských podnikoch. Metropolitný inštitút - za dva roky na bežné výdavky o milión EUR viac
  5. Miroslav Lukáč: Tajné služby zistili, že Putin mal iné vzory ako Petra Veľkého.
  6. Dávid Kyzek: Aké sú šance Dávida Hrenáka na NHL???
  7. Jano Richter: o dojení televízie: 'Zmysluplná cena' a 'Cena za zmysluplné'
  8. Rastislav Puchala: Marx v nás
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 088
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 9 123
  3. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 5 532
  4. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodného. 4 369
  5. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 4 207
  6. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 159
  7. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 792
  8. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 332
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu