SME

Škoda Octavia Scout - prvá jazda

Keď som na jeseň v Paríži prvýkrát uvidel Octaviu Scout povedal som si, koľko málo treba, aby sa z Octavie 4x4 stalo štýlové auto.

Decentné ale efektné plastovanie najlepšie vynikne v kontrastných farbách. Octavia Scout štandardne jazdí na 17-palcových kolesách s pneumatikami 225/50.Decentné ale efektné plastovanie najlepšie vynikne v kontrastných farbách. Octavia Scout štandardne jazdí na 17-palcových kolesách s pneumatikami 225/50. (Zdroj: Škoda)

Stačilo len olemovať blatníky a prahy, dvojfarebnými ochrannými plastmi obaliť nárazníky, obuť 17-palcové kolesá s pneumatikami 225/50 a už mi vôbec nepripadal ako kombík s príliš veľkými medzerami medzi blatníkmi a subtílne pôsobiacimi 15 resp. 16-palcovými kolesami. A to je Scout ešte o 17 mm vyšší než klasická Octavia 4x4 (svetlá výška vzrástla na 180 mm), okrem iného aj vďaka použitiu väčších kolies. Scout je v porovnaní s verziou 4x4 nielen vyšší ale aj o 15 mm širší a 9 mm dlhší.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Samotné plasty nie sú v skutočnosti také masívne ako vyzerajú na snímkach, zvlášť lemy blatníkov sú pomerne tenké. Auto ale pôsobí zo všetkých strán vyvážene. Istú dávku šarmu a siláckeho imidžu mu dodávajú ľahko modifikované nárazníky z modelu RS s kratšími a vkusnejšími zadnými odrazovými svetlami. Efektne vyzerá tiež chrómovaná dvojitá koncovka výfuku.

Optické svaly však nerobia zo Scouta o nič terénnejšie auto ako je Octavia 4x4. Skôr ide o šikovný marketingový ťah, ktorý sa osvedčil mnohým výrobcom. Napríklad Audi tak zušľachtil model Allroad, Subaru svoj Legacy Outback, Suzuki malý crossover SX4 a i. V technike sa teda nič nezmenilo. O pohon všetkých štyroch kolies sa stará systém Haldex, ktorý si s väčšinou situácií dokáže poradiť bez problémov. Presvedčil som sa o tom už veľakrát, naposledy na skúšobnej trati v ex-oplympijskom biatlonovom areáli neďaleko Sestriére. Okruh s premenlivým povrchom (sneh, ľad a rozmočené blato sa striedal za každou zákrutou) dôkladne preveril trakčné schopnosti Scouta, ktoré sa v ničom nelíšia od Octavie 4x4. Bez zaváhania zvládol všetky krkolomné stúpania, klesania aj rozbité úseky s vyjazdenými roletami. V náročných adhéznych podmienkach systém Haldex opäť predviedol, že pohon zadnej nápravy vie pripájať skutočne rýchlo, vďaka čomu si na nespevnenom povrchu užijete aj slušnú porciu zábavy v podobe jazdy riadeným šmykom. Zastavenie a opätovný rozjazd v prudkom svahu je ale často nad jeho sily.

Najväčší rozdiel v teréne medzi Scoutom a Octaviou 4x4 cítiť vo svetlej výške. Hoci 17 mm nie je na prvý pohľad veľa, pri jazde vo vyjazdených koľajách a prekonávaní rôznych výmoľov je dobrý každý milimeter. Keby vám však niekedy nestačilo ani 180 mm, Scout je podobne ako Octavia 4x4 vybavený ochranným plechom pod motorom a prevodovkou. Vyššia svetlá výška nijak negatívne neovplyvňuje jazdné vlastnosti novinky na asfaltovej ceste. Vozidlo nie je náchylné na väčšie nakláňanie karosérie a neobťažuje zvýšenými nárokmi na ovládanie. Rovnako precízne reaguje na všetky pokyny vodiča, poslušne drží stopu a spoľahlivo vás prevedie cez každú sériu zákrut.

SkryťVypnúť reklamu

Paleta motorov pozostáva z dvoch 2-litrových štvorvalcov. Atmosferický 2.0 FSI s priamym vstrekovaním benzínu dáva výkon 110 kW/150 k a v priemere spotrebuje 8,7 l/100 km. Žiadanejší bude pravdepodobne prepĺňaný naftový agregát 2.0 TDI štandardne dodávaný s bezúdržbovým časticovým filtrom, ktorý má výkon 103 kW/140 k, z 0 na 100 km/h zrýchľuje o 0,2 s pomalšie (10,0 s proti 10,2 s) ale má o 2 l nižšie palivové nároky (6,4 l/100 km). Oba agregáty výrobca montuje so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Predaj Octavie Scout začína v apríli a v kombinácii s naftovým motorom 2.0TDI bude stáť od 1.014.990 Sk.


Interiér Scouta sa od Octavie 4x4 líši len v detailoch: nápismi na prahoch a mohutnou hliníkovou rukoväťou pred spolujazdcom. Priestorové pomery sú rovnako veľkorysé.

SkryťVypnúť reklamu




Drobné predmety v batožinovom priestore zabezpečíte pružnými sieťami. Užitočná hmotnosť vozidla 660 kg sa nezmenila.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  2. Plátené tašky a opakované použitie
  3. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  5. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  6. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  7. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  1. Podpora projektov, ktoré učia ľudí postaviť sa za seba
  2. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  3. Nela Pocisková: Dovolím si už robiť chyby a nevyčítať si to
  4. Plátené tašky a opakované použitie
  5. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  6. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  7. Nespoliehajú sa na štát, ale na vlastné sily
  8. Digitálna bezpečnosť opäť v centre pozornosti
  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 8 105
  2. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 5 292
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 4 327
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 047
  5. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 717
  6. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna 2 687
  7. Plátené tašky a opakované použitie 2 235
  8. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 2 172
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Timotej Opálek: Peter Doherty - Felt Better Alive
  2. Patrik Benčík: Denník advokáta: 22 rokov v advokácii & 1 z 5800 advokátov
  3. Irena Šimuneková: Vyšehrad
  4. Branko Štefanatný: Dôverujte, ale preverujte
  5. Matúš Grznár: Prosperujúci domov kdekoľvek na Slovensku – píše sa rok 2053
  6. Marek Strapko: Pellegrini zmaril referendum!!!
  7. Martin Turčan: Prečo rušia práve 17. November?!
  8. Milan Polician: Cena za nesprávne rozhodnutie môže byť krutá
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 40 011
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 21 528
  3. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 13 640
  4. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 474
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 563
  6. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 10 254
  7. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 783
  8. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 5 734
  1. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  2. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  3. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  4. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  5. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  6. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  7. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
  8. Věra Tepličková: Šok v Levoči
SkryťZatvoriť reklamu