SME
reklama

Škoda Octavia Scout - prvá jazda

Keď som na jeseň v Paríži prvýkrát uvidel Octaviu Scout povedal som si, koľko málo treba, aby sa z Octavie 4x4 stalo štýlové auto.

Decentné ale efektné plastovanie najlepšie vynikne v kontrastných farbách. Octavia Scout štandardne jazdí na 17-palcových kolesách s pneumatikami 225/50.Decentné ale efektné plastovanie najlepšie vynikne v kontrastných farbách. Octavia Scout štandardne jazdí na 17-palcových kolesách s pneumatikami 225/50. (Zdroj: Škoda)

Stačilo len olemovať blatníky a prahy, dvojfarebnými ochrannými plastmi obaliť nárazníky, obuť 17-palcové kolesá s pneumatikami 225/50 a už mi vôbec nepripadal ako kombík s príliš veľkými medzerami medzi blatníkmi a subtílne pôsobiacimi 15 resp. 16-palcovými kolesami. A to je Scout ešte o 17 mm vyšší než klasická Octavia 4x4 (svetlá výška vzrástla na 180 mm), okrem iného aj vďaka použitiu väčších kolies. Scout je v porovnaní s verziou 4x4 nielen vyšší ale aj o 15 mm širší a 9 mm dlhší.

Samotné plasty nie sú v skutočnosti také masívne ako vyzerajú na snímkach, zvlášť lemy blatníkov sú pomerne tenké. Auto ale pôsobí zo všetkých strán vyvážene. Istú dávku šarmu a siláckeho imidžu mu dodávajú ľahko modifikované nárazníky z modelu RS s kratšími a vkusnejšími zadnými odrazovými svetlami. Efektne vyzerá tiež chrómovaná dvojitá koncovka výfuku.

Optické svaly však nerobia zo Scouta o nič terénnejšie auto ako je Octavia 4x4. Skôr ide o šikovný marketingový ťah, ktorý sa osvedčil mnohým výrobcom. Napríklad Audi tak zušľachtil model Allroad, Subaru svoj Legacy Outback, Suzuki malý crossover SX4 a i. V technike sa teda nič nezmenilo. O pohon všetkých štyroch kolies sa stará systém Haldex, ktorý si s väčšinou situácií dokáže poradiť bez problémov. Presvedčil som sa o tom už veľakrát, naposledy na skúšobnej trati v ex-oplympijskom biatlonovom areáli neďaleko Sestriére. Okruh s premenlivým povrchom (sneh, ľad a rozmočené blato sa striedal za každou zákrutou) dôkladne preveril trakčné schopnosti Scouta, ktoré sa v ničom nelíšia od Octavie 4x4. Bez zaváhania zvládol všetky krkolomné stúpania, klesania aj rozbité úseky s vyjazdenými roletami. V náročných adhéznych podmienkach systém Haldex opäť predviedol, že pohon zadnej nápravy vie pripájať skutočne rýchlo, vďaka čomu si na nespevnenom povrchu užijete aj slušnú porciu zábavy v podobe jazdy riadeným šmykom. Zastavenie a opätovný rozjazd v prudkom svahu je ale často nad jeho sily.

Najväčší rozdiel v teréne medzi Scoutom a Octaviou 4x4 cítiť vo svetlej výške. Hoci 17 mm nie je na prvý pohľad veľa, pri jazde vo vyjazdených koľajách a prekonávaní rôznych výmoľov je dobrý každý milimeter. Keby vám však niekedy nestačilo ani 180 mm, Scout je podobne ako Octavia 4x4 vybavený ochranným plechom pod motorom a prevodovkou. Vyššia svetlá výška nijak negatívne neovplyvňuje jazdné vlastnosti novinky na asfaltovej ceste. Vozidlo nie je náchylné na väčšie nakláňanie karosérie a neobťažuje zvýšenými nárokmi na ovládanie. Rovnako precízne reaguje na všetky pokyny vodiča, poslušne drží stopu a spoľahlivo vás prevedie cez každú sériu zákrut.

Paleta motorov pozostáva z dvoch 2-litrových štvorvalcov. Atmosferický 2.0 FSI s priamym vstrekovaním benzínu dáva výkon 110 kW/150 k a v priemere spotrebuje 8,7 l/100 km. Žiadanejší bude pravdepodobne prepĺňaný naftový agregát 2.0 TDI štandardne dodávaný s bezúdržbovým časticovým filtrom, ktorý má výkon 103 kW/140 k, z 0 na 100 km/h zrýchľuje o 0,2 s pomalšie (10,0 s proti 10,2 s) ale má o 2 l nižšie palivové nároky (6,4 l/100 km). Oba agregáty výrobca montuje so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Predaj Octavie Scout začína v apríli a v kombinácii s naftovým motorom 2.0TDI bude stáť od 1.014.990 Sk.


Interiér Scouta sa od Octavie 4x4 líši len v detailoch: nápismi na prahoch a mohutnou hliníkovou rukoväťou pred spolujazdcom. Priestorové pomery sú rovnako veľkorysé.




Drobné predmety v batožinovom priestore zabezpečíte pružnými sieťami. Užitočná hmotnosť vozidla 660 kg sa nezmenila.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 569
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 550
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 042
  4. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 10 921
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 799
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 584
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 083
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 176
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  2. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  3. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  4. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 081
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 678
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 490
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 9 659
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 406
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 397
  7. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 690
  8. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 670
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu