SME

Škoda Octavia Scout - prvá jazda

Keď som na jeseň v Paríži prvýkrát uvidel Octaviu Scout povedal som si, koľko málo treba, aby sa z Octavie 4x4 stalo štýlové auto.

Decentné ale efektné plastovanie najlepšie vynikne v kontrastných farbách. Octavia Scout štandardne jazdí na 17-palcových kolesách s pneumatikami 225/50.Decentné ale efektné plastovanie najlepšie vynikne v kontrastných farbách. Octavia Scout štandardne jazdí na 17-palcových kolesách s pneumatikami 225/50. (Zdroj: Škoda)

Stačilo len olemovať blatníky a prahy, dvojfarebnými ochrannými plastmi obaliť nárazníky, obuť 17-palcové kolesá s pneumatikami 225/50 a už mi vôbec nepripadal ako kombík s príliš veľkými medzerami medzi blatníkmi a subtílne pôsobiacimi 15 resp. 16-palcovými kolesami. A to je Scout ešte o 17 mm vyšší než klasická Octavia 4x4 (svetlá výška vzrástla na 180 mm), okrem iného aj vďaka použitiu väčších kolies. Scout je v porovnaní s verziou 4x4 nielen vyšší ale aj o 15 mm širší a 9 mm dlhší.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Samotné plasty nie sú v skutočnosti také masívne ako vyzerajú na snímkach, zvlášť lemy blatníkov sú pomerne tenké. Auto ale pôsobí zo všetkých strán vyvážene. Istú dávku šarmu a siláckeho imidžu mu dodávajú ľahko modifikované nárazníky z modelu RS s kratšími a vkusnejšími zadnými odrazovými svetlami. Efektne vyzerá tiež chrómovaná dvojitá koncovka výfuku.

Optické svaly však nerobia zo Scouta o nič terénnejšie auto ako je Octavia 4x4. Skôr ide o šikovný marketingový ťah, ktorý sa osvedčil mnohým výrobcom. Napríklad Audi tak zušľachtil model Allroad, Subaru svoj Legacy Outback, Suzuki malý crossover SX4 a i. V technike sa teda nič nezmenilo. O pohon všetkých štyroch kolies sa stará systém Haldex, ktorý si s väčšinou situácií dokáže poradiť bez problémov. Presvedčil som sa o tom už veľakrát, naposledy na skúšobnej trati v ex-oplympijskom biatlonovom areáli neďaleko Sestriére. Okruh s premenlivým povrchom (sneh, ľad a rozmočené blato sa striedal za každou zákrutou) dôkladne preveril trakčné schopnosti Scouta, ktoré sa v ničom nelíšia od Octavie 4x4. Bez zaváhania zvládol všetky krkolomné stúpania, klesania aj rozbité úseky s vyjazdenými roletami. V náročných adhéznych podmienkach systém Haldex opäť predviedol, že pohon zadnej nápravy vie pripájať skutočne rýchlo, vďaka čomu si na nespevnenom povrchu užijete aj slušnú porciu zábavy v podobe jazdy riadeným šmykom. Zastavenie a opätovný rozjazd v prudkom svahu je ale často nad jeho sily.

Najväčší rozdiel v teréne medzi Scoutom a Octaviou 4x4 cítiť vo svetlej výške. Hoci 17 mm nie je na prvý pohľad veľa, pri jazde vo vyjazdených koľajách a prekonávaní rôznych výmoľov je dobrý každý milimeter. Keby vám však niekedy nestačilo ani 180 mm, Scout je podobne ako Octavia 4x4 vybavený ochranným plechom pod motorom a prevodovkou. Vyššia svetlá výška nijak negatívne neovplyvňuje jazdné vlastnosti novinky na asfaltovej ceste. Vozidlo nie je náchylné na väčšie nakláňanie karosérie a neobťažuje zvýšenými nárokmi na ovládanie. Rovnako precízne reaguje na všetky pokyny vodiča, poslušne drží stopu a spoľahlivo vás prevedie cez každú sériu zákrut.

SkryťVypnúť reklamu

Paleta motorov pozostáva z dvoch 2-litrových štvorvalcov. Atmosferický 2.0 FSI s priamym vstrekovaním benzínu dáva výkon 110 kW/150 k a v priemere spotrebuje 8,7 l/100 km. Žiadanejší bude pravdepodobne prepĺňaný naftový agregát 2.0 TDI štandardne dodávaný s bezúdržbovým časticovým filtrom, ktorý má výkon 103 kW/140 k, z 0 na 100 km/h zrýchľuje o 0,2 s pomalšie (10,0 s proti 10,2 s) ale má o 2 l nižšie palivové nároky (6,4 l/100 km). Oba agregáty výrobca montuje so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Predaj Octavie Scout začína v apríli a v kombinácii s naftovým motorom 2.0TDI bude stáť od 1.014.990 Sk.


Interiér Scouta sa od Octavie 4x4 líši len v detailoch: nápismi na prahoch a mohutnou hliníkovou rukoväťou pred spolujazdcom. Priestorové pomery sú rovnako veľkorysé.

SkryťVypnúť reklamu




Drobné predmety v batožinovom priestore zabezpečíte pružnými sieťami. Užitočná hmotnosť vozidla 660 kg sa nezmenila.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 513
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 334
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 912
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 155
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 802
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 565
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 437
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 125
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 533
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 538
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 321
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 247
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 041
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 446
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu