SME
Piatok, 14. máj, 2021 | Meniny má BonifácKrížovkyKrížovky

Škoda Octavia Scout - prvá jazda

Keď som na jeseň v Paríži prvýkrát uvidel Octaviu Scout povedal som si, koľko málo treba, aby sa z Octavie 4x4 stalo štýlové auto.

Decentné ale efektné plastovanie najlepšie vynikne v kontrastných farbách. Octavia Scout štandardne jazdí na 17-palcových kolesách s pneumatikami 225/50.Decentné ale efektné plastovanie najlepšie vynikne v kontrastných farbách. Octavia Scout štandardne jazdí na 17-palcových kolesách s pneumatikami 225/50. (Zdroj: Škoda)

Stačilo len olemovať blatníky a prahy, dvojfarebnými ochrannými plastmi obaliť nárazníky, obuť 17-palcové kolesá s pneumatikami 225/50 a už mi vôbec nepripadal ako kombík s príliš veľkými medzerami medzi blatníkmi a subtílne pôsobiacimi 15 resp. 16-palcovými kolesami. A to je Scout ešte o 17 mm vyšší než klasická Octavia 4x4 (svetlá výška vzrástla na 180 mm), okrem iného aj vďaka použitiu väčších kolies. Scout je v porovnaní s verziou 4x4 nielen vyšší ale aj o 15 mm širší a 9 mm dlhší.

Samotné plasty nie sú v skutočnosti také masívne ako vyzerajú na snímkach, zvlášť lemy blatníkov sú pomerne tenké. Auto ale pôsobí zo všetkých strán vyvážene. Istú dávku šarmu a siláckeho imidžu mu dodávajú ľahko modifikované nárazníky z modelu RS s kratšími a vkusnejšími zadnými odrazovými svetlami. Efektne vyzerá tiež chrómovaná dvojitá koncovka výfuku.

Optické svaly však nerobia zo Scouta o nič terénnejšie auto ako je Octavia 4x4. Skôr ide o šikovný marketingový ťah, ktorý sa osvedčil mnohým výrobcom. Napríklad Audi tak zušľachtil model Allroad, Subaru svoj Legacy Outback, Suzuki malý crossover SX4 a i. V technike sa teda nič nezmenilo. O pohon všetkých štyroch kolies sa stará systém Haldex, ktorý si s väčšinou situácií dokáže poradiť bez problémov. Presvedčil som sa o tom už veľakrát, naposledy na skúšobnej trati v ex-oplympijskom biatlonovom areáli neďaleko Sestriére. Okruh s premenlivým povrchom (sneh, ľad a rozmočené blato sa striedal za každou zákrutou) dôkladne preveril trakčné schopnosti Scouta, ktoré sa v ničom nelíšia od Octavie 4x4. Bez zaváhania zvládol všetky krkolomné stúpania, klesania aj rozbité úseky s vyjazdenými roletami. V náročných adhéznych podmienkach systém Haldex opäť predviedol, že pohon zadnej nápravy vie pripájať skutočne rýchlo, vďaka čomu si na nespevnenom povrchu užijete aj slušnú porciu zábavy v podobe jazdy riadeným šmykom. Zastavenie a opätovný rozjazd v prudkom svahu je ale často nad jeho sily.

Najväčší rozdiel v teréne medzi Scoutom a Octaviou 4x4 cítiť vo svetlej výške. Hoci 17 mm nie je na prvý pohľad veľa, pri jazde vo vyjazdených koľajách a prekonávaní rôznych výmoľov je dobrý každý milimeter. Keby vám však niekedy nestačilo ani 180 mm, Scout je podobne ako Octavia 4x4 vybavený ochranným plechom pod motorom a prevodovkou. Vyššia svetlá výška nijak negatívne neovplyvňuje jazdné vlastnosti novinky na asfaltovej ceste. Vozidlo nie je náchylné na väčšie nakláňanie karosérie a neobťažuje zvýšenými nárokmi na ovládanie. Rovnako precízne reaguje na všetky pokyny vodiča, poslušne drží stopu a spoľahlivo vás prevedie cez každú sériu zákrut.

Paleta motorov pozostáva z dvoch 2-litrových štvorvalcov. Atmosferický 2.0 FSI s priamym vstrekovaním benzínu dáva výkon 110 kW/150 k a v priemere spotrebuje 8,7 l/100 km. Žiadanejší bude pravdepodobne prepĺňaný naftový agregát 2.0 TDI štandardne dodávaný s bezúdržbovým časticovým filtrom, ktorý má výkon 103 kW/140 k, z 0 na 100 km/h zrýchľuje o 0,2 s pomalšie (10,0 s proti 10,2 s) ale má o 2 l nižšie palivové nároky (6,4 l/100 km). Oba agregáty výrobca montuje so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Predaj Octavie Scout začína v apríli a v kombinácii s naftovým motorom 2.0TDI bude stáť od 1.014.990 Sk.


Interiér Scouta sa od Octavie 4x4 líši len v detailoch: nápismi na prahoch a mohutnou hliníkovou rukoväťou pred spolujazdcom. Priestorové pomery sú rovnako veľkorysé.




Drobné predmety v batožinovom priestore zabezpečíte pružnými sieťami. Užitočná hmotnosť vozidla 660 kg sa nezmenila.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zhodnotenie o desiatky percent. Toto sú najlepšie príležitosti na investície
  2. Budějovický Budvar je posledný český národný podnik
  3. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  4. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  5. Najbrutálnejšie preteky sveta? Extreme E je Formulou 1 v teréne
  6. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite
  7. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  8. Vyberte sa s nami na vandrovku, navštívime Spišský hrad a Levoču
  9. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  10. Niké spúšťa novú kampaň s Jánom Lašákom
  1. Ľudia vymieňajú autá za elektrobicykle. Záujem v Trenčíne rastie
  2. Opäť štartuje projekt Futbal v meste
  3. Videli ste, čo sa stane s vašim SUV po 100.000 kilometroch?
  4. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite
  5. Atos stavia v Bulharsku nový špičkový superpočítač EuroHPC
  6. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  7. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  8. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  9. Budějovický Budvar je posledný český národný podnik
  10. Niké spúšťa novú kampaň s Jánom Lašákom
  1. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku 15 710
  2. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku 11 744
  3. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku 10 026
  4. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy? 9 461
  5. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 8 625
  6. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér 6 909
  7. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania 6 800
  8. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus® 6 185
  9. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 5 506
  10. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné 5 479
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pacientka ukazuje svoj očkovací preukaz proti ochoreniu Covid-19 v piatok 30. apríla 2021 v Budapešti.

Slovensko vypadlo z dohody o voľnom cestovaní.

3 h
V skutočnosti je problémom naša sociálna predstavivosť, ich otvorenosť k oceánu, v protiklade s našou bukolickou pahorkatinou.

Stále máme neusporiadaný vzťah k problematike západnosti.

12. máj
Katarína Danová

Paulínymu hrozí dva až desať rokov.

6 h

Neprehliadnite tiež

Hyundai i20 N

Ponúka najlepší pomer ceny a výkonu.

10 h
Ilustračné foto

V minulosti sa minuli za necelé štyri minúty.

7. máj
Škoda Fabia v základnej výbave Ambition.

Oproti predošlej generácii zdražela približne o 2000 eur.

13. máj
Čítanie dopravných značiek zvláda väčšina nových áut už dnes.

Obmedzovač bude povinný od júla 2022.

12. máj