Polemika nad predčasným vyzutím zimných pneumatík dostala minulý týždeň veľmi jasnú odpoveď. Napriek extrémne teplému počasiu nasnežilo a cesty sa z hodiny na hodinu stali nebezpečné aj pre tých, ktorí mali zimné obutie. Práve kvôli vrtochom počasia treba používať zimné pneumatiky až do času, kým meteorológovia nevylúčia snehové prehánky a náhle ochladenie. Pár centimetrov mokrého snehu totiž stačilo na to, aby boli autá po priekopách aj tam, kde pod mokrým snehom trčal asfalt.
Ujazdený prachový sneh v tuhých mrazoch býva ďaleko bezpečnejší ako vrstva mokrého, roztápajúceho sa snehu nasiaknutého vodou. Hrubú vrstvu snehovej čľapkanice nestíha pneumatika odviesť, stratí kontakt s asfaltom a auto zostane neovládateľné. Vznik „snowplaningu“ prudko rastie s rýchlosťou a citeľne závisí od hĺbky dezénu pneumatiky. Ak vozidlo dobre drží smer vo vyjazdených koľajách mokrého snehu, to ešte neznamená, že sa bude dať rovnako rýchlo ísť v neprepluhovanom predbiehacom pruhu.
Náš tip:
Na hrubej vrstve mokrého snehu znížte rýchlosť a z pruhu do pruhu prechádzajte radšej pod plynom. To platí pre autá s pohonom prednej nápravy
Autor: rch