Bez pripájacieho pruhu

Hlavný cestný ťah mestom Banská Bystrica roky patrí medzi opakujúce sa kritické nehodové lokality s vysokým počtom nehôd na kilometer. Kritický úsek začína spojením mestskej komunikácie s cestou I/66.

Problémový úsek začína nevhodným pripojením hlavného ťahu zo Zvolena a Bratislavy do mesta. Kým vozidlá z mestských častí jazdia v troch pruhoch, autá prichádzajúce zo Zvolena im vchádzajú rovno do jazdnej dráhy.(Zdroj: autor)

Hlavný cestný ťah mestom Banská Bystrica roky patrí medzi opakujúce sa kritické nehodové lokality s vysokým počtom nehôd na kilometer. Kritický úsek začína spojením mestskej komunikácie s cestou I/66.

Vozidlá idúce po vnútornom ťahu mesta využívajú tri pruhy v plnej šírke vozovky a na pripojenie veľkého počtu automobilov prichádzajúcich z rýchlostnej komunikácie od Zvolena nie je vybudovaný pripájací pruh. Neďaleko od križovatky je prechod pre chodcov so svetelnou signalizáciou, ktorý zastavuje premávku a vznikajú situácie ohrozujúce chodcov aj automobily. Situáciu ešte skomplikovala hustejšou premávkou výstavba obchodného centra Európa.

Podľa Vojtecha Fajtu zo Slovenskej správy ciest bolo na križovatke vybudované doplňujúce zvislé dopravné značenie - prehľadné smerové tabule na portáloch. Ďalej sa uvažovalo s vybudovaním nadchodu pre chodcov, čo je už investícia mesta Banská Bystrica. Podľa Fajtu vybudovanie ďalších opatrení teraz závisí na správe ciest IVSC Banská Bystrica. Situáciu zrejme vyrieši až výstavba severného obchvatu Banskej Bystrice so začiatkom v tomto roku.

Článok pokračuje pod video reklamou

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 32 544
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 652
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 20 474
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 451
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 9 607
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 446
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 699
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 661
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 797
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 237