Výstražný trojuholník už na dnešné pomery neplní svoju funkciu tak ako má a dopravný servis v rádiách je príliš pomalý na to, aby varoval pred náhlou prekážkou na diaľnici. Neuplynie však veľa času a autá sa budú navzájom informovať o prekážkach a nebezpečenstve na cestách.
Bezdrôtové vystríhanie pred nebezpečným miestom, ku ktorému sa vozidlo blíži vyrieši európsky výskumný projekt Willwarn (Wireless Local Danger Warning) čo je v podstate bezdrôtové varovanie pred lokálnym nebezpečenstvom. Automobily navzájom pospájané na princípe bezdrôtovej počítačovej siete WLAN (Wireless Local Area Network) si budú navzájom posielať informácie a pripravovať vodičov na vzniknutú situáciu. Keď jedno z vozidiel havaruje, pokazí sa, zastane alebo prudko zabrzdí , vyšle signál ostatným.
Vďaka varovným hláseniam odovzdávaným štafetovo do vzdialenosti pol kilometra od jedného auta k druhému sa vodiči včas pripravia na kritickú situáciu. Nový systém nepotrebuje inštaláciu žiadnych ďalších prídavných senzorov ani nákladných vysielačov a prijímačov, stačí aby sa auto vedelo pripojiť na internet. Rádiové majáky pri ceste a dopravný dispečing môžu spočiatku slúžiť na včasné varovanie pred kolíziami a neskôr na zabezpečenie plynulosti.
Koncern DaimlerChrysler po šesťročnom výskume odskúšal použitie systému v praxi. Päť testovaných automobilov idúcich za sebou si prostredníctvom rádiových vĺn odovzdávalo informácie o kritických situáciách na ceste ako je napríklad - hmla, námraza, či nečakaná prekážka.
Autor: rch