Autá budú komunikovať po internete

Výstražný trojuholník už na dnešné pomery neplní svoju funkciu tak ako má a dopravný servis v rádiách je príliš pomalý na to, aby varoval pred náhlou prekážkou na diaľnici. Neuplynie však veľa času a autá sa budú navzájom informovať o prekážkach a nebezp

Aby Willwarn dokázal varovať vodiča pred pokazeným automobilom stojacim na diaľnici musia byť obe autá prihlásené do jednotnej bezdrôtovej siete. Potom si dokážu vymeniť informácie o prudkom brzdení alebo aj šmyku.(Zdroj: daimlerchrysler)

Výstražný trojuholník už na dnešné pomery neplní svoju funkciu tak ako má a dopravný servis v rádiách je príliš pomalý na to, aby varoval pred náhlou prekážkou na diaľnici. Neuplynie však veľa času a autá sa budú navzájom informovať o prekážkach a nebezpečenstve na cestách.

Bezdrôtové vystríhanie pred nebezpečným miestom, ku ktorému sa vozidlo blíži vyrieši európsky výskumný projekt Willwarn (Wireless Local Danger Warning) čo je v podstate bezdrôtové varovanie pred lokálnym nebezpečenstvom. Automobily navzájom pospájané na princípe bezdrôtovej počítačovej siete WLAN (Wireless Local Area Network) si budú navzájom posielať informácie a pripravovať vodičov na vzniknutú situáciu. Keď jedno z vozidiel havaruje, pokazí sa, zastane alebo prudko zabrzdí , vyšle signál ostatným.

Článok pokračuje pod video reklamou

Vďaka varovným hláseniam odovzdávaným štafetovo do vzdialenosti pol kilometra od jedného auta k druhému sa vodiči včas pripravia na kritickú situáciu. Nový systém nepotrebuje inštaláciu žiadnych ďalších prídavných senzorov ani nákladných vysielačov a prijímačov, stačí aby sa auto vedelo pripojiť na internet. Rádiové majáky pri ceste a dopravný dispečing môžu spočiatku slúžiť na včasné varovanie pred kolíziami a neskôr na zabezpečenie plynulosti.

Koncern DaimlerChrysler po šesťročnom výskume odskúšal použitie systému v praxi. Päť testovaných automobilov idúcich za sebou si prostredníctvom rádiových vĺn odovzdávalo informácie o kritických situáciách na ceste ako je napríklad - hmla, námraza, či nečakaná prekážka.


 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 203
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 824
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 070
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 609
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 116
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 001
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 650
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 550
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 340
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 773

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.