SME

Autá budú komunikovať po internete

Výstražný trojuholník už na dnešné pomery neplní svoju funkciu tak ako má a dopravný servis v rádiách je príliš pomalý na to, aby varoval pred náhlou prekážkou na diaľnici. Neuplynie však veľa času a autá sa budú navzájom informovať o prekážkach a nebezp

Aby Willwarn dokázal varovať vodiča pred pokazeným automobilom stojacim na diaľnici musia byť obe autá prihlásené do jednotnej bezdrôtovej siete. Potom si dokážu vymeniť informácie o prudkom brzdení alebo aj šmyku.Aby Willwarn dokázal varovať vodiča pred pokazeným automobilom stojacim na diaľnici musia byť obe autá prihlásené do jednotnej bezdrôtovej siete. Potom si dokážu vymeniť informácie o prudkom brzdení alebo aj šmyku. (Zdroj: daimlerchrysler)

Výstražný trojuholník už na dnešné pomery neplní svoju funkciu tak ako má a dopravný servis v rádiách je príliš pomalý na to, aby varoval pred náhlou prekážkou na diaľnici. Neuplynie však veľa času a autá sa budú navzájom informovať o prekážkach a nebezpečenstve na cestách.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bezdrôtové vystríhanie pred nebezpečným miestom, ku ktorému sa vozidlo blíži vyrieši európsky výskumný projekt Willwarn (Wireless Local Danger Warning) čo je v podstate bezdrôtové varovanie pred lokálnym nebezpečenstvom. Automobily navzájom pospájané na princípe bezdrôtovej počítačovej siete WLAN (Wireless Local Area Network) si budú navzájom posielať informácie a pripravovať vodičov na vzniknutú situáciu. Keď jedno z vozidiel havaruje, pokazí sa, zastane alebo prudko zabrzdí , vyšle signál ostatným.

SkryťVypnúť reklamu

Vďaka varovným hláseniam odovzdávaným štafetovo do vzdialenosti pol kilometra od jedného auta k druhému sa vodiči včas pripravia na kritickú situáciu. Nový systém nepotrebuje inštaláciu žiadnych ďalších prídavných senzorov ani nákladných vysielačov a prijímačov, stačí aby sa auto vedelo pripojiť na internet. Rádiové majáky pri ceste a dopravný dispečing môžu spočiatku slúžiť na včasné varovanie pred kolíziami a neskôr na zabezpečenie plynulosti.

Koncern DaimlerChrysler po šesťročnom výskume odskúšal použitie systému v praxi. Päť testovaných automobilov idúcich za sebou si prostredníctvom rádiových vĺn odovzdávalo informácie o kritických situáciách na ceste ako je napríklad - hmla, námraza, či nečakaná prekážka.


 

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 419
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 325
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 893
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 804
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 558
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 421
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 144
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 903
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 520
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 286
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 236
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 035
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 445
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu