SME
Pondelok, 14. jún, 2021 | Meniny má VasilKrížovkyKrížovky

Seat Leon FR – rodinná stíhačka

Pre motoristov, ktorým extravagancia bežného Seatu Leon nestačí, vznikla športová verzia FR obohatená o praktické aj čisto estetické prvky. Automobilka tak chce verejnosť utvrdiť vo svojich zámeroch vyrábať síce športové ale v bežnom živote použiteľné au

Nie každé rodinné auto dokáže jazdiť tak rýchlo ako Leon FR s motorom 2,0 TFSI. Z bočného profilu karosérie vyplýva veľký vnútorný priestor, najmä vzadu.Nie každé rodinné auto dokáže jazdiť tak rýchlo ako Leon FR s motorom 2,0 TFSI. Z bočného profilu karosérie vyplýva veľký vnútorný priestor, najmä vzadu. (Zdroj: autor)

Pre motoristov, ktorým extravagancia bežného Seatu Leon nestačí, vznikla športová verzia FR obohatená o praktické aj čisto estetické prvky. Automobilka tak chce verejnosť utvrdiť vo svojich zámeroch vyrábať síce športové ale v bežnom živote použiteľné autá.

Na každý deň
Variant FR inšpirovaný pretekárskymi vozidlami poteší krajšími nárazníkmi, nádhernými zliatinovými diskami, športovými sedadlami s logom FR a výborne tvarovaným volantom.
Z radu ďalších odlišností môžeme spomenúť biele podfarbenie prístrojov, ktoré sú podstatne ľahšie čitateľné ako v bežnej verzii. V dobre zladenom aute však chýbali hliníkové pedály. V mestskej premávke poteší ľahké nasadanie do výrazne tvarovaných sedadiel, ktorých prvý význam odhalíte najmä v ostrých zákrutách. Až prekvapujúco veľa miesta s kolmo dole spustenými nohami zostáva na zadných sedadlách. Za umelecký dojem športového auta a zachovanie praktických vlastností si Leon FR zaslúži pochvalu.

Dve tváre
Z ponuky troch motorov pre verziu FR sme vyskúšali zlatý stred a nám dobre známy štvorvalec 2,0 TFSI s priamym vstrekom benzínu a turbom. Jeho najväčšou prednosťou zostáva výborný ťah v celom spektre otáčok a úsporná prevádzka. Po víťazstve v súťaži o Motor roka by mu pristal aj titul „pán dokonalý“. K ideálu športového motora mu chýba trocha razancie alebo citeľný záťah vo vysokých otáčkach. Navyše Seat ako športová značka koncernu Volkswagen si mohla dať viac záležať na zvuku výfukového potrubia a naladení plynového pedálu, aby bolo dávkovanie výkonu presnejšie.
Motor dvoch tvarí však ukázal, že cestou na rodinný výlet mu postačí 7,5 litra 98- oktánového benzínu na sto kilometrov, pritom poruke je výkon 200 koní a krútiaci moment 280 Nm. Večerná chvíľka poézie na kľukatých horských cestách vyjde na 12,5 l/100 km. Ďalší test iba potvrdil vhodnosť športového motora do každodennej premávky. Podobne je na tom podvozok.

Podvozok
Napriek použitým sedemnásť palcovým kolesám a nízkoprofilovým pneumatikám zostal podvozok pomerne komfortný. Ruky vodiča na dobre tvarovanom volante nedokážu presnejšie precítiť, kedy prichádza hraničná situácia. Tiež nám niekedy nebolo jasné, či je podvozok skôr nedotáčavý alebo pretáčavý. To sú však problémy, ktoré bude riešiť iba hŕstka motoristov. Ostatní budú radi, že majú výkonné športové auto použiteľné každý deň, ktoré ich pri zrýchlení poriadne oprie do sedadla.

Kompromis
Seat Leon FR je jedno z mála športových automobilov, ktoré obstoja aj v pozícii rodinného auta a to bez väčších kompromisov, pretože výkonný motor je pri bežnej jazde úsporný, objem kufra nezaostáva za konkurenciou a vnútorný priestor ju aj predčí. Rodina si bude pochvaľovať tichý motor a takmer nepočuteľný výfuk, z pohľadu športového auta až príliš tichý. V prospech modelu Leon FR hrá aj cena, nižšia ako pri Škode Octavia RS s rovnako výkonným motorom.

Naše hodnotenie

vzhľad ****
interiér ***
motor ****
jazdné vlastnosti ****
technika ***
výbava ***
úžitok ****
celkový dojem ****
(maximálne hodnotenie *****)


Cena modelu Seat Leon od 495 900 Sk
Cena testovanej verzie FR 825 500 Sk
Motor 2,0 TFSI
Výkon motora 147 kW / 200k
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,3 s
Objem batožinového priestoru 341 l
Spotreba podľa výrobcu 7,9 l/100 km
Spotreba v teste 9,2 l/100 km
Bezpečnosť ABS, ESP, 6x airbag


Ak Seat Leon, tak jednoznačne verzia FR so športovým predným nárazníkom a ďalšími doplnkami. Netradične umiestnené stierače na okraji okna zotrú takmer celú plochu.
 Leon FR je fakt rýchle auto ale až s priveľmi civilizovanými prejavmi a odfiltrovaním vodiča od diania na ceste.
Hlavica radiacej páky ako jeden z poznávacích znakov verzie FR vyzerá napohľad veľmi efektne. V praxi sa neosvedčila, lebo nepasuje do ruky.
Milo nás prekvapil batožinový priestor dobre využiteľného tvaru.
 Kokpit inšpirovaný okruhovými špeciálmi ponúka ideálny posed vodiča a prehľadné ovládanie. Výhľad šikmo von je komplikovaný.
Po takýchto sedadlách túži každý vyznávač športovej jazdy. Jednoducho nemajú chybu.
Volant je na rozdiel od radiacej páky výborne tvarovaný s primerane hrubým vencom.
V bežnom Leone kritizované neprehľadné budíky má verzia FR vďaka bielemu podkladu oveľa lepšie čitateľné.
Leon FR je športový hatchback avšak s miestom vzadu na úrovni kompaktného minivanu.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy
  2. Hudbou proti holorubom.
  3. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  4. Ako sa mení dynamika firiem?
  5. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  6. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  7. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  8. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  9. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  10. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  1. Behind every successful business lies a set of skilled people
  2. Klimatická zmena rozkývala štatistiky škôd na domoch a bytoch
  3. Ako sa mení dynamika firiem?
  4. Hudbou proti holorubom.
  5. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  6. Pečeň je priamo zodpovedná za stav vášho imunitného systému
  7. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  8. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  9. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  10. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  1. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 11 707
  2. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 11 005
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 10 632
  4. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 9 198
  5. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 9 040
  6. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 9 008
  7. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 280
  8. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 6 907
  9. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 5 915
  10. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 5 695
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Alena Zsuzsová (vpravo) a vľavo v pozadí Marian Kočner.

Najvyšší súd nemusí riešiť celý prípad.


17 h
Riaditeľ národnej protizločineckej jednotky NAKA Branislav Zurian.

Bol obvinený zo zneužívania právomoci a prečin ohrozenia dôvernej skutočnosti.


a 2 ďalší 3 h
Respirátor.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 391-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 441 obetí.


a 4 ďalší 13 h

Neprehliadnite tiež

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Čisto na elektrinu prejde vyše 80 kilometrov.


20 h
Volkswagen Multivan

Už nemá podvozok dodávky a dostal plug-in hybrid.


11. jún
Opel Grandland

Nový je interiér aj systém nočného videnia.


11. jún
Seat Arona Xperiance

Malé mestské SUV ostáva v ponuke aj so štvorvalcom.


10. jún