SME
Štvrtok, 22. august, 2019 | Meniny má Tichomír

Seat Leon FR – rodinná stíhačka

Pre motoristov, ktorým extravagancia bežného Seatu Leon nestačí, vznikla športová verzia FR obohatená o praktické aj čisto estetické prvky. Automobilka tak chce verejnosť utvrdiť vo svojich zámeroch vyrábať síce športové ale v bežnom živote použiteľné au

Nie každé rodinné auto dokáže jazdiť tak rýchlo ako Leon FR s motorom 2,0 TFSI. Z bočného profilu karosérie vyplýva veľký vnútorný priestor, najmä vzadu.Nie každé rodinné auto dokáže jazdiť tak rýchlo ako Leon FR s motorom 2,0 TFSI. Z bočného profilu karosérie vyplýva veľký vnútorný priestor, najmä vzadu.(Zdroj: autor)

Pre motoristov, ktorým extravagancia bežného Seatu Leon nestačí, vznikla športová verzia FR obohatená o praktické aj čisto estetické prvky. Automobilka tak chce verejnosť utvrdiť vo svojich zámeroch vyrábať síce športové ale v bežnom živote použiteľné autá.

Na každý deň
Variant FR inšpirovaný pretekárskymi vozidlami poteší krajšími nárazníkmi, nádhernými zliatinovými diskami, športovými sedadlami s logom FR a výborne tvarovaným volantom.
Z radu ďalších odlišností môžeme spomenúť biele podfarbenie prístrojov, ktoré sú podstatne ľahšie čitateľné ako v bežnej verzii. V dobre zladenom aute však chýbali hliníkové pedály. V mestskej premávke poteší ľahké nasadanie do výrazne tvarovaných sedadiel, ktorých prvý význam odhalíte najmä v ostrých zákrutách. Až prekvapujúco veľa miesta s kolmo dole spustenými nohami zostáva na zadných sedadlách. Za umelecký dojem športového auta a zachovanie praktických vlastností si Leon FR zaslúži pochvalu.

Dve tváre
Z ponuky troch motorov pre verziu FR sme vyskúšali zlatý stred a nám dobre známy štvorvalec 2,0 TFSI s priamym vstrekom benzínu a turbom. Jeho najväčšou prednosťou zostáva výborný ťah v celom spektre otáčok a úsporná prevádzka. Po víťazstve v súťaži o Motor roka by mu pristal aj titul „pán dokonalý“. K ideálu športového motora mu chýba trocha razancie alebo citeľný záťah vo vysokých otáčkach. Navyše Seat ako športová značka koncernu Volkswagen si mohla dať viac záležať na zvuku výfukového potrubia a naladení plynového pedálu, aby bolo dávkovanie výkonu presnejšie.
Motor dvoch tvarí však ukázal, že cestou na rodinný výlet mu postačí 7,5 litra 98- oktánového benzínu na sto kilometrov, pritom poruke je výkon 200 koní a krútiaci moment 280 Nm. Večerná chvíľka poézie na kľukatých horských cestách vyjde na 12,5 l/100 km. Ďalší test iba potvrdil vhodnosť športového motora do každodennej premávky. Podobne je na tom podvozok.

Podvozok
Napriek použitým sedemnásť palcovým kolesám a nízkoprofilovým pneumatikám zostal podvozok pomerne komfortný. Ruky vodiča na dobre tvarovanom volante nedokážu presnejšie precítiť, kedy prichádza hraničná situácia. Tiež nám niekedy nebolo jasné, či je podvozok skôr nedotáčavý alebo pretáčavý. To sú však problémy, ktoré bude riešiť iba hŕstka motoristov. Ostatní budú radi, že majú výkonné športové auto použiteľné každý deň, ktoré ich pri zrýchlení poriadne oprie do sedadla.

Kompromis
Seat Leon FR je jedno z mála športových automobilov, ktoré obstoja aj v pozícii rodinného auta a to bez väčších kompromisov, pretože výkonný motor je pri bežnej jazde úsporný, objem kufra nezaostáva za konkurenciou a vnútorný priestor ju aj predčí. Rodina si bude pochvaľovať tichý motor a takmer nepočuteľný výfuk, z pohľadu športového auta až príliš tichý. V prospech modelu Leon FR hrá aj cena, nižšia ako pri Škode Octavia RS s rovnako výkonným motorom.

Naše hodnotenie

vzhľad ****
interiér ***
motor ****
jazdné vlastnosti ****
technika ***
výbava ***
úžitok ****
celkový dojem ****
(maximálne hodnotenie *****)


Cena modelu Seat Leon od 495 900 Sk
Cena testovanej verzie FR 825 500 Sk
Motor 2,0 TFSI
Výkon motora 147 kW / 200k
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,3 s
Objem batožinového priestoru 341 l
Spotreba podľa výrobcu 7,9 l/100 km
Spotreba v teste 9,2 l/100 km
Bezpečnosť ABS, ESP, 6x airbag


Ak Seat Leon, tak jednoznačne verzia FR so športovým predným nárazníkom a ďalšími doplnkami. Netradične umiestnené stierače na okraji okna zotrú takmer celú plochu.
 Leon FR je fakt rýchle auto ale až s priveľmi civilizovanými prejavmi a odfiltrovaním vodiča od diania na ceste.
Hlavica radiacej páky ako jeden z poznávacích znakov verzie FR vyzerá napohľad veľmi efektne. V praxi sa neosvedčila, lebo nepasuje do ruky.
Milo nás prekvapil batožinový priestor dobre využiteľného tvaru.
 Kokpit inšpirovaný okruhovými špeciálmi ponúka ideálny posed vodiča a prehľadné ovládanie. Výhľad šikmo von je komplikovaný.
Po takýchto sedadlách túži každý vyznávač športovej jazdy. Jednoducho nemajú chybu.
Volant je na rozdiel od radiacej páky výborne tvarovaný s primerane hrubým vencom.
V bežnom Leone kritizované neprehľadné budíky má verzia FR vďaka bielemu podkladu oveľa lepšie čitateľné.
Leon FR je športový hatchback avšak s miestom vzadu na úrovni kompaktného minivanu.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Oslava prvého miliónu dopadla šokujúco
  2. Zaspomínajte si na detstvo s tradičnými pochúťkami
  3. Najväčšia konferencia o doprave v SR sa už blíži
  4. Tajné funkcie áut: vedeli ste o nich?
  5. Barbados, Portoriko: Plavte sa Južným Karibikom (letenka v cene)
  6. Posezónna špeciálna ponuka na špičkové japonské klimatizácie
  7. Do čoho obliekate svoje deti? Nekvalitnými materiálmi im škodíte
  8. Horúčavy na Slovensku budú častejšie. Koľko stupňov dosiahnu?
  9. Mesto Košice hľadá riaditeľov mestských podnikov
  10. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Mexiku?
  1. Mimoriadny úspech na medzinárodnej súťaži v Číne
  2. Zaspomínajte si na detstvo s tradičnými pochúťkami
  3. Filmári objavili skryté krásy Novej Bane – tu je video
  4. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity
  5. Tajné funkcie áut: vedeli ste o nich?
  6. Najväčšia konferencia o doprave v SR sa už blíži
  7. Opätovne ožíva bratislavská Koliba Expo
  8. Prvý dojem urobíte len raz. Prečo to platí práve pri predaji?
  9. Otvoria prvú časť zrekonštruovaného Polusu
  10. Dobrá správa z Domaše: Hotel Zátoka na Eve opäť funguje
  1. Barbados, Portoriko: Plavte sa Južným Karibikom (letenka v cene) 12 709
  2. Tajné funkcie áut: vedeli ste o nich? 10 307
  3. Horúčavy na Slovensku budú častejšie. Koľko stupňov dosiahnu? 10 069
  4. Do čoho obliekate svoje deti? Nekvalitnými materiálmi im škodíte 9 469
  5. Oslava prvého miliónu dopadla šokujúco 7 678
  6. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Mexiku? 6 603
  7. Najväčšia konferencia o doprave v SR sa už blíži 5 558
  8. Malebné severné Taliansko: Hory, jazerá, krásne mestá aj móda 4 660
  9. Farma v Krtíši je stredoeurópskym unikátom. Majiteľ neberie plat 4 428
  10. Na horúčavy myslite už pri stavbe domu 4 416

Hlavné správy zo Sme.sk

Píše Samuel Marec - Fórum

Takto bude vyzerať koniec budúcnosti (píše Samo Marec)

Ako v boji proti klimatickej zmene neuspejeme práve preto, že sme ľudia.

Ilustračné foto.
Píše Marek Maďarič

Nadávať na Fica nie je výučný list (píše Marek Maďarič)

Výmena vlády je zrelá, ale nie istá.

Zľava: Líder strany Za ľudí a exprezident Andrej Kiska, predseda hnutia Progresívne Slovensko Michal Truban, predseda strany SPOLU – občianska demokracia Miroslav Beblavý a predseda KDH Alojz Hlina počas tlačovej besedy.

Tesco ustupuje. Na Kamennom námestí zostane už iba v suteréne

Koncom roka ho v bývalom Priore nahradia nové prevádzky.

Priestory bývalého My Bratislava na Kamennom námestí

Neprehliadnite tiež

Toyota Corolla v novej generácii spája krásu so spoľahlivosťou (test)

Štýlový hatchback má mnoho príjemných prekvapení.

Toyota Corolla Hatchback

Audi RS6 Avant je mimoriadne ostré kombi pre náročných

V množstve noviniek najviac vyniká mild hybridný systém.

Audi RS6 Avant

Radíme: Je dobré vypnúť klimatizáciu 5 - 10 minút pred dojazdom do cieľa

Najčastejším problémom je únik chladiacej kvapaliny.

Kedy je správny čas na klímu?
Volkswagen Golf