SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Seat Leon FR – rodinná stíhačka

Pre motoristov, ktorým extravagancia bežného Seatu Leon nestačí, vznikla športová verzia FR obohatená o praktické aj čisto estetické prvky. Automobilka tak chce verejnosť utvrdiť vo svojich zámeroch vyrábať síce športové ale v bežnom živote použiteľné au

Nie každé rodinné auto dokáže jazdiť tak rýchlo ako Leon FR s motorom 2,0 TFSI. Z bočného profilu karosérie vyplýva veľký vnútorný priestor, najmä vzadu.Nie každé rodinné auto dokáže jazdiť tak rýchlo ako Leon FR s motorom 2,0 TFSI. Z bočného profilu karosérie vyplýva veľký vnútorný priestor, najmä vzadu. (Zdroj: autor)

Pre motoristov, ktorým extravagancia bežného Seatu Leon nestačí, vznikla športová verzia FR obohatená o praktické aj čisto estetické prvky. Automobilka tak chce verejnosť utvrdiť vo svojich zámeroch vyrábať síce športové ale v bežnom živote použiteľné autá.

Na každý deň
Variant FR inšpirovaný pretekárskymi vozidlami poteší krajšími nárazníkmi, nádhernými zliatinovými diskami, športovými sedadlami s logom FR a výborne tvarovaným volantom.
Z radu ďalších odlišností môžeme spomenúť biele podfarbenie prístrojov, ktoré sú podstatne ľahšie čitateľné ako v bežnej verzii. V dobre zladenom aute však chýbali hliníkové pedály. V mestskej premávke poteší ľahké nasadanie do výrazne tvarovaných sedadiel, ktorých prvý význam odhalíte najmä v ostrých zákrutách. Až prekvapujúco veľa miesta s kolmo dole spustenými nohami zostáva na zadných sedadlách. Za umelecký dojem športového auta a zachovanie praktických vlastností si Leon FR zaslúži pochvalu.

Dve tváre
Z ponuky troch motorov pre verziu FR sme vyskúšali zlatý stred a nám dobre známy štvorvalec 2,0 TFSI s priamym vstrekom benzínu a turbom. Jeho najväčšou prednosťou zostáva výborný ťah v celom spektre otáčok a úsporná prevádzka. Po víťazstve v súťaži o Motor roka by mu pristal aj titul „pán dokonalý“. K ideálu športového motora mu chýba trocha razancie alebo citeľný záťah vo vysokých otáčkach. Navyše Seat ako športová značka koncernu Volkswagen si mohla dať viac záležať na zvuku výfukového potrubia a naladení plynového pedálu, aby bolo dávkovanie výkonu presnejšie.
Motor dvoch tvarí však ukázal, že cestou na rodinný výlet mu postačí 7,5 litra 98- oktánového benzínu na sto kilometrov, pritom poruke je výkon 200 koní a krútiaci moment 280 Nm. Večerná chvíľka poézie na kľukatých horských cestách vyjde na 12,5 l/100 km. Ďalší test iba potvrdil vhodnosť športového motora do každodennej premávky. Podobne je na tom podvozok.

Podvozok
Napriek použitým sedemnásť palcovým kolesám a nízkoprofilovým pneumatikám zostal podvozok pomerne komfortný. Ruky vodiča na dobre tvarovanom volante nedokážu presnejšie precítiť, kedy prichádza hraničná situácia. Tiež nám niekedy nebolo jasné, či je podvozok skôr nedotáčavý alebo pretáčavý. To sú však problémy, ktoré bude riešiť iba hŕstka motoristov. Ostatní budú radi, že majú výkonné športové auto použiteľné každý deň, ktoré ich pri zrýchlení poriadne oprie do sedadla.

Kompromis
Seat Leon FR je jedno z mála športových automobilov, ktoré obstoja aj v pozícii rodinného auta a to bez väčších kompromisov, pretože výkonný motor je pri bežnej jazde úsporný, objem kufra nezaostáva za konkurenciou a vnútorný priestor ju aj predčí. Rodina si bude pochvaľovať tichý motor a takmer nepočuteľný výfuk, z pohľadu športového auta až príliš tichý. V prospech modelu Leon FR hrá aj cena, nižšia ako pri Škode Octavia RS s rovnako výkonným motorom.

Naše hodnotenie

vzhľad ****
interiér ***
motor ****
jazdné vlastnosti ****
technika ***
výbava ***
úžitok ****
celkový dojem ****
(maximálne hodnotenie *****)


Cena modelu Seat Leon od 495 900 Sk
Cena testovanej verzie FR 825 500 Sk
Motor 2,0 TFSI
Výkon motora 147 kW / 200k
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,3 s
Objem batožinového priestoru 341 l
Spotreba podľa výrobcu 7,9 l/100 km
Spotreba v teste 9,2 l/100 km
Bezpečnosť ABS, ESP, 6x airbag


Ak Seat Leon, tak jednoznačne verzia FR so športovým predným nárazníkom a ďalšími doplnkami. Netradične umiestnené stierače na okraji okna zotrú takmer celú plochu.
 Leon FR je fakt rýchle auto ale až s priveľmi civilizovanými prejavmi a odfiltrovaním vodiča od diania na ceste.
Hlavica radiacej páky ako jeden z poznávacích znakov verzie FR vyzerá napohľad veľmi efektne. V praxi sa neosvedčila, lebo nepasuje do ruky.
Milo nás prekvapil batožinový priestor dobre využiteľného tvaru.
 Kokpit inšpirovaný okruhovými špeciálmi ponúka ideálny posed vodiča a prehľadné ovládanie. Výhľad šikmo von je komplikovaný.
Po takýchto sedadlách túži každý vyznávač športovej jazdy. Jednoducho nemajú chybu.
Volant je na rozdiel od radiacej páky výborne tvarovaný s primerane hrubým vencom.
V bežnom Leone kritizované neprehľadné budíky má verzia FR vďaka bielemu podkladu oveľa lepšie čitateľné.
Leon FR je športový hatchback avšak s miestom vzadu na úrovni kompaktného minivanu.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  6. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  2. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  3. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  4. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  5. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  6. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 037
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 271
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 500
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 963
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 699
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 665
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 857
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 764
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 627
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 8 957
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Vždy sa dá počítať s vypätím všetkých síl

Krajčí počas testovania videl "silného ducha slovenského národa".

Minister obrany Jaroslav Naď (OĽaNO) počas návštevy odberného miesta. v obci Nižná v okrese Tvrdošín.
Minister obrany Jaroslav Naď.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.