SME
Nedeľa, 3. júl, 2022 | Meniny má Miloslav

Autolekárnička má sto rokov

Prvá zmienka o pomôckach na poskytovanie prvej pomoci pochádza z roku 1880, keď prišli na trh domáce a začiatkom dvadsiateho storočia aj automobilové lekárničky.

Prvá zmienka o pomôckach na poskytovanie prvej pomoci pochádza z roku 1880, keď prišli na trh domáce a začiatkom dvadsiateho storočia aj automobilové lekárničky.

Cenník, v ktorom nachádzame prvú zmienku o lekárničke, niesol názov „Dodávateľ pre Jej Veličenstvo kráľovnú Oľgu z Wurtembergu“. Lekárnička, vrátane inštrukcií prvej pomoci, stála 32 ríšskych mariek. Obal lekárničiek nebol väčší ako dnešné škatuľky na cigarety alebo manikúru, vďaka čomu sa stali nielen užitočným, ale aj módnym doplnkom. Paul Hartmann, zakladateľ spoločnosti Hartmann zaviedol niekoľko typov lekárničiek pre domácnosť, pre rodinu a školu, pre malé podniky, dielne, remeselníkov, pre stredne veľké továrne, pre veľké továrne, pre banské doly a mlyny. Začiatkom dvadsiateho storočia s nástupom automobilizmu sa na trhu objavili prvé autolekárničky. Obsahovali obväzový materiál, tinktúry, masti a ďalšie súčasti. Výbava autolekárničiek je dnes daná zákonom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Čo má obsahovať dnešná autolekárnička ?

 - Hydrofilnú skladanú sterilnú gázu 7,5 cm x 7,5 cm, 5 ks
 - Dezinfekčný roztok s rozprašovačom (40 – 50 ml) v orig. balení
 - Resuscitačné rúško s ventilom
 - Izotermickú polyesterovú fóliu 220 cm x 140 cm alebo 200 cm x 150 cm
 - Trojrohú šatku
 - Jednorazové gumené rukavice
 - PVC rúško 20 cm x 20 cm, hrúbka min. 0,12 mm
 - Hladkú náplasť min. 1,25 cm x 2 m
 - Hotový sterilný obväz č. 4
 - Hydrofilný sterilný obväz 10 cm x 5 m
 - Hydrofilný sterilný obväz 6 cm x 5 m
 - Pružné elastické ovínadlo min. 6 cm x 5 m
 - Náplasť s vankúšikom 8 cm x 4 cm
 - Nehrdzavejúce nožnice

 

SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  8. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  1. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  2. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  3. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  7. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  8. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 531
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 813
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 413
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 8 857
  5. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 588
  6. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 4 584
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 823
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 125
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná foto

Väčšina chodcov považuje za najväčší problém rýchlosť e-kolobežiek.


Peter Hlušek 30. jún
Lysyčansk je už týždne terčom ruského bombardovania.

Okupant obsadil všetky veľké mestá v Luhansku.


1 h
Peter Sagan dnes na Tour de France 2022 - 3. etapa LIVE cez online prenos.

Peter Sagan dnes ide 3. etapu na Tour de France 2022.


Sportnet 6 h
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún

Neprehliadnite tiež

Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Puťin´s dron
  2. Martin Plesch: Dobrovoľníkom nedobrovoľne
  3. Anna Miľanová: Moja tvorba dotváraním škvŕn... 2022
  4. Ján Slosiarik: Čo nové vedenie ministerstva školstva, to nová reforma
  5. Ľubomír Maretta: Trauer
  6. Anna Miľanová: Matrioška a zmätok... 2022
  7. Rastislav Puchala: Viktorova zakáľačka
  8. Jana Hanuliaková: Pani Remišová, konajte!
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 19 948
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 240
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 972
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 9 079
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 914
  6. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 204
  7. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 3 158
  8. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit 2 878
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu