Trojdverová a podľa posledných nárazových testov aj mimoriadne bezpečná karoséria zaujme tvarom zadnej časti a veľmi netradičnou koncepciou s presklenými tretími dverami. Masívne boky karosérie ústia v zadných svetlách, čím dodávajú karosérii športový strih a akoby stláčajú priestor vzadu. Preto je interiér štvormiestny s dvomi pohodlnými zadnými sedadlami.
Bez kufrov
Štyroch dospelých čaká vo Volve C30 pohodlné cestovanie s minimálnym množstvom batožiny, pretože kufor ponúka objem iba 251 litrov. Vo dvojici a po sklopení zadných sedadiel prichádza do úvahy aj lyžovačka s väčším množstvom batožiny snoubordom a párom lyží. Celkovo si o úžitkových vlastnostiach cé tridsiatky netreba robiť ilúzie, pretože aj odkladacie boxy vo dverách sú pomerne malé. Na druhej strane priestor na sedenie je nadštandardne dobrý a nastupovaniu dozadu prekáža iba chýbajúce posúvanie predného sedadla po sklopení operadla.
Jednotvárne
Kvalite dielenského spracovania i použitým materiálom ťažko niečo vyčítať, najmä pri dobrom odhlučnení podvozku a celkovo príjemnej atmosfére za volantom. Tvary prístrojového panelu, páčok pod volantom a tlačidiel nie sú také odvážne ako „mladý“ dizajn karosérie, na druhej strane v tom je čaro dobrej ergonómie. Minimum tlačidiel a vecí, ktoré by dokázali rozptýliť, je vlastne príspevok k bezpečnosti. Sedadlá iba potvrdzujú, že Volvo ich robí stále najlepšie.
Hudba v popredí
Mladej generácii bude imponovať inteligentné otváranie s bezkľúčovým štartovaním, prípadne autorádio s rádiotextom, teda vypisovaním práve hraného interpreta. Kvalitné audiosústavy majú byť lákadlom tohto modelu. Pri aerodynamickom koeficiente odporu vzduchu 0,31 neobťažuje posádku hluk ani svišťanie vetra. Celkovo sa auto správa veľmi kultivovane na úrovni svojej značky. A je jedno, či hodnotíme chod radiacej páky, prejazd nerovným asfaltom alebo zatváranie dverí. Za zmienku stojí výborný výhľad z miesta vodiča šikmo dopredu. Plastové zrkadlá asi zámerne nenalakované do farby karosérie pôsobia trochu lacno.
Podvozok na jednotku
Naftový motor 2,0 D prevzatý s prevodovkou a tým istým odstupňovaním prevodov z modelu Ford Focus celkom dobre zapasoval aj pod kapotu Volva. Po naštartovaní a počas zrýchľovania by mohol byť tichší, avšak vibrácie prenášané do interiéru sú v tomto prípade neznámy pojem. K deklarovanej priemernej spotrebe 5,7 l/100 km sme sa s novým autom priblížili iba na cestách mimo mesta. Celkový priemer v teste 6,8 l/100 km zrejme ovplyvnila rýchla jazda vyprovokovaná vyladeným podvozkom. Po vzore Focusu má Volvo C30 asi jeden z najlepších podvozkov v triede, ktorému nahráva nízke ťažisko auta. S pokojom a prehľadom filtruje nerovnosti horských ciest, neutrálne vchádza do zákrut a vodičovi dáva pocítiť, kedy sa blíži k hranici šmyku.
Jazda by rozhodla
Každý nový model, ktorý doteraz nemal predchodcu, priťahuje už len tým, že je nový. Volvo C30 má však šancu naštrbiť suverénnu pozíciu prestížnych kompaktov ako Audi A3 a BMW 1. Okrem dobrej ceny prináša slušné zvezenie a istú dávku individuality. V našom hodnotení zohrala jazda podstatnejšiu úlohu, ako prázdne polemizovanie pri otvorených dverách s kamarátmi, ktorí si chceli obzrieť novinku. Nadšenie za volantom víťazí nad usporiadaním interiéru a dizajnom. Rastislav Chvála
Naše hodnotenie - Volvo C30 2,0 D Kinetic
vzhľad ****
interiér ***
motor ***
jazdné vlastnosti *****
technika ****
výbava ***
úžitok **
celkový dojem ****
maximálne hodnotenie *****
Cena modelu od 603 000 Sk
Cena testovanej verzie 784 000 Sk
Motor naftový štvorvalec, 2,0 D
Výkon motora 100/136 kW/k
Krútiaci moment 320 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,4 s
Objem batožinového priestoru 233 – 251 l
Spotreba podľa výrobcu 5,7 l/100 km
Spotreba v teste 6,8 l/100 km
Bezpečnosť ABS, DSTC, 6 x airbag
Volvo C30 2,0 D a konkurenti
Vozidlo Motor Cena Výkon (kW/k) Spotreba (l/100 km) Kufor (l)
Volvo C30 2,0 D 742 000 100 / 136 5,7 251
BMW 120 d 2,0 D 969 400 120 / 163 5,5 330
Audi A3 2,0 TDI 925 600 103 / 140 5,6 350
Alfa Romeo147 1,9 JTD 756 000 110 / 150 5,9 292
Pre nový a najmenší model značky Volvo je typická odvážne tvarovaná zadná časť a presklenné veko batožinového priestoru.
Malý objem dobre prístupného kufra korešponduje s celkovým zameraním auta. V porovnaní s konkurenciou je však podpriemerný.
Radšej pre dvoch ale poriadne. Zadné sedadlá oplývajú rovnakým komfortom ako predné, iba nastupovanie je podstatne ťažšie.
Tlačidlá na multifukčnom volante sú správne umiestnené a ovládanie tempomatu veľmi jednoduché.
Ergonómia a kvalitné materiály patria k silným stránkam modelu C30.
Inteligentný systém zamykania s kľúčom vo vrecku dnes ponúka stále viac automobilov, samozrejme za príplatok. Ide o doplnok vhodný pre pohyb v meste.
Stačí mať kľúč vo vrecku a štartovať „hračkárskou“ spínacou skrinkou. V prípade poruchy systému možno plastový nadstavec vytiahnuť a použiť klasickú spínaciu skrinku.
Autorádio ponúka okrem slušného zvuku funkciu „radiotext“ s vypisovaním interpretov skladieb a názvu práve počúvaného programu.
Airpanel je netypicky riešená ale veľmi praktická a prehľadná stredová konzola. Tlačidlá medzi otočnými ovládačmi by však mohli byť o málo väčšie.
Na zakrytie batožinového priestoru slúži plachta uchytená na dvoch sťahovacích tyčkách. Manipulácia s klasickou roletou je jednoduchšia.
Široké dvere otvárajú dostatočný priestor na nastupovanie dozadu. Odkladací box vo dverách je krátky a pomerne úzky.