SME

Test: Volvo C30 – nechce byť ľudové auto

Volvo už nechce byť automobilovou značkou len pre seniorov, preto pridalo do ponuky nový a najmenší model C30 s atraktívnym strihom. Verejnosť sa však márne nádejala, že pôjde o ľudové Volvo pre široké vrstvy.

Volvo C30 s pokojom a prehľadom filtruje nerovnosti horských ciest, neutrálne vchádza do zákrut a vodičovi dáva pocítiť, kedy sa blíži k hranici šmyku.Volvo C30 s pokojom a prehľadom filtruje nerovnosti horských ciest, neutrálne vchádza do zákrut a vodičovi dáva pocítiť, kedy sa blíži k hranici šmyku. (Zdroj: autor)

Trojdverová a podľa posledných nárazových testov aj mimoriadne bezpečná karoséria zaujme tvarom zadnej časti a veľmi netradičnou koncepciou s presklenými tretími dverami. Masívne boky karosérie ústia v zadných svetlách, čím dodávajú karosérii športový strih a akoby stláčajú priestor vzadu. Preto je interiér štvormiestny s dvomi pohodlnými zadnými sedadlami.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bez kufrov

Štyroch dospelých čaká vo Volve C30 pohodlné cestovanie s minimálnym množstvom batožiny, pretože kufor ponúka objem iba 251 litrov. Vo dvojici a po sklopení zadných sedadiel prichádza do úvahy aj lyžovačka s väčším množstvom batožiny snoubordom a párom lyží. Celkovo si o úžitkových vlastnostiach cé tridsiatky netreba robiť ilúzie, pretože aj odkladacie boxy vo dverách sú pomerne malé. Na druhej strane priestor na sedenie je nadštandardne dobrý a nastupovaniu dozadu prekáža iba chýbajúce posúvanie predného sedadla po sklopení operadla.

SkryťVypnúť reklamu

Jednotvárne

Kvalite dielenského spracovania i použitým materiálom ťažko niečo vyčítať, najmä pri dobrom odhlučnení podvozku a celkovo príjemnej atmosfére za volantom. Tvary prístrojového panelu, páčok pod volantom a tlačidiel nie sú také odvážne ako „mladý“ dizajn karosérie, na druhej strane v tom je čaro dobrej ergonómie. Minimum tlačidiel a vecí, ktoré by dokázali rozptýliť, je vlastne príspevok k bezpečnosti. Sedadlá iba potvrdzujú, že Volvo ich robí stále najlepšie.

Hudba v popredí

Mladej generácii bude imponovať inteligentné otváranie s bezkľúčovým štartovaním, prípadne autorádio s rádiotextom, teda vypisovaním práve hraného interpreta. Kvalitné audiosústavy majú byť lákadlom tohto modelu. Pri aerodynamickom koeficiente odporu vzduchu 0,31 neobťažuje posádku hluk ani svišťanie vetra. Celkovo sa auto správa veľmi kultivovane na úrovni svojej značky. A je jedno, či hodnotíme chod radiacej páky, prejazd nerovným asfaltom alebo zatváranie dverí. Za zmienku stojí výborný výhľad z miesta vodiča šikmo dopredu. Plastové zrkadlá asi zámerne nenalakované do farby karosérie pôsobia trochu lacno.

SkryťVypnúť reklamu

Podvozok na jednotku

Naftový motor 2,0 D prevzatý s prevodovkou a tým istým odstupňovaním prevodov z modelu Ford Focus celkom dobre zapasoval aj pod kapotu Volva. Po naštartovaní a počas zrýchľovania by mohol byť tichší, avšak vibrácie prenášané do interiéru sú v tomto prípade neznámy pojem. K deklarovanej priemernej spotrebe 5,7 l/100 km sme sa s novým autom priblížili iba na cestách mimo mesta. Celkový priemer v teste 6,8 l/100 km zrejme ovplyvnila rýchla jazda vyprovokovaná vyladeným podvozkom. Po vzore Focusu má Volvo C30 asi jeden z najlepších podvozkov v triede, ktorému nahráva nízke ťažisko auta. S pokojom a prehľadom filtruje nerovnosti horských ciest, neutrálne vchádza do zákrut a vodičovi dáva pocítiť, kedy sa blíži k hranici šmyku.

SkryťVypnúť reklamu

Jazda by rozhodla

Každý nový model, ktorý doteraz nemal predchodcu, priťahuje už len tým, že je nový. Volvo C30 má však šancu naštrbiť suverénnu pozíciu prestížnych kompaktov ako Audi A3 a BMW 1. Okrem dobrej ceny prináša slušné zvezenie a istú dávku individuality. V našom hodnotení zohrala jazda podstatnejšiu úlohu, ako prázdne polemizovanie pri otvorených dverách s kamarátmi, ktorí si chceli obzrieť novinku. Nadšenie za volantom víťazí nad usporiadaním interiéru a dizajnom. Rastislav Chvála

Naše hodnotenie - Volvo C30 2,0 D Kinetic

vzhľad ****

interiér ***

motor ***

jazdné vlastnosti *****

technika ****

výbava ***

úžitok **

celkový dojem ****

maximálne hodnotenie *****

Cena modelu od 603 000 Sk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Cena testovanej verzie 784 000 Sk

Motor naftový štvorvalec, 2,0 D

Výkon motora 100/136 kW/k

Krútiaci moment 320 Nm

Zrýchlenie 0-100 km/h 9,4 s

Objem batožinového priestoru 233 – 251 l

Spotreba podľa výrobcu 5,7 l/100 km

Spotreba v teste 6,8 l/100 km

Bezpečnosť ABS, DSTC, 6 x airbag

Volvo C30 2,0 D a konkurenti

Vozidlo Motor Cena Výkon (kW/k) Spotreba (l/100 km) Kufor (l)

Volvo C30 2,0 D 742 000 100 / 136 5,7 251

BMW 120 d 2,0 D 969 400 120 / 163 5,5 330

Audi A3 2,0 TDI 925 600 103 / 140 5,6 350

Alfa Romeo147 1,9 JTD 756 000 110 / 150 5,9 292

Pre nový a najmenší model značky Volvo je typická odvážne tvarovaná zadná časť a presklenné veko batožinového priestoru.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Malý objem dobre prístupného kufra korešponduje s celkovým zameraním auta. V porovnaní s konkurenciou je však podpriemerný.

Radšej pre dvoch ale poriadne. Zadné sedadlá oplývajú rovnakým komfortom ako predné, iba nastupovanie je podstatne ťažšie.

Tlačidlá na multifukčnom volante sú správne umiestnené a ovládanie tempomatu veľmi jednoduché.

Ergonómia a kvalitné materiály patria k silným stránkam modelu C30.

Inteligentný systém zamykania s kľúčom vo vrecku dnes ponúka stále viac automobilov, samozrejme za príplatok. Ide o doplnok vhodný pre pohyb v meste.

Stačí mať kľúč vo vrecku a štartovať „hračkárskou“ spínacou skrinkou. V prípade poruchy systému možno plastový nadstavec vytiahnuť a použiť klasickú spínaciu skrinku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Autorádio ponúka okrem slušného zvuku funkciu „radiotext“ s vypisovaním interpretov skladieb a názvu práve počúvaného programu.

Airpanel je netypicky riešená ale veľmi praktická a prehľadná stredová konzola. Tlačidlá medzi otočnými ovládačmi by však mohli byť o málo väčšie.

Na zakrytie batožinového priestoru slúži plachta uchytená na dvoch sťahovacích tyčkách. Manipulácia s klasickou roletou je jednoduchšia.

Široké dvere otvárajú dostatočný priestor na nastupovanie dozadu. Odkladací box vo dverách je krátky a pomerne úzky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 419
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 325
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 893
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 804
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 558
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 421
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 144
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 859
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 522
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 289
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 238
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 036
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 445
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu