SME
Sobota, 3. december, 2022 | Meniny má Oldrich

Test: Volvo C30 – nechce byť ľudové auto

Volvo už nechce byť automobilovou značkou len pre seniorov, preto pridalo do ponuky nový a najmenší model C30 s atraktívnym strihom. Verejnosť sa však márne nádejala, že pôjde o ľudové Volvo pre široké vrstvy.

Volvo C30 s pokojom a prehľadom filtruje nerovnosti horských ciest, neutrálne vchádza do zákrut a vodičovi dáva pocítiť, kedy sa blíži k hranici šmyku.Volvo C30 s pokojom a prehľadom filtruje nerovnosti horských ciest, neutrálne vchádza do zákrut a vodičovi dáva pocítiť, kedy sa blíži k hranici šmyku. (Zdroj: autor)

Trojdverová a podľa posledných nárazových testov aj mimoriadne bezpečná karoséria zaujme tvarom zadnej časti a veľmi netradičnou koncepciou s presklenými tretími dverami. Masívne boky karosérie ústia v zadných svetlách, čím dodávajú karosérii športový strih a akoby stláčajú priestor vzadu. Preto je interiér štvormiestny s dvomi pohodlnými zadnými sedadlami.

Bez kufrov

Štyroch dospelých čaká vo Volve C30 pohodlné cestovanie s minimálnym množstvom batožiny, pretože kufor ponúka objem iba 251 litrov. Vo dvojici a po sklopení zadných sedadiel prichádza do úvahy aj lyžovačka s väčším množstvom batožiny snoubordom a párom lyží. Celkovo si o úžitkových vlastnostiach cé tridsiatky netreba robiť ilúzie, pretože aj odkladacie boxy vo dverách sú pomerne malé. Na druhej strane priestor na sedenie je nadštandardne dobrý a nastupovaniu dozadu prekáža iba chýbajúce posúvanie predného sedadla po sklopení operadla.

Jednotvárne

Kvalite dielenského spracovania i použitým materiálom ťažko niečo vyčítať, najmä pri dobrom odhlučnení podvozku a celkovo príjemnej atmosfére za volantom. Tvary prístrojového panelu, páčok pod volantom a tlačidiel nie sú také odvážne ako „mladý“ dizajn karosérie, na druhej strane v tom je čaro dobrej ergonómie. Minimum tlačidiel a vecí, ktoré by dokázali rozptýliť, je vlastne príspevok k bezpečnosti. Sedadlá iba potvrdzujú, že Volvo ich robí stále najlepšie.

Hudba v popredí

Mladej generácii bude imponovať inteligentné otváranie s bezkľúčovým štartovaním, prípadne autorádio s rádiotextom, teda vypisovaním práve hraného interpreta. Kvalitné audiosústavy majú byť lákadlom tohto modelu. Pri aerodynamickom koeficiente odporu vzduchu 0,31 neobťažuje posádku hluk ani svišťanie vetra. Celkovo sa auto správa veľmi kultivovane na úrovni svojej značky. A je jedno, či hodnotíme chod radiacej páky, prejazd nerovným asfaltom alebo zatváranie dverí. Za zmienku stojí výborný výhľad z miesta vodiča šikmo dopredu. Plastové zrkadlá asi zámerne nenalakované do farby karosérie pôsobia trochu lacno.

Podvozok na jednotku

Naftový motor 2,0 D prevzatý s prevodovkou a tým istým odstupňovaním prevodov z modelu Ford Focus celkom dobre zapasoval aj pod kapotu Volva. Po naštartovaní a počas zrýchľovania by mohol byť tichší, avšak vibrácie prenášané do interiéru sú v tomto prípade neznámy pojem. K deklarovanej priemernej spotrebe 5,7 l/100 km sme sa s novým autom priblížili iba na cestách mimo mesta. Celkový priemer v teste 6,8 l/100 km zrejme ovplyvnila rýchla jazda vyprovokovaná vyladeným podvozkom. Po vzore Focusu má Volvo C30 asi jeden z najlepších podvozkov v triede, ktorému nahráva nízke ťažisko auta. S pokojom a prehľadom filtruje nerovnosti horských ciest, neutrálne vchádza do zákrut a vodičovi dáva pocítiť, kedy sa blíži k hranici šmyku.

Jazda by rozhodla

Každý nový model, ktorý doteraz nemal predchodcu, priťahuje už len tým, že je nový. Volvo C30 má však šancu naštrbiť suverénnu pozíciu prestížnych kompaktov ako Audi A3 a BMW 1. Okrem dobrej ceny prináša slušné zvezenie a istú dávku individuality. V našom hodnotení zohrala jazda podstatnejšiu úlohu, ako prázdne polemizovanie pri otvorených dverách s kamarátmi, ktorí si chceli obzrieť novinku. Nadšenie za volantom víťazí nad usporiadaním interiéru a dizajnom. Rastislav Chvála

Naše hodnotenie - Volvo C30 2,0 D Kinetic

vzhľad ****
interiér ***
motor ***
jazdné vlastnosti *****
technika ****
výbava ***
úžitok **
celkový dojem ****
maximálne hodnotenie *****

Cena modelu od 603 000 Sk
Cena testovanej verzie 784 000 Sk
Motor naftový štvorvalec, 2,0 D
Výkon motora 100/136 kW/k
Krútiaci moment 320 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,4 s
Objem batožinového priestoru 233 – 251 l
Spotreba podľa výrobcu 5,7 l/100 km
Spotreba v teste 6,8 l/100 km
Bezpečnosť ABS, DSTC, 6 x airbag

Volvo C30 2,0 D a konkurenti

Vozidlo Motor Cena Výkon (kW/k) Spotreba (l/100 km) Kufor (l)
Volvo C30 2,0 D 742 000 100 / 136 5,7 251
BMW 120 d 2,0 D 969 400 120 / 163 5,5 330
Audi A3 2,0 TDI 925 600 103 / 140 5,6 350
Alfa Romeo147 1,9 JTD 756 000 110 / 150 5,9 292


Pre nový a najmenší model značky Volvo je typická odvážne tvarovaná zadná časť a presklenné veko batožinového priestoru.
Malý objem dobre prístupného kufra korešponduje s celkovým zameraním auta. V porovnaní s konkurenciou je však podpriemerný.
Radšej pre dvoch ale poriadne. Zadné sedadlá oplývajú rovnakým komfortom ako predné, iba nastupovanie je podstatne ťažšie.
Tlačidlá na multifukčnom volante sú správne umiestnené a ovládanie tempomatu veľmi jednoduché.
Ergonómia a kvalitné materiály patria k silným stránkam modelu C30.
Inteligentný systém zamykania s kľúčom vo vrecku dnes ponúka stále viac automobilov, samozrejme za príplatok. Ide o doplnok vhodný pre pohyb v meste.
Stačí mať kľúč vo vrecku a štartovať „hračkárskou“ spínacou skrinkou. V prípade poruchy systému možno plastový nadstavec vytiahnuť a použiť klasickú spínaciu skrinku.
Autorádio ponúka okrem slušného zvuku funkciu „radiotext“ s vypisovaním interpretov skladieb a názvu práve počúvaného programu.
Airpanel je netypicky riešená ale veľmi praktická a prehľadná stredová konzola. Tlačidlá medzi otočnými ovládačmi by však mohli byť o málo väčšie.
Na zakrytie batožinového priestoru slúži plachta uchytená na dvoch sťahovacích tyčkách. Manipulácia s klasickou roletou je jednoduchšia.
Široké dvere otvárajú dostatočný priestor na nastupovanie dozadu. Odkladací box vo dverách je krátky a pomerne úzky.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás
  2. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého
  3. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to
  4. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  5. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  6. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  7. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás
  2. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého
  3. V dôsledku nadmerného užívania alkoholu umiera čoraz viac ľudí
  4. Ikonický projekt Metropolis vyhral CIJ Awards
  5. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to
  6. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  7. dm a jej zákazníci podporili inštaláciu fotovoltických panelov
  8. Zimná ríša divov Maďarska
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 11 899
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 4 186
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 3 654
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 3 318
  5. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 2 848
  6. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 2 004
  7. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 1 812
  8. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj 1 490
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


15 h
Továreň spoločnosti Tesla v kalifornskom meste Fremont.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


16 h
Honda Civic Type R

Hot hatche sú čoraz drahšie pre vysoké emisie.


1. dec

Blogy SME

  1. Anton Kovalčík: Ukrajina vs. Rusko, 1 - Hladomor.
  2. Matej Farkas: Lungo a citronáda
  3. Anna Miľanová: "Od hlavy ryba smrdí". Obzvlášť tá veľká...
  4. Petronela Čellárová: Ako sa mám?
  5. Štefan Vidlár: Vivat vláda
  6. Irena Šimuneková: Szabóova skala
  7. Miriam Studeničová: Nespime! Možno už začalo odpočítavanie!
  8. Ján Škerko: Ak sa neschváli rozpočet, tak nikto nedostane nič
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 243 192
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 482
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 5 682
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 5 540
  5. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 5 246
  6. Mária Križanová: Matematika a matikári. 3 561
  7. Post Bellum SK: Bez nohavíc, s krvavými stehnami i nosom musel šliapať po ulici k mame 2 204
  8. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 2 109
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu