SME
Utorok, 26. október, 2021 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky

Test: Volvo C30 – nechce byť ľudové auto

Volvo už nechce byť automobilovou značkou len pre seniorov, preto pridalo do ponuky nový a najmenší model C30 s atraktívnym strihom. Verejnosť sa však márne nádejala, že pôjde o ľudové Volvo pre široké vrstvy.

Volvo C30 s pokojom a prehľadom filtruje nerovnosti horských ciest, neutrálne vchádza do zákrut a vodičovi dáva pocítiť, kedy sa blíži k hranici šmyku.Volvo C30 s pokojom a prehľadom filtruje nerovnosti horských ciest, neutrálne vchádza do zákrut a vodičovi dáva pocítiť, kedy sa blíži k hranici šmyku. (Zdroj: autor)

Trojdverová a podľa posledných nárazových testov aj mimoriadne bezpečná karoséria zaujme tvarom zadnej časti a veľmi netradičnou koncepciou s presklenými tretími dverami. Masívne boky karosérie ústia v zadných svetlách, čím dodávajú karosérii športový strih a akoby stláčajú priestor vzadu. Preto je interiér štvormiestny s dvomi pohodlnými zadnými sedadlami.

Bez kufrov

Štyroch dospelých čaká vo Volve C30 pohodlné cestovanie s minimálnym množstvom batožiny, pretože kufor ponúka objem iba 251 litrov. Vo dvojici a po sklopení zadných sedadiel prichádza do úvahy aj lyžovačka s väčším množstvom batožiny snoubordom a párom lyží. Celkovo si o úžitkových vlastnostiach cé tridsiatky netreba robiť ilúzie, pretože aj odkladacie boxy vo dverách sú pomerne malé. Na druhej strane priestor na sedenie je nadštandardne dobrý a nastupovaniu dozadu prekáža iba chýbajúce posúvanie predného sedadla po sklopení operadla.

Jednotvárne

Kvalite dielenského spracovania i použitým materiálom ťažko niečo vyčítať, najmä pri dobrom odhlučnení podvozku a celkovo príjemnej atmosfére za volantom. Tvary prístrojového panelu, páčok pod volantom a tlačidiel nie sú také odvážne ako „mladý“ dizajn karosérie, na druhej strane v tom je čaro dobrej ergonómie. Minimum tlačidiel a vecí, ktoré by dokázali rozptýliť, je vlastne príspevok k bezpečnosti. Sedadlá iba potvrdzujú, že Volvo ich robí stále najlepšie.

Hudba v popredí

Mladej generácii bude imponovať inteligentné otváranie s bezkľúčovým štartovaním, prípadne autorádio s rádiotextom, teda vypisovaním práve hraného interpreta. Kvalitné audiosústavy majú byť lákadlom tohto modelu. Pri aerodynamickom koeficiente odporu vzduchu 0,31 neobťažuje posádku hluk ani svišťanie vetra. Celkovo sa auto správa veľmi kultivovane na úrovni svojej značky. A je jedno, či hodnotíme chod radiacej páky, prejazd nerovným asfaltom alebo zatváranie dverí. Za zmienku stojí výborný výhľad z miesta vodiča šikmo dopredu. Plastové zrkadlá asi zámerne nenalakované do farby karosérie pôsobia trochu lacno.

Podvozok na jednotku

Naftový motor 2,0 D prevzatý s prevodovkou a tým istým odstupňovaním prevodov z modelu Ford Focus celkom dobre zapasoval aj pod kapotu Volva. Po naštartovaní a počas zrýchľovania by mohol byť tichší, avšak vibrácie prenášané do interiéru sú v tomto prípade neznámy pojem. K deklarovanej priemernej spotrebe 5,7 l/100 km sme sa s novým autom priblížili iba na cestách mimo mesta. Celkový priemer v teste 6,8 l/100 km zrejme ovplyvnila rýchla jazda vyprovokovaná vyladeným podvozkom. Po vzore Focusu má Volvo C30 asi jeden z najlepších podvozkov v triede, ktorému nahráva nízke ťažisko auta. S pokojom a prehľadom filtruje nerovnosti horských ciest, neutrálne vchádza do zákrut a vodičovi dáva pocítiť, kedy sa blíži k hranici šmyku.

Jazda by rozhodla

Každý nový model, ktorý doteraz nemal predchodcu, priťahuje už len tým, že je nový. Volvo C30 má však šancu naštrbiť suverénnu pozíciu prestížnych kompaktov ako Audi A3 a BMW 1. Okrem dobrej ceny prináša slušné zvezenie a istú dávku individuality. V našom hodnotení zohrala jazda podstatnejšiu úlohu, ako prázdne polemizovanie pri otvorených dverách s kamarátmi, ktorí si chceli obzrieť novinku. Nadšenie za volantom víťazí nad usporiadaním interiéru a dizajnom. Rastislav Chvála

Naše hodnotenie - Volvo C30 2,0 D Kinetic

vzhľad ****
interiér ***
motor ***
jazdné vlastnosti *****
technika ****
výbava ***
úžitok **
celkový dojem ****
maximálne hodnotenie *****

Cena modelu od 603 000 Sk
Cena testovanej verzie 784 000 Sk
Motor naftový štvorvalec, 2,0 D
Výkon motora 100/136 kW/k
Krútiaci moment 320 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,4 s
Objem batožinového priestoru 233 – 251 l
Spotreba podľa výrobcu 5,7 l/100 km
Spotreba v teste 6,8 l/100 km
Bezpečnosť ABS, DSTC, 6 x airbag

Volvo C30 2,0 D a konkurenti

Vozidlo Motor Cena Výkon (kW/k) Spotreba (l/100 km) Kufor (l)
Volvo C30 2,0 D 742 000 100 / 136 5,7 251
BMW 120 d 2,0 D 969 400 120 / 163 5,5 330
Audi A3 2,0 TDI 925 600 103 / 140 5,6 350
Alfa Romeo147 1,9 JTD 756 000 110 / 150 5,9 292


Pre nový a najmenší model značky Volvo je typická odvážne tvarovaná zadná časť a presklenné veko batožinového priestoru.
Malý objem dobre prístupného kufra korešponduje s celkovým zameraním auta. V porovnaní s konkurenciou je však podpriemerný.
Radšej pre dvoch ale poriadne. Zadné sedadlá oplývajú rovnakým komfortom ako predné, iba nastupovanie je podstatne ťažšie.
Tlačidlá na multifukčnom volante sú správne umiestnené a ovládanie tempomatu veľmi jednoduché.
Ergonómia a kvalitné materiály patria k silným stránkam modelu C30.
Inteligentný systém zamykania s kľúčom vo vrecku dnes ponúka stále viac automobilov, samozrejme za príplatok. Ide o doplnok vhodný pre pohyb v meste.
Stačí mať kľúč vo vrecku a štartovať „hračkárskou“ spínacou skrinkou. V prípade poruchy systému možno plastový nadstavec vytiahnuť a použiť klasickú spínaciu skrinku.
Autorádio ponúka okrem slušného zvuku funkciu „radiotext“ s vypisovaním interpretov skladieb a názvu práve počúvaného programu.
Airpanel je netypicky riešená ale veľmi praktická a prehľadná stredová konzola. Tlačidlá medzi otočnými ovládačmi by však mohli byť o málo väčšie.
Na zakrytie batožinového priestoru slúži plachta uchytená na dvoch sťahovacích tyčkách. Manipulácia s klasickou roletou je jednoduchšia.
Široké dvere otvárajú dostatočný priestor na nastupovanie dozadu. Odkladací box vo dverách je krátky a pomerne úzky.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  2. Vraciame spoločnosti priazeň, ktorú nám už 30 rokov prejavuje
  3. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma
  4. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  5. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  6. Adecco: Personálna agentúra má byť pre klienta partnerom
  7. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  8. Peniaze začali strácať hodnotu, treba sa brániť!
  9. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova
  10. Tristo nových lavičiek pre Bratislavu vďaka ČSOB nadácii
  1. P3 stavia pri Lozorne novú halu
  2. Ako by ste chceli bývať? Zapojte sa do prieskumu o bývaní
  3. Až dve tretiny Slovákov chcú mať všetky služby v jednom balíku
  4. A čokoládového Oscara získava – táto slovenská pralinka! Mňam!
  5. Takto ochránite peniaze pred infláciou
  6. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  7. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  8. Peniaze začali strácať hodnotu, treba sa brániť!
  9. Adecco: Personálna agentúra má byť pre klienta partnerom
  10. Jesenný školský zber papiera je v plnom prúde
  1. Chladené halušky? Od tejto firmy si ich obľúbili na Slovensku 9 212
  2. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 8 726
  3. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova 7 759
  4. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 6 363
  5. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 5 865
  6. Najtajnejšie ponuky módnych kúskov v Európe – iba na pozvanie 5 107
  7. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania 3 674
  8. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 203
  9. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor 2 588
  10. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 2 463
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Spoločnosť Invita sa špecializovala na výrobu oceľových rúr.

Majetok spoločnosť Invita rozpredávajú.


21 h
Zuzana Kepplová.

Jednotka moci v štáte naďalej drží.


3 h
Dole vodou so Samom Marcom

Životopisný film by sa volal Peter Pellegrini ležiaci, spiaci.


24. okt
Ilustrácia binárnej sústavy s možnou mimogalaktickou planétou.

Objav by bol prelomový.


3 h

Neprehliadnite tiež

Šesť finalistov Autobest 2022

Drahé elektromobily medzi nimi nie sú.


25. okt
Volkswagen Polo

Najsilnejší motor je len pre GTI verziu.


3. jún
Audi Q4 50 e-tron quattro

Pohodlné elektrické SUV nesklame ani zrýchlením.


22. okt
Pneumatiky s rozmerom 195/65 R15 skúšal ADAC na Volkswagene Golf.

Častými mínusmi je rýchle opotrebenie a vlastnosti na mokrej ceste.


22. okt

Blogy SME

  1. Július Kovács: Fico nám tu skáče, že budú koláče.
  2. Kristína Jakubičková: Čo má spoločné "duckface" žena a študáci rozbití na šrot?
  3. Rudolf Pado: Reportéri: Liptovská Mara – dôkaz absolútnej nevšímavosti?
  4. Patrik Lenčéš: Lakomstvo alebo štedrosť?
  5. Martina Hilbertová: Komu prospeje únik dôkazov v údajnej Gorile 2?
  6. Marta Medzihradská: Benického dom - reštaurácia a poštová schránka
  7. Dušan Koniar: Na hajloku pri Leviciach
  8. Věra Tepličková: Zvieratá - máte svoje chodníčky (máte tajné chodníčky)
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 29 696
  2. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 17 445
  3. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 13 265
  4. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 8 198
  5. Rastislav Čurma: Kde zobrať vodičov kamiónov (Hommo na ceste zavadzalis) 7 254
  6. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať 5 684
  7. Stanislav Martinčko: Veno pre drahú nevestu z úradu práce v Pezinku?? 5 281
  8. Július Kovács: Kaliňák a Počiatek ma chcú dostať do basy pomocou justičnej a policajnej mafie, dodnes ju riadi Fico, lebo som upozornil na ich zlodejstvá. 4 926
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  5. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu