SME

Ženeva LIVE: Nissan X-Trail

Zvonka vyzerá ako facelift, ale nenechajte sa pomýliť. Pod vonkajším kabátom ide o podstatne viac. Nový podvozok, dva nové naftové motory vybavené filtrom pevných častíc, prvýkrát možnosť kombinácie naftového motora s automatickou prevodovkou, posilnené t

erénne schopnosti, nový, kvalitnejší a priestrannejší interiér, to všetko z neho robí prakticky nový model.

Jediné čo sa nezmenilo je základný tvar karosérie, aj keď ani ten nie úplne. Celkovo totiž X-Trail podrástol o 175 mm na 4630 mm, pričom celý prírastok išiel hlavne na konto zadného previsu, ktorý si týmto spôsobom prilepšil o slušných 193 na 603 litrov (predtým 410 l). Málinko narástol tiež rázvor náprav (+ 5 mm na 2630 mm). Vzadu bol pozmenený tvar skupinových svetiel a veka batožinového priestoru. Vpredu pribudli inovované reflektory, maska chladiča na spôsob modelu Pathfinder a mohutnejší nárazník.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V kompletne prepracovanom interiéri bude X-Trail pasažierov hýčkať väčším vnútorným priestorom a podstatne lepšou kvalitou materiálov než doposiaľ. Veľkú časť tvrdých a lacno pôsobiacich plastov vymenil výrobca za mäkké, čo prospelo hlavne palubnej doske a výplniam dverí. Úplne nový je kokpit, ktorý pripomína kombináciu modelov Murano a Quashqai. Podobne ako predchádzajúci model aj nový X-Trail bol navrhnutý s veľkým dôrazom na všestrannosť a praktickosť. Vystúpený stredový panel je prehľadnejší a ergonomicky lepšie riešený. Na vrchu palubnej dosky je teraz dostatočne veľký odkladací priestor na 10 CD alebo krabičku so servítkami. Priestranná odkladacia schránka pred spolujazdcom má objem 15,7 litra.

 Asi najväčšou zmenou z pohľadu vnútorného priestoru je väčší a flexibilnejší batožinový priestor, ktorý po spodný okraj zadného okna ponúka objem až 603 litrov. Okrem predĺženia zadnej časti dosiahol výrobca nárast v porovnaní s predchodcom o 193 litrov aj zmenou vedenia tlmiča výfuku, čo zároveň umožnilo použiť multifunkčnú podlahu s množstvom predelených boxov na drobné predmety a vysúvateľným šuflíkom. V prípade potreby je možné celú multifunkčnú podlahu vybrať a zväčšiť tak priestor pre náklad. Ak by ani o nestačilo, ešte je tu možnosť sklápania druhého radu sedadiel deleného namiesto pôvodného pomeru 60/40 na 40/20/40.

SkryťVypnúť reklamu

Nový X-Trail spočíva na spoločnej platforme s nedávno uvedeným Nissanom Qashqai, vpredu s odpružením typu McPherson a viacprvkovým zavesením vzadu. Výrobca sľubuje, že okrem suverénnejších jazdných vlastností na asfaltovej ceste si novinka lepšie poradí s absorbovaním nerovností a odizolovaním prenosu vibrácii do interiéru. Pritom v teréne chce ostať naďalej jedným z najschopnejších SUV. Vďaka svetlej výške 200 mm dosahuje nájazdové uhly 28 º a 23º (vpredu a vzadu). Najväčšou oporou X-Trailu v teréne však aj naďalej ostáva sofistikovaný systém pohonu všetkých štyroch kolies All Mode 4x4 ďalšej generácie, ku ktorého prednostiam patria dva nové systémy. Podpora pri jazde z kopca DDS [Downhill Drive Support] a systém uľahčujúci rozbiehanie v kopci USS [Uphill Start Support]. DDS udržiava pri jazde zo svahu rýchlosť 7 km/h, čím umožňuje vodičovi sústrediť sa na riadenie. USS sa zase automaticky aktivuje pri zastavení na akomkoľvek svahu so sklonom väčším ako 10 %. Po stlačení brzdy udržiava brzdovú sústavu v činnosti približne na 3 sekundy, kým sa vodič opäť nerozbehne. Systém funguje aj pri cúvaní hore svahom.

SkryťVypnúť reklamu

Nový X-Trail bude v ponuke s dvomi benzínovými a dvomi naftovými motormi. Z pôvodného modelu bol prevzatý len 2,5-litrový benzínový štvorvalec s výkonom 124 kW/169 k. Ostatné tri motory sú nové.

Benzínový dvojliter s celohliníkovým blokom motora teraz disponuje výkonom 103 kW/140 k, pričom 90% krútiaceho momentu 193 Nm dáva k dispozícii už od 2400 ot/min. Priaznivcov určite poteší nový prepĺňovaný naftový štvorvalec objemu 2,0 litra, ktorý bude ponúkaný v dvoch výkonových verziách – 110 kW/150 k a 127 kW/173 k. Agregát vyvíjaný v spolupráci s automobilkou Renault ponúka 90% krútiaceho momentu 320 resp. 360 Nm od 1750 ot/min a v štandarde obsahuje filter pevných častíc. Oba motory sú štandardne kombinované so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Verzia 110 kW/150 k je na výber aj so 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Obe benzínové verzie sú tiež vybavané 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, za príplatok je možné si priobjednať aj prevodovku s plynulo meniteľným prevodom CVT.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 478
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 330
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 906
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 807
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 562
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 431
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 132
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 716
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 533
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 314
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 242
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 039
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 445
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu