SME
Štvrtok, 26. november, 2020 | Meniny má KornelKrížovkyKrížovky

Ženeva LIVE: Nissan X-Trail

Zvonka vyzerá ako facelift, ale nenechajte sa pomýliť. Pod vonkajším kabátom ide o podstatne viac. Nový podvozok, dva nové naftové motory vybavené filtrom pevných častíc, prvýkrát možnosť kombinácie naftového motora s automatickou prevodovkou, posilnené t

erénne schopnosti, nový, kvalitnejší a priestrannejší interiér, to všetko z neho robí prakticky nový model.

Jediné čo sa nezmenilo je základný tvar karosérie, aj keď ani ten nie úplne. Celkovo totiž X-Trail podrástol o 175 mm na 4630 mm, pričom celý prírastok išiel hlavne na konto zadného previsu, ktorý si týmto spôsobom prilepšil o slušných 193 na 603 litrov (predtým 410 l). Málinko narástol tiež rázvor náprav (+ 5 mm na 2630 mm). Vzadu bol pozmenený tvar skupinových svetiel a veka batožinového priestoru. Vpredu pribudli inovované reflektory, maska chladiča na spôsob modelu Pathfinder a mohutnejší nárazník.

V kompletne prepracovanom interiéri bude X-Trail pasažierov hýčkať väčším vnútorným priestorom a podstatne lepšou kvalitou materiálov než doposiaľ. Veľkú časť tvrdých a lacno pôsobiacich plastov vymenil výrobca za mäkké, čo prospelo hlavne palubnej doske a výplniam dverí. Úplne nový je kokpit, ktorý pripomína kombináciu modelov Murano a Quashqai. Podobne ako predchádzajúci model aj nový X-Trail bol navrhnutý s veľkým dôrazom na všestrannosť a praktickosť. Vystúpený stredový panel je prehľadnejší a ergonomicky lepšie riešený. Na vrchu palubnej dosky je teraz dostatočne veľký odkladací priestor na 10 CD alebo krabičku so servítkami. Priestranná odkladacia schránka pred spolujazdcom má objem 15,7 litra.

 Asi najväčšou zmenou z pohľadu vnútorného priestoru je väčší a flexibilnejší batožinový priestor, ktorý po spodný okraj zadného okna ponúka objem až 603 litrov. Okrem predĺženia zadnej časti dosiahol výrobca nárast v porovnaní s predchodcom o 193 litrov aj zmenou vedenia tlmiča výfuku, čo zároveň umožnilo použiť multifunkčnú podlahu s množstvom predelených boxov na drobné predmety a vysúvateľným šuflíkom. V prípade potreby je možné celú multifunkčnú podlahu vybrať a zväčšiť tak priestor pre náklad. Ak by ani o nestačilo, ešte je tu možnosť sklápania druhého radu sedadiel deleného namiesto pôvodného pomeru 60/40 na 40/20/40.

Nový X-Trail spočíva na spoločnej platforme s nedávno uvedeným Nissanom Qashqai, vpredu s odpružením typu McPherson a viacprvkovým zavesením vzadu. Výrobca sľubuje, že okrem suverénnejších jazdných vlastností na asfaltovej ceste si novinka lepšie poradí s absorbovaním nerovností a odizolovaním prenosu vibrácii do interiéru. Pritom v teréne chce ostať naďalej jedným z najschopnejších SUV. Vďaka svetlej výške 200 mm dosahuje nájazdové uhly 28 º a 23º (vpredu a vzadu). Najväčšou oporou X-Trailu v teréne však aj naďalej ostáva sofistikovaný systém pohonu všetkých štyroch kolies All Mode 4x4 ďalšej generácie, ku ktorého prednostiam patria dva nové systémy. Podpora pri jazde z kopca DDS [Downhill Drive Support] a systém uľahčujúci rozbiehanie v kopci USS [Uphill Start Support]. DDS udržiava pri jazde zo svahu rýchlosť 7 km/h, čím umožňuje vodičovi sústrediť sa na riadenie. USS sa zase automaticky aktivuje pri zastavení na akomkoľvek svahu so sklonom väčším ako 10 %. Po stlačení brzdy udržiava brzdovú sústavu v činnosti približne na 3 sekundy, kým sa vodič opäť nerozbehne. Systém funguje aj pri cúvaní hore svahom.

Nový X-Trail bude v ponuke s dvomi benzínovými a dvomi naftovými motormi. Z pôvodného modelu bol prevzatý len 2,5-litrový benzínový štvorvalec s výkonom 124 kW/169 k. Ostatné tri motory sú nové.

Benzínový dvojliter s celohliníkovým blokom motora teraz disponuje výkonom 103 kW/140 k, pričom 90% krútiaceho momentu 193 Nm dáva k dispozícii už od 2400 ot/min. Priaznivcov určite poteší nový prepĺňovaný naftový štvorvalec objemu 2,0 litra, ktorý bude ponúkaný v dvoch výkonových verziách – 110 kW/150 k a 127 kW/173 k. Agregát vyvíjaný v spolupráci s automobilkou Renault ponúka 90% krútiaceho momentu 320 resp. 360 Nm od 1750 ot/min a v štandarde obsahuje filter pevných častíc. Oba motory sú štandardne kombinované so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Verzia 110 kW/150 k je na výber aj so 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Obe benzínové verzie sú tiež vybavané 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, za príplatok je možné si priobjednať aj prevodovku s plynulo meniteľným prevodom CVT.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  2. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  3. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  4. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  5. Keď štúdium (za)baví
  6. Studujte v Praze ekonomii a business v angličtině
  7. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  8. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  9. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie
  10. Hubert – keď život chutí už 195 rokov
  1. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  2. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  3. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  4. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  5. Nová služba v Pezinku – bezplatný zber elektroodpadu
  6. OFFICE ROKA 2020 poukáže na transformáciu pracovného prostredia
  7. V mlieku už nie sme sebestační. Čo sa musí zmeniť?
  8. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie
  9. Hubert – keď život chutí už 195 rokov
  10. Ako vybrať AKU reťazovú pílu
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 24 957
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 23 308
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 12 753
  4. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 11 307
  5. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 8 616
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 563
  7. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 154
  8. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 902
  9. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 7 811
  10. Oslávte nový rok v teple: Cestujte na Zanzibar úplne bezpečne 7 677
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Boris Kollár leží po autonehode s obručou okolo hlavy v Nemocnici sv. Michala v Bratislave.

Jankovská priznala vzťah s Kočnerom. Spomína aj Fica

Neskôr chce vypovedať o Bödörovi, aj Zoroslavovi Kollárovi.

Moniku Jankovskú odvážajú z NAKA v Nitre.
Dobré ráno

Dobré ráno: Zvoliť generálneho prokurátora je len prvý krok

Vypočutia trvali 36 hodín, voľba mala byť už v tieto dni.

Stĺpček Zuzany Kepplovej

Kam až siaha rodina Borisa Kollára?

Predseda parlamentu zase raz nevyužil možnosť vyskúšať si, ako štát funguje pre jeho voličov a voličky.

Zuzana Kepplová

Neprehliadnite tiež

Hyundai chystá nový mestský crossover. Bude lacnejší než Kona?

Auto dostalo meno po meste na juhu Francúzska.

Hyundai Bayon odhaľuje prvý detail.

Kedy sa oplatí Dacia Duster, ktorej chutí benzín aj LPG? (test)

Technické riešenia motora mu veštia dlhý život.

Dacia Duster LPG
Mercedes-Benz triedy S Maybach