SME

Ženeva LIVE: Nissan X-Trail

Zvonka vyzerá ako facelift, ale nenechajte sa pomýliť. Pod vonkajším kabátom ide o podstatne viac. Nový podvozok, dva nové naftové motory vybavené filtrom pevných častíc, prvýkrát možnosť kombinácie naftového motora s automatickou prevodovkou, posilnené t

erénne schopnosti, nový, kvalitnejší a priestrannejší interiér, to všetko z neho robí prakticky nový model.

Jediné čo sa nezmenilo je základný tvar karosérie, aj keď ani ten nie úplne. Celkovo totiž X-Trail podrástol o 175 mm na 4630 mm, pričom celý prírastok išiel hlavne na konto zadného previsu, ktorý si týmto spôsobom prilepšil o slušných 193 na 603 litrov (predtým 410 l). Málinko narástol tiež rázvor náprav (+ 5 mm na 2630 mm). Vzadu bol pozmenený tvar skupinových svetiel a veka batožinového priestoru. Vpredu pribudli inovované reflektory, maska chladiča na spôsob modelu Pathfinder a mohutnejší nárazník.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V kompletne prepracovanom interiéri bude X-Trail pasažierov hýčkať väčším vnútorným priestorom a podstatne lepšou kvalitou materiálov než doposiaľ. Veľkú časť tvrdých a lacno pôsobiacich plastov vymenil výrobca za mäkké, čo prospelo hlavne palubnej doske a výplniam dverí. Úplne nový je kokpit, ktorý pripomína kombináciu modelov Murano a Quashqai. Podobne ako predchádzajúci model aj nový X-Trail bol navrhnutý s veľkým dôrazom na všestrannosť a praktickosť. Vystúpený stredový panel je prehľadnejší a ergonomicky lepšie riešený. Na vrchu palubnej dosky je teraz dostatočne veľký odkladací priestor na 10 CD alebo krabičku so servítkami. Priestranná odkladacia schránka pred spolujazdcom má objem 15,7 litra.

 Asi najväčšou zmenou z pohľadu vnútorného priestoru je väčší a flexibilnejší batožinový priestor, ktorý po spodný okraj zadného okna ponúka objem až 603 litrov. Okrem predĺženia zadnej časti dosiahol výrobca nárast v porovnaní s predchodcom o 193 litrov aj zmenou vedenia tlmiča výfuku, čo zároveň umožnilo použiť multifunkčnú podlahu s množstvom predelených boxov na drobné predmety a vysúvateľným šuflíkom. V prípade potreby je možné celú multifunkčnú podlahu vybrať a zväčšiť tak priestor pre náklad. Ak by ani o nestačilo, ešte je tu možnosť sklápania druhého radu sedadiel deleného namiesto pôvodného pomeru 60/40 na 40/20/40.

SkryťVypnúť reklamu

Nový X-Trail spočíva na spoločnej platforme s nedávno uvedeným Nissanom Qashqai, vpredu s odpružením typu McPherson a viacprvkovým zavesením vzadu. Výrobca sľubuje, že okrem suverénnejších jazdných vlastností na asfaltovej ceste si novinka lepšie poradí s absorbovaním nerovností a odizolovaním prenosu vibrácii do interiéru. Pritom v teréne chce ostať naďalej jedným z najschopnejších SUV. Vďaka svetlej výške 200 mm dosahuje nájazdové uhly 28 º a 23º (vpredu a vzadu). Najväčšou oporou X-Trailu v teréne však aj naďalej ostáva sofistikovaný systém pohonu všetkých štyroch kolies All Mode 4x4 ďalšej generácie, ku ktorého prednostiam patria dva nové systémy. Podpora pri jazde z kopca DDS [Downhill Drive Support] a systém uľahčujúci rozbiehanie v kopci USS [Uphill Start Support]. DDS udržiava pri jazde zo svahu rýchlosť 7 km/h, čím umožňuje vodičovi sústrediť sa na riadenie. USS sa zase automaticky aktivuje pri zastavení na akomkoľvek svahu so sklonom väčším ako 10 %. Po stlačení brzdy udržiava brzdovú sústavu v činnosti približne na 3 sekundy, kým sa vodič opäť nerozbehne. Systém funguje aj pri cúvaní hore svahom.

SkryťVypnúť reklamu

Nový X-Trail bude v ponuke s dvomi benzínovými a dvomi naftovými motormi. Z pôvodného modelu bol prevzatý len 2,5-litrový benzínový štvorvalec s výkonom 124 kW/169 k. Ostatné tri motory sú nové.

Benzínový dvojliter s celohliníkovým blokom motora teraz disponuje výkonom 103 kW/140 k, pričom 90% krútiaceho momentu 193 Nm dáva k dispozícii už od 2400 ot/min. Priaznivcov určite poteší nový prepĺňovaný naftový štvorvalec objemu 2,0 litra, ktorý bude ponúkaný v dvoch výkonových verziách – 110 kW/150 k a 127 kW/173 k. Agregát vyvíjaný v spolupráci s automobilkou Renault ponúka 90% krútiaceho momentu 320 resp. 360 Nm od 1750 ot/min a v štandarde obsahuje filter pevných častíc. Oba motory sú štandardne kombinované so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Verzia 110 kW/150 k je na výber aj so 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Obe benzínové verzie sú tiež vybavané 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, za príplatok je možné si priobjednať aj prevodovku s plynulo meniteľným prevodom CVT.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  2. Čo majú spoločné roboty s legom? Prekvapivo veľa
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 19 012
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 5 001
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 958
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 3 571
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 905
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 799
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 1 792
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 1 632
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Sitko: Domovina strachu a mamonu? (4.)
  2. Radoslav Záhumenský: Zrúcanina, o ktorej netušíš (a pritom stojí za to!)
  3. Adam Austera: Futbal nemusí byť len otázkou fandenia. Akcie futbalových tímov môžu byť zaujímavou investičnou možnosťou pre každého
  4. Marián Gunár: Sociálna ekonomika na Slovensku
  5. Ivan Drozdy: Masívny výpadok elektriny v Česku 4. júla 2025: Analýza príčin a dopadov
  6. Eva Záhorská: Vlny horúčav a invázne organizmy
  7. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.
  8. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie!
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 728
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 23 785
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 564
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 128
  5. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 10 028
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 824
  7. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 7 460
  8. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 6 128
  1. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.
  2. Věra Tepličková: Na Devíne sláva bola, ušlo sa vám kúsok z vola?
  3. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  4. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  5. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  6. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  7. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  8. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
SkryťZatvoriť reklamu