SME
Nedeľa, 3. júl, 2022 | Meniny má Miloslav

Ženeva LIVE: Nissan X-Trail

Zvonka vyzerá ako facelift, ale nenechajte sa pomýliť. Pod vonkajším kabátom ide o podstatne viac. Nový podvozok, dva nové naftové motory vybavené filtrom pevných častíc, prvýkrát možnosť kombinácie naftového motora s automatickou prevodovkou, posilnené t

erénne schopnosti, nový, kvalitnejší a priestrannejší interiér, to všetko z neho robí prakticky nový model.

Jediné čo sa nezmenilo je základný tvar karosérie, aj keď ani ten nie úplne. Celkovo totiž X-Trail podrástol o 175 mm na 4630 mm, pričom celý prírastok išiel hlavne na konto zadného previsu, ktorý si týmto spôsobom prilepšil o slušných 193 na 603 litrov (predtým 410 l). Málinko narástol tiež rázvor náprav (+ 5 mm na 2630 mm). Vzadu bol pozmenený tvar skupinových svetiel a veka batožinového priestoru. Vpredu pribudli inovované reflektory, maska chladiča na spôsob modelu Pathfinder a mohutnejší nárazník.

V kompletne prepracovanom interiéri bude X-Trail pasažierov hýčkať väčším vnútorným priestorom a podstatne lepšou kvalitou materiálov než doposiaľ. Veľkú časť tvrdých a lacno pôsobiacich plastov vymenil výrobca za mäkké, čo prospelo hlavne palubnej doske a výplniam dverí. Úplne nový je kokpit, ktorý pripomína kombináciu modelov Murano a Quashqai. Podobne ako predchádzajúci model aj nový X-Trail bol navrhnutý s veľkým dôrazom na všestrannosť a praktickosť. Vystúpený stredový panel je prehľadnejší a ergonomicky lepšie riešený. Na vrchu palubnej dosky je teraz dostatočne veľký odkladací priestor na 10 CD alebo krabičku so servítkami. Priestranná odkladacia schránka pred spolujazdcom má objem 15,7 litra.

 Asi najväčšou zmenou z pohľadu vnútorného priestoru je väčší a flexibilnejší batožinový priestor, ktorý po spodný okraj zadného okna ponúka objem až 603 litrov. Okrem predĺženia zadnej časti dosiahol výrobca nárast v porovnaní s predchodcom o 193 litrov aj zmenou vedenia tlmiča výfuku, čo zároveň umožnilo použiť multifunkčnú podlahu s množstvom predelených boxov na drobné predmety a vysúvateľným šuflíkom. V prípade potreby je možné celú multifunkčnú podlahu vybrať a zväčšiť tak priestor pre náklad. Ak by ani o nestačilo, ešte je tu možnosť sklápania druhého radu sedadiel deleného namiesto pôvodného pomeru 60/40 na 40/20/40.

Nový X-Trail spočíva na spoločnej platforme s nedávno uvedeným Nissanom Qashqai, vpredu s odpružením typu McPherson a viacprvkovým zavesením vzadu. Výrobca sľubuje, že okrem suverénnejších jazdných vlastností na asfaltovej ceste si novinka lepšie poradí s absorbovaním nerovností a odizolovaním prenosu vibrácii do interiéru. Pritom v teréne chce ostať naďalej jedným z najschopnejších SUV. Vďaka svetlej výške 200 mm dosahuje nájazdové uhly 28 º a 23º (vpredu a vzadu). Najväčšou oporou X-Trailu v teréne však aj naďalej ostáva sofistikovaný systém pohonu všetkých štyroch kolies All Mode 4x4 ďalšej generácie, ku ktorého prednostiam patria dva nové systémy. Podpora pri jazde z kopca DDS [Downhill Drive Support] a systém uľahčujúci rozbiehanie v kopci USS [Uphill Start Support]. DDS udržiava pri jazde zo svahu rýchlosť 7 km/h, čím umožňuje vodičovi sústrediť sa na riadenie. USS sa zase automaticky aktivuje pri zastavení na akomkoľvek svahu so sklonom väčším ako 10 %. Po stlačení brzdy udržiava brzdovú sústavu v činnosti približne na 3 sekundy, kým sa vodič opäť nerozbehne. Systém funguje aj pri cúvaní hore svahom.

Nový X-Trail bude v ponuke s dvomi benzínovými a dvomi naftovými motormi. Z pôvodného modelu bol prevzatý len 2,5-litrový benzínový štvorvalec s výkonom 124 kW/169 k. Ostatné tri motory sú nové.

Benzínový dvojliter s celohliníkovým blokom motora teraz disponuje výkonom 103 kW/140 k, pričom 90% krútiaceho momentu 193 Nm dáva k dispozícii už od 2400 ot/min. Priaznivcov určite poteší nový prepĺňovaný naftový štvorvalec objemu 2,0 litra, ktorý bude ponúkaný v dvoch výkonových verziách – 110 kW/150 k a 127 kW/173 k. Agregát vyvíjaný v spolupráci s automobilkou Renault ponúka 90% krútiaceho momentu 320 resp. 360 Nm od 1750 ot/min a v štandarde obsahuje filter pevných častíc. Oba motory sú štandardne kombinované so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Verzia 110 kW/150 k je na výber aj so 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Obe benzínové verzie sú tiež vybavané 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, za príplatok je možné si priobjednať aj prevodovku s plynulo meniteľným prevodom CVT.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  8. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  1. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  2. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  3. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  7. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  8. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 548
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 817
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 413
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 8 885
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 4 649
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 614
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 823
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 119
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

V Nitre je okolo dvesto zdieľaných kolobežiek Bolt.

Väčšina chodcov považuje za najväčší problém rýchlosť e-kolobežiek.


Peter Hlušek 30. jún
Lysyčansk je už týždne terčom ruského bombardovania.

Okupant obsadil všetky veľké mestá v Luhansku.


2 h
Peter Sagan dnes na Tour de France 2022 - 3. etapa LIVE cez online prenos.

Peter Sagan dnes ide 3. etapu na Tour de France 2022.


Sportnet 7 h
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún

Neprehliadnite tiež

Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Puťin´s dron
  2. Anna Miľanová: Moja tvorba dotváraním škvŕn... 2022
  3. Martin Plesch: Dobrovoľníkom nedobrovoľne
  4. Ľubomír Maretta: Trauer
  5. Ján Slosiarik: Čo nové vedenie ministerstva školstva, to nová reforma
  6. Anna Miľanová: Matrioška a zmätok... 2022
  7. Rastislav Puchala: Viktorova zakáľačka
  8. Vladimír Hrach: Uvidieť a precítiť
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 20 117
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 271
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 975
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 9 104
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 918
  6. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 204
  7. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 3 204
  8. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 147
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu