SME
Piatok, 25. september, 2020 | Meniny má VladislavKrížovkyKrížovky

Ženeva LIVE: Nissan X-Trail

Zvonka vyzerá ako facelift, ale nenechajte sa pomýliť. Pod vonkajším kabátom ide o podstatne viac. Nový podvozok, dva nové naftové motory vybavené filtrom pevných častíc, prvýkrát možnosť kombinácie naftového motora s automatickou prevodovkou, posilnené t

erénne schopnosti, nový, kvalitnejší a priestrannejší interiér, to všetko z neho robí prakticky nový model.

Jediné čo sa nezmenilo je základný tvar karosérie, aj keď ani ten nie úplne. Celkovo totiž X-Trail podrástol o 175 mm na 4630 mm, pričom celý prírastok išiel hlavne na konto zadného previsu, ktorý si týmto spôsobom prilepšil o slušných 193 na 603 litrov (predtým 410 l). Málinko narástol tiež rázvor náprav (+ 5 mm na 2630 mm). Vzadu bol pozmenený tvar skupinových svetiel a veka batožinového priestoru. Vpredu pribudli inovované reflektory, maska chladiča na spôsob modelu Pathfinder a mohutnejší nárazník.

V kompletne prepracovanom interiéri bude X-Trail pasažierov hýčkať väčším vnútorným priestorom a podstatne lepšou kvalitou materiálov než doposiaľ. Veľkú časť tvrdých a lacno pôsobiacich plastov vymenil výrobca za mäkké, čo prospelo hlavne palubnej doske a výplniam dverí. Úplne nový je kokpit, ktorý pripomína kombináciu modelov Murano a Quashqai. Podobne ako predchádzajúci model aj nový X-Trail bol navrhnutý s veľkým dôrazom na všestrannosť a praktickosť. Vystúpený stredový panel je prehľadnejší a ergonomicky lepšie riešený. Na vrchu palubnej dosky je teraz dostatočne veľký odkladací priestor na 10 CD alebo krabičku so servítkami. Priestranná odkladacia schránka pred spolujazdcom má objem 15,7 litra.

 Asi najväčšou zmenou z pohľadu vnútorného priestoru je väčší a flexibilnejší batožinový priestor, ktorý po spodný okraj zadného okna ponúka objem až 603 litrov. Okrem predĺženia zadnej časti dosiahol výrobca nárast v porovnaní s predchodcom o 193 litrov aj zmenou vedenia tlmiča výfuku, čo zároveň umožnilo použiť multifunkčnú podlahu s množstvom predelených boxov na drobné predmety a vysúvateľným šuflíkom. V prípade potreby je možné celú multifunkčnú podlahu vybrať a zväčšiť tak priestor pre náklad. Ak by ani o nestačilo, ešte je tu možnosť sklápania druhého radu sedadiel deleného namiesto pôvodného pomeru 60/40 na 40/20/40.

Nový X-Trail spočíva na spoločnej platforme s nedávno uvedeným Nissanom Qashqai, vpredu s odpružením typu McPherson a viacprvkovým zavesením vzadu. Výrobca sľubuje, že okrem suverénnejších jazdných vlastností na asfaltovej ceste si novinka lepšie poradí s absorbovaním nerovností a odizolovaním prenosu vibrácii do interiéru. Pritom v teréne chce ostať naďalej jedným z najschopnejších SUV. Vďaka svetlej výške 200 mm dosahuje nájazdové uhly 28 º a 23º (vpredu a vzadu). Najväčšou oporou X-Trailu v teréne však aj naďalej ostáva sofistikovaný systém pohonu všetkých štyroch kolies All Mode 4x4 ďalšej generácie, ku ktorého prednostiam patria dva nové systémy. Podpora pri jazde z kopca DDS [Downhill Drive Support] a systém uľahčujúci rozbiehanie v kopci USS [Uphill Start Support]. DDS udržiava pri jazde zo svahu rýchlosť 7 km/h, čím umožňuje vodičovi sústrediť sa na riadenie. USS sa zase automaticky aktivuje pri zastavení na akomkoľvek svahu so sklonom väčším ako 10 %. Po stlačení brzdy udržiava brzdovú sústavu v činnosti približne na 3 sekundy, kým sa vodič opäť nerozbehne. Systém funguje aj pri cúvaní hore svahom.

Nový X-Trail bude v ponuke s dvomi benzínovými a dvomi naftovými motormi. Z pôvodného modelu bol prevzatý len 2,5-litrový benzínový štvorvalec s výkonom 124 kW/169 k. Ostatné tri motory sú nové.

Benzínový dvojliter s celohliníkovým blokom motora teraz disponuje výkonom 103 kW/140 k, pričom 90% krútiaceho momentu 193 Nm dáva k dispozícii už od 2400 ot/min. Priaznivcov určite poteší nový prepĺňovaný naftový štvorvalec objemu 2,0 litra, ktorý bude ponúkaný v dvoch výkonových verziách – 110 kW/150 k a 127 kW/173 k. Agregát vyvíjaný v spolupráci s automobilkou Renault ponúka 90% krútiaceho momentu 320 resp. 360 Nm od 1750 ot/min a v štandarde obsahuje filter pevných častíc. Oba motory sú štandardne kombinované so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Verzia 110 kW/150 k je na výber aj so 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Obe benzínové verzie sú tiež vybavané 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, za príplatok je možné si priobjednať aj prevodovku s plynulo meniteľným prevodom CVT.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šport je dôležitý pre fyzické aj mentálne zdravie
  2. Toto jedlo si v čínskej reštaurácii objednávajú iba tí, ktorí sa vyznajú
  3. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali
  4. Veľký úspech slovenskej kávy v medzinárodnej súťaži Great Taste
  5. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  6. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  7. Regionálne poklady nájdete aj v Kauflande
  8. Slováci zisťujú, že mať plán je dobrá vec
  9. Týchto 5 nehôd v domácnosti vás presvedčí - poistenie sa oplatí
  10. Chcete mať ekologickú domácnosť? Začnite od zelenej elektriny
  1. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  2. Otázky zo zubárskeho kresla: Zubné implantáty
  3. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali
  4. Únava, Stres ? Nízke libido ? Riešenie je jednoduché!
  5. Veľký úspech slovenskej kávy v medzinárodnej súťaži Great Taste
  6. Obľúbená značka YES! sa rozrastá o nové proteínové tyčinky
  7. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  8. Štyri znaky nesprávneho zateplenia a ako sa im vyhnúť
  9. Kreatívne učenie
  10. Teraz je čas hýbať sa s VENU® SQ
  1. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 29 786
  2. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 19 597
  3. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií 14 147
  4. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie 11 965
  5. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu? 10 697
  6. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 10 081
  7. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 9 954
  8. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 9 359
  9. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME 9 183
  10. Zatepľujete? Stavte na kvalitný materiál od expertného výrobcu 8 173
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus: Na Slovensku pribudlo rekordných 419 nových prípadov (minúta po minúte)

Slovensko eviduje celkovo 8 048 prípadov nákazy koronavírusom. Pandémia si doteraz vyžiadala 41 obetí.

Testovanie na koronavírus vysokoškolského internátu Jesseniovej lekárskej fakulty Univerzity Komenského v Martine.

Hygienici: Nie je v našich silách kontrolovať Matovičove svadby

Hygienici trávia v práci víkendy aj nadčasy.

Hygienici rezortu dopravy merajú teplotu cestujúcemu v príletovej hale na Letisku M. R. Štefánika.

Lipšic nebude kandidovať na generálneho prokurátora

Lipšic chce pôsobiť v právnej praxi.

Daniel Lipšic.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen ID.4 je nový súrodenec Škody Enyaq

Vyrábať sa bude v Nemecku aj v USA.

Volkswagen ID.4
Renault Arkana

BMW M3 vzbudzuje rešpekt napriek kontroverznej maske

Pod kapotou drieme radový šesťvalec s výkonom až 510 koní.

BMW M3 Competition
Opel Mokka-e