Lada zrejme pochopila, že ak chce na autosalóne svetového formátu vystavovať, musí priniesť niečo zaujímavejšie, než súčasný model Kalina. S prísľubom nového a lepšieho zajtrajšku prichádza štúdia Lada C pripravená na vstup do segmentu C, teda do nižšej strednej triedy. Lada C je voľným pokračovaním prvého prototypu Project C predstaveného na septembrovom autosalóne v Moskve.
Podľa automobilky štúdia stojí na novej platforme označovanej tiež C, ktorá sa v blízkej budúcnosti stane základom pre ďalšie modely značky ako trojdverový hatchback, štvordverový sedan, päťdverové kombi, kompaktný minivan a crossover. Informácia o novej platforme nás motivovala k pohľadu pod karosériu. Podvozok štúdie pozostáva z podlahy vyrezanej z nejakej samonosnej karosérie, na ktorej sú nitmi prichytené vonkajšie diely. Podvozok bude mať zadnú nápravu s nezávislým zavesením kolies na masívnych priečnych ramenách. Nové modely budú spočiatku poháňať benzínové motory zatiaľ nešpecifikovaného výkonu ale známeho objemu 1,6 a 2,0 l. Technické parametre nových vozidiel majú byť podľa automobilky porovnateľné so súčasnou konkurenciou v nižšej strednej triede. Tlačová správa dokonca uvádza, že „strategicky nová rodina vozidiel Lada reaguje na potreby zákazníkov, prináša kvalitu a vysokú bezpečnosť nielen pre vodiča a spolujazdca ale aj pre chodcov“. Skúšky vykonané podľa metód zhodných s Euro NCAP to vraj dokazujú.
Deklarovanú dynamiku štúdie zvýrazňujú obrovské kotúčové brzdy na predných kolesách a dvojica výfukov integrovaných v nárazníku. Za zmienku tiež stoja hliníkové disky s logom automobilky Lada, vetracie otvory v predných blatníkoch a masívne prahy dverí.
Cez sklo zamknutého interiéru a koniec koncov aj na oficiálnych fotografiách vidieť množstvo súčiastok z koncernu Volkswagen. Stačí sa pozrieť na zapínanie svetiel, spodnú časť sedadiel s výškovým nastavovaním, navigačný systém, ciferníky meracích prístrojov (Golf 5) alebo radiacu páku. Volant s multifunkčným ovládaním pochádza od Audi.