SME

Ženeva: Nová LADA C

Ruský výrobca automobilov šokoval v Ženeve štúdiou Lada C, ktorá je vstupenkou automobilky do nižšej strednej triedy. Na novom podvozku vzniknú neskôr verzie sedan, kombi, minivan a crossover s kvalitatívnym štandardom a bezpečnosťou konkurentov.

Karoséria  agresívneho trojdverového automobilu  je zmesou viacerých nápadov. Hoci auto zozadu pripomína trojdverový Fiat Stilo a odpredu čerpá nápady z nového Mitsubishi Lancer, dizajnéri tvrdia, že ide o tri myšlienky (triedy c, koncept a kupé)  v jednoKaroséria agresívneho trojdverového automobilu je zmesou viacerých nápadov. Hoci auto zozadu pripomína trojdverový Fiat Stilo a odpredu čerpá nápady z nového Mitsubishi Lancer, dizajnéri tvrdia, že ide o tri myšlienky (triedy c, koncept a kupé) v jedno (Zdroj: Tomáš Kelement)

Lada zrejme pochopila, že ak chce na autosalóne svetového formátu vystavovať, musí priniesť niečo zaujímavejšie, než súčasný model Kalina. S prísľubom nového a lepšieho zajtrajšku prichádza štúdia Lada C pripravená na vstup do segmentu C, teda do nižšej strednej triedy. Lada C je voľným pokračovaním prvého prototypu Project C predstaveného na septembrovom autosalóne v Moskve.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa automobilky štúdia stojí na novej platforme označovanej tiež C, ktorá sa v blízkej budúcnosti stane základom pre ďalšie modely značky ako trojdverový hatchback, štvordverový sedan, päťdverové kombi, kompaktný minivan a crossover. Informácia o novej platforme nás motivovala k pohľadu pod karosériu. Podvozok štúdie pozostáva z podlahy vyrezanej z nejakej samonosnej karosérie, na ktorej sú nitmi prichytené vonkajšie diely. Podvozok bude mať zadnú nápravu s nezávislým zavesením kolies na masívnych priečnych ramenách. Nové modely budú spočiatku poháňať benzínové motory zatiaľ nešpecifikovaného výkonu ale známeho objemu 1,6 a 2,0 l. Technické parametre nových vozidiel majú byť podľa automobilky porovnateľné so súčasnou konkurenciou v nižšej strednej triede. Tlačová správa dokonca uvádza, že „strategicky nová rodina vozidiel Lada reaguje na potreby zákazníkov, prináša kvalitu a vysokú bezpečnosť nielen pre vodiča a spolujazdca ale aj pre chodcov“. Skúšky vykonané podľa metód zhodných s Euro NCAP to vraj dokazujú.

SkryťVypnúť reklamu

Deklarovanú dynamiku štúdie zvýrazňujú obrovské kotúčové brzdy na predných kolesách a dvojica výfukov integrovaných v nárazníku. Za zmienku tiež stoja hliníkové disky s logom automobilky Lada, vetracie otvory v predných blatníkoch a masívne prahy dverí.

Cez sklo zamknutého interiéru a koniec koncov aj na oficiálnych fotografiách vidieť množstvo súčiastok z koncernu Volkswagen. Stačí sa pozrieť na zapínanie svetiel, spodnú časť sedadiel s výškovým nastavovaním, navigačný systém, ciferníky meracích prístrojov (Golf 5) alebo radiacu páku. Volant s multifunkčným ovládaním pochádza od Audi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 086
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 880
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 6 439
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 455
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 021
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 625
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 213
  8. Maratónska kampaň, ktorú nebudeme vidieť, ale budeme o nej počuť 1 819
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Milan Buno: Aj vaši rodičia starnú? Tu je 50 nápadov, ako ich zvládať... | 7 knižných tipov
  2. Marián Gunár: Rómovia, Cigáni čo ďalej?
  3. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XX
  4. Radoslav Záhumenský: Vodná nádrž na Kysuciach ukrýva príbeh dvoch zatopených obcí. Poznáte jej pravú tvár?
  5. Zuzana Pelaez: O šialenej slovenskej Veľkej noci a o tých zahraničných, nepornografických.
  6. Milan Srnka: „Škaredý Ovečkin“, legenda kolaborujúca s vojnovým zločincom
  7. Emil Sútor : Čo je sójový lecitín a prečo ho nájdete v čokoláde?
  8. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 055
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 73 832
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 41 902
  4. Rado Surovka: Raši dostal padáka 40 311
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 052
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 155
  7. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 15 846
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 600
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťZatvoriť reklamu