SME
Sobota, 15. máj, 2021 | Meniny má ŽofiaKrížovkyKrížovky

Fiat Bravo – prvá jazda

Zdá sa, že po piatich málo úspešných rokoch sprevádzaných klesajúcimi predajnými číslami a trhovými podielmi je Fiat na dobrej ceste. Vlani bol po dlhom čase opäť ziskový (291 mil Euro) a medziročne stúpol jeho predaj o 16,7% na 2 milióny áut. Nový Bravo,

Atraktívna karoséria s rázvorom náprav 2,6 m ponúka pre štyroch dospelých maximálny priestorový komfort a pohodlie cestovania na úrovni lídrov triedy.Atraktívna karoséria s rázvorom náprav 2,6 m ponúka pre štyroch dospelých maximálny priestorový komfort a pohodlie cestovania na úrovni lídrov triedy. (Zdroj: fiat)

ktorý v ponuke nahrádza málo úspešný model Stilo, má tento pozitívny vývoj ešte zrýchliť.

Stilo bol pre Fiat všeobecným sklamaním a ako sa zdá, samotná automobilka chce naň čo najskôr zabudnúť. Práve Stilo bolo totiž jednou z príčin nedávnej ekonomickej krízy talianskeho koncernu, keď jeho predaje nedosiahli ani tretinu plánovaného objemu. Preto vývoj nového modelu urýchlila a meno pre novinku si požičala od oveľa úspešnejšieho modelu z polovice deväťdesiatych rokov, ktorý bol v povedomí motoristov oveľa lepšie zapísaný než nie celkom vydarený Stilo.
Vývoj nového Brava sa začal v júli 2005 a skončil v januári t.r. Podarilo sa to vďaka novým postupom. Množstvo bariérových testov absolvoval výrobca napr. s virtuálnymi prototypmi. Používal aj nové technológie dávno uplatňované v letectve, kde sa tiež testuje bez prototypov. Samozrejme, že na programe boli aj reálne testy 200 predsériových vozidiel. Pozoruhodné je, že odchýlky vo výsledkoch testov s virtuálnymi a reálnymi modelmi boli minimálne, ba virtuálne boli dokonca v niečom ešte lepšie.

Bravo začína ofenzívu Fiat v C segmente a novú fázu vo vývoji automobilky. V pozícii značky predstavuje kvantitatívny skok dopredu. Je to najdlhšie auto segmentu s najväčším rozchodom kolies. Vďaka väčšej vnútornej šírke jeho batožinový priestor objemu 400 l ponúka v priemere o 60 l viac než porovnateľní konkurenti, bez toho aby ukrajoval z priestoru pre zadných pasažierov.
V dizajnérskom oddelení automobilky navrhnutý hatchback je ozajstný krásavec. Tvarovo vychádza z menšieho Grande Punta a spočíva na nezmenenej platforme svojho predchodcu. Preto vyštartuje na začiatok do boja aj s podobným výberom motorov. V porovnaní s ním je ale oveľa priestrannejší a bude existovať len v jedinej verzii - s 5 dverami. K nemu na budúci rok pribudne 5-dverové kombi. Zo všetkých strán dokonale zaoblená karoséria pôsobí neobyčajne estetickým dojmom.

"Interiér je najkvalitnejší aký sme za posledné roky u Fiata videli."

V interiéri nás okrem priestoru zaujala aj mierne k vodičovi natočená stredová konzola, v ktorej našli miesto ovládače klimatizačnej, audio a navigačnej sústavy. Kvalita dielenského spracovania predvádzacích modelov bola na vysokej úrovni. Spomienky na staré časy lesklých a tvrdých plastov vyvolávali len panely okolo spínačov na ovládanie okien vo dverách. Interiér je pôsobivo dobre odhlučnený a mierne tvrdo odpružený podvozok na príplatkových 17-palcových pneumatikách sa vedel adekvátne vysporiadať aj s rozbitými úsekmi talianskych ciest. Hoci má takmer 60% dielov spoločných s predchodcom, ovláda sa určite lepšie než Stilo a evidentne z neho cítiť, že kvalitou a radosťou z jazdy by sa rád zaradil medzi lídrov segmentu podobne ako sa to podarilo menšiemu Grande Puntu. Riadenie sa ovláda ľahko a pracuje presne. Len jeho elektrickému posilňovaču tradične chýba cit.

Paleta motorov bude spočiatku pozostávať z dvoch dôverne známych preplňovaných naftových agregátov 1.9 JTD s výkonmi 120 a 150 k a zážihového štvorvalca 1.4 (90 k). K nemu neskôr pribudnú ešte ďalšie dva motory rovnakého objemu 1.4 T-JET ale s preplňovaním a výkonmi 120 a 150 k. V pláne sú tiež nové turbodieselové agregáty objemu 1.6 l.
Dynamikou nabitý nováčik pohodlne odvezie 4 cestujúcich, núdzovo aj piatich. Rozsah nastavenia vodičovho sedadla je dostatočný pre rôzne typy postáv. Základný model s benzínovým motorom 1.4 výkonu 90 k, 7 airbagmi a ESP bude stáť asi 15.000 Euro. Marketingoví stratégovia odhadujú, že oň prejaví záujem len asi 1% všetkých zákazníkov. Najväčší záujem má byť podľa ich odhadu o výbavu Emotion, na ktorú má pripadnúť 25% všetkých kupcov. Fiat tiež predĺžil novému modelu servisné intervaly na 30.000 km a tým zredukoval prevádzkové náklady.

Fiat Bravo vznikol v rekordne krátkom čase 18 mesiacov. Kompaktné auto presvedčí najprv svojou optikou a neskôr aj kvalitou a technikou. Pretože koncepcia, podvozok aj poháňacia sústava sú na vysokej úrovni, môže sa z neho stať predajný trhák. Otázkou len ostáva aké ceny sa poradí nášmu importérovi vybojovať v Turíne a ako na ne zareagujú naši motoristi. Cena bude totiž v jeho prípade kľúčová a hlavne od nej bude závisieť, či sa oživí záujem zákazníkov o Fiat aj v segmente C tak ako sa to podarilo v kategórii malých áut Grande Puntu.

 

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Videli ste, čo sa stane s vašim SUV po 100.000 kilometroch?
  2. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  3. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite
  4. Niké spúšťa novú kampaň s Jánom Lašákom
  5. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  6. Vyberte sa s nami na vandrovku, navštívime Spišský hrad a Levoču
  7. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  8. Prečo Slováci nemajú rezervy?
  9. Chcete, aby mali školáci Čerstvé hlavičky? Hlasujte
  10. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania
  1. Ľudia vymieňajú autá za elektrobicykle. Záujem v Trenčíne rastie
  2. Opäť štartuje projekt Futbal v meste
  3. Videli ste, čo sa stane s vašim SUV po 100.000 kilometroch?
  4. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite
  5. Atos stavia v Bulharsku nový špičkový superpočítač EuroHPC
  6. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  7. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  8. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  9. Budějovický Budvar je posledný český národný podnik
  10. Niké spúšťa novú kampaň s Jánom Lašákom
  1. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku 16 109
  2. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku 12 220
  3. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy? 9 895
  4. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 8 512
  5. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku 8 227
  6. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér 7 345
  7. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania 6 956
  8. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus® 6 298
  9. Nákupy, ktoré rozbúchajú srdce v nákupnom centre Novum Prešov 5 865
  10. Hľadáte firmu na predaj? Poradíme vám, ako ju nájsť 5 638
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prezidentka Zuzana Čaputová.

Dáni i ďalší s prebytkami pfizerov si zákaz astry môžu (ľahšie) dovoliť.

13. máj
Trnavský kraj otvoril piate očkovacie centrum v piešťanských kúpeľoch.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 387-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 203 obetí.

8 h
Nepokoje sa stupňujú.

Treba podporiť umiernené časti spoločnosti na oboch stranách konfliktu.

14. máj
Pacientka ukazuje svoj očkovací preukaz proti ochoreniu Covid-19 v piatok 30. apríla 2021 v Budapešti.

Slovensko vypadlo z dohody o voľnom cestovaní.

18 h

Neprehliadnite tiež

Toyota GR Yaris

Perfektné šoférske auto kazí iba chabý zvuk trojvalca.

5 h
Hyundai i20 N

Ponúka najlepší pomer ceny a výkonu.

14. máj
Ilustračné foto

V minulosti sa minuli za necelé štyri minúty.

7. máj
Škoda Fabia v základnej výbave Ambition.

Oproti predošlej generácii zdražela približne o 2000 eur.

13. máj