SME
Piatok, 1. júl, 2022 | Meniny má Diana

Fiat Bravo – prvá jazda

Zdá sa, že po piatich málo úspešných rokoch sprevádzaných klesajúcimi predajnými číslami a trhovými podielmi je Fiat na dobrej ceste. Vlani bol po dlhom čase opäť ziskový (291 mil Euro) a medziročne stúpol jeho predaj o 16,7% na 2 milióny áut. Nový Bravo,

Atraktívna karoséria s rázvorom náprav 2,6 m ponúka pre štyroch dospelých maximálny priestorový komfort a pohodlie cestovania na úrovni lídrov triedy.Atraktívna karoséria s rázvorom náprav 2,6 m ponúka pre štyroch dospelých maximálny priestorový komfort a pohodlie cestovania na úrovni lídrov triedy. (Zdroj: fiat)

ktorý v ponuke nahrádza málo úspešný model Stilo, má tento pozitívny vývoj ešte zrýchliť.

Stilo bol pre Fiat všeobecným sklamaním a ako sa zdá, samotná automobilka chce naň čo najskôr zabudnúť. Práve Stilo bolo totiž jednou z príčin nedávnej ekonomickej krízy talianskeho koncernu, keď jeho predaje nedosiahli ani tretinu plánovaného objemu. Preto vývoj nového modelu urýchlila a meno pre novinku si požičala od oveľa úspešnejšieho modelu z polovice deväťdesiatych rokov, ktorý bol v povedomí motoristov oveľa lepšie zapísaný než nie celkom vydarený Stilo.
Vývoj nového Brava sa začal v júli 2005 a skončil v januári t.r. Podarilo sa to vďaka novým postupom. Množstvo bariérových testov absolvoval výrobca napr. s virtuálnymi prototypmi. Používal aj nové technológie dávno uplatňované v letectve, kde sa tiež testuje bez prototypov. Samozrejme, že na programe boli aj reálne testy 200 predsériových vozidiel. Pozoruhodné je, že odchýlky vo výsledkoch testov s virtuálnymi a reálnymi modelmi boli minimálne, ba virtuálne boli dokonca v niečom ešte lepšie.

Bravo začína ofenzívu Fiat v C segmente a novú fázu vo vývoji automobilky. V pozícii značky predstavuje kvantitatívny skok dopredu. Je to najdlhšie auto segmentu s najväčším rozchodom kolies. Vďaka väčšej vnútornej šírke jeho batožinový priestor objemu 400 l ponúka v priemere o 60 l viac než porovnateľní konkurenti, bez toho aby ukrajoval z priestoru pre zadných pasažierov.
V dizajnérskom oddelení automobilky navrhnutý hatchback je ozajstný krásavec. Tvarovo vychádza z menšieho Grande Punta a spočíva na nezmenenej platforme svojho predchodcu. Preto vyštartuje na začiatok do boja aj s podobným výberom motorov. V porovnaní s ním je ale oveľa priestrannejší a bude existovať len v jedinej verzii - s 5 dverami. K nemu na budúci rok pribudne 5-dverové kombi. Zo všetkých strán dokonale zaoblená karoséria pôsobí neobyčajne estetickým dojmom.

"Interiér je najkvalitnejší aký sme za posledné roky u Fiata videli."

V interiéri nás okrem priestoru zaujala aj mierne k vodičovi natočená stredová konzola, v ktorej našli miesto ovládače klimatizačnej, audio a navigačnej sústavy. Kvalita dielenského spracovania predvádzacích modelov bola na vysokej úrovni. Spomienky na staré časy lesklých a tvrdých plastov vyvolávali len panely okolo spínačov na ovládanie okien vo dverách. Interiér je pôsobivo dobre odhlučnený a mierne tvrdo odpružený podvozok na príplatkových 17-palcových pneumatikách sa vedel adekvátne vysporiadať aj s rozbitými úsekmi talianskych ciest. Hoci má takmer 60% dielov spoločných s predchodcom, ovláda sa určite lepšie než Stilo a evidentne z neho cítiť, že kvalitou a radosťou z jazdy by sa rád zaradil medzi lídrov segmentu podobne ako sa to podarilo menšiemu Grande Puntu. Riadenie sa ovláda ľahko a pracuje presne. Len jeho elektrickému posilňovaču tradične chýba cit.

Paleta motorov bude spočiatku pozostávať z dvoch dôverne známych preplňovaných naftových agregátov 1.9 JTD s výkonmi 120 a 150 k a zážihového štvorvalca 1.4 (90 k). K nemu neskôr pribudnú ešte ďalšie dva motory rovnakého objemu 1.4 T-JET ale s preplňovaním a výkonmi 120 a 150 k. V pláne sú tiež nové turbodieselové agregáty objemu 1.6 l.
Dynamikou nabitý nováčik pohodlne odvezie 4 cestujúcich, núdzovo aj piatich. Rozsah nastavenia vodičovho sedadla je dostatočný pre rôzne typy postáv. Základný model s benzínovým motorom 1.4 výkonu 90 k, 7 airbagmi a ESP bude stáť asi 15.000 Euro. Marketingoví stratégovia odhadujú, že oň prejaví záujem len asi 1% všetkých zákazníkov. Najväčší záujem má byť podľa ich odhadu o výbavu Emotion, na ktorú má pripadnúť 25% všetkých kupcov. Fiat tiež predĺžil novému modelu servisné intervaly na 30.000 km a tým zredukoval prevádzkové náklady.

Fiat Bravo vznikol v rekordne krátkom čase 18 mesiacov. Kompaktné auto presvedčí najprv svojou optikou a neskôr aj kvalitou a technikou. Pretože koncepcia, podvozok aj poháňacia sústava sú na vysokej úrovni, môže sa z neho stať predajný trhák. Otázkou len ostáva aké ceny sa poradí nášmu importérovi vybojovať v Turíne a ako na ne zareagujú naši motoristi. Cena bude totiž v jeho prípade kľúčová a hlavne od nej bude závisieť, či sa oživí záujem zákazníkov o Fiat aj v segmente C tak ako sa to podarilo v kategórii malých áut Grande Puntu.

 

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  2. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  3. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny. Adepti sú jasní
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  7. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  7. Výlety na mieru pre celú rodinu
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 653
  2. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 331
  3. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 7 469
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 6 810
  5. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 6 491
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 789
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 3 663
  8. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 3 077
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


21 h
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


24 h
Lightyear 0

Lightyear 0 zvládne tisíc kilometrov bez nabíjačky.


28. jún

Blogy SME

  1. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek
  2. Tomáš Jacko: Ako dostať Róma z osady na Harvard
  3. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (1. - 7.7.1922)
  4. Martin Greguš: Práca za 216 eur s DPH/hod? Pozrite si závery z kontrol v mestských podnikoch. Metropolitný inštitút - za dva roky na bežné výdavky o milión EUR viac
  5. Miroslav Lukáč: Tajné služby zistili, že Putin mal iné vzory ako Petra Veľkého.
  6. Dávid Kyzek: Aké sú šance Dávida Hrenáka na NHL???
  7. Jano Richter: o dojení televízie: 'Zmysluplná cena' a 'Cena za zmysluplné'
  8. Rastislav Puchala: Marx v nás
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 108
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 9 142
  3. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 5 627
  4. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodného. 4 533
  5. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 4 207
  6. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 160
  7. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 793
  8. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 335
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu