SME
reklama

Malé Audi od roku 2009

Nemecký automobilový koncern Audi bude vyrábať nové malé vozidlo od konca roka 2009 v Bruseli a na to prevezme okamžite tento závod od materského koncernu Volkswagen.

Automobilka plánuje, že po prestavbe závodu by sa mohlo začať s výrobou modelu malého Audi.Automobilka plánuje, že po prestavbe závodu by sa mohlo začať s výrobou modelu malého Audi. (Zdroj: forum.autohoje.com)

Výrobné náklady sa znížia o 20 %, uviedol personálny riaditeľ Werner Widuckel v pondelok večer v Ingolstadte, v sídle automobilky, kde spolu so šéfom Audi Rupertom Stadlerom podpísali o tom dohodu s belgickými odbormi. Týždenný pracovný čas v Bruseli sa podľa nej zvýši z 3 na 38 hodín bez mzdového dorovnania. Ako protihodnotu dostane približne 2 200 zamestnancov garanciu, že budú mať prácu do roku 2010.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V závode v belgickom hlavnom meste klesnú do konca roka 2009 mzdové náklady na hodinu na približne 32 EUR, v prepočte 1 090 SKK, oznámil Widuckel. V Nemecku je na úrovni 40 až 42 EUR. Audi bude bruselskému závodu garantovať do roku 2009 ročné vyťaženie 84 000 vozidiel. Z dlhodobého hľadiska chce spoločnosť predať viac ako 100 000 kusov nového vozidla ročne. Jeho názov ešte neurčili. Belgický závod by mohol svoju kapacitu zvýšiť na zhruba 160 000 áut ročne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V Bruseli sa bude ešte do leta vyrábať Volkswagen Golf. Do roku 2009 sa má paralelne vyrábať Volkswagen Polo a Audi A3. Automobilka plánuje, že po prestavbe závodu by sa mohlo začať s výrobou modelu malého Audi ešte v tomto roku. Model A3 sa už v Bruseli vyrábal, od jesene 2004 do konca roka 2005.

Šéf automobilky Sadler uviedol, že Audi potrebuje na svojej ceste rastu dodatočné výrobné kapacity v Bruseli. Koncern predal v minulom roku 905 200 áut a do roku 2015 chce predaj zvýšiť na 1,5 milióna vozidiel. Zamestnanci závodu v belgickom hlavnom meste koncom februára po týždne trvajúcich rokovaniach akceptovali úsporné plány koncernu. Súhlasili s nimi tri štvrtiny zamestnancov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 711
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 365
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 542
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 885
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 222
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 028
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 801
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 825
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  2. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  3. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  4. Martin Borecky: Rakovina
  5. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  6. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  7. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  8. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 029
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 643
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 431
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 000
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 443
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 361
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 235
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
reklama
SkryťZatvoriť reklamu