Výrobné náklady sa znížia o 20 %, uviedol personálny riaditeľ Werner Widuckel v pondelok večer v Ingolstadte, v sídle automobilky, kde spolu so šéfom Audi Rupertom Stadlerom podpísali o tom dohodu s belgickými odbormi. Týždenný pracovný čas v Bruseli sa podľa nej zvýši z 3 na 38 hodín bez mzdového dorovnania. Ako protihodnotu dostane približne 2 200 zamestnancov garanciu, že budú mať prácu do roku 2010.
V závode v belgickom hlavnom meste klesnú do konca roka 2009 mzdové náklady na hodinu na približne 32 EUR, v prepočte 1 090 SKK, oznámil Widuckel. V Nemecku je na úrovni 40 až 42 EUR. Audi bude bruselskému závodu garantovať do roku 2009 ročné vyťaženie 84 000 vozidiel. Z dlhodobého hľadiska chce spoločnosť predať viac ako 100 000 kusov nového vozidla ročne. Jeho názov ešte neurčili. Belgický závod by mohol svoju kapacitu zvýšiť na zhruba 160 000 áut ročne.
V Bruseli sa bude ešte do leta vyrábať Volkswagen Golf. Do roku 2009 sa má paralelne vyrábať Volkswagen Polo a Audi A3. Automobilka plánuje, že po prestavbe závodu by sa mohlo začať s výrobou modelu malého Audi ešte v tomto roku. Model A3 sa už v Bruseli vyrábal, od jesene 2004 do konca roka 2005.
Šéf automobilky Sadler uviedol, že Audi potrebuje na svojej ceste rastu dodatočné výrobné kapacity v Bruseli. Koncern predal v minulom roku 905 200 áut a do roku 2015 chce predaj zvýšiť na 1,5 milióna vozidiel. Zamestnanci závodu v belgickom hlavnom meste koncom februára po týždne trvajúcich rokovaniach akceptovali úsporné plány koncernu. Súhlasili s nimi tri štvrtiny zamestnancov.