SME

Ford C MAX – v tieni Mondea

Po štyroch rokoch pôsobenia na trhu prichádza pravý čas na omladzovaciu kúru, najmä keď konkurencia medzičasom vytiahla nové zbrane. Ford v tieni veľkolepej premiéry Mondea uviedol v Ženeve aj nový C- MAX s kratším menom, novým dizajnom a vylepšeným

Ford C-MAX vyzerá po modernizácii ako člen rodiny minivanov. S Focusom nemá spoločné meno ani dizajn.Ford C-MAX vyzerá po modernizácii ako člen rodiny minivanov. S Focusom nemá spoločné meno ani dizajn. (Zdroj: Ford)

Po štyroch rokoch pôsobenia na trhu prichádza pravý čas na omladzovaciu kúru, najmä keď konkurencia medzičasom vytiahla nové zbrane. Ford v tieni veľkolepej premiéry Mondea uviedol v Ženeve aj nový C- MAX s kratším menom, novým dizajnom a vylepšeným podvozkom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nový C-MAX navzdory dnešnému trendu sedemmiestnych interiérov zostáva pri päťmiestnej koncepcii. Ford zrejme vychádza zo skúsenosti, že poddimenzovaný tretí rad sedadiel je v kompaktnej triede skôr módou než praktickou výhodou. Úlohu sedemmiestneho rodinného auta totiž plní rozmerovo väčší S-MAX, ktorého vzhľad aj označenie poslúžili ako vzor pre nový C – MAX. Z pôvodného označenia Focus C-MAX zostalo iba jednoduché C- MAX a vonkajší dizajn zapadol do novej rodiny veľkopriestorových vozidiel značky Ford.

SkryťVypnúť reklamu

Svetlo
Pod rúškom nového dizajnu prichádza rad technických inovácií ako zadné LED svetlá, väčší rázvor náprav a konkurenciou dlhšie používané natáčacie svetlomety. Za príplatok budú k dispozícii bi-xenónové svetlomety so špeciálnymi optickými pásmi, namiesto parkovacích žiaroviek. Väčšie spätné zrkadlá s integrovanými smerovkami a elektrickým sklápaním v úzkom parkovacom priestore sú dostupné iba pre vybrané modely. V kategórii príplatkového vybavenia je aj presklenná a dnes populárna panoramatická strecha s povrchovou úpravou Solar Reflect, ktorá zabraňuje prehrievaniu interiéru. Ostatné drobné vylepšenia interiéru majú skôr kozmetický charakter.

Koncepcia posúvania zadných sedadiel umožňuje pri obsadení dvomi osobami sklopenie stredného dielu a priečne posunutie krajných sedadiel. Dvaja cestujúci tak získajú väčšie pohodlie. Od polohy sedadiel závislý batožinový priestor ponúkne objem od 550 do 1620 l.

SkryťVypnúť reklamu

Ekológia v popredí
Základná ponuka benzínových aj naftových motorov zostáva nezmenená a na vybraných trhoch bude k dispozícii ekologická verzia 1,8 Duratec HE Flexifuel spaľujúca buď benzín alebo osemdesiatpäť percentný bioetanol E85. Nakoľko je bioetanol získavaný z kompletne obnoviteľných zdrojov, dochádza pri jeho spaľovaní k poklesu CO2 o osemdesiat percent. Modely Flexifuel predávané v desiatich krajinách Európy vyzerajú na slovenské pomery dosť exoticky, ale napríklad vo Švédsku tvoria viac ako tri štvrtiny predaja.
Pre trhy bez možnosti tankovania bioetanolu ale s rozvinutou sieťou staníc LPG bude k dispozícii v továrni prerobená verzia na propan bután (LPG) alebo zemný plyn (CNG).

Pri pohľade zozadu vidieť zmeny iba na koncových svetlách s LED technológiou, ktorá zaručuje úsporu energie a lepší svetelný výkon.

SkryťVypnúť reklamu

Bez zmeny
Kým k väčšine motorov Ford montuje manuálnu päťstupňovú prevodovku, najsilnejší diesel 2,0 TDCi dostane šesťstupňovú manuálnu prevodovku. podľa nám dostupných informácií možno benzínový dvojliter kombinovať aj so štvorstupňovou automatikou avšak nikde sa nehovorí o automatickej prevodovke CVT s plynulo meniteľným prevodom.


Motory pre Ford C – MAX

Verzia Výkon Spotreba Zrýchlenie 0 – 100 km/h
(kW/k) (l/100km) (s)
Benzínové motory
1,6 Duratec 74/100 6,9 12,9
1,8 Duratec 88/120 7,1 10,8
2,0 Duratec 107/145 7,3 9,8
Naftové motory
1,6 TDCi 80/109 4,9 11,3
2,0 TDCi 100/136 5,8 9,6


Ford C –MAX 2007

Čo je nové Čo zostáva
dizajn usporiadanie sedadiel
zadné LED svetlá motory
natáčacie svetlomety
prvky interiéru
spätné zrkadlá
širší podvozok
panoramatická strecha


 

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  2. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 736
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 928
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 331
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 327
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 143
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 851
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 840
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 467
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  3. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  4. Štefan Šturdzík: Rakovina
  5. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  6. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  7. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  8. Marcel Karvay: Bohovia kapitalizmu [Varovanie: nečítajte ak ste náchylní k existenciálnej depresii]
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 893
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 534
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 122
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 870
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 485
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 975
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 527
  8. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 281
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
reklama
SkryťZatvoriť reklamu