Po štyroch rokoch pôsobenia na trhu prichádza pravý čas na omladzovaciu kúru, najmä keď konkurencia medzičasom vytiahla nové zbrane. Ford v tieni veľkolepej premiéry Mondea uviedol v Ženeve aj nový C- MAX s kratším menom, novým dizajnom a vylepšeným podvozkom.
Nový C-MAX navzdory dnešnému trendu sedemmiestnych interiérov zostáva pri päťmiestnej koncepcii. Ford zrejme vychádza zo skúsenosti, že poddimenzovaný tretí rad sedadiel je v kompaktnej triede skôr módou než praktickou výhodou. Úlohu sedemmiestneho rodinného auta totiž plní rozmerovo väčší S-MAX, ktorého vzhľad aj označenie poslúžili ako vzor pre nový C – MAX. Z pôvodného označenia Focus C-MAX zostalo iba jednoduché C- MAX a vonkajší dizajn zapadol do novej rodiny veľkopriestorových vozidiel značky Ford.
Svetlo
Pod rúškom nového dizajnu prichádza rad technických inovácií ako zadné LED svetlá, väčší rázvor náprav a konkurenciou dlhšie používané natáčacie svetlomety. Za príplatok budú k dispozícii bi-xenónové svetlomety so špeciálnymi optickými pásmi, namiesto parkovacích žiaroviek. Väčšie spätné zrkadlá s integrovanými smerovkami a elektrickým sklápaním v úzkom parkovacom priestore sú dostupné iba pre vybrané modely. V kategórii príplatkového vybavenia je aj presklenná a dnes populárna panoramatická strecha s povrchovou úpravou Solar Reflect, ktorá zabraňuje prehrievaniu interiéru. Ostatné drobné vylepšenia interiéru majú skôr kozmetický charakter.
Koncepcia posúvania zadných sedadiel umožňuje pri obsadení dvomi osobami sklopenie stredného dielu a priečne posunutie krajných sedadiel. Dvaja cestujúci tak získajú väčšie pohodlie. Od polohy sedadiel závislý batožinový priestor ponúkne objem od 550 do 1620 l.
Ekológia v popredí
Základná ponuka benzínových aj naftových motorov zostáva nezmenená a na vybraných trhoch bude k dispozícii ekologická verzia 1,8 Duratec HE Flexifuel spaľujúca buď benzín alebo osemdesiatpäť percentný bioetanol E85. Nakoľko je bioetanol získavaný z kompletne obnoviteľných zdrojov, dochádza pri jeho spaľovaní k poklesu CO2 o osemdesiat percent. Modely Flexifuel predávané v desiatich krajinách Európy vyzerajú na slovenské pomery dosť exoticky, ale napríklad vo Švédsku tvoria viac ako tri štvrtiny predaja. Pre trhy bez možnosti tankovania bioetanolu ale s rozvinutou sieťou staníc LPG bude k dispozícii v továrni prerobená verzia na propan bután (LPG) alebo zemný plyn (CNG).
Pri pohľade zozadu vidieť zmeny iba na koncových svetlách s LED technológiou, ktorá zaručuje úsporu energie a lepší svetelný výkon.
Bez zmeny
Kým k väčšine motorov Ford montuje manuálnu päťstupňovú prevodovku, najsilnejší diesel 2,0 TDCi dostane šesťstupňovú manuálnu prevodovku. podľa nám dostupných informácií možno benzínový dvojliter kombinovať aj so štvorstupňovou automatikou avšak nikde sa nehovorí o automatickej prevodovke CVT s plynulo meniteľným prevodom.
Motory pre Ford C – MAX
Verzia | Výkon | Spotreba | Zrýchlenie 0 – 100 km/h |
(kW/k) | (l/100km) | (s) | |
Benzínové motory | |||
1,6 Duratec | 74/100 | 6,9 | 12,9 |
1,8 Duratec | 88/120 | 7,1 | 10,8 |
2,0 Duratec | 107/145 | 7,3 | 9,8 |
Naftové motory | |||
1,6 TDCi | 80/109 | 4,9 | 11,3 |
2,0 TDCi | 100/136 | 5,8 | 9,6 |
Ford C –MAX 2007
Čo je nové | Čo zostáva |
dizajn | usporiadanie sedadiel |
zadné LED svetlá | motory |
natáčacie svetlomety | |
prvky interiéru | |
spätné zrkadlá | |
širší podvozok | |
panoramatická strecha |
Autor: rch