SME
Sobota, 25. jún, 2022 | Meniny má Tadeáš

Ford C MAX – v tieni Mondea

Po štyroch rokoch pôsobenia na trhu prichádza pravý čas na omladzovaciu kúru, najmä keď konkurencia medzičasom vytiahla nové zbrane. Ford v tieni veľkolepej premiéry Mondea uviedol v Ženeve aj nový C- MAX s kratším menom, novým dizajnom a vylepšeným

Ford C-MAX vyzerá po modernizácii ako člen rodiny minivanov. S Focusom nemá spoločné meno ani dizajn.Ford C-MAX vyzerá po modernizácii ako člen rodiny minivanov. S Focusom nemá spoločné meno ani dizajn. (Zdroj: Ford)

Po štyroch rokoch pôsobenia na trhu prichádza pravý čas na omladzovaciu kúru, najmä keď konkurencia medzičasom vytiahla nové zbrane. Ford v tieni veľkolepej premiéry Mondea uviedol v Ženeve aj nový C- MAX s kratším menom, novým dizajnom a vylepšeným podvozkom.

Nový C-MAX navzdory dnešnému trendu sedemmiestnych interiérov zostáva pri päťmiestnej koncepcii. Ford zrejme vychádza zo skúsenosti, že poddimenzovaný tretí rad sedadiel je v kompaktnej triede skôr módou než praktickou výhodou. Úlohu sedemmiestneho rodinného auta totiž plní rozmerovo väčší S-MAX, ktorého vzhľad aj označenie poslúžili ako vzor pre nový C – MAX. Z pôvodného označenia Focus C-MAX zostalo iba jednoduché C- MAX a vonkajší dizajn zapadol do novej rodiny veľkopriestorových vozidiel značky Ford.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Svetlo
Pod rúškom nového dizajnu prichádza rad technických inovácií ako zadné LED svetlá, väčší rázvor náprav a konkurenciou dlhšie používané natáčacie svetlomety. Za príplatok budú k dispozícii bi-xenónové svetlomety so špeciálnymi optickými pásmi, namiesto parkovacích žiaroviek. Väčšie spätné zrkadlá s integrovanými smerovkami a elektrickým sklápaním v úzkom parkovacom priestore sú dostupné iba pre vybrané modely. V kategórii príplatkového vybavenia je aj presklenná a dnes populárna panoramatická strecha s povrchovou úpravou Solar Reflect, ktorá zabraňuje prehrievaniu interiéru. Ostatné drobné vylepšenia interiéru majú skôr kozmetický charakter.

Koncepcia posúvania zadných sedadiel umožňuje pri obsadení dvomi osobami sklopenie stredného dielu a priečne posunutie krajných sedadiel. Dvaja cestujúci tak získajú väčšie pohodlie. Od polohy sedadiel závislý batožinový priestor ponúkne objem od 550 do 1620 l.

SkryťVypnúť reklamu

Ekológia v popredí
Základná ponuka benzínových aj naftových motorov zostáva nezmenená a na vybraných trhoch bude k dispozícii ekologická verzia 1,8 Duratec HE Flexifuel spaľujúca buď benzín alebo osemdesiatpäť percentný bioetanol E85. Nakoľko je bioetanol získavaný z kompletne obnoviteľných zdrojov, dochádza pri jeho spaľovaní k poklesu CO2 o osemdesiat percent. Modely Flexifuel predávané v desiatich krajinách Európy vyzerajú na slovenské pomery dosť exoticky, ale napríklad vo Švédsku tvoria viac ako tri štvrtiny predaja.
Pre trhy bez možnosti tankovania bioetanolu ale s rozvinutou sieťou staníc LPG bude k dispozícii v továrni prerobená verzia na propan bután (LPG) alebo zemný plyn (CNG).

Pri pohľade zozadu vidieť zmeny iba na koncových svetlách s LED technológiou, ktorá zaručuje úsporu energie a lepší svetelný výkon.

SkryťVypnúť reklamu

Bez zmeny
Kým k väčšine motorov Ford montuje manuálnu päťstupňovú prevodovku, najsilnejší diesel 2,0 TDCi dostane šesťstupňovú manuálnu prevodovku. podľa nám dostupných informácií možno benzínový dvojliter kombinovať aj so štvorstupňovou automatikou avšak nikde sa nehovorí o automatickej prevodovke CVT s plynulo meniteľným prevodom.


Motory pre Ford C – MAX

Verzia Výkon Spotreba Zrýchlenie 0 – 100 km/h
(kW/k) (l/100km) (s)
Benzínové motory
1,6 Duratec 74/100 6,9 12,9
1,8 Duratec 88/120 7,1 10,8
2,0 Duratec 107/145 7,3 9,8
Naftové motory
1,6 TDCi 80/109 4,9 11,3
2,0 TDCi 100/136 5,8 9,6


Ford C –MAX 2007

Čo je nové Čo zostáva
dizajn usporiadanie sedadiel
zadné LED svetlá motory
natáčacie svetlomety
prvky interiéru
spätné zrkadlá
širší podvozok
panoramatická strecha


 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  3. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  4. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
  5. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  6. Inovatívna diagnostika - moderná budúcnosť zdravotníctva
  7. Slovákov láka zakladanie fondov, no väčšina preferuje zahraničie
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny
  1. Na čo slúžia bubnové kosačky a ako vybrať tú správnu?
  2. V Košiciach vznikla inkluzívna škola s finančnou podporou grantu
  3. Lekár U19: „Majstrovstvá Európy sú pre nás vyvrcholením"
  4. Tatra banka získala 2 prestížne ocenenia
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  7. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  8. BILLA vstupuje do sveta e-commerce
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 27 379
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 9 483
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 5 934
  4. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 4 841
  5. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 4 763
  6. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 773
  7. Jedinečný rodinný All Inclusive hotel vás privíta aj toto leto! 2 995
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 2 607
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Šéf rodinnej firmy Unipas Maroš Kara

Rodinná firma Unipas z Hornej Nitry má tridsaťročnú tradíciu a klientov od protinožcov.


23. jún
Michal Kaščák

Festival Pohoda oslavuje 25 rokov od svojho vzniku.


23. jún
Igor Matovič na tlačovej konferencii.

Ani Heger si nemyslí, že sa Matovič zmení, vraví politológ Baboš.


7 h
Ilustračná fotografia.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 23 h

Neprehliadnite tiež

Ford Focus Kombi Active

Posledný kus zíde z linky v roku 2025.


23. jún
Podcast Klik.

Kľúčová výhoda je ľahká škálovateľnosť.


a 2 ďalší 23. jún
BMW M1 Group 4 Andy Warhol

Na dielo minul šesť kíl farby.


22. jún
Peugeot 408

Naftový motor sa v ponuke neobjaví.


22. jún

Blogy SME

  1. Lubomir Zahora: Reforma zdravotníctva po rakúsky
  2. Naďa Serafínová: Zvykli sme si na vojnu.
  3. Jozef Černek: Deň prvý, hotel
  4. Robert Puk: Keď sa poskok Šípoš pletie do Bratislavy
  5. Věra Tepličková: My pracujeme i v sobotě, soudružko
  6. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu
  7. Věra Tepličková: Já jsem duhová víla,
  8. Erik Kriššák: Aj žraloky sú tu od prvohôr - zbierka
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 9 252
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 158
  3. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 6 758
  4. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 848
  5. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 793
  6. Teodor Pasternák: Posadili ma do "správneho" lietadla. To druhé havarovalo. 5 347
  7. Monika Vojčíkova: Nie je Pavlínka ako Pawlinka 5 312
  8. Lórant Kulík: Letecká záhada: Neznáme lietadlo preniklo do vzdušného priestoru Slovenska, Maďarska a ďalších krajín aliancie NATO 3 115
  1. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  3. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  5. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu