ka obchvatu Žarnovice, Novej Bane a ďalším kilometrom štvorprúdovej cesty.
Na niekoľkokilometrových zvyškoch starých ciest sú kratšie kolóny, vodiči radšej nepredbiehajú a počkajú si na štvorprúdovku. Vodiči kamiónov s naloženým drevom majú naponáhlo a predbiehajú za každú cenu. Okrem kamiónov úplne zbytočne predbiehajú tiež vodiči osobných áut, a to aj vtedy, ak sú kamióny nalepené na seba a nedodržiavajú vyhláškou predpísaný odstup.
Je úplne zbytočné robiť peklo na dvanásťkilometrovom úseku medzi Žiarom nad Hronom a Žarnovicou , keď na dvadsaťpäťkilometrovej štvorprúdovke stratu ľahko dobehnete. To isté platí pre cestu smrti zo Zlatých Moraviec do Nitry. Vybudovaním nových štvorprúdových vozoviek v údolí Hrona je cesta z Banskej Bystrice do Nitry rýchlejšia aj bez predbiehania na rizikových úsekoch.
Náš tip – Namiesto predbiehania na krátkom úseku starých ciest sa za volantom uvoľnite a rešpektujte kolónu. Po pár kilometroch na štvorprúdovke stratu času ľahko doženiete aj povolenou rýchlosťou.