Na podvozku sedemmiestneho modelu Grand C4 Picasso vznikol o pár centimetrov kratší, päťmiestny model so športovým strihom. Citroen tak rozšíril ponuku rodinných minivanov až na štyri modely, Xsara Picasso, C4 Picasso (5 miestne), Grand C4 Picasso a Citroen C8.
Pre dynamickú päťmiestnu verziu, ktorá sa už napohľad odpútala od konzervatívnych línií minivanov, bude dostupných dvanásť farieb karosérie z toho dve nové, Tivoli Blue a Show Red. Okrem masívneho „krídla“ nad piatymi dverami a novo štylizovanými zadnými svetlami sa od sedemmiestnej verzie odlišuje klesajúcou spodnou hranou bočných okien na zadných dverách.
Nový tvar zadnej časti vytvoril priestor objemu 500 l. Pod kapotou ostávajú všetky pokrokové technológie značky vrátane naftových motorov, manuálnej šesťstupňovej robotizovanej prevodovky a volantu s pevným stredom.
Päťmiestne C4 Picasso je o 12 cm kratšie ako Grand C4 Picasso avšak stále s najväčším vnútorným priestorom v triede. Tri nezávislé a rovnako dimenzované sedadlá vzadu s polohovateľnými operadlami a uchytením detskej sedačky systémom ISOFIX sú posúvateľné v rozsahu trinásť centimetrov.
Technické parametre Citroen C4 Picasso – 5 – miestne
Verzia | 1,8i 16V | 2,0i 16V | 1,6 HDi | 1,6 HDi | 2,0 HDi | 2,0 HDi |
Palivo | natural | natural | nafta | nafta | nafta | nafta |
Prevodovka | manuálna | BMP6 | manuálna | BMP6 | BMP6 | automatická |
počet stupňov | 5 | 6 | 5 | 6 | 6 | 6 |
výkon motora (kW/k) | 92/127 | 103/143 | 80/110 | 80/110 | 100/138 | 100/138 |
Krútiaci moment (Nm) | 170 | 200 | 240 | 240 | 270 | 320 |
Max. rýchlosť (km/h) | 185 | 195 | 180 | 180 | 195 | 190 |
Zrýchlenie 0-100km/h(s) | 11,7 | 11,3 | 12,5 | 13,2 | 12,4 | 12,1 |
Spotreba (l/100 km) | ||||||
v meste | 11,3 | 11,1 | 7,3 | 6,8 | 7,9 | 9,9 |
mimo mesta | 6,1 | 6,2 | 5,1 | 5,1 | 5,1 | 5,9 |
priemer | 8 | 8 | 5,9 | 5,7 | 6,1 | 7,4 |
objem batož. priestoru (l) | 500 – 1734 |

V závislosti od usporiadania a polohy sedadiel možno dosiahnuť objem od 500 do 1734 litrov alebo prevážať predmety dlhé od 0,8 do 1,8 m.
Tvrdá konkurencia – trinásť modelov
Keď Renault pred šestnástimi rokmi predstavil štúdiu kompaktného minivanu postaveného na podvozku nižšej strednej triedy, svet iba neveriacky krútil hlavou. O šesť rokov neskôr prišiel sériový Renault Mégane Scenic, za ním Opel Zafira a potom lavína ďalších modelov prudko rastúceho segmentu. Po vzore Zafiry prišiel do módy sedemmiestny interiér s trochu diskutabilným a iba občasným využitím plnej kapacity. Predajné úspechy však stále stoja na plnohodnotných piatich miestach, variabilnom systéme posúvania zadných sedadiel a v neposlednom rade aj dizajne. Jasným dôkazom je predstavenie päťmiestnej verzie Citroenu C4 Picasso s osobitným dizajnom.
Trinásť automobilov v jednej triede znamená pre automobilky krutý boj o prežitie, ale pre rodiny mimoriadne širokú možnosť výberu.
Kompaktné minivany
Citroen Xsara Picasso
Citroen C4 Picaso
Citroen Grand C4 Picasso
Ford C - MAX
Honda FR-V
Kia Carens
Mazda 5
Mitsubishi Grandis
Opel Zafira
Renault Scenic
Renault Grand Scenic
Toyota Corolla Verso
Volkswagen Touran
Autor: rch