SME

Päťmiestne C4 Picasso

Na podvozku sedemmiestneho modelu Grand C4 Picasso vznikol o pár centimetrov kratší, päťmiestny model so športovým strihom. Citroen tak rozšíril ponuku rodinných minivanov až na štyri modely, Xsara Picasso, C4 Picasso (5 miestne), Grand C4 Picasso a Ci

V súťaži o najkrajší kompaktný minivan by zrejme vyhral naozaj pekný Citroen C4 Picasso v novej farbe Tivoli blue. Na trh prišiel o mesiac skôr ako Ford C-MAXV súťaži o najkrajší kompaktný minivan by zrejme vyhral naozaj pekný Citroen C4 Picasso v novej farbe Tivoli blue. Na trh prišiel o mesiac skôr ako Ford C-MAX

Na podvozku sedemmiestneho modelu Grand C4 Picasso vznikol o pár centimetrov kratší, päťmiestny model so športovým strihom. Citroen tak rozšíril ponuku rodinných minivanov až na štyri modely, Xsara Picasso, C4 Picasso (5 miestne), Grand C4 Picasso a Citroen C8.

Pre dynamickú päťmiestnu verziu, ktorá sa už napohľad odpútala od konzervatívnych línií minivanov, bude dostupných dvanásť farieb karosérie z toho dve nové, Tivoli Blue a Show Red. Okrem masívneho „krídla“ nad piatymi dverami a novo štylizovanými zadnými svetlami sa od sedemmiestnej verzie odlišuje klesajúcou spodnou hranou bočných okien na zadných dverách.

Nový tvar zadnej časti vytvoril priestor objemu 500 l. Pod kapotou ostávajú všetky pokrokové technológie značky vrátane naftových motorov, manuálnej šesťstupňovej robotizovanej prevodovky a volantu s pevným stredom.




Päťmiestne C4 Picasso je o 12 cm kratšie ako Grand C4 Picasso avšak stále s najväčším vnútorným priestorom v triede. Tri nezávislé a rovnako dimenzované sedadlá vzadu s polohovateľnými operadlami a uchytením detskej sedačky systémom ISOFIX sú posúvateľné v rozsahu trinásť centimetrov.








Technické parametre Citroen C4 Picasso – 5 – miestne

Verzia 1,8i 16V 2,0i 16V 1,6 HDi 1,6 HDi 2,0 HDi 2,0 HDi
Palivo natural natural nafta nafta nafta nafta
Prevodovka manuálna BMP6 manuálna BMP6 BMP6 automatická
počet stupňov 5 6 5 6 6 6
výkon motora (kW/k) 92/127 103/143 80/110 80/110 100/138 100/138
Krútiaci moment (Nm) 170 200 240 240 270 320
Max. rýchlosť (km/h) 185 195 180 180 195 190
Zrýchlenie 0-100km/h(s) 11,7 11,3 12,5 13,2 12,4 12,1
Spotreba (l/100 km)
v meste 11,3 11,1 7,3 6,8 7,9 9,9
mimo mesta 6,1 6,2 5,1 5,1 5,1 5,9
priemer 8 8 5,9 5,7 6,1 7,4
objem batož. priestoru (l) 500 – 1734




V závislosti od usporiadania a polohy sedadiel možno dosiahnuť objem od 500 do 1734 litrov alebo prevážať predmety dlhé od 0,8 do 1,8 m.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Tvrdá konkurencia – trinásť modelov

Keď Renault pred šestnástimi rokmi predstavil štúdiu kompaktného minivanu postaveného na podvozku nižšej strednej triedy, svet iba neveriacky krútil hlavou. O šesť rokov neskôr prišiel sériový Renault Mégane Scenic, za ním Opel Zafira a potom lavína ďalších modelov prudko rastúceho segmentu. Po vzore Zafiry prišiel do módy sedemmiestny interiér s trochu diskutabilným a iba občasným využitím plnej kapacity. Predajné úspechy však stále stoja na plnohodnotných piatich miestach, variabilnom systéme posúvania zadných sedadiel a v neposlednom rade aj dizajne.  Jasným dôkazom je predstavenie päťmiestnej verzie Citroenu C4 Picasso s osobitným dizajnom.

Trinásť automobilov v jednej triede znamená pre automobilky krutý boj o prežitie, ale pre rodiny mimoriadne širokú možnosť výberu.

Kompaktné minivany

SkryťVypnúť reklamu

Citroen Xsara Picasso
Citroen C4 Picaso
Citroen Grand C4 Picasso
Ford C - MAX
Honda FR-V
Kia Carens
Mazda 5
Mitsubishi Grandis
Opel Zafira
Renault Scenic
Renault Grand Scenic
Toyota Corolla Verso
Volkswagen Touran

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 76 072
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 346
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 041
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 171
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 195
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 187
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 241
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  2. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  3. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  4. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  5. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  6. Otilia Horrocks: Bože, ako hlboko vie jeden klesnúť...
  7. Jaroslav Karahuta: Boj veľkých proti malým neskončil ani po 21 rokoch od vstupu do EÚ. Čaká nás kolonizácia vidieka ?
  8. Daniel Balko: Ohrozuje Trump súčasný medzinárodný systém? Čo to pre nás znamená?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 550
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 546
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 56 967
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 596
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 321
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 936
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 569
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 761
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu