SME
Nedeľa, 3. júl, 2022 | Meniny má Miloslav

Päťmiestne C4 Picasso

Na podvozku sedemmiestneho modelu Grand C4 Picasso vznikol o pár centimetrov kratší, päťmiestny model so športovým strihom. Citroen tak rozšíril ponuku rodinných minivanov až na štyri modely, Xsara Picasso, C4 Picasso (5 miestne), Grand C4 Picasso a Ci

V súťaži o najkrajší kompaktný minivan by zrejme vyhral naozaj pekný Citroen C4 Picasso v novej farbe Tivoli blue. Na trh prišiel o mesiac skôr ako Ford C-MAXV súťaži o najkrajší kompaktný minivan by zrejme vyhral naozaj pekný Citroen C4 Picasso v novej farbe Tivoli blue. Na trh prišiel o mesiac skôr ako Ford C-MAX

Na podvozku sedemmiestneho modelu Grand C4 Picasso vznikol o pár centimetrov kratší, päťmiestny model so športovým strihom. Citroen tak rozšíril ponuku rodinných minivanov až na štyri modely, Xsara Picasso, C4 Picasso (5 miestne), Grand C4 Picasso a Citroen C8.

Pre dynamickú päťmiestnu verziu, ktorá sa už napohľad odpútala od konzervatívnych línií minivanov, bude dostupných dvanásť farieb karosérie z toho dve nové, Tivoli Blue a Show Red. Okrem masívneho „krídla“ nad piatymi dverami a novo štylizovanými zadnými svetlami sa od sedemmiestnej verzie odlišuje klesajúcou spodnou hranou bočných okien na zadných dverách.

Nový tvar zadnej časti vytvoril priestor objemu 500 l. Pod kapotou ostávajú všetky pokrokové technológie značky vrátane naftových motorov, manuálnej šesťstupňovej robotizovanej prevodovky a volantu s pevným stredom.




Päťmiestne C4 Picasso je o 12 cm kratšie ako Grand C4 Picasso avšak stále s najväčším vnútorným priestorom v triede. Tri nezávislé a rovnako dimenzované sedadlá vzadu s polohovateľnými operadlami a uchytením detskej sedačky systémom ISOFIX sú posúvateľné v rozsahu trinásť centimetrov.








Technické parametre Citroen C4 Picasso – 5 – miestne

Verzia 1,8i 16V 2,0i 16V 1,6 HDi 1,6 HDi 2,0 HDi 2,0 HDi
Palivo natural natural nafta nafta nafta nafta
Prevodovka manuálna BMP6 manuálna BMP6 BMP6 automatická
počet stupňov 5 6 5 6 6 6
výkon motora (kW/k) 92/127 103/143 80/110 80/110 100/138 100/138
Krútiaci moment (Nm) 170 200 240 240 270 320
Max. rýchlosť (km/h) 185 195 180 180 195 190
Zrýchlenie 0-100km/h(s) 11,7 11,3 12,5 13,2 12,4 12,1
Spotreba (l/100 km)
v meste 11,3 11,1 7,3 6,8 7,9 9,9
mimo mesta 6,1 6,2 5,1 5,1 5,1 5,9
priemer 8 8 5,9 5,7 6,1 7,4
objem batož. priestoru (l) 500 – 1734




V závislosti od usporiadania a polohy sedadiel možno dosiahnuť objem od 500 do 1734 litrov alebo prevážať predmety dlhé od 0,8 do 1,8 m.

Tvrdá konkurencia – trinásť modelov

Keď Renault pred šestnástimi rokmi predstavil štúdiu kompaktného minivanu postaveného na podvozku nižšej strednej triedy, svet iba neveriacky krútil hlavou. O šesť rokov neskôr prišiel sériový Renault Mégane Scenic, za ním Opel Zafira a potom lavína ďalších modelov prudko rastúceho segmentu. Po vzore Zafiry prišiel do módy sedemmiestny interiér s trochu diskutabilným a iba občasným využitím plnej kapacity. Predajné úspechy však stále stoja na plnohodnotných piatich miestach, variabilnom systéme posúvania zadných sedadiel a v neposlednom rade aj dizajne.  Jasným dôkazom je predstavenie päťmiestnej verzie Citroenu C4 Picasso s osobitným dizajnom.

Trinásť automobilov v jednej triede znamená pre automobilky krutý boj o prežitie, ale pre rodiny mimoriadne širokú možnosť výberu.

Kompaktné minivany

Citroen Xsara Picasso
Citroen C4 Picaso
Citroen Grand C4 Picasso
Ford C - MAX
Honda FR-V
Kia Carens
Mazda 5
Mitsubishi Grandis
Opel Zafira
Renault Scenic
Renault Grand Scenic
Toyota Corolla Verso
Volkswagen Touran

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  8. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  1. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  2. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  3. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  7. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  8. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 516
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 812
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 410
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 8 831
  5. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 572
  6. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 4 524
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 823
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 135
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná foto

Väčšina chodcov považuje za najväčší problém rýchlosť e-kolobežiek.


Peter Hlušek 30. jún
Lysyčansk je už týždne terčom ruského bombardovania.

Okupant obsadil všetky veľké mestá v Luhansku.


28m
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Ukrajinskí vojaci.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 7 h

Neprehliadnite tiež

Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Puťin´s dron
  2. Anna Miľanová: Moja tvorba dotváraním škvŕn... 2022
  3. Martin Plesch: Dobrovoľníkom nedobrovoľne
  4. Ján Slosiarik: Čo nové vedenie ministerstva školstva, to nová reforma
  5. Anna Miľanová: Matrioška a zmätok... 2022
  6. Ľubomír Maretta: Trauer
  7. Rastislav Puchala: Viktorova zakáľačka
  8. Vladimír Hrach: Uvidieť a precítiť
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 19 766
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 201
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 969
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 9 064
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 909
  6. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 202
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 150
  8. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 3 102
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťZatvoriť reklamu