SME
Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

Vyskúšali sme tri najpokrokovejšie naftové motory dneška

Naftové motory už dávno nie sú trpeným zlom. Ich výkon stúpol do takej miery, že diesel sa chce v pôžitkoch z jazdy vyrovnať benzínu, jazdiť úsporne a s nízkym obsahom CO2.

BMW X3 3,0 sd

Známe kvality mníchovských motorárov potvrdzuje najsilnejší trojlitrový šesťvalec na svete. Vďaka dvom turbodúchadlám (Variable Twin Turbo Technology) dosahuje výkon 200 kW (272 k), v prípade testovaného modelu X3 3,0 sd až 210 kW (286 k).

Motoru s krútiacim momentom 580 Nm ťažko niečo vytýkať, najmä po stránke dynamiky a sily. Vodič si s ťažším SUV užije veľa zábavy, dokonca viac ako s benzínovým šesťvalcom. Zrýchlenie na 100 km/h za 6,6 sekundy nedosiahne ani najsilnejší benzínový motor v modeli BMW X3, diesel reaguje okamžite aj v nízkych otáčkach. Automatická šesťstupňová prevodovka ťaží predovšetkým z obrovského krútiaceho momentu.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Silný diesel sa sotva dostane pod 8,5 l/100 km - pri svižnejšej jazde si vypýta 9,8 až 10,5 l/100 km. Model s benzínovým motorom pri rovnakej jazde a nižšom výkone spotrebuje podstatne viac, ponúkne však krajší zvuk. Od brutálnej sily vhodnej aj pre buldozér nemožno očakávať nižší obsah CO2 než 232 g/km a, žiaľ, ani nižšiu cenu.

BMW X3 3,0 sd chápeme skôr ako ukážku možností dnešnej automobilovej techniky, vhodnú pre vyhranených zákazníkov. V bežnom živote a pri povolených rýchlostiach spotreba motora príliš neklesne, preto bude lepšie zvoliť základný naftový šesťvalec s výkonom 160 kW (218 k).

 

Peugeot 407 2,2 HDi

Koncern PSA známy nízkym obsahom CO2 vo výfukových plynoch ako prvý zaviedol časticové filtre pre naftové motory, no v ostatnom čase zaostával vo výkone a reakcii motora na stlačenie plynu.

Skryť Vypnúť reklamu

Obe známe neresti odstránil nový štvorvalec 2,2 HDi s dvomi turbodúchadlami a výkonom 125 kW (170 k). Už po prvých kilometroch cítiť, že jedno z dvoch turbodúchadiel pracuje pri extrémne nízkych otáčkach a potom nastupuje druhé turbo. Zladený celok prináša rýchlu reakciu motora na stlačenie plynu a vyrovnaný ťah.

Na rozdiel od prudkého a krátkeho záťahu iných motorov, ktorý vytvára dojem dynamiky, Peugeot 2,2 HDi je na ceste a pri predbiehaní efektívnejší, pretože vodič nemusí tak často radiť. Pri vysokom výkone 170 koní motor spotreboval iba 7,6 l/100 km a predviedol sa v plnej paráde.

Ide o jeden z najkultivovanejších motorov svojej kategórie s dobrými vyhliadkami na zisk titulu motor roka. Vydarenej pohonnej jednotke s nízkym obsahom CO2 (160 g/km) by pristal tvrdší podvozok a presnejšie radenie.

Skryť Vypnúť reklamu

Toyota Avensis 2,2 D-4D

Zlepšený Avensis modelového roku 2007 sme skúšali najskôr so základným dieselom 2,0 D-4D (92 kW/126k) a potom s motorom 2,2 D-4D 180 Clean Power. Ako názov napovedá, okrem vysokého výkonu (130 kW/177 k) ide o najčistejší diesel svojej kategórie s najnižším množstvom oxidov dusíka NOx. Obsah CO2 161 g/km je tiež podstatne nižší ako pri najsilnejšej benzínovej verzii 2,4 VVTi s 227 g/km.

Na skúšanom motore 2,2 180 D-4D zaujme razantný nástup výkonu a zrýchlenie, ktoré nedosiahne ani jeden benzínový motor. V praxi tak potrebný krútiaci moment 400 Nm pomáha najmä pri predbiehaní. Do mesta sa však príliš silný diesel nehodí, pretože potrebuje vyššie rýchlosti a automatickú prevodovku, ktorá v ponuke nie je. Navyše pri nízkych rýchlostiach je trochu hlučný. Výrobcom udávanú spotrebu 6,2 l/100 km sme prekročili o viac ako 2 litre.

Skryť Vypnúť reklamu

Pre bežného užívateľa v našich podmienkach bude vhodnejší slabší dvojliter s citeľne nižšou spotrebou a lepším správaním v meste. Cena špičkového naftového prevedenia v porovnaní s najsilnejším benzínom je podstatne nižšia.





Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vitajte v postapokalyptickom svete
  2. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  5. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  6. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  7. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  9. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  10. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 17 251
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 848
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 036
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 022
  5. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 883
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 11 023
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 445
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 701
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 602
  10. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 570
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Hrozby zabrali, ľudia prišli. Oravčania stáli v radoch už pred testovaním

Tri a pol percentu doteraz testovaných odhalili nákazu.

Čakanie na testovanie na Orave.
Hornádska ulica v Krompachoch v piatok 10. apríla.

Život na Slovensku sa opäť obmedzuje, začína sa miernejší lockdown (prehľad)

Zákaz vychádzania sa netýka cesty do práce, na Orave a v Bardejove treba aj test.

Ilustračné foto.

Neprehliadnite tiež

Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.