SME
Streda, 1. december, 2021 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

AUDI TT – nový kráľ

Nové Audi TT dostalo nedávno titul najkrajšieho auta sveta. Pri predchádzajúcej generácii by sme mohli o tom polemizovať, ale pri pohľade na súčasnú karosériu súhlasíme. Z kriviek vyprchala kontroverzná atmosféra a celkovo si Audi TT polepšilo aj v jaz

Z každého uhla pohľadu krásne Audi TT jazdí presvedčivejšie než predchodca.Z každého uhla pohľadu krásne Audi TT jazdí presvedčivejšie než predchodca. (Zdroj: autor)

Nové Audi TT dostalo nedávno titul najkrajšieho auta sveta. Pri predchádzajúcej generácii by sme mohli o tom polemizovať, ale pri pohľade na súčasnú karosériu súhlasíme. Z kriviek vyprchala kontroverzná atmosféra a celkovo si Audi TT polepšilo aj v jazdných vlastnostiach.

Smerovky v spätných zrkadlách, hliníkové vyklápacie veko palivovej nádrže, či dizajn zadných svetiel pôsobia presvedčivo. Komu to nestačí, môže sa nechať uniesť automaticky alebo manuálne vyklápateľným krídlom. Nejde však o módny doplnok, ale udržiavanie aerodynamickej rovnováhy, s ktorou mal predchodca pri vysokých rýchlostiach problémy. Samočinné sklopenie krídla späť, pri poklese rýchlosti pod 80 km/h, sprevádza rušivé buchnutie.

V podpalubí
Interiér zostal nevhodný pre ľudí s klaustrofóbiou. Priznávame však, že za volantom sa ľahšie dýcha než pred tým, nohy majú viac voľnosti a za zmienku stojí slušný výhľad dozadu. Horšie je to s obzeraním sa do strán. Audi TT je mestský frajer, za ktorým sa otočí každý, ale nie každý je ochotný dennodenne desaťkrát do auta nastupovať. Raz si sadnúť za volant a užiť si dobré sedadlá a kvalitný volant na tristo kilometroch je už iná kapitola. Prístrojová doska žiari nápadmi, jednoducho ovládateľné autorádio sa otáča k vodičovi a správnu atmosféru dokresľujú kruhové výduchy ventilácie. Nový interiér je lepší po priestorovej, dizajnovej a z časti aj praktickej stránke. Príjemne prekvapil batožinový priestor, najmä po sklopení v podstate zbytočných zadných sedadiel. Základná cena sa nám veľmi pozdáva, nie však zoznam štandardnej výbavy. Za mnoho bežných vecí sa musí priplatiť.

Nie je motor ako motor
Benzínový motor 2,0 TFSI s priamym vstrekom paliva nás opäť presvedčil o svojich kvalitách, ale tiež o tom, že hoci má papierovo rovnaký výkon a krútiaci moment ako v modeloch Seat Leon FR alebo Škoda Octavia RS, správa sa úplne inak. Technici Audi pekne naladili výfukové potrubie a v porovnaní so Seatom navrhli iné stále prevody šesťstupňovej manuálnej prevodovky.

O sto kilogramov ľahšie Audi TT v sprievode nádherného zvuku potom jazdí citeľne lepšie. Viac ako zrýchlenie z pokoja na stokilometrovú rýchlosť (najlepšie spomedzi všetkých modelov s týmto motorom), nás zaujala rýchla reakcia motora na plynový pedál. K rovnakému agregátu si každá automobilka koncernu VW robí samostatne riadiacu jednotku. Verzia Audi sa nám zdá najlepšia.

S výkonom 200 koní a krútiacim momentom 320 Nm sa dá dobre jazdiť v meste, na diaľnici alebo pretekárskom okruhu. Pri priemernej spotrebe okolo 9,5 l/100 km ťažko niečo kritizovať, navyše pokojná jazda vychádza v pohode na 7,5 l/100 km. Motoru azda chýba výraznejšia výkonová špička, ktorú vodič čaká od športového auta. K motoru by sme doporučili pohon všetkých kolies quattro (pribudne neskôr), pretože predná náprava má s prenosom výkonu a krútiaceho momentu občas problém.

V zákrutách
Na novom Audi TT cítiť lepšie rozloženie hmotnosti, než tomu bolo v minulosti. Použitím ľahkého motora kleslo zaťaženie prednej nápravy a výrazne nedotáčavé správanie v zákrute sa zmenšilo. Pomer zaťaženia náprav 61:39 ešte nie je ideálny, jazdné vlastnosti Audi TT však v porovnaní s predchádzajúcou generáciou poskočili vpred. Podvozok už nepôsobí ako vytriasač kostí, pritom rovnako dobre obstojí na uzavretej dráhe ako v meste.

Krajší a lepší
Výrazne oblejší predchodca sa bezpochyby stal kultovým autom, rozdelil však priaznivcov športových áut na dve skupiny. Nové Audi TT má ambície a danosti páčiť sa všetkým, prináša do jazdy viac kompromisov a ľahšie sa ovláda. Interiér vyniká kvalitou spracovania a vysokou estetickou úrovňou. Námahu pri tvorbe zadných sedadiel si mohol výrobca ušetriť, pretože aj tak sú nanič. Audi TT pasujeme za nového kráľa svojej kategórie.

Naše hodnotenie

vzhľad *****
interiér ***
motor ****
jazdné vlastnosti ****
technika ****
výbava **
úžitok *
celkový dojem ****


Audi TT 2,0 TFSI

Cena modelu od 1 209 600 Sk
Cena testovanej verzie 1 344 700 Sk
Motor 2,0 TFSI
Výkon motora 147 / 200 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 6,6 s
Objem batožinového priestoru 290 / 700 l
Spotreba podľa výrobcu 7,7 l/100 km
Spotreba v teste 9,6 l/100 km


Auto s nízkym ťažiskom sa najlepšie cíti na vidieckych cestách plných zákrut. Vo výbave nechýbal modul denných svetiel, ktoré sa zapnú automaticky po naštartovaní.
Vyklápacie veko palivovej nádrže vyzerá veľmi efektne. Jednak vďaka hliníkovému prevedeniu a potom aj svojim umiestnením.
Smerové svetlá v spätných zrkadlách má veľa áut, ale iba Audi TT v takomto prevedení s LED diódami.
Aby sa vodič nezabudol pozrieť pri odbočovaní do spätného zrkadla, jedno malé oranžové svetlo bliká v jeho rohu , čím má prilákať zrak vodiča. Je smutné, že na tak elementárny a samozrejmý úkon, ako je pozeranie sa do zrkadiel pri odbočovaní, musia vodičov upozorňovať technické doplnky.
Technológia TFSI (priamy vstrek benzínu s turbom ) pasuje dvojlitrový motor medzi najlepšie v triede, zvlášť v Audi TT . Jediné, čo motoru trochu chýba, je citeľnejšia špička na konci činného poľa otáčok.
Veľmi prakticky a v dobrom dosahu umiestnené veko nádoby ostrekovača.
Základný objem kufra citeľnejšie vzrastie po sklopení zadných sedadiel, ktoré vytvoria jednu rovinu s dnom kufra. Zaujímavé.
  Zdvíhanie zadného krídla možno urobiť tlačidlom pri radiacej páke.
Zadné prítlačné krídlo sa vysúva automaticky po prekročení rýchlosti 120 km/h alebo manuálne tlačidlom vedľa radiacej páky.
Volant so skoseným oblúkom v spodnej časti pripomína pretekársky špeciál a výborne sadne do ruky.
Výstražná nálepka prezrádza všetko. Pri zatváraní kufra nesmie vzadu nikto sedieť, pretože by dostal oknom tretích dverí po hlave.
Architektúra zadných svetiel zaujme až po ich rozsvietení.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  2. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  3. Desať dôvodov, prečo študovať na Trnavskej univerzite
  4. Buďte v najlepšej spoločnosti!?
  5. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  8. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  9. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  10. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  1. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  2. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  3. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  4. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  5. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  6. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  7. Zmeny v systéme revíznych postupov
  8. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  9. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  10. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 891
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 247
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 855
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 625
  5. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 434
  6. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 691
  7. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 565
  8. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 2 788
  9. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 564
  10. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 2 160
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ján Herák oznámil vzdanie sa mandátu 9. júna 2021.

Herák v OĽaNO ďalej pracuje.


13 h
Ministerka spravodlivosti Mária Kolíková.

Polícia pátra po zdrojoch klamstiev.


2 h

Po epickom úspechu očkovacej lotérie si teraz Igor Matovič vycucal z prsta 500-eurové očkovacie kupóny pre dôchodcov.


Neprehliadnite tiež

Peugeot 2008

Golf úplne vypadol z aktuálnej desiatky najpredávanejších áut.


36m
Škoda Karoq

Ponuka motorov ostáva rovnaká.


22 h
Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


29. nov
Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


28. nov

Blogy SME

  1. Inštitút urbánneho rozvoja: Štatistici potvrdzujú rekordný rast cien bytov, kľúčová je svižná stavebná legislatíva
  2. Tupou Ceruzou: Pozdravy z kaviarne pre pána Blahu
  3. Adela Penesová: Pandémia, home office a obezita
  4. Dmytro Retynskyi: Udalosti na Ukrajine za posledných 10 rokov
  5. Viktória Floreková: Chátrajúci areál v Petržalke dostane novú šancu
  6. Rudolf Pado: Ako prišla armáda o majetok a občania o verejný záujem
  7. INEKO: Vláda v ostatnom čase nerešpektuje výsledky výberových konaní. Verejné inštitúcie sa nezávislejšími stále nestávajú
  8. Iveta Bakitová: Peru - od conquistádorov po Dänikena
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 11 315
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 8 465
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 884
  4. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 5 020
  5. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 964
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 186
  7. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 4 131
  8. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 3 791
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu