SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

AUDI TT – nový kráľ

Nové Audi TT dostalo nedávno titul najkrajšieho auta sveta. Pri predchádzajúcej generácii by sme mohli o tom polemizovať, ale pri pohľade na súčasnú karosériu súhlasíme. Z kriviek vyprchala kontroverzná atmosféra a celkovo si Audi TT polepšilo aj v jaz

Z každého uhla pohľadu krásne Audi TT jazdí presvedčivejšie než predchodca.Z každého uhla pohľadu krásne Audi TT jazdí presvedčivejšie než predchodca. (Zdroj: autor)

Nové Audi TT dostalo nedávno titul najkrajšieho auta sveta. Pri predchádzajúcej generácii by sme mohli o tom polemizovať, ale pri pohľade na súčasnú karosériu súhlasíme. Z kriviek vyprchala kontroverzná atmosféra a celkovo si Audi TT polepšilo aj v jazdných vlastnostiach.

Smerovky v spätných zrkadlách, hliníkové vyklápacie veko palivovej nádrže, či dizajn zadných svetiel pôsobia presvedčivo. Komu to nestačí, môže sa nechať uniesť automaticky alebo manuálne vyklápateľným krídlom. Nejde však o módny doplnok, ale udržiavanie aerodynamickej rovnováhy, s ktorou mal predchodca pri vysokých rýchlostiach problémy. Samočinné sklopenie krídla späť, pri poklese rýchlosti pod 80 km/h, sprevádza rušivé buchnutie.

V podpalubí
Interiér zostal nevhodný pre ľudí s klaustrofóbiou. Priznávame však, že za volantom sa ľahšie dýcha než pred tým, nohy majú viac voľnosti a za zmienku stojí slušný výhľad dozadu. Horšie je to s obzeraním sa do strán. Audi TT je mestský frajer, za ktorým sa otočí každý, ale nie každý je ochotný dennodenne desaťkrát do auta nastupovať. Raz si sadnúť za volant a užiť si dobré sedadlá a kvalitný volant na tristo kilometroch je už iná kapitola. Prístrojová doska žiari nápadmi, jednoducho ovládateľné autorádio sa otáča k vodičovi a správnu atmosféru dokresľujú kruhové výduchy ventilácie. Nový interiér je lepší po priestorovej, dizajnovej a z časti aj praktickej stránke. Príjemne prekvapil batožinový priestor, najmä po sklopení v podstate zbytočných zadných sedadiel. Základná cena sa nám veľmi pozdáva, nie však zoznam štandardnej výbavy. Za mnoho bežných vecí sa musí priplatiť.

Nie je motor ako motor
Benzínový motor 2,0 TFSI s priamym vstrekom paliva nás opäť presvedčil o svojich kvalitách, ale tiež o tom, že hoci má papierovo rovnaký výkon a krútiaci moment ako v modeloch Seat Leon FR alebo Škoda Octavia RS, správa sa úplne inak. Technici Audi pekne naladili výfukové potrubie a v porovnaní so Seatom navrhli iné stále prevody šesťstupňovej manuálnej prevodovky.

O sto kilogramov ľahšie Audi TT v sprievode nádherného zvuku potom jazdí citeľne lepšie. Viac ako zrýchlenie z pokoja na stokilometrovú rýchlosť (najlepšie spomedzi všetkých modelov s týmto motorom), nás zaujala rýchla reakcia motora na plynový pedál. K rovnakému agregátu si každá automobilka koncernu VW robí samostatne riadiacu jednotku. Verzia Audi sa nám zdá najlepšia.

S výkonom 200 koní a krútiacim momentom 320 Nm sa dá dobre jazdiť v meste, na diaľnici alebo pretekárskom okruhu. Pri priemernej spotrebe okolo 9,5 l/100 km ťažko niečo kritizovať, navyše pokojná jazda vychádza v pohode na 7,5 l/100 km. Motoru azda chýba výraznejšia výkonová špička, ktorú vodič čaká od športového auta. K motoru by sme doporučili pohon všetkých kolies quattro (pribudne neskôr), pretože predná náprava má s prenosom výkonu a krútiaceho momentu občas problém.

V zákrutách
Na novom Audi TT cítiť lepšie rozloženie hmotnosti, než tomu bolo v minulosti. Použitím ľahkého motora kleslo zaťaženie prednej nápravy a výrazne nedotáčavé správanie v zákrute sa zmenšilo. Pomer zaťaženia náprav 61:39 ešte nie je ideálny, jazdné vlastnosti Audi TT však v porovnaní s predchádzajúcou generáciou poskočili vpred. Podvozok už nepôsobí ako vytriasač kostí, pritom rovnako dobre obstojí na uzavretej dráhe ako v meste.

Krajší a lepší
Výrazne oblejší predchodca sa bezpochyby stal kultovým autom, rozdelil však priaznivcov športových áut na dve skupiny. Nové Audi TT má ambície a danosti páčiť sa všetkým, prináša do jazdy viac kompromisov a ľahšie sa ovláda. Interiér vyniká kvalitou spracovania a vysokou estetickou úrovňou. Námahu pri tvorbe zadných sedadiel si mohol výrobca ušetriť, pretože aj tak sú nanič. Audi TT pasujeme za nového kráľa svojej kategórie.

Naše hodnotenie

vzhľad *****
interiér ***
motor ****
jazdné vlastnosti ****
technika ****
výbava **
úžitok *
celkový dojem ****


Audi TT 2,0 TFSI

Cena modelu od 1 209 600 Sk
Cena testovanej verzie 1 344 700 Sk
Motor 2,0 TFSI
Výkon motora 147 / 200 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 6,6 s
Objem batožinového priestoru 290 / 700 l
Spotreba podľa výrobcu 7,7 l/100 km
Spotreba v teste 9,6 l/100 km


Auto s nízkym ťažiskom sa najlepšie cíti na vidieckych cestách plných zákrut. Vo výbave nechýbal modul denných svetiel, ktoré sa zapnú automaticky po naštartovaní.
Vyklápacie veko palivovej nádrže vyzerá veľmi efektne. Jednak vďaka hliníkovému prevedeniu a potom aj svojim umiestnením.
Smerové svetlá v spätných zrkadlách má veľa áut, ale iba Audi TT v takomto prevedení s LED diódami.
Aby sa vodič nezabudol pozrieť pri odbočovaní do spätného zrkadla, jedno malé oranžové svetlo bliká v jeho rohu , čím má prilákať zrak vodiča. Je smutné, že na tak elementárny a samozrejmý úkon, ako je pozeranie sa do zrkadiel pri odbočovaní, musia vodičov upozorňovať technické doplnky.
Technológia TFSI (priamy vstrek benzínu s turbom ) pasuje dvojlitrový motor medzi najlepšie v triede, zvlášť v Audi TT . Jediné, čo motoru trochu chýba, je citeľnejšia špička na konci činného poľa otáčok.
Veľmi prakticky a v dobrom dosahu umiestnené veko nádoby ostrekovača.
Základný objem kufra citeľnejšie vzrastie po sklopení zadných sedadiel, ktoré vytvoria jednu rovinu s dnom kufra. Zaujímavé.
  Zdvíhanie zadného krídla možno urobiť tlačidlom pri radiacej páke.
Zadné prítlačné krídlo sa vysúva automaticky po prekročení rýchlosti 120 km/h alebo manuálne tlačidlom vedľa radiacej páky.
Volant so skoseným oblúkom v spodnej časti pripomína pretekársky špeciál a výborne sadne do ruky.
Výstražná nálepka prezrádza všetko. Pri zatváraní kufra nesmie vzadu nikto sedieť, pretože by dostal oknom tretích dverí po hlave.
Architektúra zadných svetiel zaujme až po ich rozsvietení.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. Päť chýb pri zateplení strechy
  4. Vitajte v postapokalyptickom svete
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  2. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  3. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  4. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  6. Úprava osobného motorového vozidla
  7. Important information for Brazilians living in Slovakia
  8. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  9. Vitajte v postapokalyptickom svete
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 430
  2. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 15 756
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 15 245
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 625
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 891
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 937
  7. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 9 812
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 537
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 460
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 258
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Krízový štáb rokuje o lockdowne, podľa Naďa výrazne stúpa úmrtnosť (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 35 330. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 115 obetí.

Minister obrany Jaroslav Naď.
NAKA zadržala Dušana Kováčika.

Zasadá krízový štáb: Nemocnice sú potemkinove dediny, vravia lekári zo zasadnutia

Politici rokovanie odmietajú komentovať, kým sa neskončí.

Tlačová konferencia po mimoriadnom zasadnutí vlády.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kováčik pripomína, prečo treba udržať koalíciu

Hlavnou úlohou tejto vlády je nastolenie spravodlivosti.

Peter Tkačenko
Cynická obluda

Deľba práce v Slovane

A zatiaľ čo hráči vypadli odvšadiaľ odkiaľ sa dalo, fanúšikovia organizovali demonštráciu s výtržnosťami.

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson