SME
Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

AUDI TT – nový kráľ

Nové Audi TT dostalo nedávno titul najkrajšieho auta sveta. Pri predchádzajúcej generácii by sme mohli o tom polemizovať, ale pri pohľade na súčasnú karosériu súhlasíme. Z kriviek vyprchala kontroverzná atmosféra a celkovo si Audi TT polepšilo aj v jaz

Z každého uhla pohľadu krásne Audi TT jazdí presvedčivejšie než predchodca.Z každého uhla pohľadu krásne Audi TT jazdí presvedčivejšie než predchodca. (Zdroj: autor)

Nové Audi TT dostalo nedávno titul najkrajšieho auta sveta. Pri predchádzajúcej generácii by sme mohli o tom polemizovať, ale pri pohľade na súčasnú karosériu súhlasíme. Z kriviek vyprchala kontroverzná atmosféra a celkovo si Audi TT polepšilo aj v jazdných vlastnostiach.

Smerovky v spätných zrkadlách, hliníkové vyklápacie veko palivovej nádrže, či dizajn zadných svetiel pôsobia presvedčivo. Komu to nestačí, môže sa nechať uniesť automaticky alebo manuálne vyklápateľným krídlom. Nejde však o módny doplnok, ale udržiavanie aerodynamickej rovnováhy, s ktorou mal predchodca pri vysokých rýchlostiach problémy. Samočinné sklopenie krídla späť, pri poklese rýchlosti pod 80 km/h, sprevádza rušivé buchnutie.

V podpalubí
Interiér zostal nevhodný pre ľudí s klaustrofóbiou. Priznávame však, že za volantom sa ľahšie dýcha než pred tým, nohy majú viac voľnosti a za zmienku stojí slušný výhľad dozadu. Horšie je to s obzeraním sa do strán. Audi TT je mestský frajer, za ktorým sa otočí každý, ale nie každý je ochotný dennodenne desaťkrát do auta nastupovať. Raz si sadnúť za volant a užiť si dobré sedadlá a kvalitný volant na tristo kilometroch je už iná kapitola. Prístrojová doska žiari nápadmi, jednoducho ovládateľné autorádio sa otáča k vodičovi a správnu atmosféru dokresľujú kruhové výduchy ventilácie. Nový interiér je lepší po priestorovej, dizajnovej a z časti aj praktickej stránke. Príjemne prekvapil batožinový priestor, najmä po sklopení v podstate zbytočných zadných sedadiel. Základná cena sa nám veľmi pozdáva, nie však zoznam štandardnej výbavy. Za mnoho bežných vecí sa musí priplatiť.

Nie je motor ako motor
Benzínový motor 2,0 TFSI s priamym vstrekom paliva nás opäť presvedčil o svojich kvalitách, ale tiež o tom, že hoci má papierovo rovnaký výkon a krútiaci moment ako v modeloch Seat Leon FR alebo Škoda Octavia RS, správa sa úplne inak. Technici Audi pekne naladili výfukové potrubie a v porovnaní so Seatom navrhli iné stále prevody šesťstupňovej manuálnej prevodovky.

O sto kilogramov ľahšie Audi TT v sprievode nádherného zvuku potom jazdí citeľne lepšie. Viac ako zrýchlenie z pokoja na stokilometrovú rýchlosť (najlepšie spomedzi všetkých modelov s týmto motorom), nás zaujala rýchla reakcia motora na plynový pedál. K rovnakému agregátu si každá automobilka koncernu VW robí samostatne riadiacu jednotku. Verzia Audi sa nám zdá najlepšia.

S výkonom 200 koní a krútiacim momentom 320 Nm sa dá dobre jazdiť v meste, na diaľnici alebo pretekárskom okruhu. Pri priemernej spotrebe okolo 9,5 l/100 km ťažko niečo kritizovať, navyše pokojná jazda vychádza v pohode na 7,5 l/100 km. Motoru azda chýba výraznejšia výkonová špička, ktorú vodič čaká od športového auta. K motoru by sme doporučili pohon všetkých kolies quattro (pribudne neskôr), pretože predná náprava má s prenosom výkonu a krútiaceho momentu občas problém.

V zákrutách
Na novom Audi TT cítiť lepšie rozloženie hmotnosti, než tomu bolo v minulosti. Použitím ľahkého motora kleslo zaťaženie prednej nápravy a výrazne nedotáčavé správanie v zákrute sa zmenšilo. Pomer zaťaženia náprav 61:39 ešte nie je ideálny, jazdné vlastnosti Audi TT však v porovnaní s predchádzajúcou generáciou poskočili vpred. Podvozok už nepôsobí ako vytriasač kostí, pritom rovnako dobre obstojí na uzavretej dráhe ako v meste.

Krajší a lepší
Výrazne oblejší predchodca sa bezpochyby stal kultovým autom, rozdelil však priaznivcov športových áut na dve skupiny. Nové Audi TT má ambície a danosti páčiť sa všetkým, prináša do jazdy viac kompromisov a ľahšie sa ovláda. Interiér vyniká kvalitou spracovania a vysokou estetickou úrovňou. Námahu pri tvorbe zadných sedadiel si mohol výrobca ušetriť, pretože aj tak sú nanič. Audi TT pasujeme za nového kráľa svojej kategórie.

Naše hodnotenie

vzhľad *****
interiér ***
motor ****
jazdné vlastnosti ****
technika ****
výbava **
úžitok *
celkový dojem ****


Audi TT 2,0 TFSI

Cena modelu od 1 209 600 Sk
Cena testovanej verzie 1 344 700 Sk
Motor 2,0 TFSI
Výkon motora 147 / 200 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 6,6 s
Objem batožinového priestoru 290 / 700 l
Spotreba podľa výrobcu 7,7 l/100 km
Spotreba v teste 9,6 l/100 km


Auto s nízkym ťažiskom sa najlepšie cíti na vidieckych cestách plných zákrut. Vo výbave nechýbal modul denných svetiel, ktoré sa zapnú automaticky po naštartovaní.
Vyklápacie veko palivovej nádrže vyzerá veľmi efektne. Jednak vďaka hliníkovému prevedeniu a potom aj svojim umiestnením.
Smerové svetlá v spätných zrkadlách má veľa áut, ale iba Audi TT v takomto prevedení s LED diódami.
Aby sa vodič nezabudol pozrieť pri odbočovaní do spätného zrkadla, jedno malé oranžové svetlo bliká v jeho rohu , čím má prilákať zrak vodiča. Je smutné, že na tak elementárny a samozrejmý úkon, ako je pozeranie sa do zrkadiel pri odbočovaní, musia vodičov upozorňovať technické doplnky.
Technológia TFSI (priamy vstrek benzínu s turbom ) pasuje dvojlitrový motor medzi najlepšie v triede, zvlášť v Audi TT . Jediné, čo motoru trochu chýba, je citeľnejšia špička na konci činného poľa otáčok.
Veľmi prakticky a v dobrom dosahu umiestnené veko nádoby ostrekovača.
Základný objem kufra citeľnejšie vzrastie po sklopení zadných sedadiel, ktoré vytvoria jednu rovinu s dnom kufra. Zaujímavé.
  Zdvíhanie zadného krídla možno urobiť tlačidlom pri radiacej páke.
Zadné prítlačné krídlo sa vysúva automaticky po prekročení rýchlosti 120 km/h alebo manuálne tlačidlom vedľa radiacej páky.
Volant so skoseným oblúkom v spodnej časti pripomína pretekársky špeciál a výborne sadne do ruky.
Výstražná nálepka prezrádza všetko. Pri zatváraní kufra nesmie vzadu nikto sedieť, pretože by dostal oknom tretích dverí po hlave.
Architektúra zadných svetiel zaujme až po ich rozsvietení.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 38 776
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 37 094
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 451
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 9 657
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 024
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 891
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 197
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 868
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 670
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 562
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Odberné miesto v električkách Dopravného podniku Bratislava na Hviezdoslavovom námestí v Bratislave.

Na Slovensku prebieha plošné skríningové testovanie. PCR testy odhalili viac ako 234-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 965 obetí.

15 h
Nemocnice v Londýne sú pod tlakom.

Nový kmeň môže byť smrteľnejší.

5 h
Polícia zasahuje na proteste v Moskve.

Na protestoch zadržali už vyše 2 200 ľudí.

11 h
Publicista Matúš Ritomský.

Je opodstatnené interpretovať dianie pomocou psychiatrických diagnóz?

21. jan

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

11 h
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan