SME
Nedeľa, 4. december, 2022 | Meniny má Barbora, Barbara

AUDI TT – nový kráľ

Nové Audi TT dostalo nedávno titul najkrajšieho auta sveta. Pri predchádzajúcej generácii by sme mohli o tom polemizovať, ale pri pohľade na súčasnú karosériu súhlasíme. Z kriviek vyprchala kontroverzná atmosféra a celkovo si Audi TT polepšilo aj v jaz

Z každého uhla pohľadu krásne Audi TT jazdí presvedčivejšie než predchodca.Z každého uhla pohľadu krásne Audi TT jazdí presvedčivejšie než predchodca. (Zdroj: autor)

Nové Audi TT dostalo nedávno titul najkrajšieho auta sveta. Pri predchádzajúcej generácii by sme mohli o tom polemizovať, ale pri pohľade na súčasnú karosériu súhlasíme. Z kriviek vyprchala kontroverzná atmosféra a celkovo si Audi TT polepšilo aj v jazdných vlastnostiach.

Smerovky v spätných zrkadlách, hliníkové vyklápacie veko palivovej nádrže, či dizajn zadných svetiel pôsobia presvedčivo. Komu to nestačí, môže sa nechať uniesť automaticky alebo manuálne vyklápateľným krídlom. Nejde však o módny doplnok, ale udržiavanie aerodynamickej rovnováhy, s ktorou mal predchodca pri vysokých rýchlostiach problémy. Samočinné sklopenie krídla späť, pri poklese rýchlosti pod 80 km/h, sprevádza rušivé buchnutie.

V podpalubí
Interiér zostal nevhodný pre ľudí s klaustrofóbiou. Priznávame však, že za volantom sa ľahšie dýcha než pred tým, nohy majú viac voľnosti a za zmienku stojí slušný výhľad dozadu. Horšie je to s obzeraním sa do strán. Audi TT je mestský frajer, za ktorým sa otočí každý, ale nie každý je ochotný dennodenne desaťkrát do auta nastupovať. Raz si sadnúť za volant a užiť si dobré sedadlá a kvalitný volant na tristo kilometroch je už iná kapitola. Prístrojová doska žiari nápadmi, jednoducho ovládateľné autorádio sa otáča k vodičovi a správnu atmosféru dokresľujú kruhové výduchy ventilácie. Nový interiér je lepší po priestorovej, dizajnovej a z časti aj praktickej stránke. Príjemne prekvapil batožinový priestor, najmä po sklopení v podstate zbytočných zadných sedadiel. Základná cena sa nám veľmi pozdáva, nie však zoznam štandardnej výbavy. Za mnoho bežných vecí sa musí priplatiť.

Nie je motor ako motor
Benzínový motor 2,0 TFSI s priamym vstrekom paliva nás opäť presvedčil o svojich kvalitách, ale tiež o tom, že hoci má papierovo rovnaký výkon a krútiaci moment ako v modeloch Seat Leon FR alebo Škoda Octavia RS, správa sa úplne inak. Technici Audi pekne naladili výfukové potrubie a v porovnaní so Seatom navrhli iné stále prevody šesťstupňovej manuálnej prevodovky.

O sto kilogramov ľahšie Audi TT v sprievode nádherného zvuku potom jazdí citeľne lepšie. Viac ako zrýchlenie z pokoja na stokilometrovú rýchlosť (najlepšie spomedzi všetkých modelov s týmto motorom), nás zaujala rýchla reakcia motora na plynový pedál. K rovnakému agregátu si každá automobilka koncernu VW robí samostatne riadiacu jednotku. Verzia Audi sa nám zdá najlepšia.

S výkonom 200 koní a krútiacim momentom 320 Nm sa dá dobre jazdiť v meste, na diaľnici alebo pretekárskom okruhu. Pri priemernej spotrebe okolo 9,5 l/100 km ťažko niečo kritizovať, navyše pokojná jazda vychádza v pohode na 7,5 l/100 km. Motoru azda chýba výraznejšia výkonová špička, ktorú vodič čaká od športového auta. K motoru by sme doporučili pohon všetkých kolies quattro (pribudne neskôr), pretože predná náprava má s prenosom výkonu a krútiaceho momentu občas problém.

V zákrutách
Na novom Audi TT cítiť lepšie rozloženie hmotnosti, než tomu bolo v minulosti. Použitím ľahkého motora kleslo zaťaženie prednej nápravy a výrazne nedotáčavé správanie v zákrute sa zmenšilo. Pomer zaťaženia náprav 61:39 ešte nie je ideálny, jazdné vlastnosti Audi TT však v porovnaní s predchádzajúcou generáciou poskočili vpred. Podvozok už nepôsobí ako vytriasač kostí, pritom rovnako dobre obstojí na uzavretej dráhe ako v meste.

Krajší a lepší
Výrazne oblejší predchodca sa bezpochyby stal kultovým autom, rozdelil však priaznivcov športových áut na dve skupiny. Nové Audi TT má ambície a danosti páčiť sa všetkým, prináša do jazdy viac kompromisov a ľahšie sa ovláda. Interiér vyniká kvalitou spracovania a vysokou estetickou úrovňou. Námahu pri tvorbe zadných sedadiel si mohol výrobca ušetriť, pretože aj tak sú nanič. Audi TT pasujeme za nového kráľa svojej kategórie.

Naše hodnotenie

vzhľad *****
interiér ***
motor ****
jazdné vlastnosti ****
technika ****
výbava **
úžitok *
celkový dojem ****


Audi TT 2,0 TFSI

Cena modelu od 1 209 600 Sk
Cena testovanej verzie 1 344 700 Sk
Motor 2,0 TFSI
Výkon motora 147 / 200 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 6,6 s
Objem batožinového priestoru 290 / 700 l
Spotreba podľa výrobcu 7,7 l/100 km
Spotreba v teste 9,6 l/100 km


Auto s nízkym ťažiskom sa najlepšie cíti na vidieckych cestách plných zákrut. Vo výbave nechýbal modul denných svetiel, ktoré sa zapnú automaticky po naštartovaní.
Vyklápacie veko palivovej nádrže vyzerá veľmi efektne. Jednak vďaka hliníkovému prevedeniu a potom aj svojim umiestnením.
Smerové svetlá v spätných zrkadlách má veľa áut, ale iba Audi TT v takomto prevedení s LED diódami.
Aby sa vodič nezabudol pozrieť pri odbočovaní do spätného zrkadla, jedno malé oranžové svetlo bliká v jeho rohu , čím má prilákať zrak vodiča. Je smutné, že na tak elementárny a samozrejmý úkon, ako je pozeranie sa do zrkadiel pri odbočovaní, musia vodičov upozorňovať technické doplnky.
Technológia TFSI (priamy vstrek benzínu s turbom ) pasuje dvojlitrový motor medzi najlepšie v triede, zvlášť v Audi TT . Jediné, čo motoru trochu chýba, je citeľnejšia špička na konci činného poľa otáčok.
Veľmi prakticky a v dobrom dosahu umiestnené veko nádoby ostrekovača.
Základný objem kufra citeľnejšie vzrastie po sklopení zadných sedadiel, ktoré vytvoria jednu rovinu s dnom kufra. Zaujímavé.
  Zdvíhanie zadného krídla možno urobiť tlačidlom pri radiacej páke.
Zadné prítlačné krídlo sa vysúva automaticky po prekročení rýchlosti 120 km/h alebo manuálne tlačidlom vedľa radiacej páky.
Volant so skoseným oblúkom v spodnej časti pripomína pretekársky špeciál a výborne sadne do ruky.
Výstražná nálepka prezrádza všetko. Pri zatváraní kufra nesmie vzadu nikto sedieť, pretože by dostal oknom tretích dverí po hlave.
Architektúra zadných svetiel zaujme až po ich rozsvietení.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého
  2. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás
  3. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to
  4. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  5. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  6. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  7. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás
  2. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého
  3. V dôsledku nadmerného užívania alkoholu umiera čoraz viac ľudí
  4. Ikonický projekt Metropolis vyhral CIJ Awards
  5. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to
  6. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  7. dm a jej zákazníci podporili inštaláciu fotovoltických panelov
  8. Zimná ríša divov Maďarska
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 11 674
  2. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 9 819
  3. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 6 093
  4. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 2 747
  5. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 2 590
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 1 976
  7. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého 1 909
  8. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 1 718
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Psychologička na klinike Psyon a neurovedkyňa Eva Kozáková.

Psychedeliká môžu pomôcť liečiť závislosť od alkoholu.


1. dec
Ana Montesová.

Montesová dodávala informácie Kube takmer sedemnásť rokov.


a 2 ďalší 1. dec
Holandská radosť po góle Denzela Dumfriesa.

Do štvrťfinále postúpili Holandsko a Argentína.


6 h
Ilustračné foto.

Prečo sme uviazli v pasci stredného príjmu?


23. nov

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


2. dec
Honda Civic Type R

Hot hatche sú čoraz drahšie pre vysoké emisie.


1. dec

Blogy SME

  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  2. Stano Kočiš: Prediktívne
  3. Štefan Vidlár: Valící sa podpory
  4. Ján Škerko: Ako by Viktor Orbán obliekol snehuliaka
  5. Štefan Vidlár: SAS THE BEST
  6. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom
  7. Ľuboš Vodička: Slovenské hrady: Biely Kameň
  8. Ľubomír Maretta: Melódia
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 246 233
  2. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 6 199
  3. Jana Melišová: V závoji hmly 4 230
  4. Mária Križanová: Matematika a matikári. 3 650
  5. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 3 161
  6. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 3 154
  7. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 2 515
  8. Post Bellum SK: Bez nohavíc, s krvavými stehnami i nosom musel šliapať po ulici k mame 2 249
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  5. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  6. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  8. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
SkryťZatvoriť reklamu