SME
Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky

Nový Ford Mondeo - prvý kontakt

Každý svetový autosalón má významnejšie i menej významné premiéry. V Ženeve medzi tie najdôležitejšie rozhodne patril nový Ford Mondeo, ktorý oslávil až trojnásobný debut. Okrem kombíka predviedol aj ďalšie dve verzie karosérie – rovnako pôvabný liftback

(Zdroj: Tomáš Kelement)

Každý svetový autosalón má významnejšie i menej významné premiéry. V Ženeve medzi tie najdôležitejšie rozhodne patril nový Ford Mondeo, ktorý oslávil až trojnásobný debut. Okrem kombíka, vlani v Paríži predstaveného ešte v podobe štúdie, predviedol aj ďalšie dve verzie karosérie – rovnako pôvabný liftback a športovo-elegantný sedan.

Mondeo patrí nepochybne medzi trojicu najdôležitejších modelov automobilky Ford. Z každého detailu cítiť ako veľmi jej záleží na tom, aby sa opäť vrátil medzi elitných hráčov vo svojom segmente a nadviazal na predošlé úspechy. Predchádzajúca generácia doplatila na to, že jej vyspelú konštrukciu a skvelý podvozok zakrývala málo atraktívna a v porovnaní s konkurenciou slabšie odhlučnená karoséria. Autori nového modelu chceli preto vytvoriť dynamický a nadčasový dizajn so silným športovým nádychom, ktorý chytí za srdce a na prvý pohľad dokáže vyjadriť jeho potenciál.

Hladké boky, vytiahnuté lemy blatníkov a lichobežníky použité na viacerých miestach charakterizujú jazyk, ktorému Ford hovorí kinetický dizajn a spája nové Mondeo s modelmi S-Max a Galaxy. Najvyššiu výbavu Titanium poznáte podľa modrého tónovania okien. Po usadnutí do interiéru nás nové Mondeo upútalo hodnotnejšími materiálmi a väčším nádychom luxusu. Pocit prémiovej kvality navodzujú najmä na dotyk príjemné mäkké plasty. Dobrý dojem v nás zanechali aj látkové a kožené poťahy. Karoséria pôsobí už pri otváraní a zatváraní dverí robustnejším a pevnejším dojmom. Uvidíme, ako sa prejaví za jazdy, ale po skúsenostiach s Focusom a S-Maxom nemáme obavy.

Výrobca tvrdí, že významne tiež potlačil nežiadúce hluky a vibrácie, či už z obtekania karosérie vzduchom alebo od podvozka, dôkazom čoho je napríklad oddelenie prednej a zadnej nápravnice od skeletu špeciálnymi silentblokmi. Tradične priestranný interiér ponúka vďaka väčšej dĺžke i šírke citeľne viac miesta pre nohy aj ramená zadných pasažierov. Predné sedadlá sú rovnako skvelé ako doteraz. Zadné dostali lepší tvar so šikmejším sklonom sedáka a dlhším operadlom, vďaka čomu sa v nich bude cestovať ešte príjemnejšie. Prístrojová doska a stredový panel pripomínajú S-Max a Galaxy. Lepšie vybavené verzie majú prístrojový panel s veľkým farebným informačným displejom medzi otáčkomerom a rýchlomerom. Odkladacích priestorov bude dostatok. Do veľkých priehradok v predných dverách sa teraz vmestí 1,5 l fľaša. Schránka pred spolujazdcom narástla o 10%, aby do nej ľahko vošli nápojové plechovky.

Zoznam nových technológií a prvkov výbavy je dlhý. Nie náhodou predstavitelia automobilky rozprávajú o technologicky najvyspelejšom Forde všetkých čias. Objednať si budete môcť bezkľúčové odomykanie a štartovanie, adaptívny tempomat, hlasové ovládanie, inteligentnú navigáciu, pripojenie bluetooth, interaktívnu kontrolu dynamiky vozidla a asistenta rozjazdu do kopca, rozsiahly balík bezpečnostnej výbavy Intelligent Protection System zahŕňajúci napr. kolenový airbag, natáčajúce sa svetlá a i. Nové Mondeo je z konštrukčnej stránky blízky príbuzný modelov S-Max a Galaxy. Všetky spočívajú na rovnakom podvozku s prednou nápravou typu McPherson a štvorprvkovým zavesením zadných kolies, vďaka ktorému Mondeo asi opäť zodvihne latku jazdných vlastností vo svojom segmente. Pre prianivcov nafty budú v ponuke dva známe turbodieselové agregáty 1.8 TDCi (74 kW/101 k, 92 kW/125 k) a 2.0 TDCi (96 kW/131 k, 103 kW/140 k). Paletu benzínových motorov tvoria 1.6 i (81 kW/110 k a 92 kW/125 k), 2.0 i (107 kW/146 k) a úplne nový 2,3 l agregát 118 kW/160 k. Čerešničkou na torte bude prepĺňaný päťvalec 2.5 T výkonu162 kW/220 k. Na trh prídu všetky 3 karosárske verzie súčasne. Na Slovensku sa tak stane až v poslednom štvrťroku tohto roka.

Na výber budú dva prístrojové panely.
S klasickými analógovými prístrojmi a malým displejom v strede alebo veľkým farebným displejom zasahujúcim do otáčkomera
.





Mnohé prvky interiéru poznáme z modelu S-Max. Dojem prémiovej kvality navodzujú mäkké plasty príjemné na dotyk a precízne dielenské spracovanie.



Pri dvojmiestnom usporiadaní interiéru kombík odvezie až 1745 l batožiny. Základný objem kufra sedanu aj liftbacku má hodnotu 535 litrov. To sú zatiaľ jediné údaje o prepravnej kapacite všetkých troch verzií, ktoré Ford zverejnil.



 


 

Priestorové pomery vzadu sú veľkorysé.


Za príplatok je teraz možné si priobjednať vyhrievanie alebo chladenie zadných sedadiel.

 









 

Ku klimatickej pohode zadných pasažierov prispejú prieduchy ventilácie umiestnené v B stĺpikoch.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyšperkujte Vianoce - tipy na vianočné darčeky
  2. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  3. Manažér, Redaktor, Psychológ či Vedec? MY sme READY – a TY?
  4. Štúdium ekológie, dizajnu či tech-inovácií je životný štýl
  5. Maturuješ? Vyber si oblasť uplatnenia a študuj čo ťa baví!
  6. Imunitnú bombu do tela dostanete vďaka Vitaglucanu
  7. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť
  8. Právo: Kto sú najväčší právnici a kde všade zostanú súdy
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Toto si zapamätajte! Takto určite nakúpite bezpečne
  1. Ako vybrať AKU reťazovú pílu
  2. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť
  3. Budúcnosť M&A v Európe
  4. Zdravá pečeň zlepšuje metabolizmus aj celkové zdravie
  5. Právo: Kto sú najväčší právnici a kde všade zostanú súdy
  6. Toto si zapamätajte! Takto určite nakúpite bezpečne
  7. O bezpečnejších nákupoch pred Vianocami so šéfom Tesca
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Maturuješ? Vyber si oblasť uplatnenia a študuj čo ťa baví!
  10. Štúdium ekológie, dizajnu či tech-inovácií je životný štýl
  1. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 31 922
  2. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 11 587
  3. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 998
  4. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 9 022
  5. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 8 814
  6. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 533
  7. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 8 480
  8. Oslávte nový rok v teple: Cestujte na Zanzibar úplne bezpečne 8 439
  9. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 8 365
  10. Učiteľka roka 2018: Koľko času by malo dieťa tráviť za počítačom 8 244
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Dacia Duster LPG: Keď sa jazda na plný plyn oplatí (test)

Technické riešenia motora mu veštia dlhý život.

Dacia Duster LPG
Mercedes-Benz triedy S Maybach
Subaru BRZ 2022
Opel Insignia mal z mainstreamových značiek v kategórii 3-ročných áut najmenej nedostatkov.