SME

Nový Ford Mondeo - prvý kontakt

Každý svetový autosalón má významnejšie i menej významné premiéry. V Ženeve medzi tie najdôležitejšie rozhodne patril nový Ford Mondeo, ktorý oslávil až trojnásobný debut. Okrem kombíka predviedol aj ďalšie dve verzie karosérie – rovnako pôvabný liftback

(Zdroj: Tomáš Kelement)

Každý svetový autosalón má významnejšie i menej významné premiéry. V Ženeve medzi tie najdôležitejšie rozhodne patril nový Ford Mondeo, ktorý oslávil až trojnásobný debut. Okrem kombíka, vlani v Paríži predstaveného ešte v podobe štúdie, predviedol aj ďalšie dve verzie karosérie – rovnako pôvabný liftback a športovo-elegantný sedan.

Mondeo patrí nepochybne medzi trojicu najdôležitejších modelov automobilky Ford. Z každého detailu cítiť ako veľmi jej záleží na tom, aby sa opäť vrátil medzi elitných hráčov vo svojom segmente a nadviazal na predošlé úspechy. Predchádzajúca generácia doplatila na to, že jej vyspelú konštrukciu a skvelý podvozok zakrývala málo atraktívna a v porovnaní s konkurenciou slabšie odhlučnená karoséria. Autori nového modelu chceli preto vytvoriť dynamický a nadčasový dizajn so silným športovým nádychom, ktorý chytí za srdce a na prvý pohľad dokáže vyjadriť jeho potenciál.

Hladké boky, vytiahnuté lemy blatníkov a lichobežníky použité na viacerých miestach charakterizujú jazyk, ktorému Ford hovorí kinetický dizajn a spája nové Mondeo s modelmi S-Max a Galaxy. Najvyššiu výbavu Titanium poznáte podľa modrého tónovania okien. Po usadnutí do interiéru nás nové Mondeo upútalo hodnotnejšími materiálmi a väčším nádychom luxusu. Pocit prémiovej kvality navodzujú najmä na dotyk príjemné mäkké plasty. Dobrý dojem v nás zanechali aj látkové a kožené poťahy. Karoséria pôsobí už pri otváraní a zatváraní dverí robustnejším a pevnejším dojmom. Uvidíme, ako sa prejaví za jazdy, ale po skúsenostiach s Focusom a S-Maxom nemáme obavy.

Výrobca tvrdí, že významne tiež potlačil nežiadúce hluky a vibrácie, či už z obtekania karosérie vzduchom alebo od podvozka, dôkazom čoho je napríklad oddelenie prednej a zadnej nápravnice od skeletu špeciálnymi silentblokmi. Tradične priestranný interiér ponúka vďaka väčšej dĺžke i šírke citeľne viac miesta pre nohy aj ramená zadných pasažierov. Predné sedadlá sú rovnako skvelé ako doteraz. Zadné dostali lepší tvar so šikmejším sklonom sedáka a dlhším operadlom, vďaka čomu sa v nich bude cestovať ešte príjemnejšie. Prístrojová doska a stredový panel pripomínajú S-Max a Galaxy. Lepšie vybavené verzie majú prístrojový panel s veľkým farebným informačným displejom medzi otáčkomerom a rýchlomerom. Odkladacích priestorov bude dostatok. Do veľkých priehradok v predných dverách sa teraz vmestí 1,5 l fľaša. Schránka pred spolujazdcom narástla o 10%, aby do nej ľahko vošli nápojové plechovky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Zoznam nových technológií a prvkov výbavy je dlhý. Nie náhodou predstavitelia automobilky rozprávajú o technologicky najvyspelejšom Forde všetkých čias. Objednať si budete môcť bezkľúčové odomykanie a štartovanie, adaptívny tempomat, hlasové ovládanie, inteligentnú navigáciu, pripojenie bluetooth, interaktívnu kontrolu dynamiky vozidla a asistenta rozjazdu do kopca, rozsiahly balík bezpečnostnej výbavy Intelligent Protection System zahŕňajúci napr. kolenový airbag, natáčajúce sa svetlá a i. Nové Mondeo je z konštrukčnej stránky blízky príbuzný modelov S-Max a Galaxy. Všetky spočívajú na rovnakom podvozku s prednou nápravou typu McPherson a štvorprvkovým zavesením zadných kolies, vďaka ktorému Mondeo asi opäť zodvihne latku jazdných vlastností vo svojom segmente. Pre prianivcov nafty budú v ponuke dva známe turbodieselové agregáty 1.8 TDCi (74 kW/101 k, 92 kW/125 k) a 2.0 TDCi (96 kW/131 k, 103 kW/140 k). Paletu benzínových motorov tvoria 1.6 i (81 kW/110 k a 92 kW/125 k), 2.0 i (107 kW/146 k) a úplne nový 2,3 l agregát 118 kW/160 k. Čerešničkou na torte bude prepĺňaný päťvalec 2.5 T výkonu162 kW/220 k. Na trh prídu všetky 3 karosárske verzie súčasne. Na Slovensku sa tak stane až v poslednom štvrťroku tohto roka.

SkryťVypnúť reklamu

Na výber budú dva prístrojové panely.
S klasickými analógovými prístrojmi a malým displejom v strede alebo veľkým farebným displejom zasahujúcim do otáčkomera
.





Mnohé prvky interiéru poznáme z modelu S-Max. Dojem prémiovej kvality navodzujú mäkké plasty príjemné na dotyk a precízne dielenské spracovanie.



Pri dvojmiestnom usporiadaní interiéru kombík odvezie až 1745 l batožiny. Základný objem kufra sedanu aj liftbacku má hodnotu 535 litrov. To sú zatiaľ jediné údaje o prepravnej kapacite všetkých troch verzií, ktoré Ford zverejnil.



 


 

Priestorové pomery vzadu sú veľkorysé.


Za príplatok je teraz možné si priobjednať vyhrievanie alebo chladenie zadných sedadiel.

 









 

Ku klimatickej pohode zadných pasažierov prispejú prieduchy ventilácie umiestnené v B stĺpikoch.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 79 979
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 424
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 134
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 447
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 876
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 249
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 212
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 320
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rudolfa Vallová: Prečo nám dnešok pripomína čas II. svetovej vojny?
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je “Desatoro” morálne neakceptovateľné v dnešnej modernej spoločnosti
  3. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  4. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  5. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  6. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  7. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  8. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 651
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 565
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 50 109
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 103
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 375
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 958
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 697
  8. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 10 476
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťZatvoriť reklamu